Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1340
Heisann alle freaks!

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en android telefon, og valget står mellom følgende to mobiler:

1) Sony Ericsson X10
2) HTC Desire

X10 er den jeg har mest lyst på, fordi:
- jeg liker utseendet
- passer ganske bra i hånda mi
- det er Sony Ericsson
- det er den telefonen jeg har best inntrykk av til nå.

HTC Desire liker jeg egentlig ikke utseende på, og jeg liker heller ikke knappene og den muse-lignende saken.
Desire vurderer jeg egentlig bare fordi den er en god del billigere enn X10.

Det skiller 800,- mellom de to telefonene. Er Desire bedre på noen måte, vil den gi meg mer for pengene? Eller skal jeg gå for X10, som jeg liker best, og heller bare betale de 800,- ekstra som skiller?

Hvilken av de ville DU valgt, og hvorfor?
Sist endret av kjetilbm; 19. juli 2010 kl. 09:36.
De fysiske knappene på Desire er kjempebra, den optiske styrekulen er kjempebra og Desire får Froyo (Android 2.2) oppdateringen snart, mens X10 får bare Eclair (Android 2.1) og Desire har en fantastisk AMOLED skjerm. Forskjellen mellom Android 2.2 og Android 2.1 er veldig stor, derfor ville jeg valgt Desire.

Du skriver - det er Sony Ericsson....
Sony Ericsson lager så laber kvalitet iforhold til f.eks HTC, Blackberry, Apple og Palm at det nesten er en skam. Har aldri sett verre fjortismobiler og Kina kvalitet. Alt SE gjør med mobilene sine er at de skifter farger, deksel og et annet kamera, innmaten er nesten den samme på nesten alle mobilene.
Trådstarter
OK, at det er Sony Ericsson er kanskje ikke et veldig stort pluss. :P Det er bare at jeg er/har vært generelt fornøyd med SE hittil. Og da jeg oppdaget X10, tenkte jeg, "Hm, SE + Android må jo være digg! Da kan jeg fortsette å bruke SE, men samtidig gå over til Android!".

Tenkte at stabilitet og funksjonalitet må jo X10 stille ganske likt som Desire, i og med at begge kjører Android. Men hvis HTC's kvalitet har en merkbar, betydelig forskjell, går jeg selvsagt for Desire...

Andre pros/cons? Hørt at X10's skjerm er ubrukelig i sollys... gjelder dette Desire også?
Har prøvd begge deler og må si jeg ble forelska i Desire. Jeg hadde forøvrig samme problemstilling som deg. Desire er ikke super i sollys.
Både x10 og desire har Qualcommon Snapdragon med 1GHz prosessor. Desire stiller med 576 MB arbeidsminne mot SE x10s 384. Du vil derfor finne htc Desire en smule raskere. SE x10 har bedre kamera og musikkavspilning. Som semicolon nevnte har Desire AMOLED skjerm som både gir kvassere bilde og livligere farger en konkurenten. Og det gjør og at Desire bruker mindre strøm

Kanskje den største svakheten til x10 er at du må vente flere måneder før du kan få oppdatert den til den nyeste android - versjonen.

Uansett hva du velger vil du få en knall telefon.

Ps: Jeg ville gått for Desire siden den er hakket sprekere, koster mindre, får den nyeste utgaven av android.
Sist endret av maxphone; 19. juli 2010 kl. 13:18. Grunn: Ps
Om du skal kjøpe deg en smarttelefon nå, ville jeg gått for en av produsentene som har bevist at de kan lage gode produkter på dette området. Dvs. HTC, BlackBerry, Palm (selv om denne er useless i norge), eller, liker ikke å si det, men Apple. HTC har allerede flere vellykkede modeller som feks Hero og Nexus one. SE ahr absolutt nada erfaring innen dette området, og det er aldri bra.
Sitat av Akanth Vis innlegg
Om du skal kjøpe deg en smarttelefon nå, ville jeg gått for en av produsentene som har bevist at de kan lage gode produkter på dette området. Dvs. HTC, BlackBerry, Palm (selv om denne er useless i norge), eller, liker ikke å si det, men Apple. HTC har allerede flere vellykkede modeller som feks Hero og Nexus one. SE ahr absolutt nada erfaring innen dette området, og det er aldri bra.
Vis hele sitatet...

Nå har heller ikke Sony Ericcson bygget X10, men HTC.
Sist endret av prenix; 19. juli 2010 kl. 14:23.
Nå er vel ikke nexus one laget av HTC.
Sitat av prick Vis innlegg
Nå er vel ikke nexus one laget av HTC.
Vis hele sitatet...
Nexus One er også bygget av HTC, med oppdrag fra Google.
Liker x10, har den selv. AMOLED bruker mindre strøm en skjermen på x10, og x10 suger strøm. Men til gjenjeld gjør sola det mye værre å se på en amoled skjerm en tft (er det riktig?) skjerm som se har. Htc får oppdateringer til android litt tidligere pga nært samarbeid med google. Men jeg synes timscapen, musikkavspillern og kameraet til SE gjør at den er vært pengene. BTW største forskjellen på android 1.6 som SE har nå og 2.1 som HTC er vel støtten til mail exchange?
Litt OT, men er ikke Legend nyere enn Desire? Eller har jeg bare lest feil.
Er ikke inne i smartphone miljøet ennå

Hvis så, hvorfor er de fleste tråder om Desire vs. <insert phone> og ikke Legend?
Sitat av Kirie Vis innlegg
Litt OT, men er ikke Legend nyere enn Desire? Eller har jeg bare lest feil.
Er ikke inne i smartphone miljøet ennå

Hvis så, hvorfor er de fleste tråder om Desire vs. <insert phone> og ikke Legend?
Vis hele sitatet...
Desire
CPU: 1000 Mhz
RAM: 576 mb
Oppløsning: 480 x 800 piksler
Skjermstr: 3,7 tommer

Legend
CPU: 600 Mhz
RAM: 384 mb
Oppløsning: 320 x 480 piksler
Skjermstr: 3,2 tommer
Sist endret av hestelus123; 19. juli 2010 kl. 14:44.
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
AMOLED bruker mindre strøm en skjermen på x10, og x10 suger strøm. Men til gjenjeld gjør sola det mye værre å se på en amoled skjerm en tft (er det riktig?)

BTW største forskjellen på android 1.6 som SE har nå og 2.1 som HTC er vel støtten til mail exchange?
Vis hele sitatet...
Jo du har rett på begge
Sitat av Kirie Vis innlegg
Litt OT, men er ikke Legend nyere enn Desire? Eller har jeg bare lest feil.
Er ikke inne i smartphone miljøet ennå

Hvis så, hvorfor er de fleste tråder om Desire vs. <insert phone> og ikke Legend?
Vis hele sitatet...
Legend kom ut et par uker før Desire.
Sist endret av sagn_jdi; 19. juli 2010 kl. 15:35.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Gå for HTC Desire Beste telefonen jeg har hatt. Solid, god byggekvalitet, og RASK(!)