Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilket operativsystem bruker du?
Windows 360 81,08%
Linux 112 25,23%
OSX 71 15,99%
Annet 12 2,70%
Flervalgsavstemning Stemmegivere: 444. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  66 5027
Er en lykkelig bruker av OS X . Folk sier at man ikke kan kjøpe lykke, men jeg ble iallefall mer lykkelig etter jeg kjøpte mac!
Jeg ser på folk som bare bruker 1 operativsystem og bare kan bruke det som normale pc idioter.

Det er mange grunner til at du bør prøve andre opreativsytemer, du lærer mye nytt om datamaskinen og hvordan den fungerer.

Bruker: Win, Linux og OS X

OS X = Operativsystem for idioter som ikke har peiling på noe som helst med pcer... best egnet for foreldre og fjortis kjerringer som synes det "kult" å ha en shiny pc.

Win = Operativsystemet for de som har basic forståelse for pc og kan lese seg til hva som er feil ved hjelp av google.

Linux = De som har enda litt mer peiling på pc en de andre.

Har eg rett eller tar jeg feil med og si dette?
Hvorfor går KolibriOS under "annet"?

Den burde ha hatt sin egen plass.
OSX er på iPhone, iPod Touch og iPad, MacOS X er på macintoshmaskiner.

Jeg bruker debian fra versjon 2 til 5,
ubuntu fra 3 til 10.04
MacOS X 9, 10.5.x og 10.6.x
AmigaOS
også har jeg iPhone...

Client side MacOS X, server side linux/unix

Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
OS X = Operativsystem for idioter som ikke har peiling på noe som helst med pcer... best egnet for foreldre og fjortis kjerringer som synes det "kult" å ha en shiny pc.

Win = Operativsystemet for de som har basic forståelse for pc og kan lese seg til hva som er feil ved hjelp av google.

Linux = De som har enda litt mer peiling på pc en de andre.

Har eg rett eller tar jeg feil med og si dette?
Vis hele sitatet...
Ser ut som du øver deg på å lage absurde russeknuter.

Jeg har hørt at Win 7 er det beste fra M$ siden DOS, så jeg forstår dem som har Windows Capitalista og vurderer å oppgradere.
Sist endret av fxxked; 24. juni 2010 kl. 02:07.
Hehehe... er vel sånn jeg har opfattet brukere av diverse operativsytemer.

Men Win 7 er det beste fra Microsoft som har kommet.
Anbefales
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Hva bruker dere som har valgt Annet?

Jeg kjører Jolicloud på mini-pecen og windows 7 på stasjonær pc.
Vis hele sitatet...
Jolicloud er basert paa Ubuntu, saa det er ikke "annet".

Jeg bruker win7, winXP og Jolicloud.
Jeg anbefaler folk som har netbooks aa ta en titt paa joicloud siden det kan testes helt uten install. Personlig hadde det litt for mange iPhone vibber, men jeg kom raskt over akkurat det.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Hovedpc: Windows 7 + Ubuntu

SkolePC: Ubuntu

All around PC: MAC

Server(e): Debian
Sist endret av Harabo; 24. juni 2010 kl. 12:03.
Dual-booter Win7 og Ubuntu på den stasjonære, kjører Vista på tre bærbare og XP på en bærbar.
Nå kjører jeg Linux Mint med liveCD, og jeg må bare si at jeg er fornøyd!
Lasta ned WINE, og favorittspillene mine virket der så jeg tror jeg installerer Mint nå

Kom gjerne med + og - med mint
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Nå kjører jeg Linux Mint med liveCD, og jeg må bare si at jeg er fornøyd!
Lasta ned WINE, og favorittspillene mine virket der så jeg tror jeg installerer Mint nå

Kom gjerne med + og - med mint
Vis hele sitatet...
Du har ikke installert mint før du har installert det.

Man vet ganske godt selv om man har gått gjennom en installer som lurer på en haug spørsmål og som lurer på hvilken partisjon du skal installere på.
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Du har ikke installert mint før du har installert det.

Man vet ganske godt selv om man har gått gjennom en installer som lurer på en haug spørsmål og som lurer på hvilken partisjon du skal installere på.
Vis hele sitatet...
Man kan execute noe uten aa installe det.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Til de som kritiserer denne avstemningen fordi den ivhertfall ikke er representativ for verden: Det er mulig at OS-et man bruker har innflytelse på om man deltar i slike avstemninger.

Jeg bruker GNU/Linux.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Har trippelboot med Snow Leopard, Windows 7 Ultimate og Ubuntu 10.04!
Bruker leopard til lek og fjas, windows til spill og ubuntu til KODE.
Så det blir alle de tre øverste alternativene.
Vis hele sitatet...
Hvordan funker dette egentlig? Kan jeg bare kjøpe en linux CD og installere den, og da kommer den liksom i tillegg til windowsen jeg har fra før av? Og da kan man velge under oppstarten hvilke operativsystem man vil bruke? Jeg er dypt forvirret.

Linux har jeg ikke bruk for, men OSX hadde vært kjekt å prøve. ^^
Windows 338 81,06%
Linux 103 24,70%
OSX 68 16,31%
Annet 11 2,64%
Vis hele sitatet...
Hvordan i all verden regner denne siden ut prosent?

edit: Det har med at man har mulighet for å velge flere alternativ regner jeg med forresten.
Sist endret av Nimrad; 24. juni 2010 kl. 13:23.
Dualboot med OSX og Windows XP her i gården
Trenger vel ikke si at Windows går mest til gaming, mens notater og egentlig alt annet enn gaming bruker jeg OSX til.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Hvordan funker dette egentlig? Kan jeg bare kjøpe en linux CD og installere den, og da kommer den liksom i tillegg til windowsen jeg har fra før av? Og da kan man velge under oppstarten hvilke operativsystem man vil bruke? Jeg er dypt forvirret.

Linux har jeg ikke bruk for, men OSX hadde vært kjekt å prøve. ^^
Vis hele sitatet...
Du kan kjøpe en GNU/Linux-CD ja, raskere tipper jeg det er å laste ned (gratis og lovlig), og brenne på CD selv. Kjempelett. Google "linux live cd". Da får du sikkert informasjon om multiboot også.

OSX på PC: Google "hackintosh" eller "OSx86 project"
Det er kjempelett å dualboote. Når jeg installerte Mint spurte den om jeg ville kjøre windows og linux sammen.