Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 14198
Hei, jeg har blitt saksøkt fra en kar i danmark..

Skal forklare.


Først lager jeg en bruker på siden bookhltv.org. Plutselig ser jeg at jeg har full tilgang til admin panelet der du kan lage alt fra poller til nyheter, alt er åpent. Jeg roter litt rundt og finner fram til nyhetsystemet og gjør meg selv til admin, selv om jeg allerede er det, for å teste. Jeg tenker da å ha det litt gøy og tar å legger ut en rick roll video som en nyhet på en ny bruker som jeg kaller Rick Astley. Denne også med full admin tilgang uten at jeg har bedt om det på noe vis eller gjort noe "ulovelig" for å tilegne meg de rettighetene.

Jeg prøvde heller ikke å skjule ip adressen min, men har ikke gitt ut noe informasjon som kan lede til meg som ekte navn osv.

Mail vi har vekslet til nå:

------------------------------

Tomorrow, our lawyer will contact the police in Denmark and Norway
to file a police report against you for take advantage of an error
on our website instead of making us aware of it.



You have created two users the one in order to be able to come back
and abusing our side.

We have copied all the logs from the side which will be used as
evidence.

We hope you have a great lawyer to support you.


Med venlig hilsen / Best regards

Mads ”fEx” Juhler
CEO

BookHLTV.org
Højgade 2
6100 Haderslev
Denmark

Web: www.BookHLTV.org
Mail:


----------------------------


From:
To:
Date: Sun, 17 Aug 2008 08:45:12 +0000
This message is not encrypted, and is not digitally signed.

Well, i dont really belive that the norwegian police will make a
case of this, and this is why:

- I didnt break any of youre security systems, all of youre admin
tools layed straight out in the open, first on the real acount, and
then on the fake, and thats no coinsidense.

- It was a prank (RickRoll), wich isnt going far in the law system
beacause it havent done any damage for youre company (i checked the
counter and noone exept me saw it before you removed it). And again
i havent done annything illeagal to "break" into youre site, so you
still have nothing.

- If you get youre lawyer to read a litle about earlier cyber
crimes in norway, you would know that to get personal information
out of an IP from an ISP is litterally impossible. Its like getting
a warant in the USA, you need rock hard evidence that i have done
something wrong, or have done something to break into youre system.
So you have litterally alreaddy lost the case allready there.

- And you have noe Terms of Use/EULA when registering, so it
doesent say ANNYTHING about now releasing news and that kind of
stuff. Already there you have failed. You gave me a site that was
totally open, and i had no restrictions when i registered legaly.

- But if you still want to try this case im more than happy to play
this game, it will be fun to watch you pay my lawyer because you
lost the case.

Well, there is another solution to our problem:

If you can guarantee me that you wont go to no authorities with
this, i can keep silent about you threathining me with a lawsuit
because of a rickroll on youre extremely open company site.

I think it would make great headlines if i went public with this
and all the information i got about youre open site and my
rickroll. (I have screenshots too of the admin panel so, and you
got it in youre logs).



-----------------------------

You just go public, we don't care.
You abused a bug on the site and that is illegal.
You are a fool to abuse the site instead of reporting the problem to us.

Our lawyer WILL contact the Danish police and file a police report against
you.

We don't think you "prank" was fun in any way!

The fact that you made you first account to a developer user shows the fact
that you had a plan on returning to the site and abuse it again!

I am sorry but we have to follow the procedure that our lawyer tells us.


BookHLTV.org - Free HLTV hosting

Web: www.BookHLTV.org - E-mail:

---------------------------------

Hva tror dere, er jo i noen reel fare for å bli saksøkt på noe vis? Har ikke god peil på lover og regler når det kommer til internett.
Sist endret av cbg90; 17. august 2008 kl. 11:33.
What comes around, goes around.
Er vel ikke mye anna å gjøre enn å vente og se...
Er dette reelt er det vel bare å anskaffe en advokat selv.
Haha, den der kommer han ikke langt med. At han i heltatt gidder å bruke 20k på å saksøke deg er litt drøyt. Og kommer uansett ikke langt i norge, desutten tror jeg bare han prøver å skremme deg.

Det er stress å saksøke over landegrenser.
Sist endret av treimoz; 17. august 2008 kl. 11:43.
Det må være en prank av noe slag, ser ingen grunn til at de skal saksøke deg for det med mindre du faktisk gjorde noe verre. Er siden aktiv er det garantert andre som også "var admin".
Trådstarter
Dealen var at siden akuratt har fått nytt design og slikt, og jeg mistenker at adminpanelet ble åpent for nye brukere, jeg hakke peil.

Vertfall så lå det åpent.

Og siden han heller ikke har identiteten min, og må få støtte i det norske rettsaparatet.

Jeg mener å huske at man trenger godkjennelse fra en dommer for å få ut kontaktinformasjon fra en IP adresse? Er veldig strenge lover sånn sett med personvern og slikt. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?


Og jeg har også litt trua på den skremselstaktikken hans. Jeg hadde nok kansje vært en smule gretten jeg også om det nye systemet mitt hadde faila så brutalt som det hans gjorde.
Sist endret av cbg90; 17. august 2008 kl. 11:46.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Han vil ikkje saksøke deg. Han vil anmelde deg. Det koster han strengt tatt ikkje ei krone, og det er politiet som prosederer i ei straffesak, ikkje fornærma sin advokat. Det offentlege tar alltid kostnaden ved straffeforfølgelse.

Eg ville ikkje sett vekk frå risikoen ved noko slikt. Antakeleg blir saka henlagt, men har dei en god advokat er det ikkje umulig at saka blir forfulgt frå politiet si side. Det har ikkje (afaik) vore avsagt dommar på området i Norge, men KRIPOS hevder jo at lova seier at du ikkje treng bryte sperrer for å kunne bli straffa - det er nok at du veit du gjer noko du ikkje er meint å ha tilgang til, ref. Tele2-saka.

Så utfrå lovverket har du gjort ei ulovleg handling. Korleis politiet tar saka? Eg aner ikkje korleis politiet i danmark prioriterer, og når det gjelder kripos kan du kaste mynt og krone for å finne ut om dei vil forfølge saka eller ikkje...

Når det gjelder utlevering av kontaktinformasjon ut fra IP, så går en norsk dommer glatt med på det ut fra grunnlaget du har presentert her, om norsk politi velger å forfølge saka. Spørsmålet er mao. om politiet gidder bruke ressurser på det - om dei gjer det så har dei kontaktinfo på deg rimelig kjapt.

Personvernet rundt det er akkurat så strengt at politiet må kunne sannsynliggjere at du har gjort noko ulovleg for å be om utlevering av trafikkdata, og det skal ikkje *så* mykje til.
Sist endret av vidarlo; 17. august 2008 kl. 11:52.
Trådstarter
Takk for godt svar slashdot, fikk en ny mail nå:

Our lawyer is set in this matter because he has a grip on what can be legal
and what you can not. We as staff have no idea what is possible or what to
do, therefore, we have asked our lawyer take care of this matter.

We did no have any losses but the fact that you abused a bug in our site
with out letting us know about the bug I wrong.

We have use many hundred hours on coding the site and a small error due to a
change in the mysql database is being abused by a person like you. Instead
of giving us a notice about it that is werry wrong.


BookHLTV.org - Free HLTV hosting

Web: www.BookHLTV.org - E-mail:
Se, de har begynnt på Terms of Use
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Uansett, han har rett: du skulle ha rapportert det, ikke vært drittsekk og lagt ut ting. Selv noe så uskyldig (dog enormt utslitt og oppbrukt) som Rick roll.
Trådstarter
Jeg er ikke interesert om jeg har gjort rett eller galt, jeg er 100% klar over at jeg har vært drittsekk. Spørsmålet er om jeg har gjort noe straffbart.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cbg90
Jeg er ikke interesert om jeg har gjort rett eller galt, jeg er 100% klar over at jeg har vært drittsekk. Spørsmålet er om jeg har gjort noe straffbart.
Vis hele sitatet...
Og svaret på det er at norsk rett har endå ikkje tatt standpunkt til den lovendringa som kom i 2005, og det er dermed usikkert korleis den skal tolkast. Kripos meiner at det er nok at du ikkje var meint å ha tilgang dit, men alt i alt tipper eg at det er nok til å dekke det tilfellet ditt der. Mao: ja, du har gjort noko straffbart antar eg, men sidan det ikkje finst dommar på området er det vanskelig å spå utfallet.
Trådstarter
Men om den mente tilgangen er en feil som ligger helt åpent pga. en feil i programeringen til nettstedet? Og det i tilleg ikke er noen "Therms of use" du må akseptere under registeringsporsessen. Står ingenting på siden om hva jeg kan gjøre og ikke gjøre, og ingen skade er skjedd. Så går utifra at ingen funksjoner som ligger åpent da, uansett om de kan gjøre skade eller ikke, kan gjøre meg strafferettslig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cbg90
Men om den mente tilgangen er en feil som ligger helt åpent pga. en feil i programeringen til nettstedet? Og det i tilleg ikke er noen "Therms of use" du må akseptere under registeringsporsessen. Står ingenting på siden om hva jeg kan gjøre og ikke gjøre, og ingen skade er skjedd. Så går utifra at ingen funksjoner som ligger åpent da, uansett om de kan gjøre skade eller ikke, kan gjøre meg strafferettslig.
Vis hele sitatet...
Om du burde ha forstått at du ikkje skulle ha tilgang, så har du gjort noko straffbart. Du har jo her vedgått at du forsto at du ikkje skulle ha tilgang til funksjonaliteten, mao har du gjort noko straffbart.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Jeg ville ikke bekymret meg så alt for mye for dette. Men hvis du har muligheten, skaff deg en advokat umiddelbart. Advokaten kan gi deg bedre svar enn de fleste her på forumet, og i tillegg hjelpe deg med å komme deg ut av denne situasjonen.

Hold oss oppdatert da. Jeg ble ihvertfall veldig spent på hvordan dette eventuelt utarter seg.
Sitat av cbg90
Our lawyer is set in this matter because he has a grip on what can be legal
and what you can not. We as staff have no idea what is possible or what to
do, therefore, we have asked our lawyer take care of this matter.

We did no have any losses but the fact that you abused a bug in our site
with out letting us know about the bug I wrong.

We have use many hundred hours on coding the site and a small error due to a
change in the mysql database is being abused by a person like you. Instead
of giving us a notice about it that is werry wrong.
Vis hele sitatet...
folka kan ikke engelsk da .

werry wrong eller very wrong?

the bug I wrong? hæ?


men er spent på hvordan det går.
Sist endret av sixfeetunder; 17. august 2008 kl. 13:13.
"jeg hadde jo tenkt til å si i fra"
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Jeg tror nok det bare er tomme trusler. Siden virker useriøs og er sannsynligvis driftet av en gjeng 16-åringer som verken kan skrive eller formulere seg på engelsk.

http://www.bookhltv.org/content/show/6/

De bor sannsynligvis hjemme på gutterommet hos foreldrene sine, hvor de fant ut de skulle prøve å lage sin egen www.catchgamer.no
Mens mamma vasker klærne sitter de å skriver sinte e-poster for å fremstå som "seriøse".
Ikke en helt stabil side, "Random usersUnknown column 'user_banned' in 'where clause'" er det første som møter meg, og hele greia blir egentlig vanskelig å ta seriøs.

Ville ikke egentlig gjort noe særlig med det, bare venta og sett hva som skjedde. Eventuelt satt av penger til advokat hvis det faktisk skulle skje noe, men hvorfor skulle det? De kan da ikke ha all verdens ressurser.
Trådstarter
Nei, ettersom det er en frivelig tjeneste for å leie ut HLTV, som bare holder seg oppe av dems midler + reklamepenger.
Sitat av Polar-
Siden virker useriøs og er sannsynligvis driftet av en gjeng 16-åringer som verken kan skrive eller formulere seg på engelsk.
Vis hele sitatet...
Han som sendte mailen er vistnok 26 år ifølge profilen hans på http://www.bookhltv.org/profile/show/3/
Han bare kødder med deg.

Tror jeg.
for en dritt side. bare liste opp og liste ned med navn. det eneste den er der til er for å folk til å tror de som har laget den er noe. noen få unyttige ting på forum ellers lite. hvis karen der er 26 år har han verken jobb eller eget hus. ikke noe utdannelse heller. han har bare lite å gjøre.

tviler på at noe skjer. hvis det gjør er det bare å vis politiet siden så blr saken sikkert hanlagt.

http://www.clan-xinox.dk/mem_show.php?id=9

tror dette er "fEx". skal se om jeg finner mere på google.

enda litt til.

http://www.steambans.com/user.php?id=4536
Sist endret av sixfeetunder; 17. august 2008 kl. 14:24.
Sitat av cbg90
If you can guarantee me that you wont go to no authorities with
this...
Vis hele sitatet...
"Hvis du kan garantere meg at du ikke vil gå til ingen myndigheter med dette."

Hva vil du at de skal garantere egentlig?
http://xplayn.com/profil/22441

nå vet vi hvor han bor.

han har registrert seg på utrolig mange sider.

http://2tm.org/bruger.asp?id=26

søk på "mads juhler" på google så kommer det opp en del.

jeg har nå navn, adresse og tlf nummer på karen. kan poste hvis noen vil.
Sist endret av sixfeetunder; 17. august 2008 kl. 14:39.
mao han ser jo ut til å være regget over alt, garantert nerd som bor hjemme til foreldra sine når han er 26, ettersom at han sansynligvis hoppet ut av skolesystemet i ungdoms skolen. Han kommer sannsynligvis til å raportere dette til politiet om han virkelig har gått så langt som å sende alle disse emails, men via en "advokat" tviler jeg på, han ser rett og slett ikke ut som at han har resurser til det.

Angående det faktum at det ikke fantes noe ToS burde spille på din side i saken, uten terms of use er det jo ikke noe regler for hva som går under ulovlig og lovlig på siden, så da er det altså lotto hva du kan gjøre og ikke? Virker svært useriøst hele saken hans, men greit å forberede seg i tilfelle, samle opp screen shots etc, fra din side av saken slik at dere ikke møtes med bevis kun fra hans side her.
Trådstarter
Makes sense. For jeg stussa også litt på det at han vistnok hadde en personlig advokat.. faren hans kansje?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Bluesius
Angående det faktum at det ikke fantes noe ToS burde spille på din side i saken, uten terms of use er det jo ikke noe regler for hva som går under ulovlig og lovlig på siden, så da er det altså lotto hva du kan gjøre og ikke? Virker svært useriøst hele saken hans, men greit å forberede seg i tilfelle, samle opp screen shots etc, fra din side av saken slik at dere ikke møtes med bevis kun fra hans side her.
Vis hele sitatet...
TOS kjem i tillegg til lovverket. Lovverket danner bunnen, også har en i tillegg ganske vid avtalefrihet.

At reglane på nFF ikkje nevner at det er forbudt å drepe nso vil ikkje sei at eg vil slippe straffeforfølgelse om eg gjer det, og som sagt er straffelova slik utforma at det å utnytte et hull er ulovlig, sjølv om du ikkje har gjort noko aktivt for å få tilgang til det området.
tviler på at farn hans gidder å stille opp med advokat og at han har en. han er 26 år og skulle kunne greie seg selv. hvis faren gjør det beviser det bare at han ikke klare stort selv.
Trådstarter
hm... Han har jo ikke lidd noe økonomisk tap, eller noe rykte på noe vis ettersom nyheten var online i 3 minutter kl 8 om morgenen. Så er jo ikke noe økonomisk tap i den forstand, bare et skyldspørsmål i en eventuell rettsak.
Du kan betrygge deg på at det ikke blir noen rettsak. Kripos tar ikke sjangsen på en slik sak da man risikerer å miste rettspresidens på "hackerparagrafen" hvis det skulle gå i ditt favør, og da vil det ha ganske store konsekvenser for andre pågående saker av langt værre karakter.

Det er hvertfall slik jeg skulle tolket et utfall.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Deezire
Du kan betrygge deg på at det ikke blir noen rettsak. Kripos tar ikke sjangsen på en slik sak da man risikerer å miste rettspresidens på "hackerparagrafen" hvis det skulle gå i ditt favør, og da vil det ha ganske store konsekvenser for andre pågående saker av langt værre karakter.

Det er hvertfall slik jeg skulle tolket et utfall.
Vis hele sitatet...
På den annen side kan det vere interessant for dei å få satt presedens i ei lita fillesak som ingen bryr seg om, og som ikkje får medieoppmerksomhet, for så å kunne vise til tidligere dommer i alvorligere saker. Dette er også ei svært oversiktlig sak, som vil vere ok sjanse for å få fellande dom i, sjølv om resultatet bare blir bot og klapp på lanken...
Jeg tror ikke de kommer noen vei, hvis de i det hele tatt tar saken videre. Siden virker såpass useriøs at jeg ikke ville bekymret meg stort. Dog, det skader ikke å konsultere et advokatfirma, der kan du få mer konkret informasjon om hvor du står i forhold til en anmeldelse og dom. Sjansen er jo tilstede for at de ønsker å statuere et eksempel.
Sist endret av adiabatic; 17. august 2008 kl. 15:30.
Sitat av slashdot
TOS kjem i tillegg til lovverket. Lovverket danner bunnen, også har en i tillegg ganske vid avtalefrihet.

At reglane på nFF ikkje nevner at det er forbudt å drepe nso vil ikkje sei at eg vil slippe straffeforfølgelse om eg gjer det, og som sagt er straffelova slik utforma at det å utnytte et hull er ulovlig, sjølv om du ikkje har gjort noko aktivt for å få tilgang til det området.
Vis hele sitatet...
Her stusser jeg litt, hva er lov og hva er ikke lov på internett når det gjelder sider du registrerer deg på, å dirkete har muligheten til å legge ut nyheter? Kjenner mange forum der folk med rykte etc. kan legge ut praktiskt talt hva som helst, rickrolling inklusivt, men de betyr vel ikke at de har brutt noe lov, selv om ja, jeg ser at forskjellen var en feil i systemet her, men trådstarter kan jo alltids hevde at han var uviten i det han gjorde.
Eksemplet blir litt feil siden ja, der er du jo rett på vold mot noen, som faktisk kan få konsekvenser for dem, i dette tilfellet fikk det ikke negative konsekvenser for dem om det han hevder med at ingen var innpå siden faktisk stemmer, så å gå til politiet her er jo rett og slett bs.

Han kan gjøre det for prinsippets skyld, men hvem gidder da å bruke siden når trådstarter kommer til å blese dette ut, " har du uflask blir du saksøkt om du regger deg på hltvbooking.org", høres ut som dårlig reklame for siden, så om han faktisk gjør noe ut av dette i det hele tatt vil det sannsynligvis ramme han merkbart også.

Hold oss oppdatert på hva som skjer, gleder meg til å høre om han faktisk gjør noe ut av det, btw, prøv å add han på msn etc, å se hva han har å si der rundt dette, faktum at du vet hvor han bor etc, ved litt googling, kan du også skjekke om han faktisk bor med foreldra fortsatt. Prøv kansje å inngå noe forlik med han over msn uten å virke direkte truende, for det siste du vil om dette faktisk kan ramme deg, er å få han sint.
Sist endret av blueshift; 17. august 2008 kl. 15:36.
Hvordan kunne du vite at admin funksjonene ikke var noe alle fikk tilgang til ?

Sånn jeg forstår det har du kun brukt funksjoner du fikk tilgang til etter at du registrerte deg.
Jeg hadde seriøst bare ringt fyren, sagt unnskyld og at det var en dum spøk.

Selv synes jeg ikke spøken var dum, hadde nok gjort akkurat noe sånn selv. Uansett er det like greit og bli kvitt hele fyren er det ikke?
Han får sannynligvis svin noja når du ringer så bare få roa han ned og beklag deg

Dette årner seg nok, får vi håpe!
Kjempegod idé å ringe han ja. Bare pass på å ringe fra skjult nummer og gjerne en annens telefon just in case. Når han skjønner at du (ved hjelp av FreakForum, husker ikke helt hvem som fant all informasjonen) har funnet ut omtrent hvor han bor og telefonnummer og navn og sånn så tror jeg kanskje han skjønner hvem som har overtaket!

Skrem han litt, en liten 26åring er nok ikke så tøff som bjeffene hans skal ha det til!!
Først av alt er det ikke en "så" useriøs side. De fleste som spiller cs har hørt om den, til tross for manglende engelskkunnskaper.

Uansett blir det aldri noen sak av dette
jeg har som sagt nummeret han hvis du trenger det.

Sitat av spretten
Kjempegod idé å ringe han ja. Bare pass på å ringe fra skjult nummer og gjerne en annens telefon just in case. Når han skjønner at du (ved hjelp av FreakForum, husker ikke helt hvem som fant all informasjonen) har funnet ut omtrent hvor han bor og telefonnummer og navn og sånn så tror jeg kanskje han skjønner hvem som har overtaket!

Skrem han litt, en liten 26åring er nok ikke så tøff som bjeffene hans skal ha det til!!
Vis hele sitatet...
jeg vet ikke "omtrent" hvor han bor.

jeg vet huset han bor i, i hvilken gate og i hvilken by.

har også kart hvis du trenger det.

kan poste link hvis du/noen vil.
Sist endret av sixfeetunder; 17. august 2008 kl. 16:12.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Et lite spørsmål, siden siden er dansk, så er den jo mest sansynlig registrert der, blir ikke det da det Danske regelverket som gjelder, eller blir det, det Norske?
Er vel heller han som skal ta kneskålene på cbg90 og ikke motsatt, så tror ikke vi trenger navn nummer og sko str.
Sitat av sixfeetunder
jeg har som sagt nummeret han hvis du trenger det.



jeg vet ikke "omtrent" hvor han bor.

jeg vet huset han bor i, i hvilken gate og i hvilken by.

har også kart hvis du trenger det.

kan poste link hvis du/noen vil.
Vis hele sitatet...
Ok da misforsto jeg, men det støtter jo enda mer det jeg sier. Han burde få litt respekt for det hvis andre har klart å finne ut eksakt hvor han bor. Hadde vært morsomt å først sende han et brev, og så ringe han når han må ha fått brevet. Tenker han får noia da!
Sitat av Synderen
Et lite spørsmål, siden siden er dansk, så er den jo mest sansynlig registrert der, blir ikke det da det Danske regelverket som gjelder, eller blir det, det Norske?
Vis hele sitatet...
Blir vel det Norske, ettersom "forbrytelsen" fant sted i Norge(?)
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Saviorself
Blir vel det Norske, ettersom "forbrytelsen" fant sted i Norge(?)
Vis hele sitatet...
Men vist du gjør noe gale menst du er på ferie i utlandet så følger de vel lovene til det landet du er i?
Sitat av Synderen
Men vist du gjør noe gale menst du er på ferie i utlandet så følger de vel lovene til det landet du er i?
Vis hele sitatet...
En nordmann følger norsk lov i Norge og utland, med mindre norsk lov bryter med lovverket i landet man er i.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Frenor
En nordmann følger norsk lov i Norge og utland, med mindre norsk lov bryter med lovverket i landet man er i.
Vis hele sitatet...
Nei. Det er bare utvalgte deler av straffelova som gjelder i utlandet, m.a. drap. Du kan legalt kjøre 140 på autobahn, og du kan legalt drikke 96% sprit i utlandet.

Dog, vedkommande var i norge når han begikk handlinga, og derfor vil norsk rett gjelde. Samme gjelder vel ifølge EU-regler: vedkommande kan stillast for retten og dømmast i heimlandet, om dei har tilsvarande lovverk. Ellers vil danmark kunne kjøre straffesak mot vedkommande, sidan fornerma er i danmark. Noreg har utleveringsavtale med danmark som følge av EØS, og det ville blitt gjort i ei meir alvorleg sak.
Trådstarter
Sitat av dggr
Hvordan kunne du vite at admin funksjonene ikke var noe alle fikk tilgang til ?

Sånn jeg forstår det har du kun brukt funksjoner du fikk tilgang til etter at du registrerte deg.
Vis hele sitatet...
Alle fikk tilgang til det hvis de hadde registrert seg innenfor det tidsrommet jeg registrerte meg. Og jeg lekte som sagt rundt i admin menyene.


Og den ideen om å sende han et brev og ringe fra en telefonkios var neimen ikke så dum. For jeg har heller ikke trua på at det blir noe søksmål, jeg ønsker bare å vite om han har noe fast grunn å saksøke meg på :P
Sist endret av cbg90; 17. august 2008 kl. 16:44.
Hvor mange ganger må vi si det; det er ikke et søksmål. Det er en helt vanlig straffesak.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cbg90
Og den ideen om å sende han et brev og ringe fra en telefonkios var neimen ikke så dum. For jeg har heller ikke trua på at det blir noe søksmål, jeg ønsker bare å vite om han har noe fast grunn å saksøke meg på :P
Vis hele sitatet...
Lær deg forskjellen på sivil sak (søksmål) og straffesak. Ingen som har trua med søksmål, men dei har sagt dei vil anmelde det.

I ei sivil sak er det nok at det er meir sannsynleg at du gjorde det enn at du ikkje gjorde det, i ei straffesak skal skuldspørsmålet vere heva over tvil.
Trådstarter
Okey skjønner.

Jeg er bare nyskjerrig.. men hva kan man få som straff under denne hackerparagrafen? Både fengsel og bot? Erstatningskrav?
Det er en viss mulighet for at du vil bli utlevert, og siden danmark samarbeider mye mer med usa enn norge gjør, er det god sjanse for at du videre kan bli overført til guantanamo pga cyberterrorisme