Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1652
Har kjøpt meg laptop og pingen hopper fra 7 til 160 hele tiden når jeg spiller cs.

Trodde først det var på grunn av jeg brukte trådløst nettverk, men jeg slo av trådløst istad og prøvde kabel istedet. Det ble bare litt bedre, men fortsatt umulig å spille. Ratesa er riktige på Steam; 25000 101 101.

For ett år siden hadde jeg stasjonær pc. Brukte kabel og hadde stabile 6-7 i ping hele tiden. Har _bra_ internett.

Noen som vet hva som må gjøres?
Hvis du har spotify eller noen andre i huset som bruker det, be dem skru av, spotify kan bugge nettet uansett hvor bra nett du har. Dette er bare en myte.

Edit: Eller det kan være virus?
Sist endret av eskil2k; 10. oktober 2010 kl. 17:53.
Del informasjon om specs, og OS.
Søk på strømalternativer/power options og velg "Høy ytelse/High Performance"
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Hvis du har spotify eller noen andre i huset som bruker det, be dem skru av, spotify kan bugge nettet uansett hvor bra nett du har. Dette er bare en myte.

Edit: Eller det kan være virus?
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder på det med spotify?
Sist endret av RosaElefant; 10. oktober 2010 kl. 17:53.
Trådstarter
Tok virussøk og fant en "infected file". Fjernet en men lagger fortsatt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
"for ett år siden" er ikke en gyldig sammenligning.

Du deler vel nettet med noen også ?
Trådstarter
Ja, men nettet har ingen rørt siden jeg brukte det før.

Deler nettet med en søster, far og mor som bare sitter på face hvis de er på i det hele tatt. Noe som ikke er altfor ofte. Men det er ikke grunnen til jeg gikk fra 7 i ping til 200-500 tenker jeg. Situasjonen var helt like for ett år siden. Kunne spille mens jeg lastet ned. Er ganske sikker på at problemet er på pc'n egentlig
Prøve å oppdatere nettverksdriverne?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg ville tippe du ikke vet helt hva som skjer i ditt eget nett, prøv å skru av samtlige andre maskiner, er latencyen fortsatt et problem på kablet nettverk ?

Isåfall ville jeg prøvd å koble deg direkte i modem (utenom router hvis dere har) er problemet fortsatt der ?
Få høre spesifikasjonene på pcen din... Problemet kan ligge der. Eller så tester du pcen på: http://www.systemrequirementslab.com/cyri/
Trådstarter
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4778

Det er laptopen jeg bruker.

Testet nettet først hjemme hos meg på www.speedtest.net og fikk 5.8 og der lagger jeg. Nå sitter jeg hos en kompis og spiller cs uten lag, og han fikk 0.89 på speedtest. Da er det vel noe galt med jallanettet hjemme!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av brgz Vis innlegg
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4778

Det er laptopen jeg bruker.

Testet nettet først hjemme hos meg på www.speedtest.net og fikk 5.8 og der lagger jeg. Nå sitter jeg hos en kompis og spiller cs uten lag, og han fikk 0.89 på speedtest. Da er det vel noe galt med jallanettet hjemme!
Vis hele sitatet...

Latency og hastighet har ingenting med hverandre å gjøre.

Følg rådene mine ovenfor.
hvis du har testet cs hos din kompis og brukt han sitt bredbånd (med din laptop selvfølgelig) så ligger problemet hos nettet ditt. Du kan jo prøve å ta en reset på routeren og modemet?
Trådstarter
Tok en restart på routern og slo av pcn'n i 10 minutter. Når jeg startet igjen ble pingen mye mer stabil. Går ann å spille nå, men den hopper opp til 180 i ping omtrent hvert 20-30 sek.

Jeg går på switch, og router og modem i en boks hvis ikke jeg tar feil. Routern heter iallefall Telsey. Jeg prøvde å dra kabel rett fra routern/modem og til pc'n, men det føltes som om pingen bare ble mer ustabil. Vet ikke om det er mulig engang, men det føltes slik.

Uansett, det hjalp litt å restarte routern
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av brgz Vis innlegg
Tok en restart på routern og slo av pcn'n i 10 minutter. Når jeg startet igjen ble pingen mye mer stabil. Går ann å spille nå, men den hopper opp til 180 i ping omtrent hvert 20-30 sek.

Jeg går på switch, og router og modem i en boks hvis ikke jeg tar feil. Routern heter iallefall Telsey. Jeg prøvde å dra kabel rett fra routern/modem og til pc'n, men det føltes som om pingen bare ble mer ustabil. Vet ikke om det er mulig engang, men det føltes slik.

Uansett, det hjalp litt å restarte routern
Vis hele sitatet...
Har du prøvd å _skru av_ alle maskinene i huset mens du tester ?
Har du husket å skru av trådløskortet på maskinen din før du bruker kabel ?