Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1237
Trenger en ny HDD til min PC.
Det jeg lurer på er om jeg kan bruke en av mine eksterne HDD som bare kan ligge løst inne i kabinettet. Er det stor forskjell på en intern og ekstern når det gjelder hastighet?

Brukte opprinnelig intern HDD SATA.
Hvis det ikke er optimalt med ekstern HDD, noen som vet om noen gode tilbud på intern HDD med lagringskapasitet 200-500 GB?
Overskuddsmateriell
Det er en intern SATA disk som er inne i eksterndisken din om du starter å demontere plastikk
Sitat av Bullhill Vis innlegg
Det er en intern SATA disk som er inne i eksterndisken din om du starter å demontere plastikk
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis. Mange nyere disker har USB direkte til disk. USB til SATA/
PATA er nemlig en gigantisk feilkilde.

trikker95: 499,- for 500GB eller 1029,- for 3TB.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Ikke nødvendigvis. Mange nyere disker har USB direkte til disk. USB til SATA/
PATA er nemlig en gigantisk feilkilde.

trikker95: 499,- for 500GB eller 1029,- for 3TB.
Vis hele sitatet...
Har noen eksterne disker liggende og ønsker egentlig ikke å kjøpe ny intern disk. Tenkte å benytte denne http://www.elkjop.no/product/data/ha...ddisk-1tb-sort
Både overføring og strømtilførselen går via én USB-kabel.
Er det bare å plugge denne inn i et USB-inntak, og den vil fungere akkurat som om den var intern (dvs. lik hastighethetsoverføring)?
Overskuddsmateriell
Den der er en 5400RPM disk, den vil være treigere enn de meitemark henviser til.
Sitat av meitemark Vis innlegg
trikker95: 499,- for 500GB eller 1029,- for 3TB.
Vis hele sitatet...
Gode forslag, men skulle gjerne kjøpt en I DAG, men vært innom både elkjøp og lefdal's nettsider uten å finne en intern hdd til min PC som de har på lager i Oslo.

Er det virkelig så dårlig med interne harddisker i disse butikkene, eller muligens bare jeg som er udugelig til å finne. Setter pris på hvis noen vet om et sted jeg kan kjøpe I DAG.
Prøv heller komplett pick up point:
https://www.komplett.no/category/10088

Problemet for å bestille i dag før kl 10 så kunne du fått harddisken ved 16-17 i dag.
Men nå spørs det om du kan levere harddisken før i morgen. Er pickup point på https://www.komplett.no/k/k.aspx?act...oint-hovedside så tror ikke det er så langt unna uansett hvor du bor i oslo.

Har du usb 3.0 kontroller som de fleste nyere hovedkort har så trenger ikke ytelsen bli dårligere, men kan være mere problemer med å få harddisken å fungere særlig om driverne er dårlig. Ellers kan noen usb til sata kontroller gjøre harddisken tregere en å ha sata kabel til harddisken.
Sist endret av lmh1; 8. oktober 2015 kl. 11:41.
Har kjøpt meg denne typen her, men lurte på om det var nødvendig med deksel/housing til den, slik som dette.
Dette dekselet koster nesten like mye som selve harddisken, er det er must for god nogenlunde ok levetid, eller kan jeg klare meg uten? Ser ikke helt bra ut å sette den rett inn i den stasjonære uten noe deksel.

Hvis det er viktig, noen som vet eller kan si hva jeg skal søke på for å finne en som har de samme målene som min hdd?
Tenkte noe billig noe fra ebay.
Sist endret av trikker95; 11. oktober 2015 kl. 12:23.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, du treng ikkje noko meir beskyttelse av disken. Du har imidlertid kjøpt 2.5" disk, som er laga for laptoper, og du trenger braketter for å feste den på fornuftig vis i en stasjonær.

https://www.komplett.no/product/5757...5-bracket-sata
Hvilket kabinett er det du har? Enkelte kabinetter har støtte for 2.5" disker også så det er ikke sikkert du trenger å kjøpe slik brakett, men mest sannsynlig må du det. Eller du kan sette den fast med dobbelsidig tape.
Sist endret av sweem; 11. oktober 2015 kl. 14:31.