Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 6958
Jeg tenkte meg på konsert til helga, og jeg tenkte å prøve å ta en microdose lsd før konserten. Er dette forferdelig dumt eller kan det bli fett?

Skulle gjerne kost meg med Marianne, men på grunn av situasjonen jeg er i tregner jeg rent urin. Derfor jeg tenkte microdose på lsd kunne være en artig replacement for urten.

Har prøvd lsd en gang før, men dette var en relativt lav dose (70-100ug)
Har også erfaring med salvia og trøffler.
Det er umulig å si.. Jeg ville ikke gjort det.
Digital nomade
trippy's Avatar
En mikrodose er en dose som er en dose du egentlig ikke kjenner at du er påvirket av, men du merker samtidig at det er noe annerledes som foregår, en slik dose på lsd er rundt 15µ. Kan absolutt være moro med lsd på konsert men det kommer nok litt an på hva slags person du er. Er ikke alle som er like trygge på å trippe blant masse mennesker. Du må nesten vite det selv om det er noe du tror kan bli gøy. Kommer an på konserten og resten av klientellet som er der også, jeg ville ikke spist syre på DDE konsert med masse drite folk feks.
kan jeg spørre hva som spiller?

jeg ville gjort det
Sist endret av FlowerExploder; 10. desember 2015 kl. 20:30. Grunn: Glemte å si at jeg ville gjort det
LSD og konsert er en knall kombinasjon, hvis du har litt erfaring med psykedelika og det ikke er snakk om en så stor dose uansett burde det gå fint. men det viktigste er hvor komfortabel du selv er med rusen og stemningen/folka på konserten. Personlig er mine beste erfaringer med psykedelika fra kvelder hvor jeg var på konsert, byen, fest og andre tillstelninger med en del folk og masse styr, men det er jo individuelt.
Det blir umulig å svare på. Folk er forskjellige og reagerer forskjellig. Personlig synes jeg det er gøy med konsert + LSD. Det beste er hvis det er musikk (og publikum) som passer til sånt. Men jeg synes det kan være gøy å være på tur blant masse "vanlige" folk også. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare følelsen, men det føles litt ut som at jeg går rundt med en gøy hemmelighet. Type litt sånn "de skulle bare visst hvor vakkert dette egentlig er" eller noe sånt. Beste måten jeg klarer forklare det på skriftlig. Hvis det er på en konsert hvor folk er drita, så skal det mye til for at folk merker noe som helst. Fulle folk pleier ikke å få med seg så veldig mye. Spesielt ikke detaljer som store pupiller osv.

Vet samtidig at jeg har venner som ikke forstår hvordan sånt kan være gøy, og som sikkert vil si det er oppskriften på en vanskelig trip. Det må nevnes at jeg har en del turer bak meg etter hvert, og at ikke ville tatt det i en sånn setting de første gangene. For meg passer LSD best på fest med likesinnede, eller ute i naturen.
Sitat av FlowerExploder Vis innlegg
kan jeg spørre hva som spiller?

jeg ville gjort det
Vis hele sitatet...
$ushi X Kobe, Chris Lie, Larsiveli & Makko Makeba, samt Hester V75 på parkteateret

Takk for innspill! Tenker jeg kommer til å gjøre det, men noen idee hvor lenge før jeg burde droppe det?
Sist endret av Kryptonite; 10. desember 2015 kl. 23:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gjerne skriv en rapport om kvelden om den blir spennened =)
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Gjerne skriv en rapport om kvelden om den blir spennened =)
Vis hele sitatet...
Skal prøve på det hvis det blir interessant
kommer jo også endel ann på hvor sterk og hvilken syre det er, 100 av en sort kan være enorm forskjell til 100 av en annen. jeg har selv tatt en 100 sykt sterk syre og objekter ble sykt store og små og dybdeforskjell var helt på trynet, handa ble dritsvær og umulig å se hvor nær en bil i fart var etc.

Andre ganger er det helt annen rus med 100 så ja, kommer helt ann på type syre men en liten dose bør gå fint uansett. bare ikke syra er sykt sterk :P
Om du ikke har erfaring med LSD og tar en ordentlig dose så er det få garantier for at det blir en fet opplevelse. Altså, det kan være den sykeste konserten i ditt liv, eller du kan føle deg utilpass og ubekvem slik noen tripraporter her skriver om.

En mikrodose derimot er mye lettere å kontrollere. Selv synes jeg psykedeliske i kombinasjon med litt innabords kan være jævlig morro.
Anbefaler å prøve å ta det sånn at du får oppturen før konserten. Helst et sted hvor du kan oppføre deg som du vil uten å få rare blikk. Da kan du føle litt på formen før du drar. Det varer jo i 10-12timer, så det kommer til å vare lengre enn konserten uansett. Hvis det skulle bli for mye så kan du bare la være å gå på konserten.

PS: dørstokkmilen blir ofte litt lengre på psykedelia. Lett for å bli litt smånervøs og derfor ende opp med å overtale seg selv til at det er best å bare bli værende hjemme, selv om det sikkert hadde gått helt fint om ikke bedre om man hadde dratt ut. Lykke til og god tur
Det kan bli skikkelig kult! Som sagt over, om du har litt erfaring med psykedelika så vet du jo litt hva du går til.
En lav nok mikrodosering vil ikke kunne merkes av andre, og uansett så er jo konsert en setting hvor man ikke prater så mye med andre. Prøvde mikro før byen en gang, bomma litt på dosen så det ble litt i det meste laget for en bytur. Musikken var høydepunktet der. Ville droppa et par timer før, slik at "peaken" når frem til konserten, det tror jeg det kan bli veldig gøy.
Jeg har vært på ulike events og konserter på syre og det hadde vært sinnsykt morsomt. Men nå liker jeg å være blant folk på syre, synes det er fascinerende. Spesielt når folk begynner å bli drita

Dog har jeg aldri prøvd mikrodosering.

Enjoy!
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Høres ut som du har plenty med erfaring til å ta en mini dose lsd før konsert. Kos deg
Sitat av Løkken Vis innlegg
kommer jo også endel ann på hvor sterk og hvilken syre det er, 100 av en sort kan være enorm forskjell til 100 av en annen. :P
Vis hele sitatet...
Nei, LSD er LSD. 100 mikrogram LSD bør (antatt likt utgangspunkt med hensyn til toleranse og farmakologisk profil) produsere den samme spennevidde og intensitet av effekter hver gang. Om du har en annen erfaring kan jeg nærmest garantere deg at du ikke har hatt samme styrke på lappene du har tatt.

Når det gjelder å mikrodosere på konsert vil jeg anta at dette vil være uproblematisk. Jeg ville droppet en time/en og en halv time i forkant av konserten, slik at du begynner å nærme deg toppen av effektene når konserten begynner.
Sitat av Amygdaloid Vis innlegg
Nei, LSD er LSD. 100 mikrogram LSD bør (antatt likt utgangspunkt med hensyn til toleranse og farmakologisk profil) produsere den samme spennevidde og intensitet av effekter hver gang. Om du har en annen erfaring kan jeg nærmest garantere deg at du ikke har hatt samme styrke på lappene du har tatt.
Vis hele sitatet...
LSD er LSD? jeg har prøvd mange forskjellige ganger fra mange forskjellige land. Det er jo seff forskjellige lapper jeg har hatt når jeg har tatt. men den sterkeste lappen jeg har tatt var helt sinnsykt mye sterkere enn de svakeste.

Effekten har også variert veldig, fra å se flere lag med Lys rundt personer og elektrisitet til helt forvridd dybefølelse så alt blir forstørret på en måte. Har kunnet se helt enorm mye fler stjerner og zoome inn på en måte med enkelte typer.

LSD er vel ikke fremstilt på nøyaktig samme måte hver gang? så kan ha ganske store forskjeller i hvordan virkning den har.... 1 type kan man ta 3 dråper og en annen en halv dråpe med mer / lik effekt....
Sitat av Amygdaloid Vis innlegg
Nei, LSD er LSD.
Vis hele sitatet...
Og ost er ost?
Sitat av Løkken Vis innlegg
LSD er LSD? jeg har prøvd mange forskjellige ganger fra mange forskjellige land. Det er jo seff forskjellige lapper jeg har hatt når jeg har tatt. men den sterkeste lappen jeg har tatt var helt sinnsykt mye sterkere enn de svakeste.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du forvirrer mengde, med typer LSD.
Syren i lappene du har tatt varierer kanskje i mengde, men vill alltid ha samme kjemiske formell, uavhengig av hvor sterke lappene er.

Med mindre du har fått research chems og misforstått det som en slags form for LSD. Det er vanlig at enkelte dealere selger NBOMe og sier at det er LSD eller en "slags type LSD", uten å være klar over forskjellene ved disse to. Det er for eksempel mye større mulighet for å overdosere på NBOMe i forhold til Lucy og det har en helt annen kjemisk oppbygning, til tross for at rusen ligner.

Du kan forøvrig teste dette ganske enkelt ved hjelp av UV-lys, siden ekte LSD skal gløde når det blir eksponert for det.
Sist endret av Juicekongen; 12. desember 2015 kl. 03:27.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Og ost er ost?
Vis hele sitatet...
Her roter du litt. Ost er ikke et molekyl, men en sammensetnig av mange molekyler. Det er variasjon av disse som utgjør forskjellen fra ost til ost. LSD derimot er ett molekyl.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Amygdaloid Vis innlegg
Nei, LSD er LSD.
Vis hele sitatet...
Det du mener når du sier LSD er lysergsyrediethylamide. LSD er forkortelse av kodenavnet på substansen som Albert Hoffmann synteserte: LSD-25.

Det finnes flere analoger som har vært i omløp på de illegale markedene: ALD-52, d-LS morpholide, 1-N-methyl LSD..

Her er en hel tråd der man snakker om syntesering av forskjellige LSD analoger og potensen av disse sammenlignet med LSD-25.
Sitat av stødig Vis innlegg
Her roter du litt. Ost er ikke et molekyl, men en sammensetnig av mange molekyler. Det er variasjon av disse som utgjør forskjellen fra ost til ost. LSD derimot er ett molekyl.
Vis hele sitatet...
Må ikke ta alt så seriøst, det var en spøk hvor jeg henvendte meg til reklamen "Ost er ost"/"Hund er hund", noe som ikke stemmer. Det samme gjelder den øvrige påstanden av at LSD er LSD, noe det ikke er.
Jeg har trippa på forskjellig psykedeliske stoffer 15-20 ganger, og er fremdeles veldig forsiktig med å gjøre det i store grupper med mennesker. Om du så skal gjøre det, vit at du ikke har noen second thoughts, ha spist nok, vær i riktig humør, vennene dine på være i riktig humør og gjør det på et tidspunkt du vet du ikke vil blå gående å vente på at det skal kicke inn.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det du mener når du sier LSD er lysergsyrediethylamide. LSD er forkortelse av kodenavnet på substansen som Albert Hoffmann synteserte: LSD-25.

Det finnes flere analoger som har vært i omløp på de illegale markedene: ALD-52, d-LS morpholide, 1-N-methyl LSD..

Her er en hel tråd der man snakker om syntesering av forskjellige LSD analoger og potensen av disse sammenlignet med LSD-25.
Vis hele sitatet...
Dvs at det er mange flere varianter av LSD dermed har jeg fått veldig forskjellig type trip av samme dosering med forskjellige typer.
Så LSD er ikke LSD i den forstand at det finnes kun en "variant" og en type rus eller trip. Har jeg forstått det rett?
Sitat av Løkken Vis innlegg
Dvs at det er mange flere varianter av LSD dermed har jeg fått veldig forskjellig type trip av samme dosering med forskjellige typer.
Så LSD er ikke LSD i den forstand at det finnes kun en "variant" og en type rus eller trip. Har jeg forstått det rett?
Vis hele sitatet...
Ja, men nå er du jævlig naiv til å stole på styrken dealer oppgir.
Har du fått LSD har du fått LSD,
ikke gauda eller nøkkelost
det som da til syvende og sist avgjør er din egen psyke, setting og innfall