Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1134
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Heisann, deler med dere første utkastet fra demoen "Trouble Circus" fra bandet med samme navn.

Kort omtale om bandet her: http://www.parkenfestivalen.no/content/view/339/105/

Selv spiller jeg bass i bandet og har tatt opp og produsert låtene. Det er fortsatt en tidlig versjon så tilbakemelding mottas med stor takk

Låta: http://home.no/polar2000/Trouble_Circus.mp3

God sommer folkens!
Kul låt, veldig Turboneger inspirert som det står på linken ja. Eneste jeg stusser over er at vokalen er alt for lav i forhold til resten. Hi-hatten har også en irriterende skarp lyd, som tar opp alt for mye av lydbilde og som bør skrus ned. Gitaren under soloen har også litt lav lyd i forhold til trommene. Men ellers fett, stå på!
Fet låt, fete instrument- og vokalprestasjoner og stort sett fet lyd! Creds!

Av ting som falt meg inn etter noen gjennomhøringer:

Høres ut som hele trommesettet ligger i center? Jeg ville panorert settet litt for å gjøre hele stereobildet litt bredere, sett enten fra trommisen sitt perspektiv eller forfra settet. La oss si trommisen er høyrehendt, dvs. hi-hat kanskje litt til venstre (ca. 30?), overheadsene helt left og right, 1. tam center og resten av tammene litt bortover mot høyre, mens gulvtam er relativt mye mot høyre.

Dermed ville jeg kanskje prøvd å få litt mer "klikk" i basstromma, ikke nødvendigvis med å booste så voldsomt med frekvenser på EQ'en men heller kanskje lage en liten "dal" rundt 250 hz, og lete fram en fin klikk-frekvens og dra opp på en paragrafisk EQ med lav båndbredde. Ikke helt Dimmu liksom, men bare så den puncher litt mer, den låter litt innestengt nå synes jeg.

Skarpen kunne kanskje vært gitt litt mer "presence" ved en liten boost i diskant for å "åpne" opp litt, men det var egentlig ikke så ille sånn det var nå. Kunne gitt det et forsøk? =)

En ting du kunne prøvd er å parallellkomprimere trommene, dvs. sende hele settet til en Bus (legge opp en Aux kanal), legge den feteste kompressoren du har på bussen (gjerne en som farger litt), komprimere hardt (høy ratio, dra ned treshold en hel del til du "skviser" lyden litt), og så blande inn signalet fra denne bus'en.

Fet gitarlyd og fet basslyd, kunne gjerne kjørt litt mer bass etter min smak.

Du kunne prøvd å sende alle koringene til en bus og legge en og samme kompressor (og evt. klang) på for å samle dem litt. Vet ikke hvor mange koringer som lagt, men det høres ut som du bare har pannet koringene til venstre? Kunne evt. prøvd å panne sånn at koringene lå bredt og godt i stereobildet.

Men som sagt! Fet låt og fete prestasjoner!
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Takker for utfyllende feedback Flere ting du setter fingeren på som jeg helt klart er enig i, men så er hverken mixing eller mastring på langt nær ferdig. For de som bor i Bodø-området spiller vi konsert på Rock Café i Bodø imorgen (fredag 19) kl 23-24, sjekk det gjerne ut!
Hadde det vært mulig å få en .wav av mixdown til å mastre litt på? =)
Awesome sang da! Digget riffet
Vokalen kunne du ha skrudd opp en del
Det var fett Minna meg litt om Turbonegro enkelte steder i sangen

Har ikke så mye konstruktiv tilbakemelding men jeg må si jeg ble positivt overrasket.