Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 3023
Advarsel: [COLOR="Red"]Jeg oppfordrer ikke til og drive med ulovlig nedlasting eller noe ulovlig av noe slag![/COLOR]

TorrentFildeling er ulovlig lyder mange overskrifter i både papir og nettaviser om dagen. Helt siden Piratebay-saken begynte har saken blitt blåst til himmels, men er det egentlig så alvorlig som alle mener?

Torrentsfildeling, Såkaldt P2P betyr at mennesker deler filer over internett via torrentsklienter. Det har derfor blitt store muligheter for sending av musikk,filmer o.s.v. Og når piratkopiering er godt utviklet, lager dette mange store muligheter for og dele piratkopierte filer gratis. Mange millioner mennesker deler filmer, musikk og bilder av alle slag mellom seg hver eneste dag og natt. I stede for og gå på elkjøp og kjøpe den nye DVDen som er komt ut, kan en laste ned akkuratt den samme filmen gratis. Og med dagens teknologi er det nesten blitt lettere en og knipse med fingeren.

The Piratebay er en stor nettside som blir som lager en overgang mellom flere datamaskiner for og sende filer. De har vært i rettsak og blitt dømt for ulovlig fildeling. Men for de som er inne på fildeling vet TPR egentlig gjør ivertfall mindre ulovlig siden de bare lager "broer" for brukere.

Så hva mener dere andre? Er alt dette med nedlasting egentlig ganske overfokusert på med tanke på Media som kan blåse opp en fjær til en elefent! Tenk på hackere som bryter seg inn på din egen datamaskin? Det er jo egentlig mer alvorlig etter min mening.

Det er jo allerede mange tråder om dette, men feel free til og diskutere om saken!
Som du sier selv finnes det mange tråder om dette fra før av... men jeg synes i hvertfall at å gi mennene bak Pirate Bay skylden for at diverse film-, spill- og musikk-produsenter angivelig har tapt penger blir som å gi Harley Davidson skylden for at det finnes kriminelle motorsykkelgjenger.
Sist endret av charz0r; 3. mai 2009 kl. 21:37.
Hecci's Avatar
Trådstarter
72 2
Sitat av charz0r Vis innlegg
Som du sier selv finnes det mange tråder om dette fra før av... men jeg synes i hvertfall at å gi mennene bak Pirate Bay skylden for at diverse film-, spill- og musikk-produsenter angivelig har tapt penger blir som å gi Harley Davidson skylden for at det finnes kriminelle motorsykkelgjenger.
Vis hele sitatet...
Akkuratt det jeg mener. Alt som har sjedd over de siste 5-10 årene blir trykt ned på TPB folkene!
Det er negativt , pågrunn av at film selskapene (og andre produsenter) ikke får pengene for det de har skapt..
Men det kan de takke seg selv for spør du meg..
Ettersom de har vert klar over fildelings dilemmaet lenge!
Og har håvet inn store bøter ifra andre saker (ikke det at de får de uhorvelig store summene som det prates om)

Jeg syns de burde ha tatt et steg for lenge siden og jobba med internett og ikke imot.
Fiksa noe lignende tpb med feks garanti av fart og ekte programmer , i utbytte mot at man feks betaler en månedlig sum eller lignende.
For det første klima debatten som går nå..
De hadde spart miljøet for masse frakt av diverse varer.
For det andre de klarer ikke og stoppe "pirat kopiering" den måten de holder på nå.
For det tredje det er mye lettere og da kunne man også gjort det lovlig.
Hecci's Avatar
Trådstarter
72 2
Helt enig med Incogn1to. Hadde alle gått med på og betale en liten sum hver måned og det kunne blitt lovlig, hadde alt blitt mye mer kontrollert. F.eks. betal. 1000 kr måneden, last ned 100gb f.eks
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Ja, det blir som en kommersiell privat-tracker
Fri fildeling.


Underholdningsbransjen burde samarbeide, ikke motarbeide noe de ikke har sjans i havet til å vinne. Et "internett" uten fildeling kommer ALDRI til å skje. Et utopi for den kapitalistiske bransjen.
Hecci's Avatar
Trådstarter
72 2
Å i tilegg, skape mer flerre jobbar...f.eks. ein "Fildeling konduktør" Så kan selskaper "kriga" om å gi mest nedlasting for pengene:P Telenor: 1000gb = 699,- kr Cello: 1000gb = 599,- kr Det hadde vert nåke:P
itunes og andre slike programmer gjør jo en god sak, men mener at sider som youtube burde uploade og gjøre hele filmer tilgjengelige offentlig for en liten sum per film snutt, eller per måned. Jeg ville betalt ivertfall...
Sitat av Kejerith Vis innlegg
itunes og andre slike programmer gjør jo en god sak, men mener at sider som youtube burde uploade og gjøre hele filmer tilgjengelige offentlig for en liten sum per film snutt, eller per måned. Jeg ville betalt ivertfall...
Vis hele sitatet...
det fins allerede lignende youtube sider med hele filmer gratise også
Sitat av Hecci Vis innlegg
Helt enig med Incogn1to. Hadde alle gått med på og betale en liten sum hver måned og det kunne blitt lovlig, hadde alt blitt mye mer kontrollert. F.eks. betal. 1000 kr måneden, last ned 100gb f.eks
Vis hele sitatet...
Jeg tror at dette eller en lignende løsning ikke kommer til å hjelpe noe serlig på piratkopiering.
Nesten det samme spørsmålet kommer på nytt igjen:
Hvorfor betale for å laste ned, når du kan laste ned gratis?

Hadde alle gått med på noe, så hadde alt gått an.(såklart)
Sist endret av Blanko; 4. mai 2009 kl. 01:02.
Hecci's Avatar
Trådstarter
72 2
Sitat av Blanko Vis innlegg
Jeg tror at dette eller en lignende løsning ikke kommer til å hjelpe noe serlig på piratkopiering.
Nesten det samme spørsmålet kommer på nytt igjen:
Hvorfor betale for å laste ned, når du kan laste ned gratis?

Hadde alle gått med på noe, så hadde alt gått an.(såklart)
Vis hele sitatet...
Grunnen til og bli med på muligheten for og betale, er at siden det "skal" bli så hardt ned på, blir dette lovlig! Så slipper vi alt dette med rettsaker og trusler fra underholdningsbransjen
Jeg at tror at å laste ned filmer blir aldri lovlig, men å laste ned fra forskjellige sider med tillatelse til en pris er allerede mulig i dag.
Så det bare finne en og kjøpe.

Piratkopiering vil alltid være et problem, vis det ikke blir mulig å spore opp hver enkelt individ som laster ned, eller vis internett leverandørene sperrer alle trackerer, og oppdatere denne sperrelisten hele tiden ville mulig vært et stort tiltak mot piratkopiering e.l.
Hva koster det for en helt ny dvd film? Rundt 250 kr? En latterlig pris, da venter jeg heller noen timer å laster den ned på internett. Men jeg hade gladlig betalt F.eks 70 kr for en dvd film.
Jeg sier bare en ting, det finnes latterlig masse drittfilmer der ute. Jeg laster ned filmer, de jeg liker, kjøper jeg. de jeg ikke liker, fryder jeg over at jeg ikke brukte penger på slikt boss.
Pirate Bay FTW! De skulle laga mulighet for donasjon av penger på http://www.thepiratebay.org ! De hadde fått inn nok penger til å betale den bota! Føkk de dærre dommeranne å idiotene som mener de er tyver! Grrr, det var ikke DE som lasta opp all driten.
Thepirategoogle virker ok også da genialt ! http://www.thepirategoogle.com/
Lurer på hva Google bli dømt til!
Hvorfor piratkopierer folk? De tre viktigste faktorene er: Fordi der er enkelt, fordi det er gratis og fordi det er et utrolig stort utvalg.

Hva gjør platebransjen med dette? Da Internett kom, hadde de mulighet til å satse på å selge musikk via nettet. Men, nei de holdt seg til sin gamle forretningsmodell og nærmest ignorerte utviklingen helt. Så begynner piratkopiering for alvor å ta av, og da platebransjen omsider begynner å selge digitale musikkfiler på nett, da er det med DRM og kopisperrer og begrensninger. Altså det var fortsatt enklere og mest praktisk å piratkopiere.

Så bruker de masse penger på holdningskampanjer ("You wouldn't steal a car", "Piracy kills music"), og de saksøker kundene sine. Denne saksøkingen ser ut til å være helt random, og alt fra hjemløse til avdøde bestemødre blir saksøkte for piratkopiering. Dette toppet seg da de nylig saksøkte The Pirate Bay. (Se link 1)

Nei, hvis man skal stoppe piratkopiering, må man stenge av Internett. Hva med å heller gjøre det like enkelt å kjøpe musikk som å piratkopiere, med stort utvalg og greie priser? Bransjen har hatt over 10 år på seg til å få til dette. I stedet for tviholder de på CD-en som en snart 30 år gammel medie.

Det jeg mener er at platebransjen kunne begrenset piratkopiering veldig hvis de hadde gjort ting annderledes. Nå derimot, blomstrer piratkopieringen, og platebransjen blir sett på som en døende bransje og et unødvendig mellomledd... Som fortjent.

Lenker:
(1) Gratulerer med våte bukser (NRK Beta)
(2) Hvorfor vil dere ikke ha pengene mine? (DinSide.no)
(3) Når underholdningsbransjen sover i timen (Hardware.no)
TPB får akkurat det de fortjener. Direkte tyver fra fildelingsbransjen. De er direkte skyld i at bransjen som de stjeler fra har massive tap. Og ikke at denne bransjen leverer 9/10 hannah montana og det er opp til deg å finne ut hvem denne 10ende kvalitetsmusikeren er.
Ser ut som pinnsvinet virkelig ikke har fått med seg fakta her, google litt om piratebay og forstå hva slags ledd de er i ulovlig/lovlig fildeling.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er ikke til å komme fra at TPB har vært overmåte "kule" ved å velge navnet de gjorde, publisere private brev og ha en åpenlys vi-driter-i-loven-holdning, og at dette nok ikke er en liten grunn til at det gikk som det gikk.

Når det er sagt kommer den nok ikke til å gå ned når den er så populær som den er. Mener NRK Beta-artikkelen har truffet mange gode poeng.
Jeg slenger meg på her, dere skjønner sikkert hvilken side jeg er på i denne saken

jeg har fulgt godt med på fildelings debatten og er fortiden aktiv i Piratpartiet i norge. http://www.piratpartiet.biz/ bli medlem hvis dere deler de samme meningene, vi holder på å forbedre siden og oversette partiprogram til norskt, vi kommer også til å flytte til piratpartiet.no etterhvert siden vi ikke er helt ferdig med partiprogrammet så kan dere lese det svenske her http://www.piratpartiet.se/

vi i piratpartiet har også veldig mange av de samme prinsippene og meningene som den frivelige organisajonen fribit http://www.fribit.no/ jeg legger til at fribit trenger gode porgrammerere, etter som de holder på å lage "genero" et programm/system som gjør det lettere å få lisens og lsom sørger for at de som lager "sangen" for sin del. kan lese mer om det her http://www.fribit.no/prosjekter/genero/
Sist endret av random40348; 6. mai 2009 kl. 09:58.
Ingen kan umulig si at TPB ikke har noen skyld i at de som lager film, musikk o.l, taper penger!
De legger jo til rette for at alle millionene som bruker TPB, kan bryte loven ved å laste ned.

Å si at de ikke "fortjener" straff blir det samme som å si at f.eks; En person planlegger ett ran, men er ikke med på å utføre det.
Vil du si at han er uskyldig? Selvfølgelig kan man legge ut egne filer som ikke er under copyright, men tenk logisk, TPB ble skapt med den hensikt å spre og dele filer under copyright.

Sier ikke nå at jeg ikke støtter dem, før det gjør jeg! Men fakta er jo faktisk at de legger til rette for lovbrudd, noe som gjør dem medskyldige. :-)
At TPB har noe skyld er nok helt sant, men de er ikke direkte skyldig i alt som blir lagt på skuldrene deres i rettsakene. Saken kunne tatt en annen venning når de trakk det såkaldte King Kong kortet. Men om det var en god aktor eller noe annet vet jeg ikke...
Sitat av spelley Vis innlegg
Thepirategoogle virker ok også da genialt ! http://www.thepirategoogle.com/
Lurer på hva Google bli dømt til!
Vis hele sitatet...
Som de sa når personene bak thepirategoogle lanserte siden sin:
"Google har ingenting med dette å gjøre, vi bare bruker bare noe ifra siden deres" eller noe i den dur.
Så lenge det fins en måte å gjøre noe som koster penger gratis, vil det alltid bli gjort. Når Telenor begynte med ADSL, hadde de en periode en sperre på antall innkommende data, og man betalte etter hvor mye man ville ha muligheten til å laste ned. Det er en grunn til at det ikke er tilfelle lenger. Selv om lovlige trackere kun hadde kostet 49,90 i måneden, hadde jeg likevel brukt en gratis "ulovlig" versjon.
Sitat av Egobanken Vis innlegg
At TPB har noe skyld er nok helt sant, men de er ikke direkte skyldig i alt som blir lagt på skuldrene deres i rettsakene.
Vis hele sitatet...
Okei. Da er Google, Kvasir og alle søkemotorer like skyldige og da.
TPB gir ut en tjeneste som gir brukere mulighet til å dele filer, noe som er bra.
At noen "utnytter" dette ved å legge ut piratkopier kan ikke dem noe for
Sist endret av Grimdoc; 6. mai 2009 kl. 11:37. Grunn: Skrivefeil
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Okei. Da er Google, Kvasir og alle søkemotorer like skyldige og da.
TPB gir ut en tjeneste som gir brukere mulighet til å dele filer, noe som er bra.
At noen "utnytter" dette ved å legge ut piratkopier kan ikke dem noe for
Vis hele sitatet...
Dette blir å vri på sannheten, TPB ble garantert grunnlagt med hensikt å spre copyright-materiale! Les navnet; The PIRATE bay.
Sitat av wargriff Vis innlegg
TPB ble garantert grunnlagt med hensikt å spre copyright-materiale! Les navnet; The PIRATE bay.
Vis hele sitatet...
Les navnet; FREAK FORUM

Ser du på deg selv som en freak? Kanskje. Om du gjør det er det i så fall etter ordets interne betydning her, og ikke dets rette.

Det er ikke sånn at om en side som heter ulovlig.no automatisk er ulovlig fordi den heter det. TPB har ikke gjort noe direkte ulovlig. Ikke noe mer ulovlig enn alle andre søkemotorer hvor du også kan finne linker til ulovlig materiale.
Sitat av aidoN Vis innlegg
Les navnet; FREAK FORUM

Ser du på deg selv som en freak? Kanskje. Om du gjør det er det i så fall etter ordets interne betydning her, og ikke dets rette.

Det er ikke sånn at om en side som heter ulovlig.no automatisk er ulovlig fordi den heter det. TPB har ikke gjort noe direkte ulovlig. Ikke noe mer ulovlig enn alle andre søkemotorer hvor du også kan finne linker til ulovlig materiale.
Vis hele sitatet...
Hva har nFF med dette å gjøre?
Det eneste jeg sier er at TPB ble grunnlagt med HENSIKT at slikt materiale skulle bli spredt, og det kan du ikke nekte for uansett hvor kverulant du er :-)
Sitat av Michael Scott
You wouldn't arrest a guy who was just passing drugs from one guy to another.
Vis hele sitatet...
På samme måte som du ikke vil arrestere noen som bare flytter ulovlig rippede TV-episoder fra en PC til en annen. Haha
Er det mulig å være så ignorant som deg?
Det er jo ren logikk, TPB legger grunnlaget for digitale overføringer av filer, og det kan ikke sammenlignes med det du sier, å gi dop fysisk fra din hånd til en annen. Det er ikke så enkelt på internett skjønner du, der må noen som har peiling legge til rette for at du i det heletatt KAN gjøre dette, og styret bak TPB gjør dette!
Grunnen til at det er dem som får hele støyten for hele torrent-utviklingen de siste årene, er jo kun fordi det er deres torrent-tracker som har flest brukere.
Og igjen, jeg støtter TPB, men folk innser ikke at de gjør noe ulovelig. Blir det samme som min mening ang. cannabis i Norge. Jeg vet jo at det er illegalt og er inneforstått med det, men kan jo fortsatt ikke legge lokk på at når man kjøper det, gjør dere begge noe ulovelig! så det du sier; "You wouldn't arrest a guy who was just passing drugs from one guy to another", det blir akkurat det samme, men kan fortsatt ikke sammenlignes på den måten som du tenker.
Sitat av wargriff Vis innlegg
Er det mulig å være så ignorant som deg?
Det er jo ren logikk, TPB legger grunnlaget for digitale overføringer av filer, og det kan ikke sammenlignes med det du sier, å gi dop fysisk fra din hånd til en annen. Det er ikke så enkelt på internett skjønner du, der må noen som har peiling legge til rette for at du i det heletatt KAN gjøre dette, og styret bak TPB gjør dette!
Grunnen til at det er dem som får hele støyten for hele torrent-utviklingen de siste årene, er jo kun fordi det er deres torrent-tracker som har flest brukere.
Og igjen, jeg støtter TPB, men folk innser ikke at de gjør noe ulovelig. Blir det samme som min mening ang. cannabis i Norge. Jeg vet jo at det er illegalt og er inneforstått med det, men kan jo fortsatt ikke legge lokk på at når man kjøper det, gjør dere begge noe ulovelig! så det du sier; "You wouldn't arrest a guy who was just passing drugs from one guy to another", det blir akkurat det samme, men kan fortsatt ikke sammenlignes på den måten som du tenker.
Vis hele sitatet...
Du legger all vekt på "ulovlighetene" til TPB bare på navnet dem har valgt for siden sin. Dette er vel like ignorant?
TPB har ikke delt ut noe som helst, de har kun gjort fildeling MULIG, akkurat som mange andre medier.

Skal epost bli ulovlig fordi man kan sende vedlegg?
Skal mIRC bli ulovlig fordi man kan sende filer via DCC?

Hvor går grensen?

Jo, grensen er oversteget da mediet blir ulovlig!
Uheldigvis får TPB hele støyten for denne gang.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Du legger all vekt på "ulovlighetene" til TPB bare på navnet dem har valgt for siden sin. Dette er vel like ignorant?
TPB har ikke delt ut noe som helst, de har kun gjort fildeling MULIG, akkurat som mange andre medier.

Skal epost bli ulovlig fordi man kan sende vedlegg?
Skal mIRC bli ulovlig fordi man kan sende filer via DCC?

Hvor går grensen?

Jo, grensen er oversteget da mediet blir ulovlig!
Uheldigvis får TPB hele støyten for denne gang.
Vis hele sitatet...
Ja det er jo det jeg har sagt flere ganger, de legger til rette for lovbrudd, og det gjør dem medskyldig. Og siden er jo bygd opp slik at du kan sortere torrentlinkene etter kategorier, som f.eks TV-serier, windows-applikasjoner osv..
De som sier at de som legger ut torrentlinker "utnytter" TPB blir jo helt feil, de bruker siden til akkurat det den ble skapt for å brukes til!
Sitat av wargriff Vis innlegg
så det du sier; "You wouldn't arrest a guy who was just passing drugs from one guy to another", det blir akkurat det samme, men kan fortsatt ikke sammenlignes på den måten som du tenker.
Vis hele sitatet...
Jeg håper du fatter at det var en spøk. Det er også quotet Michael Scott. lol

Sitat av wargriff Vis innlegg
TPB legger grunnlaget for digitale overføringer av filer
Vis hele sitatet...
Jasså? Trodde det var internett. Kanskje vi skal arrestere internett!

At musikk- og filmbransjen ikke klarer å holde tritt med resten av verdens utvikling er vel strengt tatt deres egen feil.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Du legger all vekt på "ulovlighetene" til TPB bare på navnet dem har valgt for siden sin. Dette er vel like ignorant?
TPB har ikke delt ut noe som helst, de har kun gjort fildeling MULIG, akkurat som mange andre medier.

Skal epost bli ulovlig fordi man kan sende vedlegg?
Skal mIRC bli ulovlig fordi man kan sende filer via DCC?

Hvor går grensen?

Jo, grensen er oversteget da mediet blir ulovlig!
Uheldigvis får TPB hele støyten for denne gang.
Vis hele sitatet...
TPB er ikke et medium, det er en kanal. To forskjellige ting.
BitTorrent er mediumet.

TPB er en kanal som gjør det mulig for ulovlig fildeling via torrents.

Irc er et medium. Kanalene er kanaler(åpenbart).
DCC er et medium. Hubene er kanaler.

Forstår du forskjellen?
Sitat av aidoN Vis innlegg
Jasså? Trodde det var internett. Kanskje vi skal arrestere internett!
Vis hele sitatet...
Melder meg ut av denne diskusjonen om man ikke skal kunne holde seg serriøs
Og ikke mistolk alt jeg sier, bruk menneskelig fornuft.
Skal gjøre mitt beste! Det du sier er at det er tilretteleggeren som er synderen, selv om det bare er indirekte. Jeg er vel mer av den oppfatning at det faktisk er de som laster ned som bryter loven.

Uansett er det et resultat av et problem som musikk- og filmbransjen har skapt for seg selv.
Sitat av aidoN Vis innlegg
Skal gjøre mitt beste! Det du sier er at det er tilretteleggeren som er synderen, selv om det bare er indirekte. Jeg er vel mer av den oppfatning at det faktisk er de som laster ned som bryter loven.

Uansett er det et resultat av et problem som musikk- og filmbransjen har skapt for seg selv.
Vis hele sitatet...
Nei jeg sa at tilretteleggeren er medskyldig!
Wargriff: Så du mener at hvis jeg linker til en torrent på facebook så bryter facebook og jeg loven selvom det ikke er jeg eller facebook som har lastet opp torrenten?

Mener du da at jeg og facebook skal bli straffet?
Sist endret av junkpal; 6. mai 2009 kl. 14:01.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av aidoN Vis innlegg
Skal gjøre mitt beste! Det du sier er at det er tilretteleggeren som er synderen, selv om det bare er indirekte. Jeg er vel mer av den oppfatning at det faktisk er de som laster ned som bryter loven.
Vis hele sitatet...
Når tilrettelegeren tydleg annonserer at dei legg til rette for lovbrot synst eg det er rimeleg at dei må ta sin del av straffa for det. Om ThePirateBay hadde fjerna ting som var der i strid med opphavsretten, slik google gjer, og ikkje hatt sida med tittelen "Legal threats" trur eg dei gjerne hadde vunne i tingretten.

Eg kan ikkje akkurat sei eg er skuffa over dommen, for i mine auge står intensjonen til TPB veldig klart fram, og handlingane deira underbygger det bildet. At lova er feil i somme sine auge er noko heilt anna.
Jeg tenker personelig på tpb sånn som dette: De viser deg hvor de ulovlige filene ligger, det er altså ikke de som direkte gjør en ulovlig handling, det er det du som gjør.
Kan sammenlignes med at en mann på gata peker ut veien til en bank, får han da skylden vis mannen han ga veivisning for raner nevnte bank?
Sitat av Domm Vis innlegg
Jeg tenker personelig på tpb sånn som dette: De viser deg hvor de ulovlige filene ligger, det er altså ikke de som direkte gjør en ulovlig handling, det er det du som gjør.
Kan sammenlignes med at en mann på gata peker ut veien til en bank, får han da skylden vis mannen han ga veivisning for raner nevnte bank?
Vis hele sitatet...
Nei, TPB har tegningene til flere banker, som tilrettelegger for bankranere, og deler de ut gratis i byen.
Det var søkt, ja, men på en måte det TPB gjør.

De tilrettelegger for ulovlig fildeling, de bryr seg ikke, og nå får de på pungen.
Man må huske på at det ikke bare er ulovlige filer på TPB. Finnes mye lovlig også der, som linux-distroer og undergrunnsmusikk. I tillegg har Timbuktu gitt ut en singel på TPB, og nylig var det en svensk forfatter som gav ut sin nye lydbok der.

Formålet til TPB er at brukerne bestemmer innholdet. Veldig likt formålet til bl.a. Googles YouTube. Finnes tonnevis med ulovlig materiale på YouTube også. Hvorfor Google ikke blir saksøkt? Vel, denne tegningen illustrerer dette godt:

http://www.caglecartoons.com/images/preview/%7Bac7d2177-a870-418e-acb8-abf0ebd1e9b3%7D.gif
Sitat av Alkjeks Vis innlegg
Formålet til TPB er at brukerne bestemmer innholdet. Veldig likt formålet til bl.a. Googles YouTube. Finnes tonnevis med ulovlig materiale på YouTube også. Hvorfor Google ikke blir saksøkt?
Vis hele sitatet...
Og så fort det kommer en epost til Youtube fra f.eks. Warner Bros om fjerning av kopibeskyttet materiale, så fjerner Youtube det med en gang!
De legger ikke ut eposten offentlig med frekke svar.

Youtube tilrettelegger IKKE for deling av ulovlig materiale, det gjør TPB.
Sitat av hedningen Vis innlegg
Og så fort det kommer en epost til Youtube fra f.eks. Warner Bros om fjerning av kopibeskyttet materiale, så fjerner Youtube det med en gang!
De legger ikke ut eposten offentlig med frekke svar.

Youtube tilrettelegger IKKE for deling av ulovlig materiale, det gjør TPB.
Vis hele sitatet...

http://www.google.com/coop/cse?cx=00...05:erhhdbygrma

1. http://www.google.com
2. Skriv “filetype:torrent ” [Torrent navn]
3. SØK

Google legger opp til deling av ulovlig materiale
Sitat av Hecci Vis innlegg
Tenk på hackere som bryter seg inn på din egen datamaskin? Det er jo egentlig mer alvorlig etter min mening.
Vis hele sitatet...
Hacker:
People committed to circumvention of computer security. This primarily concerns unauthorized remote computer break-ins via a communication networks such as the Internet (Black hats), but also includes those who debug or fix security problems (White hats), and the morally ambiguous Grey hats.
du oppfordrer ikke til noe ulovlig nedlastning av noe slag......................
men det gjør jeg! fordi?
fortsetter vi å kjøpe dette søplet av underholdning, underholdningsbransjen prøver å selge oss, kommer de til å fortsette å selge oss samma dritten til svineinfluensa utrydder oss alle. og jeg har mer lyst til å betale de som fortjener istedenfor å betale i kassa til underholdningsindustriens fastfood gatekjøkken. som avseer litt småpenger og ære til noen av artistene de representerer. internett er og blir det nye mediumet for distrubusjon av musikk og film. dersom underholdningsindustrien ikke godtar og aksepterer dette vil de gå kunkurs før eller siden!
Sist endret av skeptfisk; 6. mai 2009 kl. 18:39.
jeg må bare kommentere overskriften:

Fildeling - Synden på internett!

tåpelig overskrift ....synden ? det kommer jo helt ann på hva man deler