Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 741
Hei.

Jeg deler nettverk med en kar som laster ned ting fra torrent-sider hele tida, noe som får nettverket til å gå sinnsykt treigt... Det funker IKKE å snakke til ham/be han om å slutte, det garanterer jeg etter utallige forsøk. Er det noe triks jeg kan gjøre på dataen min, eller med ruteren eller noe sånt som kan få internettet mitt til å gå raskere når han holder på? Han kobler seg til trådløst, mens jeg bruker en IP-kabel, om det er nyttig informasjon...

PS: Vet lite om sånne ting, så jeg håper folk formulerer seg teknisk forståelig.
Hm, hva med å demontere antennene til det trådløse utstyret, gjemme de på et lurt sted og nekte å gi de tilbake før han lover å skjerpe seg?
Om du har full tilgang til routeren kan du bare blokkere portene han bruker. Det hjelper lite om han vet hva han driver med, eller om han bruker vilkårlige porter hver gang(mulig via uTorrent).
NetLimiter er kanskje en mulighet?
Leste litt om NetLimiter nå, og det ser jo helt perfekt ut:

"NetLimiter er ett program som gjør at du kan følge med på internett trafikken. Du kan også bestemme opp og ned hastigheten i de programmene du ønsker.

I flere uker nå har jeg irritert meg over at de andre familiemedlemmene har svelgt unna hele opplastningshastigheten med P2P programmer. Faktisk til en slik grad at det å surfe på ITpro har til tider vært en skrekkelig affære! I nødens stund letet jeg etter noe som kunne begrense inn/ut hastighetene på alle maskinene.

Jeg fant løsningen og installerte "Net Limiter" på maskinene og satta begrensining på alle P2P programmene sine upload, men endret ikke på download. Dette fungerer helt ypperligt og det har til nå (dag 10) fungert uten problemer."


Så jeg kan altså styre torrent-hastighetene på ALLE maskinene med dette programmet?
Sitat av RobbieWinters
Så jeg kan altså styre torrent-hastighetene på ALLE maskinene med dette programmet?
Vis hele sitatet...

Nei. NetLimiter styrer bare den aktuelle PCen det er innstallert på.
Meget kjekt program å ha, forresten - men du blir ikke hjulpet noe særlig av det dessverre.
Nei, det kan du ikke. Du kan styre hastigheten på den pcen programmet installeres på.

EDIT: noen sekunder for sent ja :<
Hmm, ok. Men kan jeg i det minste overvåke den andre maskinen da? hvor mye av nettet han bruker liksom. Da skjønner han kanskje poenget mitt...
Eller ikke. Ingen som har noen revolusjonerende idéer her da?
slå på qos på din ip, og firewall alt borsett fra port 80 og 53 :-9 så rorrer det seg godt ned.
Sitat av ranvik
slå på qos på din ip, og firewall alt borsett fra port 80 og 53 :-9 så rorrer det seg godt ned.
Vis hele sitatet...
Aner ikke hva du snakker om.

Men NÅ har jeg tilgang på den aktuelle nedlastningsmaskinen. Og på han karens account. Kanskje det hjelper? Noen som har noen tips litt kjapt?
Du kan jo gå inpå torrent programmet han bruker , gå inn på innstillinger og sette max download/upload speed på 5 kb/s foreks. Men dette vil han noke finne ut etter en liten stund.