Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2387
Hei.

I forbindelse med eksamen som er i Bergen så ser jeg etter et hotell hvor det er veldig stille. Det spiller ingen rolle hvor i Bergen området hotellet er.
Noen tips til rolig hotell i Bergen området?
hva med noen av hotellene ved flyplassen? Flyene som tar av og lander merker du lite til pga god lydisolering. Eneste negative er at det er litt stress å komme seg steder, de kan være litt stiv i pris også.

edit:
vandrehjemmet i montana er vel også ganske rolig. uten at jeg har noen direkte erfaring. billigere og nærmere byen også http://www.montana.no
Sist endret av lor3ntz; 27. oktober 2013 kl. 20:02.
Sitat av MossFinest Vis innlegg
Hei.

I forbindelse med eksamen som er i Bergen så ser jeg etter et hotell hvor det er veldig stille. Det spiller ingen rolle hvor i Bergen området hotellet er.
Noen tips til rolig hotell i Bergen området?
Vis hele sitatet...
Mitt tips er å velge hotell etter andre kriterier, f.eks. billigst mulig, for så å benytte deg av lesesalene på f.eks. UiB.

Hvis dette av en eller annen grunn er uaktuelt eller ikke passer, hjelper det veldig å vite hvor stedsavhengig du er. Må du ha noe sentrumsnært eller funker det med hotell ved flyplassen? Det går vel fremdeles under kategorien "i bergensområdet" som du spør etter...
Hva mener du med veldig stille? De aller fleste hoteller er stille, men det er jo selvfølgelig andre mennesker der.
First Marin er det beste hotellet i Bergen etter min mening.

Veldig stille alle gangene jeg har bodd der, og ekstremt god sørvis. Skal du opp en prisklasse, er Havnekontoret et annet godt alternativ. Begge to er fullstendig lydisolert, så selv om de ligger mitt i sentrum, hører du lite til ingenting.

Unngå Hotell Norge dog. Det er ekstremt mye lyd fra gangene der.
Thon hotell som ligger langs bryggen i Bergen sentrum, rolig og ikke langt ifra sentrum.
Sist endret av milscum; 27. oktober 2013 kl. 21:05.
Scandic Neptun var veldig stille og rolig sist jeg var der.
Har bodd på en del hoteller i bergen i forbindelse med kurs der, det beste hotellet er uten tvil Clarion Hotel Havnekontoret, men tror det er ganske dyrt (jobben betalte), men var helt stille og rolig kombinert med kjempe fint rom. Har og bodd på Thon hotel Bryggen, hotellet er helt ålreit, var stille og rolig, med unntak av når Bon Jovi spilte rett utenfor vinduet. Bodde og på et Scandic hotell, var nok litt mer lyd der, men ikke noe plagsomt som jeg tenkte over, fordelen der var at det lå et gatekjøkken med billig Pizza 100 meter ned i gata.

EDIT: Scandic Hotel Bergen City var det.
Sist endret av LP88; 27. oktober 2013 kl. 22:33.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Fleste hoteller er stille og rolige. Du kan opplyse om kva du skal, så kan det tenkast dei plasserer deg på ein stille del av hotellet, og diverter søppelhaugen som skal på fylla til ei anna etage. Dei fleste hoteller rimeleg flinke til å etterkomme ønsker Eg har spurt om å få rom langt vekke fra fest en del ganger, og har fått det kvar gong.

Men så klart - tar du inn på Hotell Norge på Ole Bulls plass på en fredag, så må du regne med litt støy fra gata...
Quality Edward Grieg Hotel - Var ett veldig rolig behagelig hotel!

https://www.nordicchoicehotels.no/qu...-edvard-grieg/
▼ ... noen uker senere ... ▼
Mange takk folkens

Noen fler tips?
Hvis poenget er å komme seg bort ifra et bråkete sentrum så tror jeg nok jeg ville gått for Thon Hotel på Kokstad (ikke langt ifra Flesland, men du er likevel ikke 300 meter unna flystripa slik du er med Clarion Hotel. Evt. Solstrand (Os bør være langt nok unna all bråk, men nærme nok det du er i Bergen for å gjøre).

Tror forøvrig du tar dette litt vel langt, med unntak av Ole Bulls plass så tror jeg nok de fleste hoteller har det mer enn rolig nok for eksamenslesing..
Sist endret av bashfoo; 18. november 2013 kl. 17:00.