Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 572
Har en laptop som går i dvalemodus mens jeg bruker den(spesielt ofte når spiller spill eller ser på youtube videoer). noen ganger gjør den det flere ganger per dag, mens andre ganger gjør den det ikke.
Noen ganger når jeg bruker den tar til og med og slår seg av mens den starter opp fra dvalemodus igjenn og da når jeg starter den må den starte helt på nytt, mens andre ganger anbefaler den at jeg kjører oppstartsreperasjonsverktøyet.

spessifikasjoner:

Modell: HP Pavillion dv 2515eo

system: Windows Vista Home Premium Versjon 6.0(Build 6002:service pack 2)

Prosessor: Intel Core 2 Duo CPU T5450 @ 1.66Ghz 1.67Ghz

Minne(Ram): 2,00 GB

Systemtype: 32 - biters operativsystem

Grafikkort: NVIDIA GeForce 8400M GS

HDD: Lokal disk (C) på 142 GB og HP_RECOVERY (D) på 6,41 GB

Jeg har også skannet pc'en for virus med Microsoft Security Essentials og Malwarebytes.

pc'en er rundt 4-5 år gammel
Sist endret av øyvind95; 22. april 2012 kl. 22:10.
Sjekk power options eller "strøm innstillinger" hvis det er det heter på norsk. Sjekk om det står timmer på sleepmodus/dvalemodus. Mulig det er dette som er grunnen til at pcen din går i dvale.
Tom for batteri kanskje? Vist det er mens du trykker på knapper, så er den tom for batteri, ellers så er det nokk fordi du ikkje har trykka på noke innen ein viss angitt tid.
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Sjekk power options eller "strøm innstillinger" hvis det er det heter på norsk. Sjekk om det står timmer på sleepmodus/dvalemodus. Mulig det er dette som er grunnen til at pcen din går i dvale.
Vis hele sitatet...
har sjekket dette men det gjelder bare når den er inaktiv.(altså: ikke i bruk)
Prøv da å sette det helt av. Skru av alt som heter dvale for alle tilstander. Aktiv som uaktiv.
Blir den veldig varm? Har du fjernet støv fra viften ol.?
Pcn skrur seg nokk av om den blir for varm, trur den skipper dvalemodus ganske så lett i eit slikt tilfelle...