Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1573
Har et problem med ruteren D-link DIR-655. Den fungerer som den skal så lenge jeg ikke setter opp passord på wifi-nettverket. Setter jeg passord og brukernavn vil den ikke koble til i Windows 8. Da finner ikke pcn nettverket.

Jeg har oppgradert firmware uten hell..

Noen tips til hva jeg kan gjøre her?
Ville først funnet ut hvor problemet ligger i.e. om det er routeren eller PC'n som er problemet.
Fungerer det å koble andre enheter til routeren når den er satt opp med passord?
Sist endret av junkpal; 3. mai 2015 kl. 23:04.
Sitat av junkpal Vis innlegg
Ville først funnet ut hvor problemet ligger i.e. om det er routeren eller PC'n som er problemet.
Fungerer det å koble andre enheter til routeren når den er satt opp med passord?
Vis hele sitatet...
Ja, når jeg prøver å koble på med mobilen står det at det er autoreseringsproblem. Har ikke hatt det problemet før med denne ruteren, så det er rart det plutselig har blitt sånn. Fungerer like dårlig med ny firmware.
Gratulerer du har nettopp vert så heldig å prøve et top produkt fra Dead-Link...

On Topic:
Får du logget inn med admin rettigheter og er det kun wifi som ikke fungerer?
Hvilken type kryptering bruker du? AES+TKIP?
Sitat av knutazz Vis innlegg
Gratulerer du har nettopp vert så heldig å prøve et top produkt fra Dead-Link...

On Topic:
Får du logget inn med admin rettigheter og er det kun wifi som ikke fungerer?
Hvilken type kryptering bruker du? AES+TKIP?
Vis hele sitatet...
Hva mener du med admin rettigheter? Jeg logger inn som admin på hjemmesiden til d-link, men vet ikke om det er det du tenker på. Jeg har prøvd med nettkabel og da kom jeg heller ikke inn på hjemmesiden til d-link. Men wifi fungerer helt fint, om jeg ikke setter opp passord. Det har fungert før med passord. Vet ikke hvilken type kryptering som brukes
jo det var det jeg tengte på med admin rettigheter, det er ingen maskiner som kommer på nett over kabel i det hele tat??

har du prøvd å logge inn og valgt factory reset så alle instillinger er null stilt og om du kommer på nett over kabel da..

er det du som har sattopp nettverket til å begynne med, eller har den vert pre-konfiguret av noen andre?
Jeg kommer faktisk ikke inn med nettverkskabel verken på internett eller på hjemmesiden til d-link, men med standard innstillinger på wifi kommer jeg inn.

Sånn her ser det ut når jeg er koblet på med nettverkskabel...

http://bildr.no/thumb/OEt1SzVy.jpeg

Det vil si, den blir kobla over på wifi siden nettverkskabelen ikke fungerer.

Ja, jeg har resettet ruteren veldig mange ganger til normale innstillinger, og som sagt fungerer wifi så lenge jeg ikke oppretter brukernavn og passord.
Sist endret av thomson007; 4. mai 2015 kl. 23:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hmm dette høres rart ut, men igjen så er det en d-link...

hva får du hvis du åpner cmd.exe og kjører kommandoen: ipconfig /all både på wifi og på kablet..

når du er på kablet maskinen er koblet til de gule lan portene?