Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2252
Høres sikkert rart ut, men ute i kveld lå jeg og to jenter å så på stjernene. Men så , så vi en "stjerne" som beveget på seg. Jeg tenkte det var stjerneskudd med den hadde akkuratt like stor størrelse som de andre (sett fra der jeg lå da såklart)

Hu ene sa hu trudde det var en sattelitt, men så så jeg to andre komme fra andre siden. De møtte hverandre. Og sirklet rundt hverandre en gang, før de dro hver sin vei igjen. Og før jeg visste ordet av det, var de borte.

Noen som har peil på hva det er som sirkler rundt eller?

Kan IKKE ha vert fly og hva annet det skulle vert vet jeg ikke . Så akkuratt ut som en stjerne men beveget seg rolig over himmelen

Og nei, jeg har verken røyka eller tatt noe rart. Vi var alle vitner til det
Stjerneskudd? Du skulle ønska deg trekant med de to jentene da, kanskje du hadde vært heldig ikveld
Etter 5 min. herjing på google, var det nærmeste jeg fant din observasjon- en komet!
Score! Håper du ønsket deg noe...
Sitat av LAlex
Høres sikkert rart ut, men ute i kveld lå jeg og to jenter å så på stjernene. Men så , så vi en "stjerne" som beveget på seg. Jeg tenkte det var stjerneskudd med den hadde akkuratt like stor størrelse som de andre (sett fra der jeg lå da såklart)

Hu ene sa hu trudde det var en sattelitt, men så så jeg to andre komme fra andre siden. De møtte hverandre. Og sirklet rundt hverandre en gang, før de dro hver sin vei igjen. Og før jeg visste ordet av det, var de borte.

Noen som har peil på hva det er som sirkler rundt eller?

Kan IKKE ha vert fly og hva annet det skulle vert vet jeg ikke . Så akkuratt ut som en stjerne men beveget seg rolig over himmelen

Og nei, jeg har verken røyka eller tatt noe rart. Vi var alle vitner til det
Vis hele sitatet...
Du så en sattelitt.. Grunnen til du ser den er at den går i en bane rundt jorden, og lyset fra solen reflekterer på den. Spennende? Egentlig ikke
Satelitter sirkler ikke rundt hverandre?
Kan det ha vert to store kometer som kom mot hverandre, og passerte bare meter fra hverandre. Men når de passerte påvirket kometenes tyngdekraft hverandre og de gjorde en u-sving om hverandre. Fatter hva jeg mener?
Vis det var dette som sjedde kan det godt ha sett ut som de sikulerte rundt hverandre et kort øyeblikk.

Jeg har ikke undersøkt min teori, men brukte litt "sunn" fornuft og tenkte meg til det.

Ellers er det alltid arti å se snodige ting på himmelen, så selv noen stjerneskudd når jeg var på ferie i sommer.
Har opplevd noe lignende for omtrent 2 år siden, vi fant aldri ut hva det egentlig var.
Ildfluer. Evt. veldig blanke møll.

Det høres for rart ut til å være sant. Jeg har selv sett både stjerneskudd og satelitter, ingen av de beveger seg slik.
Sitat av FredrikThaMan
Kan det ha vert to store kometer som kom mot hverandre, og passerte bare meter fra hverandre. Men når de passerte påvirket kometenes tyngdekraft hverandre og de gjorde en u-sving om hverandre. Fatter hva jeg mener?
Vis hele sitatet...
Hvis de to passerer hverandre så nært, vil det ikke være en synlig rotasjon. Det vil være som om du ser to lommelykter på bakken gjøre det samme fra et fly. For deg vil det ikke se ut som en rotasjon.

Ta en titt her:
http://www.astro.uu.nl/~strous/AA/en...hijnselen.html

Jeg må si meg enig med Viva. Du har trolig sett insekter av en eller annen sort. På en annen side så er det jo veldig rart at dette fascinerte deg nok til å lage en tråd om det. Det må jo ha sett merkelig ut.

Hvor raskt roterte de rundt hverandre egentlig? Kan du tippe på hvor mange sekunder 1 rotasjon tok?
Sist endret av Matthiesen; 19. september 2008 kl. 00:37.
Sitat av FredrikThaMan
Kan det ha vert to store kometer som kom mot hverandre, og passerte bare meter fra hverandre. Men når de passerte påvirket kometenes tyngdekraft hverandre og de gjorde en u-sving om hverandre. Fatter hva jeg mener?
Vis det var dette som sjedde kan det godt ha sett ut som de sikulerte rundt hverandre et kort øyeblikk.

Jeg har ikke undersøkt min teori, men brukte litt "sunn" fornuft og tenkte meg til det.

Ellers er det alltid arti å se snodige ting på himmelen, så selv noen stjerneskudd når jeg var på ferie i sommer.
Vis hele sitatet...
Kometer har ikke tyngdekraft nok til å påvirke hverandre i stor nok grad til at det er synlig for det nakne øyet når de går såpass fort som de gjør..
interessant...om de har en vanlig bevegelse er jo det en satelitt, noe som en kan se hver kveld på himmelen...med det du beskriver er jo noe annet...om de foretar sirkler...om det er en høgde som tilsvarer satelittene, så må en huske på hastigheten de har...ikke at jeg husker nøyaktig farten nå...men noen 100 tusen km i timen er det nok...så det er ikke bare å ta en pirruett der oppe da, til det er g-kraften for stor til...så da må høgda være noe lavere ja.. Ellers har jeg for noen år siden og sett noe..og..to røde streker som mttes i en innkapsling av et blått lys...så enten var det to stjerner som kolliderte...eller så var det en russisk rakett som ble nedskutt av usa hehe...jeg tror det siste.
Sitat av Matthiesen
Hvis de to passerer hverandre så nært, vil det ikke være en synlig rotasjon. Det vil være som om du ser to lommelykter på bakken gjøre det samme fra et fly. For deg vil det ikke se ut som en rotasjon.
Vis hele sitatet...
Det jeg mente var at vis to gigantiske kometer streifet noen kilometer fra hverandre(dette er en veldig liten avstand i verdenrommet).
Da hadde vel dette blitt som og se to biler snurre rundt hverandre fra et fly, og vis det er mørkt ute kan man utmerket godt se biler på en mørk vei fra et fly,da selvfølgelig vis det er klar himmel.

Edit:Oops, noen som kom meg i forkjøpet her..
Sist endret av FredrikThaMan; 19. september 2008 kl. 01:06.
Jeg kan med hånden på hjertet si at det ikke var noe innsekt vi så, vi var hele familien samlet på en hytte en klar høstkveld, alle så det. Et lys som sirkulerte rundt på nattehimmelen, tok den kansje 10-15minutter på en omdreining som dekket omtrent 1/10 av hele himmelen, men den gikk ikke i en rett eclipse. Hadde faktisk glemt det, nå vil jeg igjen finne ut hva faen det var vi så. Det så ut som en stjerne, fargen og lysstyrken.
Kødder du? Dekket "det" 10% av himmelen og var der i 10 min?
Det hørtes snodig ut, så vi det på nyhetene eller noe?
Jeg kan aldri huske noe om noen store roterende observasjoner på himmelen.
Hvor var dere da det sjedde?
Sirkulasjonen av "ufo'en" dekket et område på omtrentlig 10% av himmelen, unnskyld hvis det ikke var klart nok. Vi var halveis oppå et fjell i Nord-Troms, nærmere bestemt Kåfjord.
Sitat av FredrikThaMan
Det jeg mente var at vis to gigantiske kometer streifet noen kilometer fra hverandre(dette er en veldig liten avstand i verdenrommet).
Da hadde vel dette blitt som og se to biler snurre rundt hverandre fra et fly, og vis det er mørkt ute kan man utmerket godt se biler på en mørk vei fra et fly,da selvfølgelig vis det er klar himmel.

Edit:Oops, noen som kom meg i forkjøpet her..
Vis hele sitatet...
Vel det er i hvertfall ikke tilfelle. Hvis to legemer kommer nært nok til å rotere en runde, vil denne kraften være så stor at de ikke slipper ut av banen igjen. Dessuten har jeg liten tro på at slike rotasjoner er synlig for oss - i tillegg er begrepene på lengder i verdensrommet litt for lite presise. Jeg tenker meg at vi snakker mange mange hundre kilometer i avstand for at noe skal være synlig for oss.

Nå har han oppdatert historien i tillegg, det var visst en lang rotasjon som tok en LANG runde på himmelen (1/10).

Ja hva pokker er det? Jeg tror at hvis du spør noen "filmfolk", så har de svaret på en eller annen ting det kan være.
en mulighet kan, og jeg sier bare kan være fly under innflyging, om landigslysene er på, så vil du på et tidspunkt ikke se dem og de vil"forsvinne" for ditt syn, siden det er skyfritt, for ingen skyer relekterer lyset..men dette høres ikke så sannsynlig ut...om ikke der er en flyplass rett i nærheten... så til neste alternativ...rom søppel....der finnes tonnevis, for å ikke snakke om 100tusener med søppel i romet....det kan være noe slikt også...MEN det forklarer ikke hvordan det kan sirulere på himmelen... For at noe skal kunne sirkulere der så snakker vi exstrem hastighet, og vanvittig mye energi for at dette skal kunne fungere....så intil videre er dette ufo...noen andre som har noen ideer?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
For at fenomenet skal ha blitt observert, og vi tar forgitt at det er et objekt måtte dette enten ha vært et veldig stort objekt eller et objekt som var godt innenfor jordens atmosfære. Da disse objektene bevegde seg i sirkler om hverandre og på et område av 10% av den synlige nattehimmel, må hastigheten på objektene vært vannvittig høy i forhold til avstand til jorden og bevegelse. Noe som sannsynligvis vil utelukke at det var noe som skjedde utenfor vår atmosfære.

Det kan ha vært fenomenet oppsto som et synnsbedrag i form av lysbrytning/refleksjoner.
Om dette skjedde på 10% av "himmelen" er det to forklaringer:

1: det skjedde ikke på himmelen. det må ha vært noen ildfluer e.l, og synet ditt har bedratt deg til å tro at dette har skjedd mye lengre vekke. Uansett er det HELT urealistisk at dette KAN ha dekket 10%.

2: det skjedde ikke. er du KLAR OVER hvor mye 10% av "himmelen" er? ikke jeg heller, for det kan man rett og slett ikke forestille seg.
Sist endret av Sjølvaste; 19. september 2008 kl. 02:03.
Kan det ha hatt noen sammenheng med nordlys?

Da dette er noe som forekommer oppe i nord når solvinden er kraftigere en normalt.
Dette er jo noe man fysisk ser, det dekker også store deler av nattehimmelen og kan vare en stund.
Overasker meg heller ikke om det hadde sett ut som det hadde rotert heller.

Vil heller tro det er dette du har sett, og ikke noen ufo.

Edit: Legger til et bilde:
http://www.forskningstorget.com/cont...16a780545b.jpg
Sist endret av FredrikThaMan; 19. september 2008 kl. 02:09.
Dette er tredje og forhåpentligvis siste oppdatering på historien min, ufo'ens bane dekket 10% av vår synlige del av himmelen, som nevnt tidligere så befant vi oss halveis oppå et fjell, og det var et fjell på motsatt side av oss også, noe som gjør en ganske stor del av himmelen ikke synlig for våre øyner. Jeg håper da ikke du trodde vi stod på en helt flatt mark og kunne se jordas runde form i horisonten?

Dette var ikke noe nordlys, det var en lysende "prikk" som beveget seg, vet ikke om du har sett nordlys selv, men det oppfører seg som en helhet som gjerne kan dekke hele himmelen på en fin natt.

Ser at du har lagt til et bilde som demonstrerer det jeg nettopp sa, men det er snakk om en lysende prikk.
Sist endret av Elemental; 19. september 2008 kl. 02:10.
så noe av det samme under en vinterøvelse i militæret, i ca. 20-30 min var det sikkert rundt 20 lys (så ut som veeeldig trege stjerneskudd) som bla. sirkla, streifa forbi osv.

Var artig å se på, men vet ikke hva det var.
Vel, hadde ikke trudd at det skulle komme så mye ut av tråden her men til dere som har spurt :

-Vel. Tenk at dere ser opp på stjernene.. masse hvite prikker. Men så ser du først en av prikkene som glir over himmeldekket. Litt hurtig men samtidig i bestemt fart og retning.

-Så ser du to andre komme inn fra hver sin side mot den prikken og de treffer omtrent hverandre og snurrer "omkring" hverandre fort i knappe 2 sekunder før de danner en trekant, og så setter opp farten betraktelig, og blir borte.

Forresten. jeg så noe lignende på noe frokost-TV program engang. Om et amatøropptak av to slike hvite prikker som sirklet om hverandre og "kornet" på åkeren la seg ned. Etter på satt de opp farten og ble borte. Stemmer mye med det jeg så.. men er ingen annen måte jeg kan få forklare det
For noen år siden var vi på hytten våres oppe i et fjell. Så ingenting lys som påvirket det vi så.
Vi trodde først det var 2 sattelitter, men sattelitter går i bane, men disse 2 "ufoene" gikk fram og tilbake, i hytt å pine. Vi fant aldri ut hva det kunne vært. Var ikke innsekter, det er alle vi som så det sikre på .
Husker jeg var på leirskole og hadde litt den samme opplevelen også.
Da var det snakk om masse stjerner på hele himmelen.
(Lå på gulvet å så ut vinduet på naborommet etter en heftig krangel med fyren jeg lå på rom med)

Vel, ser plutselig at en litt større UFO (ja, jeg kaller det UFO ettersom UFO står for Uidentifisert Flyvende Objekt) som kom flygendes fra bak fjellene. Den fløy VELDIG sikksakk oppover. Den gikk oppover helt til den forsvant forbi hva jeg kunne se. Han på den tida ut vinduet å så etter den.

Så, hadde vært veldig morsomt å kunne fått en forklaring på hva de hvite prikkene vi har sett er for noe..
Sitat av LAlex
Vel, hadde ikke trudd at det skulle komme så mye ut av tråden her men til dere som har spurt :

-Vel. Tenk at dere ser opp på stjernene.. masse hvite prikker. Men så ser du først en av prikkene som glir over himmeldekket. Litt hurtig men samtidig i bestemt fart og retning.

-Så ser du to andre komme inn fra hver sin side mot den prikken og de treffer omtrent hverandre og snurrer "omkring" hverandre fort i knappe 2 sekunder før de danner en trekant, og så setter opp farten betraktelig, og blir borte.

Forresten. jeg så noe lignende på noe frokost-TV program engang. Om et amatøropptak av to slike hvite prikker som sirklet om hverandre og "kornet" på åkeren la seg ned. Etter på satt de opp farten og ble borte. Stemmer mye med det jeg så.. men er ingen annen måte jeg kan få forklare det
Vis hele sitatet...
Denne du tenkte på? http://www.youtube.com/watch?v=VxN-MX7ZnGs
Mener at det var avslørt som juks, men, hva vet jeg. Det er liksom greit bare noen sier at "det er avslørt", så ferdig med den saken. Det virker i hvertfall mye greiere den veien, enn motsatt. I dag er jo egentlig ikke slike videoopptak noe bra bevis heller, de fleste med PC kan mekke slikt bedre enn det her.

Har selv sett noe rart på himmelen en gang. Det var forskjellig fra det du beskriver.

Dette er 4 år siden nå. Jeg lå på en benk om natta og glante opp på stjernene. Da ble jeg oppmerksom på et oransje lys som ble større og større. Det ble til slutt større enn stjernene rundt, hvor mange ganger større vet jeg ikke, men kanskje 4-5 ganger større. Bevegelsen var meget rar, den var litt ujevn (skjelvende), selv om den til å begynne med kun var på samme sted og ble større og større. Jeg tenkte først på en glo som man kan se over flammer, både farge og (kanskje) bevegelse kunne minne om det. Bare at dette tydelig var høyt på himmelen. Nå er ikke jeg veldig vant til leirbål og flammer, men det var ihvertfall en glo jeg tenkte på.

Så beveget den seg i en stor bue over himmelen, en halvsirkel omtrent, så ble den mindre og mindre og til slutt kunne jeg ikke se den. Hele tiden med den merkelige litt skjelvende bevegelsen. Kan ikke si jeg tenkte over at stjernene hadde denne bevegelsen, så det var vel heller ikke pga forskjellige temperaturlag i atmosfæren (som gjør at stjernene "blinker").

Såvidt jeg husker var det temmelig stjerneklart. Jeg aner ikke hva det var for noe, er åpen for alt fra kulelyn til romskip Ildflue eller noe annet som var mye nærmere tviler jeg sterkt på. Til nød en ballong, eller sumpgass som brant? hm... neppe.. Jeg har heller aldri hørt om kulelyn så høyt oppe eller som oppfører seg slik. Men nå har jeg aldri sett kulelyn før heller. Men igjen - jeg aner ikke.
10goto10 : hørtes litt ut som denne : http://www.aftenbladet.no/lokalt/article699440.ece


Og, det fra youtube videoen stemte, men det var ikke HELT den filmen jeg tenkte på
Sist endret av LAlex; 20. september 2008 kl. 00:21.
Lurer på om de potensielle "besøkende" skriver slike artikler om oss?
"Primitive nisser funnet på hittil uutforsket planet!"
Du spør på feil forum. Her er vi bare nerder som aldri ser dagslys, og langt mindre åpen himmel.
Garantert Amerikanske jagerfly, som skinner.