Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 598
Hvorfor har det seg slik at noen forfattere ELSKER å se sitt navn på omslaget av boken sin. Jeg mener bøker der forfatterens navn har større font enn tittelen. Slike bøker leser jeg ikke.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det er vel sjeldent forfatteren selv som lager omslaget på bøkene sine. Om det er forfattere som har fått søkelys i media vil navnet ofte selge bedre enn tittelen. Man må huske at det er et forlag som gir ut boken, ikke forfatteren selv.

Noen spesielle titler eller forfattere du sikter til?
Ikke at jeg i det hele tatt bryr meg om akkurat det du legger ut om.
MEN nå har det seg nå slikt at når man skal velge seg ei bok å lese, så går man helst etter forfatter enn hva boka heter. Veldig mange har en yndlingsforfatter, men jeg har aldri hørt om noen som kun helst leser bøker med en bestemt tittel.
Lest en dårlig bok med forfatterens navn i stor skrift, eller noe sånt?
psyborg's Avatar
Trådstarter
21 0
z0p: Godt poeng! Men jeg holder forfatteren ansvarlig.

Croyfer: Når jeg skal finne en bok å lese så går jeg etter emne, ikke tittel.

piuu: Tror det begynte med en obligatorisk bok på ungdomskolen. Husker ikke helt hvilken.
En obligatorisk bok på ungdomskolen har sammenheng med at dere skal lære forfatterens navn også, da dette blir lettere hver gang dere titter på bokens perm med forfatterens navn i stor skrift.