Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  97 7163
Hvorfor i f'' skal alle forbinde en råner med bråk! bare fordi man like å råne er det ikke dermed sagt man kjører en Volvo 240 med 14" eksos!!!! Mange som kjører litt mere med stil..

De fleste rånebiler bråker like mye som taxibiler. Og taxibiler ødelegger vel ikke skjønnhetssøvnen deres?
Sist endret av robin740; 7. desember 2007 kl. 15:44.
OT: Hva er greien med at en god del rånere lener seg ned mot midten av bilen? Jeg synes det ser utrolig latterlig ut, men har det noen funksjon?
hehe.. det er vel en stil mange har. Det har ikke noen funksjon nei *ler*
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av BoinTjau
Syns det er greit at folk hater rånere, de kan hate oss så mye dem vil.
Rånemiljøer er forskjellige, alle rånemiljøer er ikke like så det dere gjør er å dra alle under samme kam, det blir helt feil.
I byen jeg bor i har vi ett todelt rånemiljø,
1. Folk som liker å kjøre rundt med kamerater om kveldene/nettene, møte nye folk og venner, spise burger og drikke kaffe, treffe jenter o.l, snakke bil og anlegg.
2. Folk som Speq nevner, altså folk som kommer i Volvo 240 på rekke og rad, sladdans rundt hver eneste sving, å ikke rent sjeldent er de drita fulle.
OSV.
Vis hele sitatet...
I forhold til trådstarter, kan du faktisk fremme poenger og prate for deg.
Det er mer aktuelt for meg å være forståelsesfull når du legger det ut på den måten, enn når trådstarter synest det er så forkastelig at kameraten som grisekjørte mistet lappen.
Dette at dere hjelper politiet i å løse saker, være vitner til ran, innbrudd og lignende -> synest jeg er helt greit. Og som du sier er nok miljøet to-delt.
Problemet med dette er at -du- er av den type som har forståelse for andre og klarer å se en sak fra flere sider. Men de rånerne jeg vet om og ser ikke har samme evne.
Å sette noen i bås er ikke mitt poeng, men det er vanskelig å ikke dømme noen da jeg gjentatte ganger ser "den orange" bilen burne rundt og rundt med høy musikk.

Det kan være at burning har flere betydninger, men det jeg mener er sladding i rundkjøringene, vill rusing av motorene og uendelig dunking av dårlig musikk.
At du sammenligner ute-steder med råning, er jeg uenig i.
Nettopp fordi i dette sentrumet jeg bodde i, var det ingen utesteder. Det ligger 15 min utenfor en by og har ingen store begivenheter foruten om 2 bensinstasjoner, en stor parkeringsplass og rånere.
Livstilen og alt dette er noe dere må velge helt selv, og ikke noe jeg har lov å irritere meg over.
Men når det går ut over meg som person, samt tryggheten til fotfolk setter jeg fingern ned.
Egentlig gidder jeg ikke diskutere dette noe utover dette.
Jeg er enig i en del av dine argumenter, men det forandrer desverre ikke mitt syn på "rånere", selv om det ikke nå lenger er noe problem for meg.
Jeg ser rett og slett ikke grunen til å drive med det. Men så igjen har vi forskjellige verdier her i livet.
noen som nevnte taxi her,hvorfor skal de få lov til å kjøre så helvetes fort og drite i alle regler da? holdt på å blitt på kjørt av taxi 3-4 gang men aldri av noen "rånere" !
men som sagt det er 2 typer rånere
1 de som bråker,puler fjortiser og er fulle hele tiden!
2 de som er intrisert i bil og er ute for å snakke med venner osv!
syns det blir for dumt å dra alle under en kam!

det er sånn jeg opplever "råne" miljøet i vertfall,kan godt hende dere syns det er feil men det er sånn det er her i byen
Sist endret av Holmen; 7. desember 2007 kl. 16:08.
stemmer Christian Taxi må vel da egentlig få bli tildelt rånegruppen som vi syns mindre bra om
Sitat av speq
I forhold til trådstarter, kan du faktisk fremme poenger og prate for deg.
Det er mer aktuelt for meg å være forståelsesfull når du legger det ut på den måten, enn når trådstarter synest det er så forkastelig at kameraten som grisekjørte mistet lappen.
Dette at dere hjelper politiet i å løse saker, være vitner til ran, innbrudd og lignende -> synest jeg er helt greit. Og som du sier er nok miljøet to-delt.
Problemet med dette er at -du- er av den type som har forståelse for andre og klarer å se en sak fra flere sider. Men de rånerne jeg vet om og ser ikke har samme evne.
Å sette noen i bås er ikke mitt poeng, men det er vanskelig å ikke dømme noen da jeg gjentatte ganger ser "den orange" bilen burne rundt og rundt med høy musikk.

Det kan være at burning har flere betydninger, men det jeg mener er sladding i rundkjøringene, vill rusing av motorene og uendelig dunking av dårlig musikk.
At du sammenligner ute-steder med råning, er jeg uenig i.
Nettopp fordi i dette sentrumet jeg bodde i, var det ingen utesteder. Det ligger 15 min utenfor en by og har ingen store begivenheter foruten om 2 bensinstasjoner, en stor parkeringsplass og rånere.
Livstilen og alt dette er noe dere må velge helt selv, og ikke noe jeg har lov å irritere meg over.
Men når det går ut over meg som person, samt tryggheten til fotfolk setter jeg fingern ned.
Egentlig gidder jeg ikke diskutere dette noe utover dette.
Jeg er enig i en del av dine argumenter, men det forandrer desverre ikke mitt syn på "rånere", selv om det ikke nå lenger er noe problem for meg.
Jeg ser rett og slett ikke grunen til å drive med det. Men så igjen har vi forskjellige verdier her i livet.
Vis hele sitatet...

Flott å høre hehe, Nei blei litt dumt å sammenligne utesteder meg råning kanskje, for er vel ikke sånn overalt, men det er sånn det er her jeg er hehe derfor jeg dro det frem på den måten .

Hehe men det er tross alt bra at folk har noe å irritere seg over, er sunt det. Men jeg har stor forståelse jeg også altså, jeg hadde ikke syns det var noe kult om jeg bodde i sentrum midt oppi råninga og utesteder o.l, Men det er jo nettopp derfor jeg har finni meg en plass å bo utenfor byen ,selv om jeg er en hyppig råner selv.

Jeg gidder ikke diskutere dette noe mer jeg heller, ville bare ha fram noen av mine meninger når det først dukket opp ett emne det kunne passe inn i her på forumet.
Morsomt å lese deres meninger og "erfaringer" også enten dem er på godt eller vondt.=)

Mvh
BoinTjau
Sitat av GordonFreeman
Jeg har hørt av en lensmann at det ikke er lovlig å kjøre uten hensikt.
Vis hele sitatet...
RETT! hehe

Men det med rånere, vet ikke helt jeg jeg liker ikke veldig mange av de som kjører rundt med fullt anlegg som speller scooter med overdøvet bass og skal ut i byen og sjekke opp fjortisser.

Men har noen venner som liker å mekke og kjøre litt fort iblant, kanke si at jeg har veldig mye mot dem.
Sist endret av Kejerith; 7. desember 2007 kl. 16:29.
Sitat av Kejerith
Da må han ha røyka, Du kan kjøre hvor du vil og når du vil. Feel free to cruise.

Men det med rånere, vet ikke helt jeg jeg liker ikke veldig mange av de som kjører rundt med fullt anlegg som speller scooter med overdøvet bass og skal ut i byen og sjekke opp fjortisser.

Men har noen venner som liker å mekke og kjøre litt fort iblant, kanke si at jeg har veldig mye mot dem.
Vis hele sitatet...
Lensmann har helt rett. Ble opplyst på trafikalt grunnkurs for et par år siden om at det er kun "nødvendig" kjøring som er tillat. Unødig kjøring/tomgang er egntlig forbudt. Rånerne gir heller ikke samfunnet noe annet enn støy og eksos. Tau de inn , gjør ikke meg noe
Sitat av |24/\/\0
Lensmann har helt rett. Ble opplyst på trafikalt grunnkurs for et par år siden om at det er kun "nødvendig" kjøring som er tillat. Unødig kjøring/tomgang er egntlig forbudt. Rånerne gir heller ikke samfunnet noe annet enn støy og eksos. Tau de inn , gjør ikke meg noe
Vis hele sitatet...
Bøyer meg i støvet..

"Det må særlig presiseres at reglene ikke tar sikte på å hindre nødvendig ferdsel som tjener anerkjente nyttebehov. Det er den unødvendige og fornøyelsespregede ferdselen regelverket skal forhindre."
Sitat av dracz
Er ikke så inn i dette miljøet, men tør å påstå at 80% av rånere gjør kriminelle handlinger når de råner, ....
Vis hele sitatet...
Lurer på hvordan i svarte du kan si de to tingene i en og samme setning OG mene det, blir forskrekka noen ganger av folks fordommer.
"Jeg kjenner ingen emoer, men jeg tør påstå at 80% av dem skjærer opp seg med kniv og lemlester katter" for å sette det helt på spissen..

Det med børning, rusing av motor osv. som blir nevnt tror jeg er fra bygd til bygd, for her jeg kommer fra er det rolig kjøring og det sosiale med å stå i sentum og snakke som er tingen, kanskje ett unntak på 1 av 50 eller noe slikt som kommer å tøffer seg med å børne osv, men dem bli heldigvis plukka lappen av rimelig fort..
Sist endret av Popp; 7. desember 2007 kl. 16:30.
Litt offtopic men:
Hva er forskjellen på en råner og en ragger?
En ragger er de svenske tullingene som går i boots, dongeri, kjører gamle nedslitte amrikanere og hører på hillbillie musikk, har sleik osv, du har sikkert sett dem, jææævla fet stil
Eddie Meduza er ett godt eksempel på en EKTE raggare

http://sv.wikipedia.org/wiki/Raggare
Sist endret av Popp; 7. desember 2007 kl. 16:35.
Ronny och Ragge anbefales sterkt!
Å "råne" bryter med vegtrafikklovens § 3.
§ 3. Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.
Vis hele sitatet...
Ser heller ikke noe problem at politiet holder et øye med folk som de vet har for vane å bryte loven.
Sitat av Myhre
Å "råne" bryter med vegtrafikklovens § 3.

Ser heller ikke noe problem at politiet holder et øye med folk som de vet har for vane å bryte loven.
Vis hele sitatet...
Hvordan bryter råning direkte med loven om man kjører rolig rundt, står vindu til vindu og snakker?
Sitat av Myhre
Å "råne" bryter med vegtrafikklovens § 3.

Ser heller ikke noe problem at politiet holder et øye med folk som de vet har for vane å bryte loven.
Vis hele sitatet...
Siste fra meg i denne tråden nå, Er greit at det faktisk er en lov som regulerer dette, men jeg har aldrig sett noen / hørt om noen som har fått bot eller straff via den paragrafen, det er en paragraf som er så godt som død virker det som. Politet her har også sagt flere ganger at de ikke har noe som helst imot at vi presser runde ut og runde inn. Vi har blitt anmeldt for det mange ganger men politet gjør ikke noe med det sålenge vi ikke gjør større lovbrudd..
Sitat av BoinTjau
Siste fra meg i denne tråden nå, Er greit at det faktisk er en lov som regulerer dette, men jeg har aldrig sett noen / hørt om noen som har fått bot eller straff via den paragrafen, det er en paragraf som er så godt som død virker det som. Politet her har også sagt flere ganger at de ikke har noe som helst imot at vi presser runde ut og runde inn. Vi har blitt anmeldt for det mange ganger men politet gjør ikke noe med det sålenge vi ikke gjør større lovbrudd..
Vis hele sitatet...
Paragraf 3 er vel den paragfrafen som er hyppigst brukt til å nappe kortet av eplekjekke ungdommer og gamle sjåfører som har hatt lappen ett nummer for lenge, så si ikke det
De trenger ikke å være redd for at politiet skal forfølge de hvis de ikke bryter loven. Så egentlig har din venn bare fått som fortjent. Lovbrudd får negative sanksjoner, noe som sier seg selv..
Bleedingsnow: hah! er dette noe du vet sikkert?? tror ikke du er klar over hvordan politiet "herjer" her i byen vår.
Sitat av robin740
Bleedingsnow: hah! er dette noe du vet sikkert?? tror ikke du er klar over hvordan politiet "herjer" her i byen vår.
Vis hele sitatet...
Du minner meg om junkier som sier purken er så slemme fordi de ikke får sette skudd over alt. "Du veit ikke åssen jeg har det, ass."
hehehehe!! faen meg det morsomste jeg har hørt på lenge! *ler*
*KP*
Det å si at rånere er kriminelle synes jeg er litt drøyt.
http://www.raanern.no/ -de folka som startet dette magasinet leier baner å kjører på. De er stolte av å være rånere og tar avstand fra lovbrudd. Har tilogmed hatt spalter der politibetjenter har svart på spørsmål om råning.

Vil også si at om man , på steder det er forsvarlig, tester sine egene og bilens begrensninger så blir man mye tryggere på hva man driver med. Man lærer rett og slett hva man mestrer og hva man ikke mestrer. Man blir også flinkere til å håndtere bilen i nødsituasjoner. Dette mener ihverfall jeg.
Hvis han ble forfulgt av politiet burde han vite bedre enn å "henge opp motoren" slik at han fikk "noe som kunne minne om en sladd" midt i sentrum. Eod. Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at han la en sladd med vilje og prøver å bortforklare seg.

Han kjørte uten vett, og sånn er det. Vil han kjøre idiot kan han kjøre på veier der det ikke finnes en kjeft i nærheten han kan ta livet av enn seg selv.
Sist endret av vidder; 7. desember 2007 kl. 17:28.
Det å råne gir ingen mening.

Ok, det å stå på en parkeringsplass og snakke fra vindu til vindu, det forstår jeg!
Du kan holde deg varm, samtidig som at dere ikke trenger å gå inn i noens hus (ja, for uff! Tenk om dere lager slitasje på sofaen?)
Men det å kjøre rundt samme kvartalet X-antall ganger med høymusikk og hodene ut av vinduet, hva pokker er meninga med det?
De eneste som syns dere er kule er barn under 16år (mentalt, hvertfall) og andre rånere.

Det er jo helt jævlig for de som bor i det strøket, å høre på gammel techno og origami-and sangen hele natta, det er jo ikke alle som fester og er våkne hele natta, og ikke minst, det er de færreste som syns det er noe kjekt å høre på musikken og motor rusen.

Jeg syns det er kult at snuten tar rånere
I Haugesund hadde de (vet ikke om de bruker den lenger?!) en råner bil, som de brukte til å kjøre rundt i byn og ta rånere med.
En stund var rånerene nesten utryddet - og det var en lykkelig tid!
Sitat av GothQueen
Det å råne gir ingen mening.

Ok, det å stå på en parkeringsplass og snakke fra vindu til vindu, det forstår jeg!
Du kan holde deg varm, samtidig som at dere ikke trenger å gå inn i noens hus (ja, for uff! Tenk om dere lager slitasje på sofaen?)
Men det å kjøre rundt samme kvartalet X-antall ganger med høymusikk og hodene ut av vinduet, hva pokker er meninga med det?
De eneste som syns dere er kule er barn under 16år (mentalt, hvertfall) og andre rånere.

Det er jo helt jævlig for de som bor i det strøket, å høre på gammel techno og origami-and sangen hele natta, det er jo ikke alle som fester og er våkne hele natta, og ikke minst, det er de færreste som syns det er noe kjekt å høre på musikken og motor rusen.

Jeg syns det er kult at snuten tar rånere
I Haugesund hadde de (vet ikke om de bruker den lenger?!) en råner bil, som de brukte til å kjøre rundt i byn og ta rånere med.
En stund var rånerene nesten utryddet - og det var en lykkelig tid!
Vis hele sitatet...
Nå er det forskjell på rånere og bilinteresserte da. Å si at alle under 40 som sitter i en bil for rånere blir som å si at alle som bruker en datamaskin er tynne nerder uten noe som helst form for sosialt liv.

De lokale myndighetene her i byen har en tendens til å stryke alle over en kam, så om du har byttet felger på bilen sidestilles du med en voldtektsforbryter som nettopp har høvlet over tre-fire lik, og det blir helt feil måte å angripe problemet på..
Sist endret av vidder; 7. desember 2007 kl. 17:58.
Sitat av xand
Hvordan kan du påstå at råning strider mot trafikkreglene? Det er jo ikke forbudt å kjøre mye. Det er ikke før de begynner å "Grise" kjøre at det blir ulovelig, det er langt i fra bare rånere som grise kjører.
Vis hele sitatet...
Jo det er faktisk ulovlig.

§ 16. Forstyrrende kjøring og unødig støy m.m.

1. I eller ved bebyggelse må det ikke foregå unødvendig og forstyrrende kjøring med motorvogn. Der må det heller ikke foregå bruk av motor på tomgang eller annen bruk av motorvogn som volder unødig støy eller unødig utslipp av røyk eller gass.

2. I eller ved bebyggelse skal kjørerute, fart og kjøremåte avpasses slik at ingen forstyrres unødig.

At politiet sjelden benytter denne straffebestemmelsen forteller nettopp at politiet IKKE forfølger rånerene. Selv uten å kalle det forfølging, kunne hver enkelt råner bli bøtelagt 5 ganger om dagen. Råning per definisjon er ikke lovlig. Bilkjøring skal brukes til transport og ikke forurensning av miljø og omgivelser.
Sist endret av Kaunda; 7. desember 2007 kl. 18:09.
Sitat av xand
De slår vel hardere ned på rånere som grise kjører der oppe.
Vis hele sitatet...
Ord deling
Sitat av Popp
En ragger er de svenske tullingene som går i boots, dongeri, kjører gamle nedslitte amrikanere og hører på hillbillie musikk, har sleik osv, du har sikkert sett dem, jææævla fet stil
Eddie Meduza er ett godt eksempel på en EKTE raggare
Vis hele sitatet...
Fantastisk hvordan posten din gikk fra å være negativ til å bli sjikkeli positiv Fra svenske tullinger til jævla fet stil. HAHA!
De såkalte "rånerene" hehe.. ler når jeg leser om sånt..
Usj, få De ut av vegen! Bra Bleedingsnow, KP
Sitat av vidder
Nå er det forskjell på rånere og bilinteresserte da. Å si at alle under 40 som sitter i en bil for rånere blir som å si at alle som bruker en datamaskin er tynne nerder uten noe som helst form for sosialt liv.

De lokale myndighetene her i byen har en tendens til å stryke alle over en kam, så om du har byttet felger på bilen sidestilles du med en voldtektsforbryter som nettopp har høvlet over tre-fire lik, og det blir helt feil måte å angripe problemet på..
Vis hele sitatet...
Eh.. Nå har jeg heller ikke sagt at en som er bilinteresert er en råner.
Kjenner flere som har styla opp bilen, i større og mindre grad, men det betyr ikke at de suller rundt kvartalet ørten-fjørten ganger med bilen sin hver helg.
Mye negativt om "rånere" her iallefall
for å sitere toby keith har vi en passende straff for disse "rånerne" som kjører rundt og forpester boligstrøk med høy technomusikk og annet piss. Har selv overnattet i diverse bygder der det var umilig å sove pga rånere.
A man had to answer for the wicked that he done
Take all the rope in texas
Find a tall oak tree, round up all of them bad boys
Hang them high in the street for all the people to see that

Justice is the one thing you should always find
You got to saddle up your boys
You got to draw a hard line
When the gun smoke settles well sing a victory tune
Well all meet back at the local saloon
Well raise up our glasses against evil forces
Singing whiskey for my men, beer for my horses
De har ikke så mye å skrive om i avisa der oppe tror jeg. Og ikke så mye å lage nyheter av på tv heller virker det som...
|24/\/\0 : den omhandler ikke råning på noen plasser og ikke bland stakkars toby keith inne i dette da
atomet: desperate tider krever desperate tiltak
Haha! Dette måtte jo skje
Jeg er selv fra Bodø, og kan ikke akkruat si at jeg føler meg så veldig kjent med problemstillingen om at politiet forfølger uskyldige personer. Verken jeg eller noen av mine venner har noen sinne hatt problemer med politiet, og vi har vel for det meste holdt oss sånn høvelig lovlydige.
Hvis vennen din blir forfulgt så er det en grunn til det. Det at han mister lappen to ganger på ett år sier vel mer om han enn det sier om politiet. Jeg for min del er glad for at rånere og denslags som kjører 110 runder rundt sas-hotellet hver fredags og lørdags kveld. En del av dem er sikkert harmløse og forsiktige, men majoriteten kjører kort sagt som uforsvarlige svin.

Og ja atomet, avisene har ikke akkurat så veldig mye å skrive om der oppe
Politiet har som regel mye mere informasjon enn du tror, det har jeg lært av erfaring
Bare det at du robin sammenligner råning med fotball, og håndball er jo totalt blåst i seg selv.
Må nu bare si at den derre stakkars motoren til han karen, må nu henge seg opp ganske ofte......
Loding > råning, om du ikke har en Volvo 240 lakkert med husmaling, that is.
Ville du likt om noen ruste bilen sin utenfor ditt vìndu, og bli vekt 4 ganger hver natt? Ville du likt lukten av svidd gummi og eskos i hagen din, inn vinduet ditt, på hverandaen eller hver gang du stakk hodet utenfor huset ditt? Jeg tipper svaret er nei.
Sitat av cruto
Fantastisk hvordan posten din gikk fra å være negativ til å bli sjikkeli positiv Fra svenske tullinger til jævla fet stil. HAHA!
Vis hele sitatet...
Tullinger trenger vel ikke være negativt vel? Raggarstilen er dritkul, har du vært på ett skikkelig raggartreff eller raggarparty så skjønner du hva jeg mener, de er tullinger, men på en jævla tøff måte
"Vi stopper biler på grunn av kjøreadferd, ikke om de er to eller tjue år gamle. Ei heller bryr vi oss om hvem som sitter bak rattet."

Med andre ord, de stopper ikke 2åringer som kjører bil, eller 14åringer?

Og hvis david toska sitter bak rattet, ville de ikke ha stoppet han da, så lenge han kjørte som man skal?

Synes bare at dette var et klok kommentar fra politiet
"skrens" HAHAHAHA
Sitat av MoleInOne
"Vi stopper biler på grunn av kjøreadferd, ikke om de er to eller tjue år gamle. "

Synes bare at dette var et klok kommentar fra politiet
Vis hele sitatet...
Politiet snakker om bilen til vedkommende, pga at vedkommende mente det var pga hans gamle, mindre pene bil han ble stoppet.

Syns bare dette var en klok kommentar fra MoleInOne
Sist endret av mrniceguy; 9. desember 2007 kl. 16:16.
at han mista lappen er bare bra spør du meg, en mindre råner fra veien
Sitat av Popp
Når han blir fratatt førerkortet to ganger på er år er hele rånemiljøet en svulst for trafikkkulturen? Vil vel heller si at han er en svulst på rånekulturen..

Når det bråkes etter klokka 23:00 er det ett lovbrudd, men før det er det bare å guffe på
Vis hele sitatet...

Sannhet med modifikasjoner, det er ikke bare å kjøre på full guffe, det skal taes hensyn uansett når tid på døgnet, men mellom 23 og 7 skal det være tilnærmet stille. Selv om naboen har anlegg som klarer 120dB og kjører dette på mellom 7 og 23, så tror jeg nok han kan bli bøtelagt. Correct my if i am wrong.


Trond er meg en suppenisse. Han mener at politiet forfølger rånemiljøet i Bodø, uten at han kan basere uttalelsene sine på noe som helst. Tåpelig, kan du ikke komme med noen bevis så kan du ikke heller gjøre noe konkrete meninger. Du kan tro og synse som du bare vil, men la det kommer fram da.


Han nevner ikke konkret heller hvorfor han ble fratatt lappen første gangen, men som han hinter til var det for villmannskjøring. Hva tror du politiet tror når de ser en person får sleng i en rundkjøring, og de sjekker personen, og det viser seg at han har fått inndratt førerkortet en gang før (for det jeg tror er villmannskjøring)? Selvsagt ser de hardt på saken da. Det er ingen hemmelighet at NOEN/ENKELTE/DELER AV "rånemiljøet" (et forbanna teit uttrykk spør du meg) skaper problemer for samfunnet, ved bråk fra musikkannleggene sine, "unødvendig" kjøring, fartsoverskridelser og i ekstreme tilfeller lager problemer for et helt lokalsamfunn (http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/a...NYHET/70717001).

Så, hva gjør da politiet? Jo, de følger ekstra med på rånere, naturlig nok. Jeg føler dette kan sammenlignes litt med fotballfolk, enkelte liker fotball og koser seg med det, uten å lage bråk. Men andre, også kalt hooligans, lager bråk. Hva gjør politiet? Jo, de følger ekstra godt med ALLE fotballsupportere, og de vet hvem som er såkalte "hooligans", og følger derfor ekstra godt med de. Det er det samme som har skjedd her, og det virker det som noen her ikke forstår. Politiet er her for å beskytte innbyggere og lokalsamfunnet, og det har de etter min mening gjort.

Men hva er det Trond klager over? Han skal få mekanikerplass, type lærning? Trenger du førerkort for å skru på biler? Det viste ikke jeg, og det virker absurd at han ikke kan jobbe med biler uten lappen. Jeg kan aldri tenke meg noen ville reagert på at han startet en bil i et verksted og sjekket at den fungerte, men testkjøring i gaten for å se at bilen er 100% fin, får noen andre ta seg av.
Nok nå. Lar jeg denne tråden fortsette å eksistere blir jeg nødt til å finne på matematikken bak å dele på 0 når jeg skal finne forholdet mellom idioti og fornuftige innlegg...