Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1538
Heisann hoppsann, lenge siden jeg har vist frem noe jeg har gjort her inne. Tiden er inne for julekort og julestriden. Derfor tenkte jeg at jeg skulle lage noe så enkelt som julekuler og ha på julekortet som skal sendes rundt til familien osv.
Jeg slet en stor del med rendringen, snø shaderen ville bare rendre's i Maya Software renderen, mens resten av setup'en skulle rendres i Mental Ray. Dermed fikk jeg trent litt på Render Layers
Tar gjerne imot litt kommentarer og kritikk.

Har laget 3 forskjellige versjoner.
1. Ble ikke helt fornøyd med snøen.
www.thomaseh.com/julekort_final.jpg
2. Heller ikke helt fornøyd med snøen og fikk litt mer refleksjoner i kulene.
www.thomaseh.com/julekort_final2.jpg
3. Min endelige versjon, annen snø og litt mer rolig bilde.
www.thomaseh.com/julekort_final3.jpg
Likte bilde nr 3 veldig godt. Spes snøen der.
Likte bilde nummer 2 veldig godt, føler bakgrunner gjør at alt blir mye klarere
Det ser ut som de svever over snøen, ellers var den fin altså
Sitat av Waffel
Det ser ut som de svever over snøen, ellers var den fin altså
Vis hele sitatet...
Det kan ha noe med vinkelen bildet er tatt fra, men de gjør nok ikke det
1. Jeg leste ikke teksten under bildene, så lurte jeg på hva "bakgrunnen" skulle forestille, så trodde jeg det skulle være "blåfjell" elns. Så leste jeg komentaren under bilde linkene, da så jeg plutselig at det skulle forestille snø, så det jeg foreslår er at du fikser litt på snøen, så den ser litt mere "real" ut
2. Jeg har ingen 2. punkt:P Bortsett fra at kulene på final_3 var best
Ellers fint bilde...
Syns kulene på bilde 2 var fine, men snøen på bildet burde du gjøre noe med. Det ser nesten ut som is eller noe sånt.
Enig med marcen.. Egentlig likte jeg ingen.. Synes de så ovale ut og julekuler skal være runde.. Men hvis jeg må velge et bilde velger jeg nr. 2..
Sitat av Pope
Enig med marcen.. Egentlig likte jeg ingen.. Synes de så ovale ut og julekuler skal være runde.. Men hvis jeg må velge et bilde velger jeg nr. 2..
Vis hele sitatet...
Må si meg enig her. Synes og at i nr.3 hadde kulene et altfor rosa skjær i seg. Men bra forsøk!
Likte bilde nr. 3 best ! men de andre to var ikke stygge da.
Jeg tror dere må ta en titt på alle de nimillioneretthundreogfjortentusen forskjellige julekulene som finnes rundt om i verden, men okey
Og selvfølgelig blir det et rosa skjær i kulene om du legger noe rødt som reflekterer noe hvitt. Får du rosa i refleksjonen, fordi alle vet at hvitt + rød = rosa
Bilde nr. 3 er best, uten tvil. Snøen var finest der også. Så kanskje ut som de "svever" litt over snøen, men ser det ikke så tydlig. Kanskje det bare er meg?

Likte de to andre også, men nr 3 var altså best.
Sitat av thomaseh
Jeg tror dere må ta en titt på alle de nimillioneretthundreogfjortentusen forskjellige julekulene som finnes rundt om i verden, men okey
Og selvfølgelig blir det et rosa skjær i kulene om du legger noe rødt som reflekterer noe hvitt. Får du rosa i refleksjonen, fordi alle vet at hvitt + rød = rosa
Vis hele sitatet...
Mener du at julekuler IKKE er runde?
Første søk på google, "Julekule", gav dette resultatet:
http://www.menighet.net/admin/images/10636_julekule.jpg
Sitat av Pope
Mener du at julekuler IKKE er runde?
Første søk på google, "Julekule", gav dette resultatet:
http://www.menighet.net/admin/images/10636_julekule.jpg
Vis hele sitatet...
nei, men det finnes nihundreognittentusenfirehundreogfemten forskjellige typer
Sitat av thomaseh
Og selvfølgelig blir det et rosa skjær i kulene om du legger noe rødt som reflekterer noe hvitt. Får du rosa i refleksjonen, fordi alle vet at hvitt + rød = rosa
Vis hele sitatet...
Joda, det er greit nok, men synes dette var litt for dominerende, og med tanke på at det er så lett og fikse burde det vel ikke være et problem ? :P
det ligger litt i ordet da jule _kule_ det sier seg selv at de burde være rund.
synes bilde 2 var best jeg
Likte nummer 2 best, best farge og skinn på kulene, dog "snøen" ser ut som bobleplast.