Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1010
Er det noen som vet om det er mulig å chatte over LAN med en annen pc?


Målet er å kommunisere med andre pc'er på skolen under f.eks en prøve, der nettet er slått av. Vet at det skal være mulig å chatte via cmd, men får det ikke til
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Trollogi Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Messengertjenesten har vel vært disabled by default siden Windows XP SP(1?)2 uansett
http://www.fomine.com/lan-chat.html

Hva med dette? Har prøvd det før, og mins å huske at det funket greit =)
Vi bruker hamachi i klassen, funker hver gang nettet er stengt.
Trådstarter
11 4
Takk takk, må teste ut hamachi en gang
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Messengertjenesten har vel vært disabled by default siden Windows XP SP(1?)2 uansett
Vis hele sitatet...
På W7 kan du bruke CMD, slik:
Start - søk - command og hit enter, og du kan bruke cmd

Edit: Eventuelt koble opp en Ice nett i nærheten, og disable at Wlan er synlig
Sist endret av Base; 17. juni 2011 kl. 19:53.
Sitat av Base Vis innlegg
På W7 kan du bruke CMD, slik:
Start - søk - command og hit enter, og du kan bruke cmd
Vis hele sitatet...
edit: den du sier gir ikke noe som helst resultat. du tenker på start->kjør->cmd

net send er også fjernet fra w7, man kan muligens bruke msg
Sist endret av meitemark; 17. juni 2011 kl. 19:58. Grunn: mye har endret seg til w7
Dette er fult mulig på alle OS. http://en.wikipedia.org/wiki/Winsock

Evt. Søk Winsock chat på google så er du på rett vei.
Sitat av meitemark Vis innlegg
edit: den du sier gir ikke noe som helst resultat. du tenker på start->kjør->cmd

net send er også fjernet fra w7, man kan muligens bruke msg
Vis hele sitatet...
Har du prøvd?
Command starter opp CMD unlocket.
Men om net send er fjernet, det kan jeg ikke svare på, det eneste jeg vet at command fungere, til div ting som "ping, ip info, osv" men for installere over cmd (command) da trenger du allikevel administrator tilgang.

har fungert på meg, og alle andre sine skolepc som er har w7.
Sist endret av Base; 17. juni 2011 kl. 23:40.
Sitat av Base Vis innlegg
Har du prøvd?
Command starter opp CMD unlocket.
Men om net send er fjernet, det kan jeg ikke svare på, det eneste jeg vet at command fungere, til div ting som "ping, ip info, osv" men for installere over cmd (command) da trenger du allikevel administrator tilgang.

har fungert på meg, og alle andre sine skolepc som er har w7.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig testet jeg, men det ser da tydeligvis ut til at win7 32bit faktisk har command.com fortsatt, mens de i 64bit har fjernet det. Det forklarte den saken.

net send er totalt fjernet fra win7. Det som er der er noe som heter msg, som forøvrig også finnes på xp, men jeg ser ingen direkte måte å bruke det som net send ble brukt.