Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1184
Ville det vært lurt å ha med et par valium 5mg hvis jeg eller noen av kompisene mine skulle tatt for mye cola på fest? Ville kombinasjonen hindre en overdose?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nei det vil ikke hindre en overdose, det kan faktisk være enda mer stressende for det kardiovaskulære systemet når kokain gir en beskjed og valium gir en helt annen til kroppen.

Prøv heller å moderere kokainbruken. Vent litt etter man har dosert, less is more og alt det der.
Det er ikke hele historien. Hvor kommer det munnhellet om det skadelige ved "motstridende beskjeder" fra? - altså jeg har hørt det før, og det kan være noe i det, men først og fremst vil det være positivt at, som i dette eksempelet, diazepam - men også andre benzodiasepiner - mildner kokainets virkninger, selv om det ikke er en antagonist, og ikke mildner uniformt.

Denne studien og denne samlestudien uttrykker at diazepam reduserer betydelig risikoen for død ved kokainoverdose.

Noe lignende sies om behandling av amfetamin-overdose med betablokkere også - noe med alfa-virkningen vil bli så sterk fordi bare beta-reseptorene blokkeres - men det ser ikke ut til å være stort klinisk belegg for det heller.
Sist endret av exocytose; 2 uker siden kl. 00:38.
Jeg er ganske sikker på at jeg fikk noe diazepam intravenøst da jeg holdt på å ta overdose hvert fall. Men om det bar for å forhindre død eller roe meg ned vet jeg ikke. Eneste jeg vet er at ingen av delene er lurt, hverken alene eller hver for seg, så alt sånt blir jo på eget ansvar og folk tåler og reagerer forskjellig
Diazepam er helt vanlig gi ved overdose,Jeg kjørte en venn til legevakta som er på sykehuset pga dette og han fikk diazepam intravenøst og aspirin granulat. Prata med legen der og følgende "råd" ved kokainbruk (Rådet var ikke bruk kokain jævla idioter men hvis dere skal gjør følgende). Alltid ta en aspirin 1-2timer før du begynner for minske sjansen for infarkt og slag. Hvis du kjenner på ubehag som kan være angst eller en "mild" overdose ta 5-10mg diazepam. Gjerne knust opp for raskere opptak. Hvis ikke det bedrer formen relativt fort eller formen blir verre ring 113.
Det har ihvertfall hjulpet meg når jeg har tatt for mye men vær forsiktig med å ta mere kokain etterpå isåfall da kan man bli fir rusa så det ikke er gøy
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Det har ihvertfall hjulpet meg når jeg har tatt for mye men vær forsiktig med å ta mere kokain etterpå isåfall da kan man bli fir rusa så det ikke er gøy
Vis hele sitatet...
Håper det sier seg selv,at hvis man er så coked up at man mistenker overdose/fare at man ikke fortsetter ta selv om diazepamen roer sjela littegranne. (Selv om jeg veit godt det er vanskelig. Er man først på rockern er det ikke lett gi seg selv om man tror man skal dø)
En kompis som fikk hjerteinfarkt av kokain OD fikk diazepam IV på sykehuset