Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1468
Hei, har plan om å ta opptak når jeg gamer. men vil høre med noen som har tatt opptak mens de spiller i god kvalitet.

det siste fungerende programmet som tar opptak i HD er camtasia, men et lite opptak på ca 25 sec ender opp på 500-700MB? det er jo helt insane mye. tar opptak i 1920x1080 med voice record men det blir noen enorme filer på disse opptakene.

Under instillinger bruker jeg Techsmith Screen codec 2. prøvde også full frames ( uncompressed, men det ble for mye )

Har dere noen andre anbefalinger en camtasia eller er det noe jeg må gjøre for å filme i HD og unngå en slik gigantisk fil størrelse?

Eneste jeg skal er å ta opptak mens jeg gamer, Men må ha bildekvalitet slik at jeg ikke sitter med en film som ser sammenpresset og fæl ut.

Kvaliteten på opptakene blir veldig bra men er størrelsen som blir helt.

Forslag til enten program eller instillinger?
Sist endret av WhiteHat; 14. mars 2013 kl. 00:10.
Ikke vært borte i dette programmet du bruker, men bitrate har ekstremt mye å si på filstørrelse. Kan dette stilles? En annen ting er at du skal vel klippe dette til i et program i etterkant? Da komprimerer du en god del ved å velge riktig codec, filtype og bitrate for det mediet du skal bruke.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Det er umulig å komprimere så store mengder raw-materiale samtidig som du sfilmer og spiller.
Film først, få enorme filer, så komprimerer du filene til normal størrelse.

Gikk gjennom samme leksa da jeg skaffet meg fraps for første gang.
Sist endret av Bombasa; 14. mars 2013 kl. 00:28.
Record heller I fraps, men en ting er så klart at du burde rendere det I HD da blir den mye mindre. Fraps recorde spillet og bruk audiocity til voice
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Carlozero Vis innlegg
Record heller I fraps, men en ting er så klart at du burde rendere det I HD da blir den mye mindre. Fraps recorde spillet og bruk audiocity til voice
Vis hele sitatet...
Ektra program til å ta opp lyden?
Why? Fraps fungerer da flott.
når jeg filmer nå står screen capture frame rate på 30fps.

Når jeg filmer ingame med lyd og headset går det helt strøkent, ingenting som henger seg opp eller lignende. tar tid å lagre filen selvfølgelig. etter jeg lagrer fila så spiller den helt fantastisk med lyd å hele pakke men er nok i en form for RAW format ettersom fila heter .camrec.

noe ovenfor som er ulogisk med tanke på opptak? blir 30fps for heftig med tanke på opptak på PC?

Hmm, skal ta en titt på fraps selv om jeg har lest noe lignende om de.
Sist endret av WhiteHat; 14. mars 2013 kl. 00:36.
Why so serious?
30fps og over er vell greit det, kommer det under 30fps blir det jo et rent hellvette å spille :P

Vegas Pro er supert til å rendre med!
Prøvde nå fraps med opptak i 15 sec endte på 550 MB med forholdsvis dårlig kvalitet på video ( mørkt og litt uklart)

@exoticsamie1, Spillet går glatt over 60fps men det er selve opptaksprogrammet som tar opp i 30fps.
Har ikke testet denne selv, men anbefaler et program som kan ta opp til .WMV
http://www.aimonesoft.com/screenrecorder.html

Det kan hende FRAPS, Camstasia eller Bandicam også støtter dette, men det er jeg usikker på.

Det er dog begrenset hvor du kan spille av denne filtypen, men VLC støtter det ihvertfall. Vet ikke hva du skal bruke det til..
Sist endret av MrCryptical; 14. mars 2013 kl. 00:48.
herregud å mange rare programmer det finnes der ute!

men endte opp men Bandicam. som ser ut til å ha spesialisert og tilpasset seg veldig godt til spill.

den filmer i fin kvalitet men bruker en den mindre plass en andre.

blir ikke noe mini format på filen men betydelig bedre, men når jeg har opptaksfilen må jeg jeg behandle den i videoredigeringsprogram. men må teste den litt mer ut.

Takker for svar folkens
MSI Afterburner har jo inkludert video capture. Grei kvalitet også.
Hvaslags spill er det snakk om?
Sitat av etsi Vis innlegg
Hvaslags spill er det snakk om?
Vis hele sitatet...
WoW, BF3 og warcraft 3 hovedsaklig.

Erfaring med opptak av disse?
hei, jeg har brukt FFsplit til å streame på nettet, men programmet har mulighet for å lagre lokalt.
oppløsning, bitrate på lyd og bilde, fps osv kan du bestemme selv. krever ikke mye av maskinen og er enkelt å bruke!

anbefales på det sterkeste

http://www.ffsplit.com/
Bruk DXTory for å ta opp da fordi på den så er det eneste du trenger er en god hardisk! og den tar ikke så mye på FPS heller! + du kan ha flere lydkilder
Har hørt at enkelte også bruker noen av recorderne til blackmagic design også bare feeder dette til en laptop mens dem gamer på den vanelige pcn sin for å ikke miste framerate og for 10bits farger. Selv bruker jeg bare dessverre fraps for øyeblikket. missliker det egentlig spesielt siden det er ukompremert tar det så sykt stor plass. Har også hørt att noen bruket xsplit til recording. Eneste er vel at det har en ganske dårlig codec og lav bit-rate
Sist endret av robojot; 14. mars 2013 kl. 08:07.
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Bruk DXTory for å ta opp da fordi på den så er det eneste du trenger er en god hardisk! og den tar ikke så mye på FPS heller! + du kan ha flere lydkilder
Vis hele sitatet...
Støtter denne.

JackFrags har en veldig god tutorial på hvordan man kan få bra bilde, lite fps-drop og flere lydspor med Dxtory.
http://www.youtube.com/watch?v=jw6YA...5LQoYA&index=3

En liten test jeg selv har gjort med oppsettet til JackFrags. Eneste unntaket er at jeg tok opp i 720p, og han i 1080p.

EDIT: Råopptaket til testen min har bedre kvalitet enn youtube-utgaven.