Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 945
Det har seg slik at min bærbare pc (Dell latitude d520) blir ganske varmt på undersiden av pcen.. Altså der bios og ram sitter.. Det blir så varmt at jeg ikke kan ha pcen på fangen lengre..

Det er ikke vifta sin skyld, men derimot det lokket som er på undersiden av pcen.. Pcen er på normal temperatur 44 grader foreløpig..
SeeNoEvil's Avatar
Trådstarter
Sitat av Trollogi Vis innlegg
Batteriet?
Vis hele sitatet...
Mener du bios batteriet? eller det vanlige batteriet?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av SeeNoEvil Vis innlegg
Mener du bios batteriet? eller det vanlige batteriet?
Vis hele sitatet...
1. BIOS blir ikke varm.
2. BIOS-batteriet blir ikke varmt
3. Det vanlige batteriet blir ofte varmt
4. CPU blir enda oftere varm.
Sitat av SeeNoEvil Vis innlegg
Altså der bios og ram sitter.. Det blir så varmt at jeg ikke kan ha pcen på fangen lengre..
Vis hele sitatet...
Vill ikke anbefale deg å ha den på fanget, hvis du har lyst å bli far. Bærbar har utrolig nok en tendens til å bli varme. Prøv å rense viften du.
Sist endret av Sinken; 17. juni 2011 kl. 00:26.
Hvilket vaskemiddel anbefaler du ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Gromega Vis innlegg
Hvilket vaskemiddel anbefaler du ?
Vis hele sitatet...
Trykkluft på boks + qtips er alt man trenger.
Sitat av SeeNoEvil Vis innlegg
Det har seg slik at min bærbare pc (Dell latitude d520) blir ganske varmt på undersiden av pcen.. Altså der bios og ram sitter.. Det blir så varmt at jeg ikke kan ha pcen på fangen lengre..

Det er ikke vifta sin skyld, men derimot det lokket som er på undersiden av pcen.. Pcen er på normal temperatur 44 grader foreløpig..
Vis hele sitatet...
Hva er det du prøver å oppnå med denne tråden? Ønsker du å vite hvorfor den blir varm eller hvordan du kan forhindre det?
SeeNoEvil's Avatar
Trådstarter
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Vill ikke anbefale deg å ha den på fanget, hvis du har lyst å bli far. Bærbar har utrolig nok en tendens til å bli varme. Prøv å rense viften du.
Vis hele sitatet...
Hehe, skjønner godt hva du mener her

Vifta er ikke problemet. Problemet er at det er et lokk der ram, og bios sitter som blir varm.. og når jeg rører fingeren min på hovedkortet, eller ram-brikken er det glovarm..

Vifta er forresten helt ok, kjølig er den også..

Sitat av Andersbt Vis innlegg
Hva er det du prøver å oppnå med denne tråden? Ønsker du å vite hvorfor den blir varm eller hvordan du kan forhindre det?
Vis hele sitatet...
Ja, hvorfor blir det varm? har nettopp formatert pcen til win 7.. Det er litt merkelig at akkurat på det lokket som jeg nevnte ovenfor blir plutselig varm..

Vifta er kald, og kjører helt ok..
du kan kjöpe en ekstern vife-sak den står på, eller kjöpe sånne brikker den skal stå på så mer luft slipper til etc!
Sitat av SeeNoEvil Vis innlegg
og når jeg rører fingeren min på hovedkortet, eller ram-brikken er det glovarm..
Vis hele sitatet...
Hva skal du med fingrene på hovedkortet om jeg tørr spørre ?
SeeNoEvil's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gromega Vis innlegg
Hva skal du med fingrene på hovedkortet om jeg tørr spørre ?
Vis hele sitatet...
Hehe, for å se at hovedkortet der ram-brikken sitter var varm, men det var det jo.. Skal si at ram-brikken kommer til å ta kvelden om et par uker
Sitat av SeeNoEvil Vis innlegg
Hehe, for å se at hovedkortet der ram-brikken sitter var varm, men det var det jo.. Skal si at ram-brikken kommer til å ta kvelden om et par uker
Vis hele sitatet...
Merkelig at den sku bli så varm der.
Hadde problem med vifta på min ( HP ) tok kompressor å gjore rent.
Da sank temperaturen fra MAX som var 94 grader, ned til under 50
Jeg har samme pc (skolepc, right?) og hadde samme problemet. Jeg fiksa et lite stjerneskrujern, skrudde opp 1 skrue for å få av den ene delen av dekselet. Skudde derretter løs vifta og blåste/tørrmoppet bort hybelkaniner av mutantstørrelse. Har vært mye mindre varme siden det