Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 592
Hey

Har nettopp kommet hjem fra konsert med høyt nok lydnivå. Er jo vanlig med litt pipelyd noen dager etter en konsert før det gir seg....

Lurer på om det er noen som har noen tips til å speede opp prosessen litt?

Er jo litt slitsomt nå som jeg skal sove..
Du må nok bare la det få gå over av seg selv. Pleier ikke å ta mange dagene.

Husk bare å la ørene få hvile, og ikke utsett dem for for mye støy de neste dagene.
Kan ta på noe rolig musikk fra radio f.eks. slik at det overdøver pipingen. =)
Sist endret av Er0; 15. oktober 2011 kl. 02:32.
Du kan høre på noe behagelig musikk hvis du sliter med søvnen på grunn av piping i ørene. Det hjelper ihvertfall for meg, da pipingen har en tendens til å eskalere når jeg tenker på den. Med musikk i bakgrunnen skifter jeg fokuset, og pipingen fader bort. Du bør uansett, slik som Fuzzybossen sa være forsiktig med høye lyder fram til det har gitt seg helt. Med det mener jeg musikk i headset o.l.
Okey, håpa egentlig på en eller annen magisk vidunderkur. Noe som ikke ser ut til å finnes :

Takker.
Det er desverre ingen kur for tinnitus enda. Behandlingen man får på sykehus o.l. gjelder i all hovedsak å flytte fokuset bort fra pipingen. Det er mange forskjellige måter å gjøre det på, med forskjellig resultat fra person til person. Det ligger mange profesjonelle- og kjerringråd ute på nettet. Flere av de skal ha god effekt også på kort sikt.

Googlelink: http://www.google.no/#pq=tinnitus+op...w=1366&bih=638