Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1893
Hei!
jeg lurer på om noen av dere vet om det er noen samleverdi på James Bond filmene James Bond -Moonraker(1979)-Kun for dine øyne(1981)-Med døden i siktet(1985)-Goldeneye(1995)

ingen av filmene er tatt ut av forpakningen.

har alle filmene fra 1962 - 1995. men ut ac de er det bare de fire sistnevnte som enda er i forpakningen.

noen som vet om de har noen verdi?
på forhånd takk
Sist endret av Ondskap; 15. november 2008 kl. 22:48.
2500 tror jeg et boxet går for'
EDIT: Nei, veldig mye mindre: http://www.prisguide.no/product.php?product_id=27434
Sist endret av Evelen2; 15. november 2008 kl. 23:16.
Evelen2: Det har ingen ting å si, for det er alle filmene i en DVD-boks.
Ikke uåpnede på VHS.

Tror ikke du får noe særlig for dem uansett, hvertfall ikke hvis de er teksta på norsk.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Evelen2: Det har ingen ting å si, for det er alle filmene i en DVD-boks.
Ikke uåpnede på VHS.

Tror ikke du får noe særlig for dem uansett, hvertfall ikke hvis de er teksta på norsk.
Vis hele sitatet...
Okey, tror ikke de er tekstet på norsk
Sitat av drittunge Vis innlegg
Evelen2: Det har ingen ting å si, for det er alle filmene i en DVD-boks.
Ikke uåpnede på VHS.

Tror ikke du får noe særlig for dem uansett, hvertfall ikke hvis de er teksta på norsk.
Vis hele sitatet...
Jaok, da kanskje enda mindre.
VHS er et utdødd format.
Sitat av Evelen2 Vis innlegg
Jaok, da kanskje enda mindre.
VHS er et utdødd format.
Vis hele sitatet...
Og du overser totalt poenget. Hvorfor tror du malerier går for mange millioner og hvorfor enkelte frimerker er verdt mer enn årslønna til Kjell I. Røkke? De har en affeksjonsverdi eller samleverdi.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Og du overser totalt poenget. Hvorfor tror du malerier går for mange millioner og hvorfor enkelte frimerker er verdt mer enn årslønna til Kjell I. Røkke? De har en affeksjonsverdi eller samleverdi.
Vis hele sitatet...
ja akkurat!
Vil aldri tenke på VHS og samleverdi. VHS, lydkasetter ol. var en dårlig tid vi skal prøve å glemme. LP er retro, VHS er ubrukelig. Det er mulig andre ser annerledes på det, men jeg ser ingen verdi i en VHS. DVD-er mister også samleverdi for meg nå som BR tar over.
LP-plater har sjarm, VHS har ikke.
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
LP-plater har sjarm, VHS har ikke.
Vis hele sitatet...
Om det ikke har for deg, kanskje det har for andre?
«One mans trash is another mans goldmine...»
Sitat av charz0r Vis innlegg
«One mans trash is another mans goldmine...»
Vis hele sitatet...
Ikke for å pirke, men jeg gjør det fordet. Hvis man kommer med en quote er ganske greit at den er riktig. One man's trash is another man's treasure.

VHS er bæsj og kan aldri sammenlignes med malerier som er viktige kulturgjenstander.
Sist endret av Melodrama; 16. november 2008 kl. 02:15.
I så tilfelle må du forklare meg hvorfor et Donald-blad kan ha større samleverdi hvis det er fra første opptrykk enn hvis det er reprint fra 2008?
http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemId=110309799412

Vanskelig å se om dette er nyere utgivelser el org. utgivelsen, meen..ser ut til å være billig med bond-vhs.
Sitat av Deezire Vis innlegg
I så tilfelle må du forklare meg hvorfor et Donald-blad kan ha større samleverdi hvis det er fra første opptrykk enn hvis det er reprint fra 2008?
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig og forklare.
Bruker en teknologi som brukes den dag i dag
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Evelen2 Vis innlegg
Det er vanskelig og forklare.
Bruker en teknologi som brukes den dag i dag
Vis hele sitatet...
Det er jævla lett å forklare, og forklaringa er at et opptrykk blir en kopi av det originale. Verdien på opptrykket blir omtrent 0, sidan kostnaden ved å trykke et ekstra eksemplar er tilnærma lik 0.

Det finst derimot eit avgrensa tal originaler, og enda færre i god stand, og når fleire vil ha dei blada stiger prisen. Bladet i seg sjølv er ikkje verdt meir enn et opptrykk, men folk tillegger det historisk verdi.

Hadde en hatt James Bond-filmane på faktisk film som vart brukt til å vise dei på premieredatoen, så skal du på ingen måte sjå vekk frå at det er verdt ei lita formue, sjølv om relativt få har avspilingsutstyr for det...
Som slashdot sier er dette det mest elementære innen markedsteori. "Tilgang og etterspørsel" Tilgangen på billige kopier vil aldri være begrenset, og man får derfor aldri noen verdi å snakke om. Tilgangen på originaler blir bare mindre siden man aldri kan lage nye. Derfor stiger verdien, dersom det er etterspørsel.

VHS kopier er nettopp kopier, og selv om ingen lager VHS lengre har ikke en VHS kopi noen større verdi en en annen kopi. Men som Slashdot nevner ville originalene antagelig ha høy verdi...