Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 4445
Heisann folkens, vet at dere er lei av tråder som dette, men setter veldig stor pris på litt hjelp. Har konfirmasjon imorgen, og tenkte jeg skulle bruke 7/8k på å oppgradere min stasjonære pc. Alle delene jeg har fra før er av ubrukelige bortsett fra skjermkort; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760895

Skal da ha alt bortsett fra skjermkort, mus, tastatur, skjerm osv. Bare komponenter mao.

Slang sammen noe greier på DustinHome, er nok helt på trynet, da gjerne en kikk, eller hvis noen gidder bare lag en liste til meg :P Skal bygge selv, og alt som trengs til det er også bare å slenge i handlelista. Takk så mye for hjelp!

Pcen skal ihvertfall klare BF3 på ultra, med rundt 60 FPS, vil tro det er mulig med dette skjermkortet?

Fail, klarte ikke legge ut en ''handleliste'' fra Dustin. How to?

http://bildr.no/thumb/1446119.jpeg
Det var det jeg fikk ti. ( Dette er forresten med skolepcen jeg skal ha, så uten den ble prisen på 7.300 kr med frakt).

Ikke det nei? :P
Tviler sterkt på at det skjermkortet klarer å dra BF3 på ultra med 60 fps..

EDIT: Eller tok jeg feil nå?

Men ellers ser listen du har satt opp helt grei ut.
Sist endret av TinnSoldat; 26. april 2013 kl. 15:36.
du trenger ikke 16gb med ram hvis du bare gamer, de siste 8 vil nesten aldri bli brukt. ved siden av det vil jeg anbefale å gå for en strømforsyvning i corsair AX serien eller HX dersom du vil spare litt. hovedkortet kan du også gjerne sette opp til MSI Mpower med tanke på at det er snakk om 200kr for et ekstremt bra HK. hadde jeg vært deg ville jeg nok også gått for en Western Digital red disk ettersom den koster 100kr mer for en mye bedre HDD. ved siden av det var oppsetet veldig bra.

kan ikke si så mye på om 660 ti klarer BF3 på ultra med 60fps, men regner med at den klarer BF3 på en relativt god fps på ultra uten noen problemer. det er også mulig å overclocke GPUen som vil gi deg noen ekstra fps.
Aight, skal se litt over. Men kjører 2 skjermer, ofte en med MMORPG, Steam, Skype, stream osv. Skader det å bruke noen ekstra hundre for de få ekstra gb med RAM? eller er det rett og slett bortkasta?
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Aight, skal se litt over. Men kjører 2 skjermer, ofte en med MMORPG, Steam, Skype, stream osv. Skader det å bruke noen ekstra hundre for de få ekstra gb med RAM? eller er det rett og slett bortkasta?
Vis hele sitatet...
Du kommer nokk ikke over 8gb med det men nå som det er "billigt" kan du kjøpe 16. Kommer godt med om du spiller minecraft.
Sitat av materi Vis innlegg
du trenger ikke 16gb med ram hvis du bare gamer, de siste 8 vil nesten aldri bli brukt. ved siden av det vil jeg anbefale å gå for en strømforsyvning i corsair AX serien eller HX dersom du vil spare litt. hovedkortet kan du også gjerne sette opp til MSI Mpower med tanke på at det er snakk om 200kr for et ekstremt bra HK. hadde jeg vært deg ville jeg nok også gått for en Western Digital red disk ettersom den koster 100kr mer for en mye bedre HDD. ved siden av det var oppsetet veldig bra.

kan ikke si så mye på om 660 ti klarer BF3 på ultra med 60fps, men regner med at den klarer BF3 på en relativt god fps på ultra uten noen problemer. det er også mulig å overclocke GPUen som vil gi deg noen ekstra fps.
Vis hele sitatet...
Byttet til det du sa, men det ble billigere?
sånn btw så er ikke minne så spess billig nå for tiden, kosta rundt 200kr mindre for hvert sett med 8gb rundt jul, så hvis du vil spare noen hundrelapper kan du jo vurdere å starte med 8gb og så oppgradere til 16 senere? (ikke at jeg tror du trenger det da, men..)
Slenger meg på denne tråden her jeg Jeg skal også kjøpe meg ny gaming pc, ser dette ut som et greit oppsett? http://gyazo.com/2b9b2e9c2bdf787265d7cdcb70aba62f btw, grunnen til at det er to HK'er der er at jeg ikke vet hvilken av dem jeg skal velge :P Noen tips til hva som kunne blitt lagt til eller eventuelt byttet ut. Trenger jeg SSD?
Sitat av Aqush Vis innlegg
Slenger meg på denne tråden her jeg Jeg skal også kjøpe meg ny gaming pc, ser dette ut som et greit oppsett? http://gyazo.com/2b9b2e9c2bdf787265d7cdcb70aba62f btw, grunnen til at det er to HK'er der er at jeg ikke vet hvilken av dem jeg skal velge :P Noen tips til hva som kunne blitt lagt til eller eventuelt byttet ut. Trenger jeg SSD?
Vis hele sitatet...
Ser ut som en grei liste det der, MSI Mpower er det beste hk av de to.
Vist du har penger til det kan jeg anbefale å bytte PSU til HX eller AX serien til Corsair, da disse er modulere å rydding blir derfor enklere når du skal bygge pcen.
Angående SSD så burde du kjøpe det vist budsjettet tillater det, man merker mye forskjell på en spinnedisk og ssd
Sist endret av GJERDE; 26. april 2013 kl. 23:34.
Ser ut som en grei liste det der, MSI Mpower er det beste hk av de to.
Vist du har penger til det kan jeg anbefale å bytte PSU til HX eller AX serien til Corsair, da disse er modulere å rydding blir derfor enklere når du skal bygge pcen.
Angående SSD så burde du kjøpe det vist budsjettet tillater det, man merker mye forskjell på en spinnedisk og ssd
Vis hele sitatet...
Altså noe sånn her da eller? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=769192#info
Sitat av Aqush Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har selv den "gamle" versjonen av den og kan sterkt anbefale den du linka til
aqush du brude kjøpe en gtx 670 istedenfor 660 ti 3g verson. 670 koster like mye og er en del bedre hvis du vil holde deg til nvidia. hvis du vil ha det beste kortet til 3k så burde du kjøpe en hd 7970 ghz
Sitat av GJERDE Vis innlegg
Ser ut som en grei liste det der, MSI Mpower er det beste hk av de to.
Vist du har penger til det kan jeg anbefale å bytte PSU til HX eller AX serien til Corsair, da disse er modulere å rydding blir derfor enklere når du skal bygge pcen.
Angående SSD så burde du kjøpe det vist budsjettet tillater det, man merker mye forskjell på en spinnedisk og ssd
Vis hele sitatet...
han skal ikkje ha ein pc til ørtentusen og femti. det han har i lista er heilt fint, drit i mpower og AX.
aqush du brude kjøpe en gtx 670 istedenfor 660 ti 3g verson. 670 koster like mye og er en del bedre hvis du vil holde deg til nvidia. hvis du vil ha det beste kortet til 3k så burde du kjøpe en hd 7970 ghz
Vis hele sitatet...
Tja, kanskje det blir litt OP til mitt forbruk? Den er kun til gaming, altså ingen recording/redigering. Og jeg spiller kanskje ikke de spillene som krever mest? Går mye i LoL, litt wow, litt bf3. Og spill som Dishonored osv
Sitat av materi Vis innlegg
aqush du brude kjøpe en gtx 670 istedenfor 660 ti 3g verson. 670 koster like mye og er en del bedre hvis du vil holde deg til nvidia. hvis du vil ha det beste kortet til 3k så burde du kjøpe en hd 7970 ghz
Vis hele sitatet...
eit 670 til same pris som 660ti som er i lista der vil nokk ikkje yte betre, ved mindre du har overklokk.

eit refrence 670 er betre enn eit refrence 660ti, men 670'et vil vere ein del dyrare. Sjølv om 670 har eit høgare tal i namnet blir det ikkje automatisk betre.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
eit 670 til same pris som 660ti som er i lista der vil nokk ikkje yte betre, ved mindre du har overklokk.

eit refrence 670 er betre enn eit refrence 660ti, men 670'et vil vere ein del dyrare. Sjølv om 670 har eit høgare tal i namnet blir det ikkje automatisk betre.
Vis hele sitatet...
Finnes det virkelig 660Ti kort som yter bedre en hvilken som helst 670?
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Finnes det virkelig 660Ti kort som yter bedre en hvilken som helst 670?
Vis hele sitatet...
prisen er lik, eit 670 til 3k yter nokk ikkje serlig betre enn eit 660ti til 3k. det eg såg på komplett så var 660ti betre på papiret i alle fall, fant ingen benchmarks.


670
660ti
http://www.komplett.no/k/cart.aspx?m...ListId=1224055

Da den endelige handlelisten, innspill? Kan gå opp i prisen 1000kr hvis det skulle være nødvendig. Som sagt tidligere har jeg allerede skjermkort. GTX 660TI.

Fant ut at jeg hadde glemt RAM, kan da IKKE strekke budsjettet.
Ingen varer i handlevognen.
Fant ut av det :/
http://bildr.no/thumb/1447080.jpeg Der vettu. Ignorer dobbel HDD.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Fant ut av det :/
http://bildr.no/thumb/1447080.jpeg Der vettu. Ignorer dobbel HDD.
Vis hele sitatet...
du har trippel channel memory, så vidt eg hugser så går det ~berre på lga 1156 socket. Velg heller 16 gb corsair vengeance.
Vet ikke helt om budsjettet strekker..

Det koster da 400 kr mer..

Gah, nevermind. Byttet da ut minnebrikker og kjøpte den lista. Bare med 16 gig. Vil 600W PSU Holde da?
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Vet ikke helt om budsjettet strekker..

Det koster da 400 kr mer..

Gah, nevermind. Byttet da ut minnebrikker og kjøpte den lista. Bare med 16 gig. Vil 600W PSU Holde da?
Vis hele sitatet...
600W helder i massevis x10


Litt billigere på Dustinhome. Nå vet jeg imidlertid ikke om frakten til komplett er billigere enn dustins 800 for pall.

Også litt billigere med dette hoverkortet, hvis du ikke trenger wifi. Har sett det anbefalt i lignende oppsett her på forumet i det siste. Nå er det kanskje flere grunner til at du vurderer hovedkort til 1400 og 16 gb ram, men til min kompis som skal ha billig spill-PC, fikser jeg hoverkort til 700 og kun 8 gb ram.
Sitat av Nocturnalis Vis innlegg
Litt billigere på Dustinhome. Nå vet jeg imidlertid ikke om frakten til komplett er billigere enn dustins 800 for pal
Vis hele sitatet...
Har aldri opplevd at de sender med pall, så frakten kommer på 99,-
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Har aldri opplevd at de sender med pall, så frakten kommer på 99,-
Vis hele sitatet...
Ja, men da kjøpte du kanskje ikke kabinett og et helt sett med PC-komponenter? I så fall vil jeg være meget overrasket om du betalte kun kr 99,-
Sitat av Nocturnalis Vis innlegg
Også litt billigere med dette hoverkortet, hvis du ikke trenger wifi. Har sett det anbefalt i lignende oppsett her på forumet i det siste. Nå er det kanskje flere grunner til at du vurderer hovedkort til 1400 og 16 gb ram, men til min kompis som skal ha billig spill-PC, fikser jeg hoverkort til 700 og kun 8 gb ram.
Vis hele sitatet...
er mATX, det betyr at vist han ønsker å oppgradere til sli/cfx så er ikkje det mulig, samt at mATX ser rett og slett dumt ut i eit miditower kabinett.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
er mATX, det betyr at vist han ønsker å oppgradere til sli/cfx så er ikkje det mulig, samt at mATX ser rett og slett dumt ut i eit miditower kabinett.
Vis hele sitatet...
Ifølge andre tråder i dette forumet, så er det mulig å ha SLI på dette hovedkortet. I den sammenhengen var det snakk om det samme grafikkortet som TS eier. Mini-ATX ser kanskje dumt ut i et midi-kabinett, men det er ikke verdt 700,- å bare fylle opp plass, mener jeg. Dersom man har sjekket målene og er trygg på at det er plass til grafikkortet, er det dessuten et alternativ å bytte midi-R4 Define til mini-versjonen av samme type.

Edit: Det var forresten snakk om ikke-Ti-versjonen av Gigabyte GeForce GTX 660, som er en cm kortere.
Sist endret av Nocturnalis; 28. april 2013 kl. 02:09. Grunn: Rettelse
Koster 39,- kr for ''frakt'' på Komplett.no henter på pick-up
Sitat av Nocturnalis Vis innlegg
Ja, men da kjøpte du kanskje ikke kabinett og et helt sett med PC-komponenter? I så fall vil jeg være meget overrasket om du betalte kun kr 99,-
Vis hele sitatet...
Jeg og fire av vennene mine har bestilt komplette maskiner derfra, og frakten har aldri kommet over 99,-
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
er mATX, det betyr at vist han ønsker å oppgradere til sli/cfx så er ikkje det mulig, samt at mATX ser rett og slett dumt ut i eit miditower kabinett.
Vis hele sitatet...
Selv om at det hverken står på Dustin eller Komplett, så støtter faktisk dette hovedkortet SLI

Sitat av Nocturnalis Vis innlegg
Ifølge andre tråder i dette forumet, så er det mulig å ha SLI på dette hovedkortet. I den sammenhengen var det snakk om det samme grafikkortet som TS eier. Mini-ATX ser kanskje dumt ut i et midi-kabinett, men det er ikke verdt 700,- å bare fylle opp plass, mener jeg. Dersom man har sjekket målene og er trygg på at det er plass til grafikkortet, er det dessuten et alternativ å bytte midi-R4 Define til mini-versjonen av samme type.

Edit: Det var forresten snakk om ikke-Ti-versjonen av Gigabyte GeForce GTX 660, som er en cm kortere.
Vis hele sitatet...
Hovedkortet der er jo ett godt kjøp hvis en er ute etter ett rimelig kort, hvis en tar de forhånds-regler som du har beskrevet
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Jeg og fire av vennene mine har bestilt komplette maskiner derfra, og frakten har aldri kommet over 99,-
Vis hele sitatet...
Gode nyheter er dét. Hvis vi går ut fra at frakten til TS blir den samme som for deg og vennene dine, vil han altså spare ca. 320 kr på å bestille hos Dustin.

Edit: Og i tillegg ca. 700 kr hvis han bestiller hovedkortet til halve prisen, samt enda noen få kroner hvis han går for mini-versjonen av Fractal R4. Han burde få plass til grafikkortet sitt i det. Skal bestille dette selv.
Sist endret av Nocturnalis; 28. april 2013 kl. 20:02. Grunn: Opplysnings-jackpot
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Nocturnalis Vis innlegg
Ja, men da kjøpte du kanskje ikke kabinett og et helt sett med PC-komponenter? I så fall vil jeg være meget overrasket om du betalte kun kr 99,-
Vis hele sitatet...
Dustin tar kun kr 99 i frakt, om du bestiller en hel PC eller en tube med kjølepasta.
Står ganske klart og tydelig på siden dems.

Har sikkert bestilt 20 maskiner derfra det siste året, og alle har kostet 99,- i frakt.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Dustin tar kun kr 99 i frakt, om du bestiller en hel PC eller en tube med kjølepasta.
Står ganske klart og tydelig på siden dems.

Har sikkert bestilt 20 maskiner derfra det siste året, og alle har kostet 99,- i frakt.
Vis hele sitatet...
Der jeg leser står det bare at 99,- er grunnkostnad, og at 799,- debiteres for gods som leveres på pall (TV, etc.). Godt å vite at vi slipper pall, men det var ikke så tydelig for min del.

I alle fall må konklusjonen bli at det ikke er noen grunn til ikke å handle på dustinhome.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Nocturnalis Vis innlegg
Der jeg leser står det bare at 99,- er grunnkostnad, og at 799,- debiteres for gods som leveres på pall (TV, etc.). Godt å vite at vi slipper pall, men det var ikke så tydelig for min del.

I alle fall må konklusjonen bli at det ikke er noen grunn til ikke å handle på dustinhome.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett. Jeg leste selv etter nå, og dustin skriver det fryktelig upresist.
Var bare vanen som grep meg.

Bestilte meg PC og litt ymse på dustin for en kompis her forleden dag. SSD og RAM var DOA og dustin sendte nytt samme dag, og ba medgbare returnere DOA delene innen 60 dager. Knallservice!

(DOA - Dead On Arrival)
Sist endret av CHillZoNE; 28. april 2013 kl. 23:31.
Grunnen til at jeg handlet på Komplett var vel egentlig at jeg har hatt god erfaring med de, og at jeg har bare kontant, ettersom at ikke post-oppkrav er noen mulighet hos Dustinhome.no. Pluss at hvis jeg henter på pickup-point kan jeg hente dagen etter
Sist endret av EliteBook; 29. april 2013 kl. 11:26. Grunn: FAIL
Sitat av TinnSoldat Vis innlegg
Tviler sterkt på at det skjermkortet klarer å dra BF3 på ultra med 60 fps..

EDIT: Eller tok jeg feil nå?

Men ellers ser listen du har satt opp helt grei ut.
Vis hele sitatet...
Du tar litt feil der.. har selv en EVGA GTX 660 med i5 2500k.. kjører fint ultra med 60 fps
Learning by doing
Undef's Avatar
kan jeg spørre om specsa dine på den "gamle" pcen? du kan jo alltid ha en Nr2 pc ved siden av deg
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Blixus Vis innlegg
Du tar litt feil der.. har selv en EVGA GTX 660 med i5 2500k.. kjører fint ultra med 60 fps
Vis hele sitatet...
Snodig.
Med SLI og 4.5 Ghz OC så klarer ikke jeg å holde konstante 60Fps.
Sitat av Undef Vis innlegg
kan jeg spørre om specsa dine på den "gamle" pcen? du kan jo alltid ha en Nr2 pc ved siden av deg
Vis hele sitatet...
Meg du spørr her eller?

Var og henta delene idag, men det viste seg de hadde gitt bort kabinettet til en annen (solgt eller whatever) Så jeg må kjøre helt til sandefjord imorgen for å hente det -.-

Når de har fått det tilbake altså, scumbaggen som fikk det beholdte det, istedenfor å si ifra at det ikke var det han bestilte -.-
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Meg du spørr her eller?

Var og henta delene idag, men det viste seg de hadde gitt bort kabinettet til en annen (solgt eller whatever) Så jeg må kjøre helt til sandefjord imorgen for å hente det -.-

Når de har fått det tilbake altså, scumbaggen som fikk det beholdte det, istedenfor å si ifra at det ikke var det han bestilte -.-
Vis hele sitatet...
Det er dårlig karma fordi du ikke handlet hos Dustin
Sitat av Nocturnalis Vis innlegg
Det er dårlig karma fordi du ikke handlet hos Dustin
Vis hele sitatet...
Ja, hehe....