Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 11465
Sliter som sagt med moderate angst, har slitti endel mere før man har endelig kommet meg opp av gropa.
er det noen "farer" for at mdma kan utløse noe angst? hjelper det mot angst under rusen og man føler seg som supermann? eller er du mere følsom som på cannabis fks?
noen som har noe erfaring med dette? takk for alle svar på forhånd....
Du skal ikke trenge å forvente noen "supermann" følelse av mdma i allefall..

Om noe så tror jeg mdma midlertidig kan hjelpe på angsten din uten at jeg vil anbefale det på permanent basis.
jaja skjønner den, er altid veldig moderat når det kommer til rusmiddler så det skal gå fint
Da kan du kjøre i gang en terapi-session med en god venn og snakke om angsten din. MDMA funker veldig bra som angstmedisin for enkelte.
Det _kan_ hjelpe til å løsne opp angsten din, hvis det tas i riktig setting. Jeg kan allikevel ikke råde deg til å selvmedisinere, men hvis du vurderer det bør du lese en hel del om MDMA først. Ta det evt. alene med en kompis eller ei venninne. Ikke overdriv dosene, da ender du hvertfall opp med å føle deg deppa og jævlig etterpå. 100mg med 100mg påfyll er nok til en givende tur uten en nedtur dagen etterpå. Ikke spis masse benzo for å komme ned. Hold deg til ren MDMA, ikke ecstasy-piller.

MDMA gir ingen supermannfølelse. Du blir derimot mer åpen og får pratet ut om ting, og sett ting i positivt lys. I riktig setting, såklart. Det er ingen vidundermedisin med 100% suksessrate, så du gambler jo litt, selv om det skal en del til før det blir verre enn det har vært.

edit: Har lagt til et tillegg som utdyper litt mer. MDMA er et verktøy, ikke en medisin! Siste avsnitt i mitt tredje kan også være greit å lese. Ting kommer litt mer nøyansert frem der enn i dette førsteinnlegget.
Sist endret av Nichotin; 19. desember 2009 kl. 02:52.
De har vært åpnet for at det kan forskes på MDMA sine egenskaper i terapi, men når du bruker det selv vil jeg råde deg til å være veldig forsiktig. Mange sier det er fordi MDMA mykner egoet ditt og lar deg se verden, deg selv og problemene dine på en litt lysere og konstruktiv måte. Uten at det gir deg den veldig overfladiske supermannfølelsen som neste dag føles falsk og kjemisk framstilt.

Ved høye doser slik det er i bra ecstasypiller derimot, kan det hende symptomene forverres.

Sitat av Nichotin Vis innlegg
100mg med 100mg påfyll er nok til en givende tur uten en nedtur dagen etterpå.
Vis hele sitatet...
Det er jo større doser enn det er i mange bra ecstasypiller. Om han skal bruke det av terapeutiske årsaker synes jeg det er mye bedre å bruke doser som ikke gir den kraftige rusen. Da kan man komme fram til tanker og løsninger som ikke virker så falske dagen etterpå, selv om det ikke alltid gjør det på slike doser.

Jeg vil anbefale deg å bruke mindre doser. Prøv deg fram med doser på 10mg og jobb deg litt oppover. MDMAet er et verktøy som skal hjelpe deg å hjelpe deg selv.

Usual doses of MDMA range from around 80 to 160 milligrams (orally), though monks have used lower doses (40-60 mg) to assist meditation, and therapists have sometimes taken similarly low doses to become more in tune with clients. Response to the drug is not strictly proportional to body weight.
Vis hele sitatet...
Ble litt dårlig formulert her, har nettopp stått opp etter en middagslur. Mente at hvis du prøver så ville jeg brukt doser på 10 og 20mg og jobbet deg oppover. Kanskje rundt 40-60mg slik munkene bruker kan være en ålreit dose. 200mg er mer enn en vanlig brukerdose og imho ikke fordelaktig for deg.

Tror ikke det ville vært veldig uheldig å bruke slike doser eller noe sånt, men tror du ville fått best effekt av en rusfølelse det er lettere å bearbeide, så du kan endre tankemønsteret som skaper angsten.
hmm lærte egentlig ganske mye av dette, ante ikke at mdma kunne hjelpe mot angst i visse tilfeller.
er rent mdma pulver vanskelig å oppdrive for en som har litt over middels kontakter i oslo området?
Skal lese meg opp litt mere på stoffet så kanskje jeg prøver, en ting til hvor farlig er egentlig ren mdma rent fysisk?
Sitat av Geordie Vis innlegg
200mg er mer enn en vanlig brukerdose og imho ikke fordelaktig for deg.
Vis hele sitatet...

Har ikke sagt han skal ta 200mg i en sleng, det er enormt mye. Kan starte med 100mg, og så fylle på med 100mg til etter ca. 1 time. Har vært borti MDMA en del, og har kommet frem til at dette er en fornuftig måte å gjøre det på. Blir en passelig icebreaker der alt kommer på overflaten, og så går ting på skinner mens effekten etter hvert går nedover.


Sitat av Geordie Vis innlegg
Det er jo større doser enn det er i mange bra ecstasypiller. Om han skal bruke det av terapeutiske årsaker synes jeg det er mye bedre å bruke doser som ikke gir den kraftige rusen. Da kan man komme fram til tanker og løsninger som ikke virker så falske dagen etterpå, selv om det ikke alltid gjør det på slike doser.
Vis hele sitatet...
Bare så du vet det, så brukes ofte 125mg som dosering i terapeutisk øyemed. Og dette er med ren MDMA. Se her og her.

Sitat av diazepam420 Vis innlegg
hmm lærte egentlig ganske mye av dette, ante ikke at mdma kunne hjelpe mot angst i visse tilfeller.
er rent mdma pulver vanskelig å oppdrive for en som har litt over middels kontakter i oslo området?
Skal lese meg opp litt mere på stoffet så kanskje jeg prøver, en ting til hvor farlig er egentlig ren mdma rent fysisk?
Vis hele sitatet...
Det er til dels vanskelig å oppdrive, ja. MDMA er ikke spesielt farlig i fornuftige doseringer og så lenge man tar det _sjelden_.
Sist endret av Nichotin; 19. desember 2009 kl. 02:59. Grunn: Legge til bit om sjelden bruk.
Det kommer vel litt ann på hvor ofte man tar ecstasy, selv om det er fornuftige doseringer? Personlig ville jeg vært forsiktig med bruk av stoffet, når det er forsøk som indikerer at man kan få kognitive problemer av det senere ved mange doser. En ting til - kan ikke MDMA selv forårsake depressjon? Tror ikke jeg hadde turt å gamle på et stoff som generelt har veldig liten historie i terapautisk sammenheng.
Hei diazepam420.
Jeg er egentligt litt glad for at du vurdere å prøve MDMA, jeg har holdt på med MDMA i ca 1 1/2 år nå, og i likhet med deg sliter jeg med min pyske, men jeg tar veldigt ofte knips (MDMA) med venner som jeg praktisk talt har kjent hele livet.
Og jeg syns det hjelper, det er mye enkler å snakke me kompisen din og snakke om problemene dine, gutter er ofte slik at de ikke snakke om følelser og problemer de har og lar de vokse til det blir et serøst problem.
At du faktisk sliter med litt dårligt pysisk helse(vet ikke helt hvordan det stavests så ikkke flaim meg) er ikke så unormalt tross alt slider ca halv parten av norges befolkning av enn eller annen pykisk lidelse i løped av live. Når du er i knips rus/MDMA rus så er det mye lettere of snakke og problemer du og andre har(i tilleg til det er SINSYYYYYYKT gøy).

Jeg har funnet ud at di fleste kompisene mine lider av noia (noia=paranoia).
Og med tanke på at du lider av angst som er et pysisk syktom (samme som meg, lider av alvorlig angst)
hjelper det faktisk og ta MDMA.

MDMA gjør slik at alle forstår hverandre ENORMT godt (ekstra trykk på ENORMT med om caps lock), og hvis du velger og fortell og problemene dine, slik som jeg gjorde hjelper det veldigt både der og i etter tid. At noen vet om at du faktisk sliter og når de sier til deg med hele sitt hjerte at de kommer til og hjelper deg uansett hvor langt nede du føler deg, Det hjelper faktisk mer en 100 timer med en pykolog noen gang kommer til å hjelpe (det er mitt synspungt).

Det er ikke uten grunn at pyskologer i østerike gjør framskritt på 1dag som vanlig vis gjørs på 6måneder med MDMA.

anyways, jeg har hørt om "bæd trips" med knip men det er folk som ikke syns det er konfortabelt at andre foteller dem om sine dypeste problemer. Men vis du jør det med 2-3 gode kompiser så er det ingen ting som kommer til å gå galt.
det verste som kommet til og hende er at di forstår deg. Og det er ikke så gale i det hele tatt.

God "rollin" and nice vibes!
-Mosho

Kilder:
http://topdocumentaryfilms.com/is-al...-than-ecstasy/
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Bare så du vet det, så brukes ofte 125mg som dosering i terapeutisk øyemed. Og dette er med ren MDMA. Se her og her.



Det er til dels vanskelig å oppdrive, ja. MDMA er ikke spesielt farlig i fornuftige doseringer.
Vis hele sitatet...
Okay, ja, kanskje dere har rett. Det er ikke så mange bieffekter av store doser mdma uansett, selv om man kan få nedtur. Og hvis man sliter litt med angst kan det være kjipere og være tappet for serotonin neste dag. Men samtidig kan man jo sitte igjen med en deilig after-glow også. Det jeg hadde i tankene var at han skulle bruke det flere ganger over en tidsperiode, med moderate doser slik at det er lettere å inkorporere måten å tenke og deale med angsten i day-to-day life. Da synes jeg fortsatt det er bedre med litt mindre doser, men litt hyppigere
Har du problemer med psyken så er det bare til og holde seg vekke fra alle typer rusmiddler. Enkelt og greit.
Sitat av Chocolope Vis innlegg
Har du problemer med psyken så er det bare til og holde seg vekke fra alle typer rusmiddler. Enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Dette er feil. Du må huske at det finnes utrolig mange forskjellige rusmidler. Noen bør helt klart ikke brukes av mennesker med skral psyke, men som regel går det greit.

Jeg har problemer med angst. Cannabis hjelper nokså greit.
Sist sommer var jeg på en vakker jærstrand med to venner. Vi spiste hawaiian baby woodrose frø som inneholder blandt annet LSA som er et slags "LSD-light".

Under denne trippen forsvant alt av angst og vondt tanker. Jeg var som et barn igjen og utrolig lykkelig for at jeg ikke hadde mistet evnen til å føle meg frisk i hodet. Dagene derpå var også meget gode. Selv om jeg hadde problemer med psyken i denne perioden og tok SSRI hver dag så gikk faktisk alt veldig fint for seg
hvordan var rusen på hbw? kan det sammenlignes med cannabis eller er det mye sterkere?
Sist endret av diazepam420; 14. desember 2009 kl. 17:59.
Det er mange som føler at de tripper på cannabis, noe jeg selv har følt til en viss grad. HWB derimot var en helt annen verden. Siden dette var første gang jeg prøvde psykedelia hadde jeg ikke peiling på hva jeg kunne forvente meg. Hadde jo lest en del triprapporter, men å oppleve det selv var storslagent.

Jeg kan ikke si at de ligner på hverandre, men å kombinere cannabis med psykedelia har jeg gode erfaringer med.
Rusen var ikke særlig sterk, men veldig inspirerende og kreativ. Det kan sies at jeg ikke tok en veldig stor dose heller. Jeg mener å huske at vi tok 7 frø hver.
Hoi hoi

etter min erfaring:
Mdma gir jo bare angst, hver gang jeg har vært på tur med mdma, så har jeg hatt ordentlig angst i inntil en uke etterpå, og alle de jeg kjenner opplever det samme, det var en kjent sak med mine kompiser. Jeg har ikke no problemer med angst i livet mitt. tror nok at ved og bli så happy som man blir med mdma, så får man jo smake etterpå, all serotoninen må jo være "brukt opp " (veldig bra teori haha), nei men jeg er ikke lege, men tror nok at jo høyere og jo kraftigere man ruser seg jo lenger ned faller man etterpå, og selvsagt føler man seg superbra mens man er rusa det er sånn rusmidler fungerer Kurere angst med syre eller mdma virker ikke særlig smart
MDMA er jo idiotisk og ta om man vil bli kvitt angst, imo. Du har allerede MDMA i kroppen fra før, knips f.eks gir deg bare et enda høyere nivå under rusen, når du faller ned til normalt MDMA-nivå så kommer du til og føle deg enda mer deppa og kan falle inn i depresjoner.

Jeg hadde en kamerat som var utrolig deprimert en periode, tok han med på en røyketur, med gode kamerater og lystig stemning, dette hjalp han meget, men med MDMA hadde jeg ikke tatt sjansen, når dette tilsetter kroppen et stoff det allerede har.
timmeyh: Unnskyld? Kroppen har da vitterlig ikke masse MDMA i seg fra før. Det du tenker på er serotonin, som MDMA får hjernen til å utløse masse av. Nivået etterpå vil da være lavere, men hvis man holder MDMA-forbruket noenlunde fornuftig, så slipper man enorme underskudd og påfølgende depresjon (i mangel på bedre betegnelse) i perioden etterpå. Og når det kommer til å røyke cannabis når man har depresjoner, så husk at cannabis gjerne skaper angst hos enkelte i utgangspunktet, selv med bare litt røyking.

zorba: Og så er spørsmålet, hvor mye tar du egentlig? Og er det snakk om MDMA, eller ecstasy? Har opplevd å føle meg skikkelig crap etter å ha spist store mengder ecstasy før. Moderate mengder MDMA (typ. 2x 100mg tatt med en times mellomrom), har jeg ikke fått tilsvarende negative ettervirkninger av. Tvert i mot har jeg følt meg bedre dagen etterpå på grunn av den fantastiske opplevelsen (dette har selvsagt mye med hvem man velger å trippe med og at det skjer sjelden).

En siste ting som kan være greit å poengtere, er at det å tolke opplevelsen sin er en vesentlig del av å få det bedre. Som rottegift sa det så fint:
"Tar dop for å ha det bra -> Tolker ikke opplevelsen sin -> Ender opp med å ha det dårlig."
Med andre ord bør man ikke ta MDMA for å føle seg bedre, men man kan ta det som et redskap i en prosess.
Sist endret av Nichotin; 15. desember 2009 kl. 19:05.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Med andre ord bør man ikke ta MDMA for å føle seg bedre, men man kan ta det som et redskap i en prosess.
Vis hele sitatet...
Denne er viktig. Har en del bekjente som har brukt dop som portaler vekk fra tilværelsen. Bare lindre symptomene vil sjeldent hjelpe i det lange løp. Om man bruker droger som verktøy får man ekstremt mye mer ut av det. Dette er noe jeg alltid har prøvd å gjøre(selv om mange av mine opplevelser kun har vært i morsomme settinger, typ fest o.l.), og jeg har til dags dato aldri hatt en kjip nedtur eller tunge dager i etterkant av en tur.
Sliter som sagt med moderate angst, har slitti endel mere før man har endelig kommet meg opp av gropa.
er det noen "farer" for at mdma kan utløse noe angst? hjelper det mot angst under rusen og man føler seg som supermann? eller er du mere følsom som på cannabis fks?
noen som har noe erfaring med dette? takk for alle svar på forhånd....
Vis hele sitatet...
Ikke for og kritisere eller flame noen som helst eller noen ting.
Men om du sliter med angst/psykiske lidelser vil jeg også anbefale at du heller kontakter en lege først , og prøver og få hjelp den veien. I tilegg om du har brukt opp alle andre muligheter kan du eventuelt prate med legen din om planen din, han vil jo selvfølgelig fraråde deg og gjøre det som det virker du planlegger, men han kan kanskje veilede deg på andre måter.

An annen løsning som ihvertfall har hjulpet meg tidligere i livet når jeg traff en homp på veien er , ta din beste venn, om du har en jente er vell det kanskje best siden det ikke blir "gutter skal ikke prate følelser crap". Eller eventuelt ta en kompis som du stoler på. Inviter vedkomne på en kveld med go mat og kanskje en film, og si når du inviterer vedkomne at du trenger noen og snakke med.
Er det en god venn du har kommer de bare til og være glade for og kunne hjelpe og høre på dine problemer. Dette gjorde jeg en gang, med vidunderlige resultater, kan si jeg følte meg bedre nesten med en gang etterpå og en stor byrde ble løftet av meg. Å husk på at , når noen hjelper deg, blir det lettere og hjelpe andre som kanskje sliter med samme problem som deg , men ikke klarer og ta initiativ til og spørre om hjelp. Jeg har tatt min del av forskjellige stoffer, men kan trygt si at "rusen" som kommer av og få hjelp av en go venn, eller eventuelt hjelpe en go venn er myyyye bedre en og prøve og fikse det med et narkotisk stoff.


Selvsagt om du har brukt alle muligheter og ingenting funker , så kan kanskje mdma være noe og prøve, men sørg da for og ta det i riktig setting, og med en GOD venn, en du stoler på. Og som med alle andre narkotika som du ikke har kjennskap til, så er det UUUUTROLIG viktig og gjøre research, har brent meg på og ikke gjøre dette før og det kan gjøre det veldig ubehagelig.

Men for og summere det jeg har sagt, narkotiske stoff burde alltid være siste utvei for og løse psykiske som angst o.l , dette er da MIN mening og andre kan ha en annen mening, men som jeg har sagt , det kan være skummelt og ruse seg for og komme seg ut fra en depresjon/angst situasjon. Venner er tingen.

Jeg kan godt tilby meg og prate med deg om du trenger noe hjelp, hvem vet vi har kanskje lignende situasjoner, er kanskje litt rart at en random fyr fra et forum tilbyr seg, men du har i alle fall tilbudet liggende på borde, og om du velger og takke ja er det bare og sende en privat melding , så skal jeg svare deg som fort jeg kan. Husk : Er aldri feil og spørre om hjelp, uansett om det er flaut , ingen problemer er for små og spørre om hjelp om =)

Uansett , lykke til med hva en du bestemmer deg for og gjøre og håper det ordner seg for deg =)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
zorba: Jeg må bare si at jeg og mine kjenner seg så absolutt ikke igjen i det du forteller.
Jeg har hatt en periode med angst etter en hendelse, så jeg vet hvor ille det kan være.
MDMA gjorde meg pratsom, men ikke like plagsom som man blir på amfetamin, ting glødet litt, og selv om jeg kan skjønne fysisk kontakt er godt (stikkord: 5 gutter og ei jente, naken i en dusj, null seksuell utøvelse) så var det ikke essensiellt for meg, de andre gangene jeg har tatt det var det samme greia.
Dagen derpå var helt grei, anelse afterglow følelse, kroppen var litt flytende, men jeg gjorde jobben min på samme måte som før.
Mine erfaringer tilsier det samme som Dodecha, ikke med angsten, men resten. Det er viktig at man får tak i rene MDMA-krystaller, og ikke ecstasypiller som er blandet ut med amfetamin o.l(om man er heldig) Med MDMA alene føler man seg glad i seg selv, og alle. Men likevel klar over de sosiale reglene som gjelder for en gitt situasjon, og vet om man er innpåsliten eller over streken på en dårlig måte. Det er litt av grunnen til at det oppleves som en renere, mer virkelighetsnær opplevelse dagen etterpå i motsetning til mange andre rusmidler synes jeg.
Og annbefale E som middel mot angst er jo helt sinnsykt etter min mening.

Ja kanskje det fjerner angsten din de 3 timene det står på, men hva skjer etterpå når du er tilbake i virkeligheten?
Blir som og prøve og slukke en brann med bensin!

Frisk luft, god mosjon og prøve og fronte problemene som gir deg angst er den beste medisinen du kan prøve.

Selvmedisinering med diverse stoffer fører bare en vei og det er rett til helvete. GARANTERT!
Sitat av Chocolope Vis innlegg
Og annbefale E som middel mot angst er jo helt sinnsykt etter min mening.

Ja kanskje det fjerner angsten din de 3 timene det står på, men hva skjer etterpå når du er tilbake i virkeligheten?
Blir som og prøve og slukke en brann med bensin!

Frisk luft, god mosjon og prøve og fronte problemene som gir deg angst er den beste medisinen du kan prøve.

Selvmedisinering med diverse stoffer fører bare en vei og det er rett til helvete. GARANTERT!
Vis hele sitatet...
Jeg har selvmedisinert meg med cannabis mot angst en periode. Det fungerte utmerket.
Cannabisen førte meg ikke til helvete, men SSRI-preparatene jeg fikk fra legen min derimot gjorde meg til en apatisk apekatt med ereksjonsproblemer og manglende sexlyst.
Sitat av Chocolope Vis innlegg
Og annbefale E som middel mot angst er jo helt sinnsykt etter min mening.

Ja kanskje det fjerner angsten din de 3 timene det står på, men hva skjer etterpå når du er tilbake i virkeligheten?
Blir som og prøve og slukke en brann med bensin!

Frisk luft, god mosjon og prøve og fronte problemene som gir deg angst er den beste medisinen du kan prøve.

Selvmedisinering med diverse stoffer fører bare en vei og det er rett til helvete. GARANTERT!
Vis hele sitatet...
Mange tullinger som deg som ikke fatter at MDMA funker som et terapiverktøy heller. Har du lest postene her inne før du svarte egentlig? Her er det ikke snakk om knips man får et helvetes nedtur av pga. skitne stoffer og biprodukter, men krystallklar og ren MDMA. Ingen speed, ingen ketamin, ingenting.

Det er ikke slik at man skal ta MDMA for å døyve angst slik som med benzodiazepiner, å døtte det i seg før jobb og fremføringer på skolen (), men å jobbe med angsten under virkningen sammen med en nærtstående person. For enkelte holder hele feelingen og tankene som følger med mer enn nok til å redusere, ikke bare angst, men gjerne også mange andre småproblemer og sette livet i et nytt perspektiv som bidrar positivt senere. Det blir noe ala det samme veldig mange mennesker gjør med psykedelika.

Kanskje dere skeptikere skal ta og lese litt om de terapeutene som har fått en enorm suksess med MDMA i terapi. Det er ikke snakk om å være narkoman her, men om å være en psykonaut. De som ikke klarer det må bare la være. Jesus, hvor mange ganger må vi si det?
Jada mister Rottegift. Jeg er bare en tulling som aldri har sett og følt på kroppen hva mdma kan gjøre.
Men fortsett og les tull på internett så snakkes om 10 år.

Hvis du vil bli kvitt angst så må du først finne ut hva som gir deg angst.
Når det er klart så må du prøve og fronte dette i nyktern tilstand og lære og mestre det. Og sitte og mase en haug med bullshit med en eller ennen tulling mens du er bøttefjern på E (eller ett hvilket som helst annet medisin/rusmiddel) vil garantert ikke hjelpe deg i lengden.

Har vært i samme situasjon selv.
Husker da mdma kom til landet på slutten av 80 tallet og fikk høre om dette nye vidundermiddelet som skulle hjelpe mot absolutt alt.Selvtillit, kjærlighetsproblemer, psykiske problemere, rusproblemer og alle andre problemer du måtte ha i livet LMAO.
Så ja jeg prøvde og medisinere meg selv og det var jævlig fett en stund, men så gikk det bare rett til helvete med mesteparten av oss

Cheers!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Det er en sak at du har personlig (kanskje til og med ekstensiv) erfaring med knips. Jeg tar forbehold om at du kanskje til og med har erfaring med ren MDMA. Jeg forstår at de erfaringene du har gjort deg godt kan føles som svært reelle for deg, og jeg ser ikke bort fra at mange andre også har opplevd mye av det samme.
Likefullt, det Rottegifter prater om er varsom, ansvarlig og bevisst bruk av MDMA som er terapeutisk verktøy. I denne sammenheng kan MDMA bidra til at man nettopp får bedre innblikk i hva som plager en, og evnen til å konfrontere problemene som ellers tåkelegges i ens vanlige sinnstilstand. Derfor må virkelig ha meg unnskyldt om jeg ikke er enig i at det var dette du og de andre kidsa på 80-tallet erfarte gjennom deres overforbruk av stoffet på dansegulvene. Jeg stiller meg sterkt tvilende til at erfaringer tilegnet på det viset har noen relevans til det Rottegift prater om.

Det virker ikke som om du sitter på mer kunnskap om MDMA enn det du tilegnet deg gjennom egen eksperimentering. Det er høyst subjektiv data som ikke nødvendigvis holder verdi for andre enn akkurat deg.
Jeg tror at du hadde spart deg selv for mye vondt om du hadde hatt tilgang til å lese på nettet for å utdanne deg selv litt om hva det er vi prater om her, før du selv tok stoffet. Og jeg tror at vi gjør rett idag i å gi folk den informasjonen du ikke hadde.
Sist endret av Mullah; 19. desember 2009 kl. 02:44.
Sitat av Chocolope Vis innlegg
Så ja jeg prøvde og medisinere meg selv og det var jævlig fett en stund, men så gikk det bare rett til helvete med mesteparten av oss
Vis hele sitatet...
Det er vel nettopp der problemet ligger også, for hvis du tror at MDMA skal brukes som en slags medisin er du helt på ville veier. Det kan brukes som et verktøy, men er absolutt ikke noe vidundermiddel hvis man ikke er klar over hvordan det best bør brukes til formålet. MDMA er også en ting man ikke skal ta annet enn ved sjeldne anledninger. Straks man har noe som minner om vanebruk/hyppig bruk, vil man med med stor sannsynlighet forverre livskvaliteten på grunn av de effektene lite serotonin medfører.

På generell basis vil jeg nok fraråde folk å ta det mot problemene sine. Jeg har derimot sett ganske mange gode prosesser blitt startet hos folk som har tatt MDMA på et litt mer kalkulert vis enn å bare tro at det løser alt. Derfor ser jeg ikke det store problemet med å prøve hvis man har tilegnet seg nok erfaringer og informasjon på forhånd. Og igjen, tar man MDMA ofte fordi man føler seg bra av det, får man en baksmell. Har opplevd dette selv etter litt for mye ecstasy-tabletter for en del år siden, så jeg er ikke helt ukjent med hva overforbruk kan gjøre med en...

Sitat av Chocolope
Husker da mdma kom til landet på slutten av 80 tallet og fikk høre om dette nye vidundermiddelet som skulle hjelpe mot absolutt alt.Selvtillit, kjærlighetsproblemer, psykiske problemere, rusproblemer og alle andre problemer du måtte ha i livet LMAO.
Vis hele sitatet...
Dette kom kanskje litt feil ut i min første post. MDMA i seg selv hjelper ikke for noen verdens ting. Det stoffet derimot kan gjøre er å sette deg i en modus der man er mer åpen og har lettere for å se problemene i positivt lys. Det gjør det også lettere å se løsninger. Med andre ord gjør det deg i stand til å hjelpe deg selv på en bedre måte. En veldig vanlig felle mange går i er å sette seg en drøss urealistiske mål under påvirkning av MDMA. En annen ting er å bryte grenser med venner som er like harde som jern igjen straks MDMAen ha gått ut. Slikt fører ofte til at folk får psykiske nedturer, ut over det serotoninmangelen står for.

Til sist vil jeg bare si at den opplevelsen du har delt om MDMA absolutt er en realitet som dessverre rammer mange. Har jo vært på omtrent det kjøret selv en liten periode. Jeg har derimot fortsatt tro på at MDMA kan være et veldig godt verktøy, og håper at de erfaringene jeg har kan brukes slik at folk kan sitte igjen med mest mulig av de positive sidene, fremfor toukers nedturer og noia på grunn av overforbruk, og null psykisk utbytte. Stikkordet er igjen å ikke se på det som medisin, for det er det absolutt ikke.
Sist endret av Nichotin; 19. desember 2009 kl. 03:01.
Greit og nøkternt svar for engangs skyld. Tar av meg hatten for det Mullah.

Ja jeg snakker fra egen erfaring og utifra det så vil jeg ikke råde noen til og bruke mdma for angstproblemer. Husk det er det vi diskuterer her og jeg mener det er bedre måter og fixe dette problemet...

Men jeg blir jævla irritert når personer som rottegift tar på seg den belærende tonen og påstår at jeg ikke vet hva jeg snakker om.

Jeg er fersk på dette forumet og jeg syntes mye av det som blir skrevet er er ganske skremmende. Bare til og pøse på ... ingenting som er skadelig etc!

Du får babble i vei Rottegift. Tar deg ikke seriøst lenger hehe.
Nærmeste du har kommet et rusmiddel er og høre på Eletrisk Regn synge Halstein Helskev...
Sitat av Chocolope Vis innlegg
Jeg er fersk på dette forumet og jeg syntes mye av det som blir skrevet er er ganske skremmende. Bare til og pøse på ... ingenting som er skadelig etc!
Vis hele sitatet...
Det utsagnet der stemmer ikke helt for de av oss som faktisk forsøker å spre nøytral og objektiv informasjon til brukermassen her, noe jeg synes både jeg og mange andre har klart veldig bra. Det du sier kan jeg umulig se er tilfellet, for det ligger veldig mye god info fra bra folk på bruket hvis du ser litt etter (bare se på de gode innleggene i denne tråden her for eksempel)

Sitat av Rottegift Vis innlegg
Mange tullinger som deg som ikke fatter at MDMA funker som et terapiverktøy heller.
Vis hele sitatet...
Sitat av Chocolope Vis innlegg
Du får babble i vei Rottegift. Tar deg ikke seriøst lenger hehe.
Nærmeste du har kommet et rusmiddel er og høre på Eletrisk Regn synge Halstein Helskev...
Vis hele sitatet...
Og sånt som det der kan vi vel holde oss unna, ikke sant? Ikke noe vits i å ty til slike spydige kommentarer til hverandre. La oss holde nivået oppe folkens.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Chocolope Vis innlegg
Jeg er fersk på dette forumet og jeg syntes mye av det som blir skrevet er er ganske skremmende. Bare til og pøse på ... ingenting som er skadelig etc!
Vis hele sitatet...
helt ok at du syns det er skremmende, det betyr dog lite for om det som sies er sant eller har noen reell verdi eller ikke.

og hvilke poster er det du refererer til der noen skriver at det bare er å pøse på?

om du har tenkt å fortsette å være her (for all del), så vil du få bedre tilbakemelding om du lærer deg å ikke være så kommanderende, og ikke minst slutte å legge ord i munnen på noen slik du gjør med dette utsagnet.

om du faktisk kan referere til en post der noe slik står så trekker jeg selvsagt utsagnet tilbake, men jeg ser ikke helt for meg at noe slikt hadde gått en moderator forbi.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Chocolope: Med fare for å spore litt av i tråden: Hvordan tror du vi tar deg når de så og si alle postene dine er nedlatende og arrogante? Hvorfor skulle vi ta deg seriøst?
Som i de fleste sosiale settinger bør du lese rundt her, og få en "feeling" for hva vi her på nFF står for først.

Med det sagt, så vil jeg klarere noe om det du mener er manglende advarsler angående rusbruken.

Vi har tråder om ansvarlig bruk av rusmidler, dette er en av de, vi har også flere tråder om stoffer som kan gi rus, men som definitivt er så fysisk eller psykisk skadelig at de ikke er verdt risikoen, bl.a. løsemiddeltråden, nattskyggetråden og det er vel verdt å nevne legemiddeltråden som har overdoseinformasjon m.m.
Med disse trådene, klart og tydelig plassert i utvalgte emner i rusmiddelseksjonen, føler vi at objektiv nøytral diskusjon om rusbruk og midlene kan foregå uten evinnelige repeterte advarsler, som du forøvrig finner over alt ellers i samfunnet, til å forsøple trådene.

Om du hadde lest deg rundt om i forumet, hadde du kanskje fått med deg at dette er slik det er her på nff, og til neste gang håper jeg du ikke er like rask på avtrekkeren når det kommer til å dømme oss.
For diskusjones skyld skyld la oss si at trådstarteren her som spurte om det var en god ide og bruke mdma mot angst skulle finne på og høre på dere.

Ok regner med han er ganske fersk når det kommer til illegale rusmiddler siden han/hun (i Bergen sier vi han til alt så bruker det fra nå av) tar seg bryet om og spørre om råd.

Første problemet han vil møte er og finne ekte mdma. Med mindre han er en bra utdannet kjemiker eller har noen bekjente som er det så må man vel si at sjansene er ganske små får at han finner det han er på jakt etter. Mest sansynlig så får han en eller annen østeuropeisk gatecocktail som stortsett inneholder alt annet en mdma.
Sannsynlig en eller annen meth/dmt combo som griller alt some heter nervecelle forbindelser helt ut av lage. Jævla gøy når det står på ja, men ikke dagen derpå for og si det slik.

Men la os da si at han mot alle odds får tak i noe kvalitets mdma som ikke er bøffet ut med masse annet dritt.

Og nå kommer neste problemet. Hvor i helvete skal han finne en som har erfaring med mdma sessions i forbindelse med psykologi??? Blir jo som og finne den berømte nålen i høystaken. Er ikke slik at du kan gå ned på nærmeste gatehjørne/legekontor og spørre etter en slik person.

Ok skulle han være i stand til og finne mdma ok en kompetent person til og guide ham gjennom det så ja kanskje det er værdt et forsøk. Har ingen problemer med og innrømme det.

Problemet er hvis han ikke finner dette og trykker i seg en heftig gatecocktail med
en hobbypsykolog av en venn på sidelinjen. Skrekk og gru sier bare jeg!!!
Sitat av Chocolope Vis innlegg
Første problemet han vil møte er og finne ekte mdma. Med mindre han er en bra utdannet kjemiker eller har noen bekjente som er det så må man vel si at sjansene er ganske små får at han finner det han er på jakt etter. Mest sansynlig så får han en eller annen østeuropeisk gatecocktail som stortsett inneholder alt annet en mdma.
Vis hele sitatet...
Ser ikke helt hvordan tilgjengelighet er relevant i denne sammenhengen når fyren spør om MDMA spesifikt. Dessuten er det ganske vanlig at MDMA er nettopp MDMA, ikke masse annet drit. Ecstasy-tabletter, derimot, er en helt annen historie. Trådstarter har uansett ansvaret og er den eneste som har muligheten til å sjekke om MDMAen han får er det den skal være ved å høre med andre brukere.

Sitat av Chocolope Vis innlegg
Sannsynlig en eller annen meth/dmt combo som griller alt some heter nervecelle forbindelser helt ut av lage. Jævla gøy når det står på ja, men ikke dagen derpå for og si det slik.
Vis hele sitatet...
Unnskyld? Hvordan greide du å dra DMT inn i dette her? Det er vel et av de stoffene du absolutt ikke finner som utblanding/bøff i MDMA-sammenheng.

Sitat av Chocolope Vis innlegg
Men la os da si at han mot alle odds får tak i noe kvalitets mdma som ikke er bøffet ut med masse annet dritt.
Vis hele sitatet...
Tilgjengeligheten på MDMA er dessverre lav, men det er allikevel ikke helt umulig å finne.

Sitat av Chocolope Vis innlegg
Og nå kommer neste problemet. Hvor i helvete skal han finne en som har erfaring med mdma sessions i forbindelse med psykologi??? Blir jo som og finne den berømte nålen i høystaken. Er ikke slik at du kan gå ned på nærmeste gatehjørne/legekontor og spørre etter en slik person.
Vis hele sitatet...
Det er det som er litt av poenget. Du trenger ikke årevis med psykologiutdanning for å være til hjelp når du tar MDMA med noen. Det viktigste er å være der som et godt og kjærlig medmenneske.
Sist endret av Nichotin; 19. desember 2009 kl. 22:50.
Dere får ha lykke til med eksperimenteringen deres folken. Håper det går bra med dere.

Rådet mitt er fortsatt å skygge unna psykoaktive stoffer med midre psyken din er på topp. Bare da kan det være et fanstastisk hjelpemiddel til og gjøre deg et bedre menneske.

Men ok la oss være enig om at vi er uenig

Over og ut...
Sitat av Chocolope Vis innlegg
Dere får ha lykke til med eksperimenteringen deres folken. Håper det går bra med dere.
Vis hele sitatet...
Indikerer du at det ikke skulle gå bra med oss fordi vi eksperimenterer med rusmidler, og dermed er dømt til å møte veggen?

Sitat av Chocolope Vis innlegg
Rådet mitt er fortsatt å skygge unna psykoaktive stoffer med midre psyken din er på topp. Bare da kan det være et fanstastisk hjelpemiddel til og gjøre deg et bedre menneske.
Vis hele sitatet...
Nei, nei og atter nei. For det første så er det ikke snakk om noen "fantastiske hjelpemidler", "magikurer", "medisiner" eller noe sånt. Det er snakk om at enkelte stoffer er potensielle verktøy. For det andre så er det absolutt ikke slik at ingen kan ha noe utbytte av disse verktøyene om ikke sinnet deres er på topp. Tvert imot så har psykedeliske stoffer (inklusivt MDMA) blitt brukt spesielt i tilfeller hvor psyken til noen ikke har vært på topp, og da med suksess.

Hvis du tar deg tid til å sette deg litt inn i faglitteraturen som er bygget opp rundt disse stoffene vil det neppe ta deg langt tid før du selv ser hva vi prater om. Det er ikke snakk om å bli enig, det er rett og slett snakk om å se på faktaene som bare er noen tastetrykk unna deg.

Edit: Google it
Sist endret av Sky; 20. desember 2009 kl. 00:59.
Ok da. Siden det står på internett så må det være fakta.
Har personlig ingen erfaring med mdma men har andre råd ang. angst som jeg har sett virke på bekjente av meg.

Om du innsisterer på å prøve å selvmedisinere deg selv ut av angst vil jeg påstå at fleinsopp er "the best bet", om du har et sted oppe på fjellet eller lignende hvor du vet du føler deg veldig avslappet og behagelig fra før av og ikke risikerer noen form for forstyrrelser, ta deg så en uke med meditasjon og faste fulgt av en trip på flein, muligens blandet med weed (merk weed, ikke hasj), med mindre weed faktisk gir deg noia i seg selv.

I alle fall så er ideen at du i en slik avslappet setting vil kunne åpne opp for nye tankerekker og kunne renske opp i noe av problemene som du kanskje ikke har et bevist grep om i hverdagen og kunne takle disse bedre da du får bedre tak om dem og ofte ser ting fra nye synsvinkler som kanskje kan tilby en løsning på problemet.
Personlig har jeg erfart at fleinsopp i sammenheng med meditasjon fører til mye det samme som meditasjon alene ville gjort men betraktelig hurtigere da hjernen din midlertidig opperer på høygir på en (spessielt givende?) måte.

Men føler jeg må bemerke at meditasjon alene, muligens i sammenkobling med en terapeut du har prøvd deg frem til (altså ikke godta en hvilken som helst psykolog men en du faktisk kan føle bryr seg) vil være et bedre alternaltiv.

Forøvrig så er det også godt å vite at alle slike kraftige psykadeliske midler kan føre til at du sitter fast i en rustilstand med forvridde sanseinntrykk og unormal oppførsel of tankemønster for resten av livet for de som er latent for dette, så om dette ikke er en risiko du er villig til å ta burde du ikke prøve noen slags psykadeliske stoffer.
Registrerer også at du hater ordet magikurer, medisin og fatastiske hjelpemidler.
Potesielle verktøy høres så jævlig mye bedre ut?

Dere prøver og få det til og høres ut som jeg aldri gjorde noe research før jeg startet med mdma og bare var en av disse nubsene som brukte det for og ha det fett på dansegulvet. Dere tar feil. VELDIG FEIL. Men men tro hva dere vil.

Så nå holder jeg meg til cannabis (og noen flein i ny og ne ut på høsten hvis jeg er i rette humøret)
Sitat av wolty Vis innlegg
Har personlig ingen erfaring med mdma men har andre råd ang. angst som jeg har sett virke på bekjente av meg.

Om du innsisterer på å prøve å selvmedisinere deg selv ut av angst vil jeg påstå at fleinsopp er "the best bet", om du har et sted oppe på fjellet eller lignende hvor du vet du føler deg veldig avslappet og behagelig fra før av og ikke risikerer noen form for forstyrrelser, ta deg så en uke med meditasjon og faste fulgt av en trip på flein, muligens blandet med weed (merk weed, ikke hasj), med mindre weed faktisk gir deg noia i seg selv.

I alle fall så er ideen at du i en slik avslappet setting vil kunne åpne opp for nye tankerekker og kunne renske opp i noe av problemene som du kanskje ikke har et bevist grep om i hverdagen og kunne takle disse bedre da du får bedre tak om dem og ofte ser ting fra nye synsvinkler som kanskje kan tilby en løsning på problemet.
Personlig har jeg erfart at fleinsopp i sammenheng med meditasjon fører til mye det samme som meditasjon alene ville gjort men betraktelig hurtigere da hjernen din midlertidig opperer på høygir på en (spessielt givende?) måte.

Men føler jeg må bemerke at meditasjon alene, muligens i sammenkobling med en terapeut du har prøvd deg frem til (altså ikke godta en hvilken som helst psykolog men en du faktisk kan føle bryr seg) vil være et bedre alternaltiv.

Forøvrig så er det også godt å vite at alle slike kraftige psykadeliske midler kan føre til at du sitter fast i en rustilstand med forvridde sanseinntrykk og unormal oppførsel of tankemønster for resten av livet for de som er latent for dette, så om dette ikke er en risiko du er villig til å ta burde du ikke prøve noen slags psykadeliske stoffer.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke med deg, men i hvertfall med meg hender det stort sett hver gang jeg har vært på flein at jeg har opplevd minst en periode i rusen hvor jeg blir skremmende engstelig av meg, før en plutselig lykkerus overvelder meg igjen, for deretter å vende tilbake til den engstelige følelsen. "Berg-og-dalbane"-effekten tror jeg noen kaller det. Høres det spesielt smart ut å teste flein mot angst da, syns du? I såfall bør du legge til at disse MÅ ha en sitter ved sin side, kanskje to..
Sitat av paranoy Vis innlegg
Jeg vet ikke med deg, men i hvertfall med meg hender det stort sett hver gang jeg har vært på flein at jeg har opplevd minst en periode i rusen hvor jeg blir skremmende engstelig av meg, før en plutselig lykkerus overvelder meg igjen, for deretter å vende tilbake til den engstelige følelsen. "Berg-og-dalbane"-effekten tror jeg noen kaller det. Høres det spesielt smart ut å teste flein mot angst da, syns du? I såfall bør du legge til at disse MÅ ha en sitter ved sin side, kanskje to..
Vis hele sitatet...
Ved førstegangsbruk av noen som helst form for psykadeliske midler er det nødvendig med en sitter så i tilfelle denne personen aldri har prøvd noen form for psykadelia vil det selvfølgelig være nødvendig med en sitter.
Forøvrig gikk jeg ut ifra at denne personen hadde prøvd lignende stoffer tidligere da jeg aldri har vært borti noen som starter slik eksperimentering med mdma.

I ditt tilfelle vil jeg tørre å påstå at du ikke forbereder deg riktig mentalt, ei heller forbereder du den "perfekte setting" for trippen din om du får slike følelser.
Om den riktige mentaliteten er oppnådd og inntakelsen utføres i den riktige settingen skal det ikke oppstå slike berg od dalbaner da du har tilrettelagt for nok positiv stimuli til at du holder deg opptatt og leken igjennom hele opplevelsen.
Du kan selvølgelig påstå at jeg tar feil, men dine opplevelser og det faktum at jeg har guidet flere andre individer igjennom førstegangs bruk av fleinsopp uten noen form for negative hendelser og med kun positive resultater taler egentlig for seg selv.
Dette har også ofte vært mennesker med med vanskelige følelser og situasjoner i livet som hadde anlegg for å få negative følger av trippen, men forholdsregler har blitt tatt og den riktige mentale og fysiske settingen har blitt oppbygd og dette har da vist seg å ikke være noe problem.

Forøvrig vil jeg påstå at riktig form for forberedelse som nevnt her vil kunne tillate en førstegangsbruker å gjøre dette solo uten problemer da dette var tilfellet med meg, men jeg har da heller ikke hatt noen angst problemer og har aldri tillatt personer med angst å gjøre dette alene så jeg skal tilstå at jeg nok burde nevnt at denne personen trenger en sitter under en slik opplevelse.
Sitat av Chocolope Vis innlegg
Ok da. Siden det står på internett så må det være fakta.
Vis hele sitatet...
Nå henviste Sky faktisk til faglitteratur, og ikke tilfeldige kilder på internett.
Det finnes en masse undersøkelser gjort av anerkjente forskere, på bruk av forskjellige rusmidler, inkludert MDMA, og det er også blant annet blitt utført forsøk på israelske soldater med traumer fra krigshandlinger de har vært involvert i. Og du sier at du satte deg inn i hva MDMA dreide seg om når du tok det. Men alt du har sagt til nå har jo vist at du ikke har satt deg inn i saken.

Og den utrolig arrogante tonen din irriterer meg. Dette er ikke vg-nett debatt. Dette er ganske seriøse greier, og mange av brukerne på NFF, inkludert en hel del folk som har svart på dine poster, er utrolig kunnskaprike personer, som du kan lære en masse av om du orker å høre etter på hva folk sier, istedetfor å på død og liv skulle motsi alle som er uenige med deg.
Og det at du er eldre enn de fleste av oss, og tok MDMA for 25 år siden, gjør ikke deg mer kunnskapsrik om rusmidler.
Sitat av Chocolope Vis innlegg
Registrerer også at du hater ordet magikurer, medisin og fatastiske hjelpemidler.
Potesielle verktøy høres så jævlig mye bedre ut?
Vis hele sitatet...
Ja, faktisk. Fordi vi snakker om potensielle verktøy og ikke magikurer.
Sitat av Chocolope Vis innlegg
Dere prøver og få det til og høres ut som jeg aldri gjorde noe research før jeg startet med mdma og bare var en av disse nubsene som brukte det for og ha det fett på dansegulvet. Dere tar feil. VELDIG FEIL. Men men tro hva dere vil.
Vis hele sitatet...
Det virker mer som om det er du som tror hva du vil. At du har hatt negative erfaringer med MDMA betyr ikke at alle andre har eller kommer til å få det. Slutt å trekk dine erfaringer over hodet på alle andre.

Sitat av Chocolope Vis innlegg
Så nå holder jeg meg til cannabis (og noen flein i ny og ne ut på høsten hvis jeg er i rette humøret)
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å tro at disse rusmidlene er så mye bedre? Ah, du har vel gode erfaringer med de, så derfor er de automatisk bra?

Sitat av Chocolope Vis innlegg
Ok da. Siden det står på internett så må det være fakta.
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt om du er sarkastisk eller hva du er for noe, men om kildene er pålitelige så ja, da er det nok fakta selv om det står på internett.
Sist endret av Sky; 20. desember 2009 kl. 02:14.
Det finnes ikke noe snarvei mot psykiske problemer. Det er en helvetes lang og hard vei og gå for og bli frisk. Tro meg på det vær så snill. Legale (valium) eller illegale (mdma) "verktøy" er en jævlig dårlig ide etter min mening og bare tåkelegger hele problemet.

Være nyktern, lære kroppen og følelsene dine og kjenne. La denne stakkers kroppen din produsere de stoffene som trengs på naturlig vis. Når det er på stell så oppsøker du det som gir deg angst og lærer og takle det. No pain no gain osv.
Ikke særlig gøy ja skal være enig i det, men det fungerer og er den sikreste og beste veien og gå!
For ca 2 og et halvt år siden ble jeg schizofren foråsaket av tungt bruk med bensin sniffing. Jeg ble aldri den samme igjen.

En dag kom jeg over den magiske og mystiske verdnen av hallusinogener. I starten var det spennende og morsomt, å jeg følte jeg hadde fått kontroll over min bevissthet igjen. Men som måneder og måneder gikk ble jeg mer og mer sugd inn i det, å det jeg en gang kontrolerte begynte å kontrolere meg. Jeg begynte å føle jeg hadde en stor mening her på jorda, at jeg skulle bringe godhet til verden å dens folk i håp om sette universet på rett kurs. Jeg mistet fatningen og kom på villspor, å endte opp med å bli mye værre enn det jeg var fra start av.

Som kom angsten, som et lyn fra himmelen. Det fylte hele meg med frykt og hat, å i hånd i hånd med schizofrenien fikk det nesten meg til å ta mitt eget liv. Jeg klarte ikke spise, jeg klarte ikke å sove, jeg klarte ikke å høre på musikk, angsten tokk fra meg alt jeg elsket i denne verdnen og gjorde livet mitt sort.

Alt dette skjedde fordi jeg selvmedesinerte meg med hallusinogener mens jeg hadde schizofreni, så viss trådstarter har fått angst på grunn av rusmissbruk så hold deg unna!

Jeg er forsåvidt enig i at mdma samt psykedeliske stoffer kan hjelpe mot psykiske plager, men ikke mot de som er foråsaket av rus.
Sist endret av twisted shroom; 20. desember 2009 kl. 02:25.
Sitat av Chocolope Vis innlegg
Det finnes ikke noe snarvei mot psykiske problemer. Det er en helvetes lang og hard vei og gå for og bli frisk. Tro meg på det vær så snill. Legale (valium) eller illegale (mdma) "verktøy" er en jævlig dårlig ide etter min mening og bare tåkelegger hele problemet.

Være nyktern, lære kroppen og følelsene dine og kjenne. La denne stakkers kroppen din produsere de stoffene som trengs på naturlig vis. Når det er på stell så oppsøker du det som gir deg angst og lærer og takle det. No pain no gain osv.
Ikke særlig gøy ja skal være enig i det, men det fungerer og er den sikreste og beste veien og gå!
Vis hele sitatet...
Vi har aldri sagt at det finnes noen snarveier mot psykiske problemer. Vi har kun sagt, med faglitteratur i bakhånd, at MDMA og annen psykedelika potensielt kan virke hjelpende på psykiske problemer. Hvis du gjør litt fordømt enkel research så finner du ut av det samme. Derfor sier vi at de kan fungere som potensielle verktøy i en prosess for å gjøre noen bedre. At folk burde løpe ut og gjøre dette er det dermed ikke sagt, og såvidt jeg kan se så er det ingen som har hevdet at dette er noe folk burde gjøre heller.

Jeg gjentar i grunn bare det de andre i tråden her har sagt så godt allerede, og det ser jo ikke ut til at det fører noen vei.
Sist endret av Sky; 20. desember 2009 kl. 02:34.
Fagliteraturen sier også at alle mulige typer lykkepiller, beroligende og annet apedop er fantastiske "verktøy" mot psykiske problemer...

Hva om dere faktisk går ut av gutterommet og prøver noe isteded for og lese dere grønn på såkalt faglitteratur

Ok så er jeg ikke enig med den såkalte faglitteraturen, men jeg kan leve med det
Sitat av Chocolope Vis innlegg
Fagliteraturen sier også at alle mulige typer lykkepiller, beroligende og annet apedop er fantastiske "verktøy" mot psykiske problemer...
Vis hele sitatet...
Det blir igjen en helt annen diskusjon, for da går vi over til å prate om de positive og de negative virkningene til stoffer som er i en helt annen klasse enn hva for eksempel MDMA er. Å sammenligne MDMA med benzoer blir for drøyt.

Sitat av Chocolope Vis innlegg
Hva om dere faktisk går ut av gutterommet og prøver noe isteded for og lese dere grønn på såkalt faglitteratur
Vis hele sitatet...
Hva om du faktisk setter deg ned og leser litt faglitteratur, slik at du slipper å tro at dine erfaringer er en realitet for resten av verden?

Sitat av Chocolope Vis innlegg
Ok så er jeg ikke enig med den såkalte faglitteraturen, men jeg kan leve med det
Vis hele sitatet...
Dette får være din egen trangsynte virkelighet, men fakta er ikke noe man er enig eller uenig i. Fakta er fakta, og faglitteraturen baserer seg på nettopp dette.
Sist endret av Sky; 20. desember 2009 kl. 02:58.
Dette begynner jo og bli direkte komisk.

Kan vel finne såkalt fagliteratur for eller imot det meste hvis du bare gidder og sitte deg ned og lete.
Selv om du finner noe "faglitteratur" som støtter dit syn så betyr det vel ikke at det er enstemnig vedtatt og den fulle og hele sannhet?
Sitat av Chocolope Vis innlegg
Dette begynner jo og bli direkte komisk.

Kan vel finne såkalt fagliteratur for eller imot det meste hvis du bare gidder og sitte deg ned og lete.
Selv om du finner noe "faglitteratur" som støtter dit syn så betyr det vel ikke at det er enstemnig vedtatt og den fulle og hele sannhet?
Vis hele sitatet...
Jeg tror du rett og slett bare liker å diskutere, eventuelt irritere folk. Det Sky linker til er allmenn akseptert som fakta av de fleste innenfor sitt felt. Dette er folk med lang utdanning og jeg ville rett og slett hørt på de som har kunnskapen enn å stole blindt på din egen intuisjon.
Du setter et dårlig diskusjonsgrunnlag når folk prøver å komme med konkrete eksempeler som taler for sin side av saken, men du avviser det med en arrogant tone og påstår at du har rett, uten noen form for motargumenter annet enn at du har vært borti stoffene. Jeg kan garantere deg at det er mange folk her på huset som har årelang erfaring med diverse rusmiddler, lovlige som ulovlige, og de fleste er ekstremt kunnskapsrike.

Prøv å ha et åpent sinn så kansje du lærer noe også.