Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 606
Hallo!

Jeg kjøpte for noen uker siden nye pc deler:
ASUS M4A79 Deluxe, Socket-AM2+/AM3

AMD Phenom X4 9650 Quad Core,

Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 2GB KIT CL4

HIS Radeon HD 4890 1GB GDDR5

Hitachi Deskstar P7K500 500GB, 7200RPM,

Corsair Tx750w

Jeg har nå da fått montert alt sammen og alle kabler er koblet til osv. jeg skrur på og prosessor-vifta starter, og GPU-vifta starter for så og stoppe. Jeg kutter strømmen og da begynner GPU-vifta igjen.
Så jeg lurer på hva i granskauen er galt?
Noe jeg kobla feil?
jeg trodde kortet var defekt, så sendte det tilbake til komplett, de testa det og de fant ikke noe galt med det. Så jeg har ingen anelse D:
Får du beep codes eller liknende fra hovedkortet? Kan være til stor hjelp. Hva med minnet, er de plassert i riktige kanaler i forhold til hverandre? Er ofte sånt som kan gjøre at du ikke får bilde under POST.
Det virker ikke som om jeg får noen beep i det hele tatt, men tror jeg får ett. Når det gjelder minnet så har jeg plassert det i første og andre slot nærmest CPU og ut.
sånn ca slik:
|-->
[|=CPU]
Du har 4 slots iks? 2 ganger 2, plasser et i hvert og se hva som skjer da. Du burde uansett lese HK manualen før du begir deg ut på tur.
jeg mimra tilbake til da jeg og fatter satte sammen den forrige, og var sikkert derfor jeg ikke leste den syns han mumla noe om at manualer er for pyser

det var ikke minnet som var problemet.

Da har jeg satt minnet i annahver slot, ikke noe nytt.
Når jeg starter opp, så får jeg bare et beep, som i følge manualen betyr at VGA er oppdaget, men skjermkort-vifta snurrer en runde før den stopper igjen når jeg skrur på maskinen, og når jeg skrur den av igjen så snurrer den normalt en bitteliten stund før den stopper som den skal når man skrur av strømmen.

Så om noen har noen forslag så tar jeg de imot med glede!
Trådstarter
34 4
Vel, da vil jeg bare si at saken er løst CPU'en var visst syndebukken :P
så om noen moderatorer vil slette tråden, be my guest