Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 905
Litt usikker på om jeg plasserte denne tråden riktig, men her er hvertfall spørsmålet.

De fleste har sikkert sett scener i en film hvor det er en person som er "fanget" og bundet fast i en stol, seng o.l. Denne personen får panikk og gjør alt for å komme seg løs samtidig som klipphastigheten går meget raskt.

Noen som vet om en soundtrack eller noe musikk som kunne passet til en slik scene?

Takk på forhånd!
Rask Goa kan være aktuelt..? Vetikke jeg

EDIT: Eksempel:
Sist endret av excubated; 22. oktober 2008 kl. 21:14.
Hvilken stemning er det? Er det skrekk film? komedie?
Trådstarter
87 4
Sitat av excubated
Rask Goa kan være aktuelt..? Vetikke jeg

EDIT: Eksempel:
Vis hele sitatet...
Jeg føler ikke helt at den passet slik jeg ønsker. Får litt assosiasjoner med en bodybuilder som trener for harde livet egentlig :P Sorry, men takk!

Hvilken stemning er det? Er det skrekk film? komedie?
Vis hele sitatet...
Action! Men samtidig litt "skrekk" ettersom at det blir litt følsen av at personen er kidnapped og kastet i et nesten helt mørkt rom, bindt fast med teip om munnen og alt det der.
Sist endret av cardi; 22. oktober 2008 kl. 21:19.
Rammstein - Benzin?
before I forget - slipknot ? denne er det litt trøkk i og det er i hvertfall en sang som jeg synes hadde passet til en slik scene :P

EDIT*

kanskje også "call of ktulu" av metallica. litt creepy og etterhvert mer tyngde
Sist endret av shalabais; 22. oktober 2008 kl. 21:38. Grunn: addition
Trådstarter
87 4
Sitat av excubated
Rammstein - Benzin?
Vis hele sitatet...
Ikke dumt. Synes det ble litt for lite action/panikk opplevelse. En slags blanding av de to foreslåtte sangene er vel noe i den duren jeg forestiller meg.

Sitat av shalabais
before I forget - slipknot ? denne er det litt trøkk i og det er i hvertfall en sang som jeg synes hadde passet til en slik scene :P
Vis hele sitatet...
Litt for mye rock. Føler at jeg er ekstremt pirkete og kresen nå. Haha!

EDIT: Jeg tror jeg tenker litt på en scene slik som er i Saw filmene når offrene får heftig panikk.
Sist endret av cardi; 22. oktober 2008 kl. 21:39.
Hva med Massive Attack - Angel? Du kan høre låta her. Låta bygger seg sakte og sikkert opp til et slags klimaks, ser for meg at personen som er bundet fast kan få mer og mer panikk som topper seg med klimakset i låten. Vil dog tro at denne vil passe litt bedre til slow-motion enn fast-motion, men ser for meg at den kan brukes til en slags blanding, altså at du veksler mellom slow- og fast-motion.
Sist endret av charz0r; 22. oktober 2008 kl. 21:46.
Trådstarter
87 4
Sitat av charz0r
Hva med Massive Attack - Angel? Du kan høre låta her. Låta bygger seg sakte og sikkert opp til et slags klimaks, ser for meg at personen som er bundet fast kan få mer og mer panikk som topper seg med klimakset i låten. Vil dog tro at denne vil passe litt bedre til slow-motion enn fast-motion.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett. Denne passer litt bedre for slow motion. Jeg trenger noe som bygger seg opp til et punkt hvor enhver seers hjertet dunker som trommene til Safri Duo. Nesten sånn at de ikke får puste.
Trådstarter
87 4
Takk! Følte ikke at sangene hadde et heftig klimax/vendepunkt + at jeg helst ikke vil ha rock.