Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2161
hei, jeg sitter her med et par spørsmål, ikke bare til dere, men til mange andre! først av alt, tid tror dere windows xp vil "dø" offisielt? Hvor mange prosent er det som bruker windows xp og hvor mange bruker 7?

jeg instalerte windows 7 idag for å se hvordan operativsystemet fungerer. jeg kan ikke si at jeg hadde noe som helst problem med det, både når det gjaldt gaming, surfe på nett osv. alt funket fint. men alikevel, imorgen skal jeg skifte til xp igjen, grunnen til dette er fordi jeg ikke føler det er grunn til å skifte til win7 med mindre det er ganske revolusjonerende. Jeg har nå insett at win xp er det beste !

så, hva mener dere? er interessert i å høre deres meninger og tanker
Windows XP er utdatert og det er virkelig ingen grunn til å gå tilbake til det.

Du sier du har innsett at Windows XP er det beste, på hvilke måter er dette bedre enn Windows 7?
Gå for windows 7, skjønner ikke hvordan du i det hele tatt tenker på og bytte til xp.
Trådstarter
64 1
blant annet så bruker jo win7 mye mer av komponentene i pcen din.. føler det er så unødvendig.. nå er det ikke det at min pc ikke er god nok til det, for det er den absolutt.. men syntes det er unødvendig at folk skal si det er bedre når det skal bruke kraft av din pc bare på grunn av utseende kanskje? for utseende er noe som er betydelig forbedret i win7!

i tilegg så synes jeg det er ganske avansert osv.. men men, det er min mening.

kommer nok ikke til å skifte til win7 før jeg kjøper ny pc
Ytelsen i Windows 7 er bedre enn ytelsen i XP...
Sist endret av Dimergon; 13. mars 2010 kl. 23:12.
Sitat av gjihad321 Vis innlegg
blant annet så bruker jo win7 mye mer av komponentene i pcen din.. føler det er så unødvendig.. nå er det ikke det at min pc ikke er god nok til det, for det er den absolutt.. men syntes det er unødvendig at folk skal si det er bedre når det skal bruke kraft av din pc bare på grunn av utseende kanskje? for utseende er noe som er betydelig forbedret i win7!

i tilegg så synes jeg det er ganske avansert osv.. men men, det er min mening.

kommer nok ikke til å skifte til win7 før jeg kjøper ny pc
Vis hele sitatet...
avansert ? først var det vista, gjorde ting mye enklere. Så kom windows 7, det gjorde ALT mye lettere. Selv en 6 åring som vil, kan finne fram der. Mer bruker vennlig en xp i følge min mening.
Trådstarter
64 1
kanskje bedre ytelse i win7, men det krever jo også mer. f.eks så har jeg lagt merke til at temperaturene går litt lenger opp nå enn det gjorde på xp.. helt unødvendig..
Windows 7 ser mye bedre ut, har bedre ytelse, og i tillegg slutter Microsoft å gi ut oppdateringer til WinXP i 2013.
Trådstarter
64 1
2013 ? i den tid har jeg nok skifta til win7 for lengst.. men jeg kommer ikke til å skifte til win7 med det første nei
Hadde ofte problemer med å installere forskjellige programmer på partisjoner i XP. Prøvde å installere f.eks Pc Suite på en annen destinasjon enn det den var programmert til var helt håpløst. Samme kuket med Bad Company 2. som tidligere nevnt er W7 mye kjappere.. Jeg merker stor forskjell å pc'en henger seg aldri lenger.
Sitat av gjihad321 Vis innlegg
2013 ? i den tid har jeg nok skifta til win7 for lengst.. men jeg kommer ikke til å skifte til win7 med det første nei
Vis hele sitatet...
Alle jeg kjenner som brukte xp før ble frelst av win7. Hva er det du misliker så fælt med win7 ?
Trådstarter
64 1
jeg sier ikke at jeg missliker win7. tvert imot, jeg er ganske imponert over den, med bra utseende osv. det er bare det at jeg enda ikke kan gå fra xp!
Whatever you say honey
Trådstarter
64 1
btw, instalerte win xp igjen. Jeg hører aldri vifta bråke under gaming sånn som man kunne høre den under win 7
Sitat av gjihad321 Vis innlegg
jeg sier ikke at jeg missliker win7. tvert imot, jeg er ganske imponert over den, med bra utseende osv. det er bare det at jeg enda ikke kan gå fra xp!
Vis hele sitatet...
Vet du hva? Jeg er så mye enig som det kan bli med alt du har skrivi! Er HELT lik som deg der!
Elsket XP før jeg å, helt til pc-en min kræsjet. Jeg tenkte jeg skulle prøve ut windows 7RC, what the hell liksom. Aldri sett tilbake. Syns XP var konge, men angrer ikke at jeg byttet til 7. Windows 7 er enda bedre enn XP.
Som med mye annet så er det vel egentlig bare en vane sak alt det pratet om at det er så "avansert".
Sitat av gjihad321 Vis innlegg
blant annet så bruker jo win7 mye mer av komponentene i pcen din.. føler det er så unødvendig.. nå er det ikke det at min pc ikke er god nok til det, for det er den absolutt.. men syntes det er unødvendig at folk skal si det er bedre når det skal bruke kraft av din pc bare på grunn av utseende kanskje? for utseende er noe som er betydelig forbedret i win7!

i tilegg så synes jeg det er ganske avansert osv.. men men, det er min mening.

kommer nok ikke til å skifte til win7 før jeg kjøper ny pc
Vis hele sitatet...
jeg har byttet fra WinXP til Win7 på 5 maskiner her i huset og fra WIN Vista til Win7 på en maskin. Min erfaring er at Win7 går lettere på samtlige enn XP. Blandt annet fordi XP har tyngre driverfunksjoner og tregere støtte for kommunikasjon med eksterne enheter.

En annen tingjeg oppdaget var at når jeg installerete en skriver på maskin A og delte denne og/eller installerte en nettverksskriver i hjemmenettverket så dukket denne opp på de andre win7 maskinene helt av seg selv uten engang å restarte. Så i nettverk er win7 suverent bedre.
Fordrar ikke Windows 7 ! Det beste er XP ! , Så kommer Vista
Ser du er glad i og spille. Bare det burde være en god nok grunn til å gå over til win7. De nyere spille på directx11 platformen kan du ikke spille på xp. Og siden du har så god pc burde det jo ikke å være et problem å spille disse på pcen med win7.
Sitat av Mortick Vis innlegg
Fordrar ikke Windows 7 ! Det beste er XP ! , Så kommer Vista
Vis hele sitatet...
Mener du helt ærlig at VISTA er bedre en windows 7? Har du sett på windows 7? har du prøvd det? :S Beklager dårlig innlegg men jeg er sjokkert
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Eneste grunn til å bruke XP er hvist du har et programm som krever at du bruker XP og ikke fungerer på Vista/Win7.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Eneste grunn til å bruke XP er hvist du har et programm som krever at du bruker XP og ikke fungerer på Vista/Win7.
Vis hele sitatet...
Seamless i XP-Mode, snakkes.

Denne tråden ble jo rett saklig etterhvert.
Dette er ren fakta:

Windows 7
  • Bedre Ytelse
  • Bedre brukervennlighet
  • Raskere Oppstart

Windows XP
  • Bedre kompilitet
Sitat av Mortick Vis innlegg
Fordrar ikke Windows 7 ! Det beste er XP ! , Så kommer Vista
Vis hele sitatet...
Må bare gratulere den første personen evver jeg har hørt om som har likt Windows Vista.

Ikke ment som kritikk, bare litt annet enn man pleier å høre her inne og andre steder.
Du kan da ærlig talt ikke gi kritikk på et os som du har prøvd i bare noen timer..
Prøv å bruk w7 i 2-3 uker, du kommer mest sannsynlig ikke til å bytte tilbake.
Rent os messig så syns jeg windows 95 er best. Den støtter jo både xp, vista og win 7.
men fra spøk til alvor så er nok windows 7 veier å gå. Microsoft jobber med update som sørger for at det blir enda bedre støtte for tidligere operativsystemer- programmer.
ellers konge operativsystem ! Ble forelska helt siden betan ble lekka ut
Bytta nettopp innmat og gikk til windows 7. Fra før hadde jeg en amd2 plattform med 4gbram og amd6400+ processor. Nå kjører jeg Intel Core i7 920 2,66Ghz 8MB. Win7 64 bit.

Ytelseforskjell den er kanskje målbar men i praksis ikke verdt pengene.

Windows 7 virker veldig stabil men så skal sant sies at jeg sjelden hadde problem med xp pro heller. Den store forskjellen ligger i utseende. Altså mye penger ut vinduet for kosmetik.

Vista var ubrukelig. Xp helt fin hvis du ikke hadde noe imot å reinstallere et par ganger i året. Hvordan Windows 7 holder seg på sikt gjenstår å se men den er en forsnøyelse å innstallere 0 driver problem.

Så til et faktisk problem jeg har med det nye oppsettet.
Out of memory. En feilmelding jeg stadig får ved bruk av Nero recode og dvdshrink. Ifølge noen forum er dette problem som skyldes at nero og dvdshrink ikke kan nytte seg av mer en en rambrikke og det forsvinner visst om jeg tar ut ene rambrkken og går tilbake til 2/3 ram. Bruker nå to 3gb rambrikker.

Noen som har noe erfaring med dette problemet? Til alle dere som skal gjette løsninger på all verdens problemer vær snill og la være å poste svar.
Som trofast XPbruker var jeg skeptisk på overgangen til Win7, men må si at jeg nå etter å ha brukt win7 både hjemme og på jobb de siste 4 ukene vil jeg aldri gå tilbake til XP. :-)
Trådstarter
64 1
jeg prøvde win 7 i et par dager. Funket helt greit. det som jeg virkelig la merke til var at pcen brukte utrolig lite tid på å slå seg på. jeg la ikke merke til forskjell i ytelse mellom xp og win 7 i spill. eneste forskjellen som jeg ble skeptisk til var at vifta bråket litt mer under gaming. noen som vet hvorfor? jeg har skiftet til xp igjen. men så snart pcen trenger en formatering tror jeg det er på tide å ønske win 7 velkommen og farvel til xp..