Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 686
Noen av nettvennene mine og jeg vurderer å lage vårt eget lille avatar-forum.

Nå lurer jeg på hvilke ressurser/templates jeg skal bruke, hvilke websider jeg finner det på, hvordan jeg kommer i gang, osv.
Basic stuff.

(For de som IKKE vet det, så er et avatarforum et forum det du tjener poeng for å poste, og bruker poengene til å "kjøpe" klær til avataren din. Noe a-la en slags virtuell papirdukke.)

Noen som kan hjelpe en nybegynner?
Spørsmålet vi alle har på våre lepper er vel: Hva i alle dager er et avatar-forum?
Det skrev jeg i tråden.

Et avatar-forum er et forum der man når man registrerer seg får en avatar, altså en slags tegnet dukke, som man da kan bestemme noen instillinger på som hudfarge, hårtype/farge, osv. (Disse kan endres igjen når man vil)
Etterhvert som man poster eller spiller, tjener man poeng som man kan bruke til å kjøpe klær til denne avataren.
Man kan da kle av og på figuren som man vil.
En avatar er kort sagt en pixlet papirdukke som erstatning for "profilbilde".
Finnest det sånne "avatarforum" fra før av i det heletatt ? Hørtest ikke helt interesant ut.

Iallefall er det ikke utbredt nokk til at det finnes ferdige templates.
Du må nok lære deg programering + webdesign for å få igang noe sånnt.
Sist endret av plohg; 23. november 2008 kl. 17:16.
Det finnes da mange avatarforums.
de største er vel www.gaiaonline.com og
www.roliana.com, og ellers finnes det for eksempel , zantarni.com, menewsha.com, eller soliaonline.com anitaria.com
Sitat av Novachew Vis innlegg
Det skrev jeg i tråden.

Et avatar-forum er et forum der man når man registrerer seg får en avatar, altså en slags tegnet dukke, som man da kan bestemme noen instillinger på som hudfarge, hårtype/farge, osv. (Disse kan endres igjen når man vil)
Etterhvert som man poster eller spiller, tjener man poeng som man kan bruke til å kjøpe klær til denne avataren.
Man kan da kle av og på figuren som man vil.
En avatar er kort sagt en pixlet papirdukke som erstatning for "profilbilde".
Vis hele sitatet...
My bad, leste litt for fort.