Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3864
I morges fikk jeg denne e-posten av Geekevents:

Hei ********* *****.

Du har nå fått tilgang til å kjøpe produkter i butikken til The Gathering 2011 hos www.geekevents.org.


- Og jeg kom på tanken, hva burde jeg ha med? (foruten det selvfølgelige, pc og penger) og hvordan skal jeg gjøre det med mat? Kan nevne at jeg ikke skal dit alene, men med 3 andre venner.

Til dere som har vært der før: Noen tips ang. mat&nyttige ting å ha med?

Tusen takk
spis maten til vennene dine
Det finnes mange pakkelister på TG forumet, men jeg hadde pakket med meg alt for mye. Dog bedre med for mye en for lite.
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Det finnes mange pakkelister på TG forumet, men jeg hadde pakket med meg alt for mye. Dog bedre med for mye en for lite.
Vis hele sitatet...
Takk Hvordan har du gjort det med mat? (om du har vært på tg som jeg regner med )
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Det finnes også en offisiell pakkeliste, den er lur å følge ..


Ta med mye mat!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
mat sa du? ta med masse nudler, ikke sånne du må koke men de i pappbeger hvor du bare heller i vann! det er masse vannkokere der
og vannflaske! vann er viktig!
Vær så snill og vær litt mer kreativ enn å bare spise nudler, du har faktisk godt av litt variert mat. Tror ikke du blir helt god i magen av fem dager med nudler, godis og energidrikk...
Matbillett er et flott alternativ jeg benyttet meg av i fjor, mye bedre enn nudler!
Ett brød og diverse pålegg + engangs bestikk burde være lett og enkelt mens du sitter framfor datan.
Ta med variabel mat, jeg kjøper alt brød pluss lit pålegg på CC. Du får også tilgang til mikro der, så alt som kan varmes/lages i mikro er greit.

Foruten det + de vanlige pakkelistene ta med lypsyl. Jeg har til vanlig ikke problemer med tørre lepper men det er av og til ganske tørr luft der som kan irritere. Var et helvete første året jeg var der!
Ørepropper, et godt liggeunderlag (som ikke er hull i) og lypsyl!!! er mine 3 hottips..


Resten mener jeg er ganske så selvforklarende iforhold til hva man burde ha med =)


En tur til sverige for å handle brus kan også være ekstremt lurt.. siden utvalget av drikke og ikke minst prisen på den ikke er den beste i skipet og åpningstidene i butikkene er totalt på vidda.
Lag mat på forhånd som du legger i ulike plastbokser. Disse kan du varme i mikroene som er der

Husk paracet hvis du lett får vondt i hodet. Vann er alltids viktig.
Har ikke vært på TG før, men om jeg skulle dratt, ville jeg laget til noe boksopplegg som kan låses. Der hadde jeg lagt fra meg div. verdisaker.
Sitat av FlipWare Vis innlegg
Har ikke vært på TG før, men om jeg skulle dratt, ville jeg laget til noe boksopplegg som kan låses. Der hadde jeg lagt fra meg div. verdisaker.
Vis hele sitatet...
Så skal denne sitte fast noe sted? Ellers kan jo folk bare gå avsted med boksen?

Hvis du er i en gruppe på flere personer så er det som regel en eller annen som er våken. Eller så er det bare å legge ned ting som eksterne harddisker etc i baggen mens du sover, og mobil, lommebok osv tar du med deg og legger unda puta eller i soveposen når du skal sove

Dog aldri opplevd tyveri der, selv om jeg har hatt ting liggende fremme. Men man vet aldri, er mange som har blitt bestjelt der.

Du kan også høre med nabomannen/kvinnen (hvis h*n virker ålreit) og høre om de kan slenge et øye bort på plassen din når du sover.
Sitat av sali Vis innlegg
Så skal denne sitte fast noe sted? Ellers kan jo folk bare gå avsted med boksen?
Vis hele sitatet...
Glemte å skrive at jeg skulle feste den fast...
Har vært der siden 2008 og har noen punkter med ting du burde ha med:

- Drikke (brus og evt. vann for dem som foretrekker det). Å leve på drikke kjøpt i hallen blir veldig dyrt i lengden.
- Mat, det samme gjelder her som ovenfor. Ta med ett brød eller to, og med et godt pålegg.
- Hylle. Det virker kanskje som ganske stress, men tro meg, skal du ha med mye kommer du til å trenge det. Jeg var der første året mitt uten hylle, første og siste gangen. Helt forferdelig rett og slett. Greit å ha en hylle du kan avlaste dine ting på.
- Stol. En god og komfortabel stol. Du skal trossalt sitte i hallen i 5 dager +-
- Oppbevaringsboks. Jeg og noen kamerater tok et gammelt datakabinett, ribbet det og delte det i to. Den ene delen isolerte vi og brukte som en kjølebag med kjølerelementer og den andre delen brukte vi som oppbevaringsboks. Det var også lås på utsiden av kabinettet.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Takk Hvordan har du gjort det med mat? (om du har vært på tg som jeg regner med )
Vis hele sitatet...
Nå har du jo fått en masse tips, men jeg ihvertfall kjøpte 2 brød, pålegg og litt fjordland på den lokale matbutikken.

Btw. av energidrikker anbefaler jeg deg å ikke drikke burn! jeg drakk det de to første døgnene og jeg var ødelagt i halsen flere uker etterpå. Hvis du skal drikke engeri drikker så anbefaler jeg deg redbull. Personelig skal jeg drikke mye vann i år
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da jeg ver på TG 2010, overlevde jeg helt fint på fjordland til middag hver dag(helst lappskus o.l. som ligger i en skål, så slipper du å styre med tallerken og søl og sånt), og brød/pålegg til frokost/lunsj/småspising
alt du trenger er en sove pose pc og de tingene tannkrem masse tusjer til bodyart, stort annlegg=)

kjøp med din egen mat som nudler og slikt du blir bare fattigmann om du kjøper maten din i de kioskene der
Sist endret av flykick; 3. januar 2011 kl. 15:13.
Butikkene i Hamar er åpne første dagen, så ikke drass med deg masse mat du kan kjøpe der.
Anbefaler også å mekke en hylle, om dere har mulighet. Vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten de to årene jeg har vært der.
En jeg kjenner som var på TG i fjor sa at når nesten alle hadde gått, så hadde noen "glemt" PC-en sin. Han tok den med seg og beholdt den han. Så vær obs på at folk stjeler.

Riktignok så er han fyrn jeg kjenner en skikkelig idiot, men ja, tyveri skjer overalt!

Angående mat så er det lurt å spise variert. Du vil vel ikke få diare mitt oppi det hele fordi du spiste nudler hele tida?

Bare ta med en liten kjølebag eller boks og lag mat og put dem i bokser og legg dem i kjølebaggen. Mat som kan varmes opp, eller ferdiglagde sandwiches, osv. Mye å velge mellom hvis du er litt kreativ!
Sitat av Tfan Vis innlegg
Angående mat så er det lurt å spise variert. Du vil vel ikke få diare mitt oppi det hele fordi du spiste nudler hele tida?
!
Vis hele sitatet...

Støtter denne. Spiste nesten bare nudeler og rett i koppen der. Det skulle jeg aldri gjort, Ble skt dårlig i magen :P

Et annet tips er å ikke ha med seg alt for mye stasj, tar opp mye plass å du har ikke så mye plass å tingene dine på .
Sist endret av Popstickel; 9. januar 2011 kl. 04:44.
Sitat av FlipWare Vis innlegg
Glemte å skrive at jeg skulle feste den fast...
Vis hele sitatet...
Hvordan ville du gjort det?
Ahhh. Husker TG10. Bare burgere som mat. 3k i burgere. (meg + en kompis).
I år blir det nokk en snartur på butikken.
Sitat av Tfan Vis innlegg
Bare ta med en liten kjølebag eller boks og lag mat og put dem i bokser og legg dem i kjølebaggen. Mat som kan varmes opp, eller ferdiglagde sandwiches, osv. Mye å velge mellom hvis du er litt kreativ!
Vis hele sitatet...
Ikke lov å bruke kjølebag som går på strøm og ha den tilkoblet Da må du ha en som ikke er tilkoblet og ha fryselementer i den isåfall.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Tfan Vis innlegg
En jeg kjenner som var på TG i fjor sa at når nesten alle hadde gått, så hadde noen "glemt" PC-en sin. Han tok den med seg og beholdt den han. Så vær obs på at folk stjeler.
Vis hele sitatet...
Liten bemerkning; Dette trenger ikke å ha vært rent tyvrri som sådan. Det er flere som tar med seg sin gamle PC til TG, for så å bygge seg ny med deler de kjøper i skipet. Å ta med den gamle hjem igjen er tydeligvis ikke verdt det for alle.
Som andre her sier, så vil, jeg anbefale deg en hylle! Det er ikke allverdens med plass man har på bordet, og det er ubeskrivelig irriterende å måtte sitte med ting under bordet. Det behøver ikke å være noe fancy. Jeg husker at jeg kjøpte en reol på ikea for 200kr. Denne hadde 3 hyller, og var bare et par cm mindre enn bordet. Det betyr 3 ganger så mye plass!

Er litt overrasket over at ingen har nevnt kina-resturanten som ligger i Hamar sentrum. Tar 10 min. å gå. Pizza-buffet, pizza to go, en haug kinesiske og asiatiske retter. Anden er bare hely nydelig!

Fryseboks er en mulighet. Man kan få byttet fryseelementer i enden av skipet, dog denne ordningen kan til tider være litt dårlig.

Hvis du har noe du kan selge, så ta dette med. Kjøp og salg på IRC er veldig fin, og hat solgt mye her. Tenker du på å selge snus/røyk/energidrikke, så vent til de siste dagene, da mange er tomme og er villige til å kjøpe dyrt (husket i 09, da solgte jeg en hel pakke paracet til 30 kr. Pr tablett)

Sist men ikke minst; halspastiller. Man blir sår i halsen av å rope "arne" i 5 dager (Don't ask, you'll see ).
Angående hylle: Jeg har en hylle man trer på bordkanten slik at den står balansert. Er det noen som vet hvor tykke bordene er, slik at jeg vet om det funker å ta den med eller ikke?
Bordene er laget av europaller som er spikret fast til bordplater som er ca. 2-3cm tykke.

EDIT: hvis denne må tres på sidene av bordet, så går det ikke, siden det er en sammenhengene bordplate på hele rekken
Sist endret av Buddapower; 9. januar 2011 kl. 17:46.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Er litt overrasket over at ingen har nevnt kina-resturanten som ligger i Hamar sentrum. Tar 10 min. å gå. Pizza-buffet, pizza to go, en haug kinesiske og asiatiske retter. Anden er bare hely nydelig!
Vis hele sitatet...

Sier meg enig i denne.

Spist der fast hver dag i 3 av 3 år.
99 kr for spist så mye pizza du vil, er ikke å klage på. spesielt ikke når en dolly pizza koster 200 kr og gjør sånn at man akkurat blir mett.
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Takk for mange gode tips! Ser fram til en nokså overfylt bil, dårlig mage/hals, lite penger og en ellers HERLIG påskeferie.
Kom på en ting som jeg syns er ganske så fantastisk. kjøp plast bestikk, så stikker du på lokale sportsjappa hos deg, kjøper de matposene som er beregnet på turer (vis du skjønner hvem jeg mener). De fyller du vel bare med vann fra vannkoker? Genialt som middag vær dag. så slipper du å drasse med kjølebag osv
Sitat av Doffi Vis innlegg
Kom på en ting som jeg syns er ganske så fantastisk. kjøp plast bestikk, så stikker du på lokale sportsjappa hos deg, kjøper de matposene som er beregnet på turer (vis du skjønner hvem jeg mener). De fyller du vel bare med vann fra vannkoker? Genialt som middag vær dag. så slipper du å drasse med kjølebag osv
Vis hele sitatet...
Drytech sine produkter du tenker på?

Ganske lurt valg det egentlig =)
Åssen er det med kjøleskap egentlig? Har et lite USB kjøleskap som jeg hadde tenkt seg med
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Da blir det nok en tur til Sverige etter brus og plastservise. Noe mer som vil lønne seg veldig i Sverige?
Hvorfor ikke bare kjøpe en matbillett? Trenger nesten ikke tenke på mat da, var null problemer med det i fjor.
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Sitat av mikkello Vis innlegg
Hvorfor ikke bare kjøpe en matbillett? Trenger nesten ikke tenke på mat da, var null problemer med det i fjor.
Vis hele sitatet...
Fordi det er for øyeblikket 3 matbilletter igjen, og siden det ikke blir nok til alle og vi har tenkt til å samarbeidet med matpenger til en slags "matkasse" er det ikke et alternativ.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Drytech sine produkter du tenker på?

Ganske lurt valg det egentlig =)
Vis hele sitatet...
Stemmer på en prikk.
Er jo relativt lettvindt når du sitter forran pc`en også. Bare sette på vannet, helle oppi å ete på 10 min
Kommer jo i mange forskjellige retter også så du kan variere litt.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Åssen er det med kjøleskap egentlig? Har et lite USB kjøleskap som jeg hadde tenkt seg med
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke tar helt feil, så har de nulltoleranse for alt som kjøler, enten det går inn i PCen eller stikk. Har vært ganske mange diskusjoner rundt dette og 1 Amp regelen, og hvordan det er idiotisk at noen folk har kjølesystemer som bruker 1.2 Amp, mens andre ikke får bruke et lite USB-kjøleskap.

MEN, hvis det er et bittelite ett med plass til en boks, og du spør pent hvis de sier noe på det, så tror jeg det går greit

EDIT:
Sitat av Huztle Vis innlegg
Da blir det nok en tur til Sverige etter brus og plastservise. Noe mer som vil lønne seg veldig i Sverige?
Vis hele sitatet...
Som jeg nevnte tidligere, kjøp et tårn med snus og selg dette på IRC. Lettjente kronasjer!
Sist endret av Buddapower; 9. januar 2011 kl. 22:01.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Hvis jeg ikke tar helt feil, så har de nulltoleranse for alt som kjøler, enten det går inn i PCen eller stikk. Har vært ganske mange diskusjoner rundt dette og 1 Amp regelen, og hvordan det er idiotisk at noen folk har kjølesystemer som bruker 1.2 Amp, mens andre ikke får bruke et lite USB-kjøleskap.

MEN, hvis det er et bittelite ett med plass til en boks, og du spør pent hvis de sier noe på det, så tror jeg det går greit

EDIT:
Som jeg nevnte tidligere, kjøp et tårn med snus og selg dette på IRC. Lettjente kronasjer!
Vis hele sitatet...
fint fint. må jo holde snusen min kald. BTW hva går snusboksene for på irc?
Sist endret av Pyromanic; 9. januar 2011 kl. 23:37.
Jeg har solgt snusbokser til 100 kr stykket. Dette er som regel siste natten.

For fun, så har jeg også skrevet "Selger 1er 100 spenn", og fått 200 pm's :P