Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 959
Hei
jeg lurer på hvilke elektrobutikker som lar deg bytte varer uten kvitering, også fra andre butikker? Jeg tror det var sånn hos elkjøp før, er det sånn fremdeles?
Jeg vet man ikke får penger, men tilgodelapp eller andre varer.

Takk takk
Hva er det du skal bytte? Tenker nå at, om varen ligger registrert på navnet dit da du kjøpte den må de nå finne igjen kviteringen som da gjør at du får bytte?
Bytte uten kvittering kommer helt an på hvilke rutiner butikken har og ikke minst om varen er åpnet eller ei. Er varen ikke åpnet, er det fleste butikker villige til å hjelpe deg.
Elkjøp vet jeg registrer navnet ditt ved salg.
Sist endret av Spelly; 25. oktober 2010 kl. 21:29.
Expert har database på alt av salg iforhold til varer med garantier o.l.

Er det spesielle merkevarer, så er det gjerne også kun enkelt-butikker som selger de.

Er du innenfor disse gruppene, så vil der være lettere / vanskligere å bytte bestemte varer i bestemte butikker uten kvitering.

Ellers er det prøving og feiling som gjelder.
Hei Hei
Trådstarter
hvis det er ett produkt alle elkjøp butikker selger, varen er uåpnet og at det er en gave, altså ikke registrert i systemet?
Trodde at bevis for at du hadde kjøpt det der var nok(Bankutskrift F.eks).
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
hvis det er ett produkt alle elkjøp butikker selger, varen er uåpnet og at det er en gave, altså ikke registrert i systemet?
Vis hele sitatet...
Så lenge du ikke har åpnet varen, butikken selger varen, vil som oftest de fleste butikker ta mot varen du ønsker å bytte - men du vil ikke få penger tilbake.
Sist endret av Spelly; 25. oktober 2010 kl. 21:39.
Sitat av A-H Vis innlegg
Trodde at bevis for at du hadde kjøpt det der var nok(Bankutskrift F.eks).
Vis hele sitatet...
Man spør jo ikke personen man fikk gaven av om Bankutskrivft.. Ærlig talt; Eyy du kan du ta også skrive ut Bankutskriften av når du kjøpte den gaven jeg fikk av deg, på elkjøp. Du skjønner jeg likte den ikke!

MEn uåpnet så kan du bytte den JA hvis de har samme vare i sortemanget dems
Bare si det som det er, at du skal bytte den og det er en gave så har ikke kvitering. De som jobber i butikken vet jo om de har den varen eller ikke
Sist endret av Ruudi; 25. oktober 2010 kl. 21:44.
Hei Hei
Trådstarter
kan noen som jobber på elkjøp ekspert etc bekrefte det ?
Det er ikke bytte på noen ting uten kvittering, det ville blitt alt for lett for svindlere o.l
Varen kan være kjøpt på salg et sted for å så returneres på et annet som selger samme vare bare dyrere.
Hei Hei
Trådstarter
jeg er ganske sikker på at det er det!
Sitat av lachli Vis innlegg
Det er ikke bytte på noen ting uten kvittering, det ville blitt alt for lett for svindlere o.l
Varen kan være kjøpt på salg et sted for å så returneres på et annet som selger samme vare bare dyrere.
Vis hele sitatet...
OG hva har det å si ? De får ikke pengen igjen uansett.
Butikker tar inn varer selv om folk ikke har kvittering, for å yte ekstra service - det tjener de penger på.
Kommer veldig ann på butikken og produktet. Det beste vil dog være å gå tilbake der du har kjøpt det. Er betjeninga snill å det ikke er alt for lenge sia du har kjøpt(?) produktet så kan de finne kvitteringa i systemet om du oppgir dato og ca klokkeslett.

Kan også tenke meg at det er litt lettere i romjula.
Sist endret av legalize_it; 25. oktober 2010 kl. 22:31.
Med mindre du er registrert med navn etc så får du ikke bytta varen hvis du har mista kvitteringen din. Jobber selv i denne bransjen, og grunnen til at der er slik er fordi mangen bytter varer som er kjøpt andre steder og tjener på denne måten penger. Hvis jeg feks kjøper ett spill og finner ut at f.eks lefdal selger dette spillet for mye mer enn det jeg kjøpte det for så vil jeg tjene penger.

Sealine
Butikken taper jo ikke noe som helst på dette ved å gi en tilgode-lapp.

Butikken kommer tho aldri til å gi pengene tilbake på noe slikt.
Har du gode overtalelseevner kan det gå og at du viser at du ikke gir det, da gir de deg ofte nyvare istede for å stå og kranlge i lange tider: