Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 2058
Jeg skal kjøpe meg en ny mobil snart. Skulle gjerne tenkt meg en smarttelefon/ med tastatur, noen forslag? Har tenkt litt på Sony Ericsson Xperia, eller en fra HTC.
Synes DU det er dyrt å kjøpe en mobil til ca. 8000 kr (kanskje litt mindre, spørs abonnoment) for et år med et abonnoment?
Jeg synes ikke det er verd det etter mine behov i allefall, bare tenk tilbake til hvordan du har brukt dine andre telefoner og om du kommer til å bruke den nye annerledes
Jeg har hatt en god del dyre telefoner gjennom tiden, men jeg har aldri hatt behov for de fancy mulighetene som følger med.
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
Hei, kommer vel helt annpå hva man bruker den til...Jeg har en telefon til sms og ringing... 1,- pluss abonnoment.
Dette holder for meg fordi jeg ikke trenger noe mere,jeg mener da at 8000 +/- tlf blir dyrt...

hvis du trenger den pga jobb ol. Så ser jeg det som en innvestering...
Trådstarter
21 0
Trenger den ikke til jobb eller no, men jeg har veldig lyst på tlf med tastatur. Har hatt lyst på en slik tlf siden 6klasse, og nå går jeg snart i 10 :P
Har dere noen mobiler dere vil anbefale?
NetOnNet har LG kp500 til 1800kr, og det er uten abonnement, så det er bare å skifte sim-kort når du får den.
http://www.netonnet.no/?gclid=CK3juJ...FRIVzAodAy3QQQ

Her er en test gjort av Amobil: http://www.amobil.no/artikler/lg_kp500/67281
Trådstarter
21 0
Tusen takk Sykes, du har seriøst gjort dagen min kjempebra nå!
Nå skal jeg bare vente til far kommer hjem for så å spørre om mobil (A) Men det blir nok en bursdagsgave, men herremann, her var det mange mobiler jeg kunne tenkt meg. Hva skulle jeg ikke gjort uten deg Sykes? :P
Min erfaring med LG er svært dårlig, i motsetning til feks Nokia, som jeg bare har hatt positive erfaringer med.
Hvis jeg skulle kjøpt en ny mobil nå, ville jeg nok valgt Nokia 5580
Den er grei i pris og har det meste. Men hver sin smak selvsagt.
http://tbn1.google.com/images?q=tbn:tFoJK1r8T4-pAM:http://fx.itpro.no/tst/nokia5800h.jpg
Trådstarter
21 0
Jeg synes det blir litt grisete med touch skjerm, altså hvis du tar på skjermen med fett på fingrene osv så blir det jo veldige mye gris til slutt. Derfor jeg vil ha tastatur :P

Noen som vet om de vil få inn Sony Ericsson Xperia på NetOnNet?
Sist endret av Lotte <3; 12. april 2009 kl. 17:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tja, det blir jo like mye fett på tastene dine hvis du skal tekste etter å ha spist kylling. Ettersom det jeg har sett, så går det greit med fett og søl på skjermen. Hvis du ikke er veldig uhygenisk av deg da, noe du sikkert ikke er. Tørk over den med en klut nå og da, som du vanligvis gjør med mobilen din, så går det bra
Har Nokia N97 kommet ennå? Den koster/vil koste 7200 på Komplett.no, har 48gigabyte internminne og alt man kan/nesten ikke kan forestille seg, hehe. Den skal jeg kjøpe, ihvertfall. (Den har Qwerty-tastatur)
Sist endret av Drøggs; 12. april 2009 kl. 17:17.
Skal slef skaffe meg HTC Touch Diamond2 som kommer til Norge om litt over en uke. Gleder meg som fy.
Du sa du vill ha med tastatur, da anbefaller jeg at du sjekker HTC Touch Pro2, som også kommer til Norge til samme tid.
Det finner videosnutter av tester o.l av disse modellene på Youtube.
Tja, du kan få deg ganske mye bra for 7000kr ..
.. en bil feks
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16950255

Holder meg med SkeviN.. Hørt veldig mye bra om HTC Touch Diamond2
Sist endret av OracIe; 12. april 2009 kl. 17:20.
Trådstarter
21 0
OracIe ; Ja, du sier noe der ;P Jeg er ikke så veldig uhygienisk av meg akkurat :P Tror jeg får gå i en elektrobutikk å teste ut noen mobiler før jeg kjøper, slik at jeg ikke angrer så mye etterpå ;P

Drøggs; Jeg skal garantere deg at jeg ikke har noe behov for 48GB!

SkeviN; Jeg skal sjekke den

Haha OracIe, men vet du hva? Den bilen hadde jeg ALDRI satt min fot inni en gang! :O

Den HTC touch Diamond2 ser veldig bra ut ja! Men er det dyrt å betale 5000 for den da? Det koster den vartfall på expert.no
Sist endret av Lotte <3; 12. april 2009 kl. 17:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg kan anbefale Nokia 5800 XpressMusic, som ble nevnt tidligere i posten (med feil modellnummer riktignok). Har hatt den i en ukes tid nå, og er strålende fornøyd. Har WiFi, GPS, trykkskjerm, bevegelsessensor++. Kan bare nevne at det er utrolig deilig å bare kunne snu telefonen med skjermen ned om morgenen for å sette på 15 min snooze. Men om du virkelig vil ha tastatur, mangler jo det
Sist endret av tagefo; 12. april 2009 kl. 17:28.
Trådstarter
21 0
Må visst være veldig bra den nokia'en :P
Jeg har veldig lyst på tastatur, men det er ikke slik at jeg dør uten!

Ingen andre som har noe å tilføye?
Sist endret av Lotte <3; 12. april 2009 kl. 17:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
XpressMusic har de også på NetOnNet, uten abonnement til litt over 3000kr.
Sist endret av Sykes; 12. april 2009 kl. 18:39.
Trådstarter
21 0
Har sett det
Men tror du at NetOnNet vil få inn Sony Ericsson Xperia om ikke så lenge?
Aner ikke. Men det er bare å sende en mail for å høre.
Her ser du hvor du får kjøpt den, og for hvor mye
Edit: Anbefaler forresten at du kjøper fra komplett, har hørt mye rart om mamoz, papyrus vet jeg ikke noe om, og amentio har jeg funnet ut selv at er noe dritt.
Sist endret av drittunge; 12. april 2009 kl. 18:55.
Trådstarter
21 0
Nå har jeg sendt mail til NetOnNet, håper på svar om noen dager, eller så får jeg vurdere komplett
Er det forresten noen som har prøvd Xperia?
Har noen prøvd Blackberry? Eller en HTC med tastatur? :P
Skal du investere i en mobil til 8000,- kan det være litt kjekt å vente til høsten å se hvordan SE Idou blir/pris
Virker ihvertfall som en konge telefon :P
Jeg synes SE Xperia X1 var utrolig flott, men on-screen-keyboard'et var litt knotete, og kunne kun bruke pekepenn, og var intet godt norsk keyboard ute, så jeg sendte den tilbake.

Kan være lurt å vente juni, for da kommer HTC Touch Pro 2!
Trådstarter
21 0
Har sett på internett koster den 5000.
Hmm ;S jeg har bare hørt positivt om Xperia, takk for at du sa ifra! Nå må jeg ut i butikken å teste!
Intet problem! Vet ikke om du er som meg, men jeg synes det er upraktisk å dra opp tastaturet når du er 'on-the-go'.

De tastaturene som leveres som ekstra installasjon har dårlig ordbok, evt. ingen norsk ordbok, så jeg slet lenge med dette, og fant ut den ikke var egnet til mitt bruk.

Men prøv den i butikken, det er det aller beste!

Edit: Jeg syntes meldingsystemet i Windows Mobile var upraktisk, ved at alle meldingene lagres i en 'kjede', eller mapper, hvorav alle meldingene ifra hver kontakt ligger samlet. Dette var upraktisk hvis det var noen meldinger jeg ville ta vare på, så måtte ALT tas vare på...
Sist endret av prenix; 12. april 2009 kl. 20:11.
Trådstarter
21 0
Kjøpte du den engelsk versjonen? (med engelsk menyspråk)
Sorry, men jeg er litt såkalt "lost" på sånne ting :P (A) Hva er egentlig forskjellen på windows mobile og det som er på en vanlig mobil? :P
Jeg kjøpte den norske versjonen, så fort det kom på markede.

Windows Mobile er altså 'Windows' som du kjenner det, men bare skalert ned til et mobilt grensesnitt. Du har 'alle' funksjoener der som ved en vanlig PC.

Andre operativsystemer på vanlige mobiler, kjører leverandørens operativsystem, og er lukket til dets funksjonalitet.

Windows Mobile kan du altså, som med en windows-pc, tilpasse ditt eget bruk, legge til programmer, etc..

Edit: Her ser du 'hovedsiden' på X1: http://xperia-x1.com/wp-content/uplo...start-menu.jpg

Tastaturet på mobilen er MEGET bra, og X1 er den eneste mobilen med slikt tastatur, men som sagt, venter du til HTC Touch Pro 2 kommer, så har denne ALT X1 har, pluss mye mer!

HTC Touch Pro 2: http://www.amobil.no/artikler/her_er...og_pro_2/67923
Sist endret av prenix; 12. april 2009 kl. 20:32.
jeg har sonyericsson xperia 1 og er kjempefornøyd, jeg ville ikke tatt på telefonen min uansett om det er toutch skjerm eller ei hvis jeg hadde klissjete fingre.
Toutch skjermen er deilig og nøyaktig, syns telefonen var et helvete i starten men det var i 2-3 dager fordi jegi kke var vant med windows mobile og at jeg ikke leste bruksanvisningen.
jeg betalte 6500 for min og syns den er verdt pengene.
Trådstarter
21 0
Hmm, vel jeg er vel ikke så veldig teknisk av meg så jeg hater egentlig når ting blir for avanserte. Greit nok at du venner deg til det, men det finnes jo grenser :P
Prenix; Vet du når den HTC touch pro2 kommer ut(sånn bestemt dato)? Den virker jo mye bedre enn Xperia.. Og kameraet er 5mp (noe som jeg veldig gjerne vil ha)
Ja, kameraet på X1 er ikke noe særlig.

So watch out for the release date of HTC Touch Pro 2 in your locations. Remember, the HTC Touch Pro 2 will be available in the second quarter of 2009 (between April-June).
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.kokeytechnology.com/gadge...-improvements/

Edit: Om du leste på lenken til amobil, så står det nederst at den skal være tilgjengelig i begynnelsen av sommeren.
Sist endret av prenix; 12. april 2009 kl. 20:42.
Trådstarter
21 0
Thanks, men gjelder det i Norge da også?
Vet du sånn ca hvor mye prisen blir?
Regner med prisen er noe som Xperia X1.
Det kommer helt sikkert ikke ut en norsk versjon til høsten, kan jeg tenke meg, ettersom det var slik med X1, at den norske versjonen kom ut et par måneder senere.

Dra i butikken, se på X1, faller du for denne, så er den flott, og fortjener all rosen den har fått.

Trenger du ingen smarttelefon, noe jeg fant ut at jeg ikke gjorde, er dette 'bortkastet' penger. Da er det like greit å finne seg en telefon som har funksjonalitetene du er ute etter, som for meg kun er å ringe og sende meldinger, og et enkelt grensesnitt.

Artikkel fra amobil om smarttelefoner: http://www.amobil.no/artikler/ikke_k...ttelefon/32546
I og med at det (med 95% sikkerhet) er to måneder til det kommer en ny iPhone er det dumt å kjøpe en smartphone nå.

http://ipod1.no/artikkel/3143/att-le...m-neste-iphone
Trådstarter
21 0
Vel, du skal ha tusen takk for alle svarene
Problemet er nå har jeg allerede falt for den HTC touch pro2. Vel, jeg skal jo selvfølgelig ringe,sende melding, mms osv. Men jeg har krav som at det helst skal være radio, god minneplass(eller mulighet for minnekort), minimun 3.2 mp og alt det er :P

Har egentlig ikke lyst på Iphone jeg..
Bare hyggelig det! :-)

Om du ikke har lyst på smarttelefon, så har du disse valgene:
http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsson_k850i/44646
http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsson_c905/57460
Det er jo sinnsykt gamle telefoner, K850i er vel fra 2007?(!)
Jepp, men de funker og holder bra ;-)
SE C905 er jo et levende geni. Bruker den selv som arbeids telefon, og med eit 8,1mp kamera er jeg storfornøyd!

Vet ikke va du bruker telefonen til, men C905 har bra med underholdning, flott kamera og enkelt i bruk.
Trådstarter
21 0
Den K850i er ikke god ifølge bekjente. Jeg har blitt advart til å ikke kjøpe den, og jeg ser til og med at de der touch knappene virker dårlig, og lever sin egen verden om at når du trenger de så vil de ikke virke.
C905 virka bra den! Men hmm, jeg vet ikke hvorfor men jeg har alltid likt de derre mobilene med tastatur. Så jeg har liksom på en måte bestemt meg for at jeg skal ha med tastatur. Men jeg vil ikke at det skal være penger rett ned i dass, teknologien utvikler seg jo hele tiden. Såå arrgh, jeg kommer aldri til å bestemme meg. Sist gang jeg skulle kjøpe mobil brukte jeg to år.. (ja sånn helt seriøst) måtte be far bare kjøpe en mobil til jul for jeg klarte ikke å bestemme meg så nå har jeg en SE k810i. (jul 1007)

Noen andre mobilforslag? Eller har andre meninger om mobilene som er blitt nevnt?
Sist endret av Lotte <3; 13. april 2009 kl. 00:56.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvilken mobil ble det d?
jeg kjøper en mobil i året til 1kr hver gang.... trenger man alltid det nyeste på markedet??
▼ ... over en uke senere ... ▼
har ikke lest igjennom alt.. men jeg er 18 år og jeg kjøpte meg en HC touch HD for en stund siden, gav 7tusen.. og den er jeg veldlig fornøyd med : ) men jeg er en gadget gutt, elsker små duppedingser. skifter mobil 5ganger i året..