Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2903
Hypotetisk sett, om man bestemmer seg for å ta seg en skitur over grensen for å handle litt lettere smuglevarer, da tenker jeg i hovedsak på snus og tobakk ettersom alkoholen fort blir mye vekt for lite kvanta. Vil det være en nevneverdig risiko for å bli tatt?

Grenseposten ved Bjørnefjell er den mest naturlige overgangen fra hvor jeg bor, for de som er lokalkjente vet de hvordan aktiviteten er der. Jeg regner med at det går en del skigåere over grensen iløpet av en vinter og det burde ikke være et problem å finne en vei utenfor allfarsvei.

Denne hypotetiske turen er selvfølgelig også mulig å gjennomføre sommerstid, men som de fleste som har prøvd har erfart er det lettere å dra tung last på pulk enn å bære den på ryggen.
Sitat av OnklD Vis innlegg
Hypotetisk sett, om man bestemmer seg for å ta seg en skitur over grensen for å handle litt lettere smuglevarer, da tenker jeg i hovedsak på snus og tobakk ettersom alkoholen fort blir mye vekt for lite kvanta. Vil det være en nevneverdig risiko for å bli tatt?

Grenseposten ved Bjørnefjell er den mest naturlige overgangen fra hvor jeg bor, for de som er lokalkjente vet de hvordan aktiviteten er der. Jeg regner med at det går en del skigåere over grensen iløpet av en vinter og det burde ikke være et problem å finne en vei utenfor allfarsvei.

Denne hypotetiske turen er selvfølgelig også mulig å gjennomføre sommerstid, men som de fleste som har prøvd har erfart er det lettere å dra tung last på pulk enn å bære den på ryggen.
Vis hele sitatet...
Har ikke noe informasjon til deg men har et lite tips. Hvis man skal smugle og tror man har en god plan så ikke legg den ut på nettet!
Har ikke tenkt å smugle, har heller ingen plan. Om du leser så står det 'hypotetisk'.
Sitat av OnklD Vis innlegg
Har ikke tenkt å smugle, har heller ingen plan. Om du leser så står det 'hypotetisk'.
Vis hele sitatet...
Finere måte og si at du skal bedrive lysskye aktiviteter.


Klarer personlig ikke å se for meg hvordan grensevaktene skal gidde å patruljere et fjell dagen lang, men selvfølgelig om det blir tipset så er dem jo der.



Tror du er safe.
Det du får med deg i ein sekk av snus er ikkje verre enn at eg hadde sjansa på det gitt. Er ikkje ein transit full for videresalg liksom.

Den bota du eventuelt får er jo egentlig bare moro,blei tatt når du kryssa grensa på ski. Det er kred mann.

waffe
selv din beste kompis / kjæreste sladrer så hvis du ikke forteller noen at du skal rusle over grensa så er nok oddsen lav for at du blir tatt
Tviler steeeeeerkt på at de patrulierer grensa mellom sverige og norge midt i skogen. Hadde det vært snakk om russergrensa så hadde jeg aldri gjort det. Men siden det er sverige - norge er det nok safe å ta med en 100L tursekk å fylle den med 1000 snusbokser
Politi og toll har en del kontroller på fjell og overganger, spesielt om vinteren (iværtfall her nord, nermere sagt Junkerdalen)

Da er de spessielt ute etter scooterførere, men kan jo tenkes at de har kontroller. Men sjangsen for å bli tatt dersom man skulle prøve noe slikt er jo spesielt liten om du går på ski, du er jo bare glad i kvikklunch, så de har ingen grunn til å sjekke sekken din
Sitat av Hutch Vis innlegg
du er jo bare glad i kvikklunch, så de har ingen grunn til å sjekke sekken din
Vis hele sitatet...
Helt garantert at tollerene ikke sjekker en tunglasta sekk på ryggen til en nordmann fra Sverige til Norge.
Sjangsen for at de kommer til å kontakte deg er minimal i mine øyner, de bruker som regel å stå i en dal eller på et fjell med kikkert for å få overblikk over hvem som beveger seg i området både på ski og motorfarende. Men klart, om en freaker med rastafletter, bob marley lue, en sneip i kjeften og salongrifla på ryggen kommer sigene på et par slitne ski, så er det jo en mulighet for at de kommer til å ta en kontroll!
Sist endret av Hutch; 11. september 2013 kl. 21:00.
Tror ikke det skal være noe stress å gå over grensa på ski med ting og tang i ryggsekken, men hvordan skal du få det videre? (Regner med du ikke bor på Bjørnefjell)
Tolla står ofte lengre ned enn selve tollstasjonen og har kontroll, som regel stiller de seg ved brøytestasjonen til Statens vegvesen, men såvidt jeg har forstått så har de anledning til å stå helt nede ved E6 å ha kontroll om de vil.
Sitat av Yeah Baby Vis innlegg
Tror ikke det skal være noe stress å gå over grensa på ski med ting og tang i ryggsekken, men hvordan skal du få det videre? (Regner med du ikke bor på Bjørnefjell)
Tolla står ofte lengre ned enn selve tollstasjonen og har kontroll, som regel stiller de seg ved brøytestasjonen til Statens vegvesen, men såvidt jeg har forstått så har de anledning til å stå helt nede ved E6 å ha kontroll om de vil.
Vis hele sitatet...
Får gå inn til Vassdalen da, er vel en grei dagsetappe.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
selv din beste kompis / kjæreste sladrer så hvis du ikke forteller noen at du skal rusle over grensa så er nok oddsen lav for at du blir tatt
Vis hele sitatet...
Høres ikke ut som at du har gode venner