Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4457
Hei folkens! Så da har jeg holdt på med hasj en god stund, men jeg merker også at jeg glemmer ting utroolig kjapt. Kan det være pga Hasjen eller er jeg bare paranoid? Har dere hatt samme følelse?
Har ikke røyket hasj selv, men kompisene mine som gjør det er alle rothoder. Så det kan være en sammenheng. Mener også at det svekker korttidshukommelsen, fra et kurs jeg har tatt om narkotika.
Er det ikke allment kjent at hasj gjør deg både paranoid og glemsom?
snakker kun ut i fra egen erfaring, men ja, i perioder jeg røyker flere ganger daglig merker jeg at korttidshukommelsen blir dårligere. men heldigvis virker det som den kommer tilbake ganske raskt når jeg tar en pause.
Sitat av paragone Vis innlegg
snakker kun ut i fra egen erfaring, men ja, i perioder jeg røyker flere ganger daglig merker jeg at korttidshukommelsen blir dårligere. men heldigvis virker det som den kommer tilbake ganske raskt når jeg tar en pause.
Vis hele sitatet...
Leste også om en person som ble med i militæret, han sluttet i en periode og så ble alt klart igjen etter en liten stund.
Lett for å bli opphengt i det du sier slik at man tror at man er mentalt avstumpet så lenge man har thc i systemet.
Man glemmer mer ja.
Korttidshukommelsen blir noe svekket under bruk, som fører til at du ikke husker diverse ting i lengden. Du "mister" ikke hukommelsen for alltid, alt skal være som normalt etter du tar deg en pause. Du vil selvsagt ikke huske tingene du har glemt mens du var påvirket
▼ ... noen uker senere ... ▼
går utvilsomt utover hukommelse og innlæringsevne. Kanskje til og med verre enn hva advarslene vil ha det til, ihvertfall for min egen del. Merker forbedringer i hukommelse særlig hvis jeg kutter helt ut i lange perioder, en gang i uken er faktisk for mye i dette henseende også, rent subjektivt da. Det optimale vil være å satse på skikkelig kvalitet, veldig sjelden, da har du nesten en god tripp.
Et kosttilskudd som skal hjelpe på korttidshukommelse, og som er mye brukt i behandling av alzheimer er ginseng + ginkgo biloba.
ET lite tips som kanskje kan forbedre litt for noen. Det er spesielt kombinasjonen av ginseng + ginkgo som forbedrer minnet, så derfor selges disse ofte sammen i kapsler/tabletter.
Slutt å røyk så mye, så husker du mer. Dersom dette er et problem for deg slutter du å røyke. Dersom du har et problem med å kutte ned har du et rusproblem.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Når jeg røyket daglig var jeg surrete hele tiden. Korttidshukommelsen min var mildt sagt forferdelig, og jeg sleit med å huske så simple ting som hva jeg hadde gjort dagen før. Om noen spurte når jeg drakk sist så ville det være vanskelig for meg å svare på det. Om noen spurte meg om jeg var med en spesifikk person dagen før ville jeg slite med å svare på dette også.

Det hendte også veldig ofte at jeg glemte hvor jeg la ting hen, og jeg husker en gang jeg hadde skrapt sammen penger for å kjøpe en 0,5 (røykte nattings daglig så var avhengig av det for å sove). Jeg la den deretter i en klips pose som jeg tok med meg, og så kjørte jeg hjem. Jeg gikk inn, tok piecen ut av klipsposen og la den i gangen. 3 minutter senere skal jeg til å mekke, men finner ikke piecen i klipsposen. Jeg stresser noe helt sykt, ringer han jeg handlet av og ber han ransake hele huset sitt. Leter i bilen, ransaker omtrent seg selv. Etter 10 minutter hvor jeg har løpt rundt som en gal spør en venninne meg: "Er det den her du leter etter?".

Det tror jeg vel er det eksemplet jeg husker best, men er klart hukommelsen blir svekket kraftig ved daglig bruk over lang tid. Jeg har fått den tilbake igjen nå.
Ja samma her.
Merker jeg glemmer ord og navn på ting også.
Jævlig irriterende.
Korttidshukommelsen kommer tilbake ved lengre pauser så lite å tenke på, men man skal være litt forsiktig, med misbruk av cannabis, ikke bra!
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Har røkt cannabis i 10 år, korttidshukommelsen er borte. Jeg kan streve med å fortelle hva jeg gjorde i går. Eller går inn i et rom og glemmer hva jeg skulle.

Jeg har forsøkt og nyktre 5 dager og 23 dager for å kjenne om det er noen forskjell, nada. Tipper man må nyktre noen mnd før det glir tilbake.

Får satse på en "Hugh Grant sjarmerende" distrè'ish væremåte
Sitat av Carmex Vis innlegg
Har røkt cannabis i 10 år, korttidshukommelsen er borte. Jeg kan streve med å fortelle hva jeg gjorde i går. Eller går inn i et rom og glemmer hva jeg skulle.

Jeg har forsøkt og nyktre 5 dager og 23 dager for å kjenne om det er noen forskjell, nada. Tipper man må nyktre noen mnd før det glir tilbake.

Får satse på en "Hugh Grant sjarmerende" distrè'ish væremåte
Vis hele sitatet...
jadda tar nok mer an 5 eller 23 dager, prøv en mnd eller 2 uten så vil du nok se at hukommelsenn kommer tilbake, men dette er jo noK individuelt, har selv kompiser som har pisset positivt i opptil 10 uker, jeg selv har kun nattings som gode nå til dags å det er jo noe av det verste! og vil nok slite en uke eller to desverre!
Har vært daglig røyker i perioder, da bare på slutten av kvelden før senga. Har aldri opplevd at dette er et problem, og jeg har en jobb som krever god hukommelse. Ganske sikker på at halvparten her får dårligere hukommelse fordi man tror man får det. Det blir forskjell på daglig dag ut og inn og en gang i blant. Førstnevnte gjør deg ikke bare mer glemsk (sier seg selv, dritings hver dag hadde f.eks ikke vært bra for hukommelse heller rett og slett fordi du er rusa) men også en dust.
Sist endret av flexx; 21. oktober 2015 kl. 08:18.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Carmex Vis innlegg
Har røkt cannabis i 10 år, korttidshukommelsen er borte. Jeg kan streve med å fortelle hva jeg gjorde i går. Eller går inn i et rom og glemmer hva jeg skulle.

Jeg har forsøkt og nyktre 5 dager og 23 dager for å kjenne om det er noen forskjell, nada. Tipper man må nyktre noen mnd før det glir tilbake.

Får satse på en "Hugh Grant sjarmerende" distrè'ish væremåte
Vis hele sitatet...
Jeg har røkt i over 15 år nå. Når jeg er sliten kan hukommelsen slingre men jeg er ikke mer glemsk enn de rundt meg på jobb.
Jeg tror det handler om hva man gjør i hverdagen, røyker man men fremdeles er aktiv trenger det nødvendigvis ikke å gå så ut over hukommelse.

Edit: Føler for å utbrodere, det finnes folk fra min ungdom jeg ikke kan ha en samtale med, de er rett å slett "stonere" og har ikke utviklet seg stort siden ungdomsskolen. Jeg tror heller jeg er et unntak pga den type jobb jeg har som krever mye fysisk aktivitet og å forholde seg til mange mennesker, møter etc.
Sist endret av Dodecha; 21. oktober 2015 kl. 14:57.
"sliter" med korttidsminne uansett om det er grønt eller brunt, men aldri vært noe veldig seriøse øyeblikk. Veldig små, som glemme hva jeg skulle, hente /etc.
Ta en pause, det kommer tilbake
Har selv røyket Cannabis/Marijuana i snart 10 år, og ja, korttidshukommelsen ble svekket ganske mye de første 4-5 årene, samt formulering/Vokabulær.

Det er først nå etter snart 10 år at jeg føler at alt er tilbake som det burde. Jeg vet ikke om dette er en falsk følelse jeg har, men det er ingen arbeidsgiver eller nye venner jeg har anskaffet meg som har bemerket dette ovenfor meg.

Det innebærer vokabulæret mitt, formulering samt korttidshukommelsen. Jeg tror på at fast jobb og sunne rutiner hjelper èn.