Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 962
Hei, freaks!

Eg skal kjøpe meg ein ny skjerm men eg veit ikkje hvilken. Derfor spør eg dere om hjelp.

Er det noen av dere som veit om en svært god high-end skjerm som blir god hvis man kopler en lik ved siden av den?

Tusen takk for at dere leste dette.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hvor mye tenler du og bruke. Og hva skal du bruke dem til?
De fleste av disse er svært utdaterte. Har du bare sortert sortimentet etter pris å linka til de dyreste?
Du hadde, dog, ét godt forslag. Det her skal være en veldig anbefalt high-end skjerm.
Sitat av McLovin Vis innlegg
De fleste av disse er svært utdaterte. Har du bare sortert sortimentet etter pris å linka til de dyreste?
Du hadde, dog, ét godt forslag. Det her skal være en veldig anbefalt high-end skjerm.
Vis hele sitatet...
Ser ikke hvorfor du ser på den som et bra valg, den har TN panel med dårligere farger.
Med mindre skjermen bare er til gaming ville jeg ikke valgt den.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744037
Er et bra valg, IPS panel og høy oppløsning.

Hvis du vil ha noe billigere kan du også vurdere Yamakasi Catleap eller andre koreanske 27" IPS skjermer, men da må du kjøpe fra ebay.
Sitat av ot5 Vis innlegg
Ser ikke hvorfor du ser på den som et bra valg, den har TN panel med dårligere farger.
Med mindre skjermen bare er til gaming ville jeg ikke valgt den.
Vis hele sitatet...
Var nok litt snartenkt av meg å tenke gaming med en gang, når du sier det
Sitat av ot5 Vis innlegg
Ser ikke hvorfor du ser på den som et bra valg, den har TN panel med dårligere farger.
Med mindre skjermen bare er til gaming ville jeg ikke valgt den.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744037
Er et bra valg, IPS panel og høy oppløsning.

Hvis du vil ha noe billigere kan du også vurdere Yamakasi Catleap eller andre koreanske 27" IPS skjermer, men da må du kjøpe fra ebay.
Vis hele sitatet...
Dell sine skjermer er utmerket.

IPS-skjermer koster mer, men har bedre farger og dermed bedre bildekvalitet (dog høyere ms, men ikke store forskjellen)..

Dell U2412M er et godt valg. Lavere oppløsning enn den han over linka til, men det er så og si det hele. 1920x1200 i oppløsning. Har denne selv, og er utrolig godt fornøyd! Koster rundt 1900 kr.
Har lurt på om jeg skal kjøpe med en Dell U2412M jeg også ... er litt kresen fordi dette er en skjerm jeg skal bruke til Photoshop og den slags, men kunne vel ha tenkt meg å kunne bruke skjermen til litt spill også.

Tfan, du har jo denne, er det den sølvfargede eller den Svarte du har ?
Sølv ser jo unektelig stylish ut, men lurer på om jeg ikke bør ha den svarte om jeg skal ha den til PS bruk, men det jeg lurer på er hvordan er denne skjermen i dataspill bruk ? og bruker du DVI eller DP ?

Panelet som er et E-IPS panel vet jeg burde gi bra sluttresultat i farger og innsynsvinkel, å siden Dell har Ultrasharp modellnamn på denne så går jeg å ut fra at man får litt hva man forventer å få av Ultrasharp.

rundt 2000,- hos både komplett & dustin så ... frister litt å strekke seg til et 3 skjerms oppsett ... men må vel gjøre et skjerkort innkjøpt til da for å få SLI da ... får se om høsten blir så mørk at man må invistere i et mere lystrivelig desktop miljø
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Har lurt på om jeg skal kjøpe med en Dell U2412M jeg også ... er litt kresen fordi dette er en skjerm jeg skal bruke til Photoshop og den slags, men kunne vel ha tenkt meg å kunne bruke skjermen til litt spill også.

Tfan, du har jo denne, er det den sølvfargede eller den Svarte du har ?
Sølv ser jo unektelig stylish ut, men lurer på om jeg ikke bør ha den svarte om jeg skal ha den til PS bruk, men det jeg lurer på er hvordan er denne skjermen i dataspill bruk ? og bruker du DVI eller DP ?

Panelet som er et E-IPS panel vet jeg burde gi bra sluttresultat i farger og innsynsvinkel, å siden Dell har Ultrasharp modellnamn på denne så går jeg å ut fra at man får litt hva man forventer å få av Ultrasharp.

rundt 2000,- hos både komplett & dustin så ... frister litt å strekke seg til et 3 skjerms oppsett ... men må vel gjøre et skjerkort innkjøpt til da for å få SLI da ... får se om høsten blir så mørk at man må invistere i et mere lystrivelig desktop miljø
Vis hele sitatet...
Jeg har den i svart. Kjøpte på cdon.com, billigere der tror jeg, og lavere fraktkostnader. Jeg bruker DVI. Har spilt både Skyrim, Prototype, Assassin's Creed og litt annet på skjermen, og har ingenting å klage over!

Edit: 1890,- på cdon
Sist endret av Tfan; 22. august 2012 kl. 21:16.
Sitat av Tfan Vis innlegg
Jeg har den i svart. Kjøpte på cdon.com, billigere der tror jeg, og lavere fraktkostnader. Jeg bruker DVI. Har spilt både Skyrim, Prototype, Assassin's Creed og litt annet på skjermen, og har ingenting å klage over!

Edit: 1890,- på cdon
Vis hele sitatet...
Thx for tilbakemelding

Kommer nok til å kjøre det via displayport om det blir 3 skjerms oppsett.
Kan nå alltids kjøpe 1 skjerm å teste den over tid før det evt. blir invistert i 2 nye

Men nå har jeg jo en 27" skjerm, men den er jo ikke IPS ... angrer bittert på at jeg ikke gikk for den mindre Eizo skjermen dengang jeg kjøpte 27"

IPS på 27" er jo vel i grunnen like dyrt som 3 av disse skjermene

Fristelser, fristelser ...
Har akkurat bestilt Benq 24" XL2420T, er den verdt det i forhold til prisen? Sikra meg et tilbud på 1800,-
1800,- for XL2420T is a steal! *misunnelig*