Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1681
noen som har vært borti at filmer i VLC blir uklare? filmer som blir spilt av i 720p/1080p får ikke den klarheten de skal ha på en måte, sånn det ser så blir bildet "statisk" på en måte. ikke hvite/svart statisk men bare i fargene som er der.

altså bilde blir ikke av den kvaliteten det burde ha vært?

noen som har vært borti det at bilde mangler en viss skarphet? i CCC har jeg tatt alle instillinger på video advanced settings på fullt, har ikke tullet med farge innstillinger. i VLC er alt på default.

er i .264 .mkv filmene er i, men burde vel ikke å ha noe å si

tips anyone? ( har prøvd å søke men 99.9% av det som kommer opp med 1080p og VLC er lagg problemer, ikke rar kvalitet på filmen..
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Er det en laptop eller en desktop? noen maskiner/skjermkort liker ikke 1080p avspilling.

Post nr. 400 W00T
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Er det en laptop eller en desktop? noen maskiner/skjermkort liker ikke 1080p avspilling.

Post nr. 400 W00T
Vis hele sitatet...
er stasjonær, er ikke problem med hardware

er mongo innstillinger i VLC eller lignende. ikke antydning til dett i spill, ser nesten ikke noe til det på 1080p i youtube
Sist endret av WhiteHat; 22. januar 2012 kl. 20:33.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hmm, prøvd å bytte videoformat? Hjalp her på anime som var for stor kvalitet for VLC til å spille av i full kvalitet, bytta over til AVI og alt funka.

--Det var egentlig ikke for stor, det bare lagga som fy--

Var faktisk MKV det og
Reinstaler VLC
Ikke bruk VLC til 1080p, bruk eller Windows Media Player Classic Home Cinema. Google it, så får du svar.
Bytt video-output i instillingene til VLC. Prøv deg frem med feks. OpenGL eller DirectX output og se om kvaliteten blir bedre.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Vis hele sitatet...
MPC-prosjektet er lagt ned og spilleren er ikke oppdatert på år og dag. Prosjektet er avløst av MPC Home Cinema som er bedre og mer oppdatert.

http://mpc-hc.sourceforge.net/
Ta en titt på denne: http://imouto.my/watching-h264-videos-using-dxva/ .
Har det oppsettet på den stasjonære. Bildet er klart og jeg får i tillegg mye bedre farger enn VLC av en eller annen grunn.
Ville anbefalt deg å prøvd KMplayer istedet. Kjører alt av videoer i superb kvalitet.

Tror ikke dette er noe feil med VLC. Har samme erfaring med det selv, og det er derfor jeg ikke bruker det.
Er sikkert noe med codecs å gjøre, husker jeg slet med at det hakket VELDIG i vlc, men når jeg lastet ned GOM media player så funka det fett som fjell
Hvilket program anbefales for 1080p til mac?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av vanish Vis innlegg
Ikke bruk VLC til 1080p, bruk eller Windows Media Player Classic Home Cinema. Google it, så får du svar.
Vis hele sitatet...
Hva er galt med VLC og 1080p? Har sett på noen filmer på gamlePcen med VLC i 1080p
The Nerdrager
Tror ikke Mkv filer er helt stabile med VLC sin media player.
Driver selv å ser på Naruto med mkv filer, og ble så lei av hakking, at spoleknappen ikke fungerte skikkelig og når det var hoppescener gjennom skogen så stopte det ofte opp for en 10 sekunder, men lyden fortsetter allikevell.... Fiksa seg med ny media player.