Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1423
Hei dere.

Jeg har nå flyttet inn i ny hageleilighet, hvor det er inklusiv trådløst internett, dvs jeg får da bruker husvertens internett. Dette går da over trådløst internett ifra husvertens router (oppe).
Det jeg opplever er til tider svært dårlig internett hastighet og generelt en veldig ustabil hastighet jevnt over.

Slik jeg har forstått det har han sin router i 3 etg, med en repeater i 2.etg som jeg da kobler meg på.
Jeg har nå prøvd litt forskjell og har koblet til min egen repeater nede som kobler seg på routeren han har i 2.etg.
Men allikevel opplever jeg dårlig hastighet og ustabilt nett.

Av informasjon så er linjen en fiberlinje, 100/100. Under mine egne måler har jeg maksimalt kommet opp i 25/20, og til tider helt ned i 0.5 i nedlasting. Jeg har testet med både speedtest.net og test.telenor.net

Har dere noen ide om hvorfor det er slik? er det grunnet det trådløst?
Er det eneste alternativet her å måtte bruke kabel for at jeg skal få noe bedre hastighet?
Sitat av Alexulv Vis innlegg
linjen en fiberlinje, 100/100.
Vis hele sitatet...
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Har dere noen ide om hvorfor det er slik?
Vis hele sitatet...
Det er utstyret / at det er trådløst.
Forhandle deg frem til kabel, det er det beste for ALLE. Dessuten liker jeg ikke at han nå enkelt kan loggføre hva du Googler.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 5. mai 2015 kl. 18:50.
Alexulv's Avatar
Trådstarter
Ok, så det er eneste måten å få en skikkelig hastighet på. Men da kan jeg da sitte opp min egen "router" nede slik at jeg bruker da mitt eget trådløst nett nede, ved å bruke den router/repeateren jeg har allerede.
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Ok, så det er eneste måten å få en skikkelig hastighet på. Men da kan jeg da sitte opp min egen "router" nede slik at jeg bruker da mitt eget trådløst nett nede, ved å bruke den router/repeateren jeg har allerede.
Vis hele sitatet...
Det er ikke den eneste måten, men det er den beste måten.
Du kan selvfølgelig sette opp et trådløst nettverk i etterkant, det kan du faktisk hvor som helst.
Alexulv's Avatar
Trådstarter
Så om da husverten ikke vil gå med på å strekke noe kabel ned, hvilke andre muligheter har jeg?
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Så om da husverten ikke vil gå med på å strekke noe kabel ned, hvilke andre muligheter har jeg?
Vis hele sitatet...
En mulighet er powerline.
Alexulv's Avatar
Trådstarter
Det som kan være litt vanskelig med en powerline er at vi har seperat strømnett, med egen teller og opplegg.
jeg har skrivet flere utfyllende poster \ svar ang dette temat tidligere, og står fortsatt ved at det lønner seg for alle parter å sette opp en "gateway server" og dele nettverket i 2 forskjellige nettverk med 1 kabel kontakt til leieboer så de kan sette opp eget utstyr som router \ trådløs selv

så det korte svaret på spørsmålet ditt: støy på signaler \ kapasiteten på utstyret \ konfigurasjonen av utstyret \ antal samtidige tilkoblede enheter er det som skaper problemer for deg her