Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 657
Maskinen min har en god stund blitt mer og mer ustabil, og jeg har mistenkt at det enten var HDen som holdt på å dø, eller RAM. I dag fikk jeg endelig surret meg til å sjekke RAMen, og får opp over 4000 feil i windows memtest på en time eller to, og memtest86 gir 1200 feil på 40 minutter.

I følge windows sin memtest, så var det like mange feil på hver brikke (2200 og 2400 feil pr. brikke). Memtest 86 gir jo ikke slik info. Brikkene er 2 x 512 RAM satt i dual-channel.

Så, hva bør jeg gjøre? Skal jeg bare kjøpe ny RAM, eller kan det være testene som fucker, siden begge brikker brått feiler alt (bortsett fra memtest86t sine 2 første).
Test en rambrikke om gangen. Det vil gi de mest nøyaktige resultatetene.
Øby's Avatar
Trådstarter
Ser man det ja - tok ut begge modulene og testet en etter en i samme slot på hovedkortet. Den første feilet i memtest86 etter bare noen sekunder, mens den andre holdt ut både i memtest86 og windiag memtest.

Så, da får jeg vel kjøpe meg mer RAM og spare på den 512-brikka som fortsatt funker