Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1245
Er innlogget på en Windows Xp Home version på en hdd som er primær hdd, men har null tilgang til E: \Documents and Settings\Espen .. Espen er adminbrukeren på Slavedisken, hvordan få tilgang? husker ikke pw til brukeren på slavedisken, så å gjøre den til primær hjelper heller lite
Sist endret av Planken; 16. desember 2006 kl. 23:19.
husker ikke pw til brukeren på slavedisken, så å gjøre den til primær hjelper heller lite
Vis hele sitatet...
Nå er ikke jeg noe ekspert på Windows, men jeg mener du kan skifte/fjerne passordet på hvilken som helst bruker via Admin- kontoen.

EDIT: Nå snakket du kanskje ikke om brukerkontoer?
Kan f.eks. bruke en linux live-cd å boote med. Da skal det ikke være noen sperringer, og du skal da ha tilgang til alle filene på harddiskene.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
dette er noe jeg også har lurt på. Hvis jeg tar med hdd min til en venn, og skal kopiere over filer fra min hdd, så får jeg "ingen tilgang".

Så trenger virkelig å vite hvordan man får tilgang.
Eller, du kan kjøre et gjennopprett-filer program(f.eks recover my files) for å få ut de sperrede filene(iom. at de dokumentene mest sannsynlig er kryptert).
Dette problemet fikk også jeg etter at partisjonen som inneholdt XP på harddisken min fucket seg opp.. Siden jeg hadde en god del filmer og musikk på partisjonen ville jeg ikke slette den, så jeg bare lagde en ny.. Når jeg da forsøkte å komme inn på mappene fra den gamle partisjonen fra den nye partisjonen, fikk jeg opp melding om at jeg ikke hadde adgang eller at mappen var skrivebeskyttet..

Boot i sikkerhetsmodus og logg in på Administrator..
Da kan du velge alternativet "take rights" eller noe lignende hvis du høyreklikker på mappen..
1. Aktiver avansert fildeling. Hvordan? Åpne min datamaskin -> Tools -> Folder Options -> View -> [ ] Use Simple File Sharing

2. Høyreklikk på den mappen du vil åpne, men ikke har tilgang til -> Properties -> Security -> Trykk på brukeren din og velg "Full Controll"