Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1015
Vet ikke om dette emne passer her, men er det noen som vet om et 3D progam der man kan opne vanlige video filer, og legge il 3D elementer. Ikke Adobe After effects, men noe mer Cinema 4D lignende...?
Lightwave, 3D studio max. Slike du tenker på?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Nå er vel 3d-programmer ment for nettopp 3D. Det være seg modellering, teksturering, lyssetting og render av scener.
Jeg snakker over hodet nå, men Videoprogrammer som Adobe after effects vil være et bedre verktøy til dette, etter at 3D-elementene er rendert som ønskelig.
marfo's Avatar
Trådstarter
Hmm... Lightwave har eg ikke hørt om, 3D studio max får eg ikke til...:s Takk for tipset

Selv bruker eg After effects en del, og kan bruke 3D space og slikt der. Men de eg er ute etter er et program som kombinerer 3D modeling og video... Om du skjønner hva eg mener
Vet ikke med lightwave, men tipper det går fint. Selv bruker jeg 3ds Max til dette, veldig enkelt å få video inn i scenen, men å kombinere 3d med video kan være ganske tidkrevende.
for å kombinere video som hvor kamerabevegelsene rører på seg må du i gang med tracking noe som er veldig tidkrevende, til dette kan du bruke Boojoo. Veldig godt program.
Når du da har tracket filmen kan du legge på 3D elementer og animere osv.
Til dette anbefaler jeg autodesk maya (siden jeg bruker det selv)
Jeg har ikke jobbet så mye med det, men jeg tror det bare er noen enkle skritt, retning trekk bakgrunnsvideoen inn i vinduet, for å få det til i 3ds max.

Noe sånt du er ute etter: http://www.skillreactor.org/cgi-bin/index.pl?backg ?
Maya burde klare dette fint. Kan være litt avansert i starten, men er et sinnssykt program.
Blender de kom nettopp ned ny version også=)
marfo's Avatar
Trådstarter
Hm... Maya høres interesangt ut... Men jeg får ikke lastet det ned... noen som vet hvor?
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
CB Model PRO , det er gratis. men du må oppgi mail for og få en lisens key
Blender er også gratis.
Sitat av marfo
Hm... Maya høres interesangt ut... Men jeg får ikke lastet det ned... noen som vet hvor?
Vis hele sitatet...
Maya har en såkalt PLE versjon. (Maya Personal Learning Edition) Som er fulle programmet utenom watermark når du rendrer ut. Kjekt å se på får å lære seg programmet.
Du finner det på autodesk sine sider
marfo's Avatar
Trådstarter
Takker Thomaseh...