Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4871
Har tatt ca 6-8 ibux hver dag dem siste 14 dagene for at kroppen skal roe seg ned og klare sovne. Hvor lenge kan jeg holde på med dette før det blir farlig for meg? Spiser lite og sover lite om det har noe å si. Er 22år
For å være helt ærlig... Prøvd cannabis eller concerta? Ser for meg det som tryggere. Mtp at du kan skape toleranse for ibux og være fucked når du virkelig trenger det.
Det er farlig med en gang du svelger 18 ibux på en dag (!)
Du burde oppsøke legen og få han til og skrive ut sovepiller.
Beste i dette tilfellet er vel å slutte nå, før du oppretter en toleranse for ibux. Prøv å finn ut hvorfor du ikke får sove, så kommer du langt. Har selv opplevd at å spille voldsomme spill (skytespill etc) før søvn ikke er noe lurt ettersom kroppen (min i allefall) bli hyper og jeg bruker laangt tid på å sovne. Spis riktig og ha en ordentlig døgnrytme burde fikse det meste.
Trådstarter:
Jeg vil STERKT anbefale deg å slutte med dette , og oppsøke legen. Det er farlig å bruke så høye doser over lang tid, men ikke like farlig som med Paracetamol, som sliter på leveren.

Katalysator: Hvorfor tror du at trådstarter får sove av Concerta? Du er vel klar over at det er tvert imot, dersom trådstarter ikke har ADHD?

Sitat av Antidote Vis innlegg
Det er farlig med en gang du svelger 18 ibux på en dag (!)
Du burde oppsøke legen og få han til og skrive ut sovepiller.
Vis hele sitatet...
Jeg vil også fraråde å bruke sovepiller, la legen konsultere deg.
Sudlabadel
Unnskyld, men heter ikke dette underforumet "RUS på legemidler"? Jeg frykter at denne delen av nFF vil bli lagt ned snart på grunn av tråder som dette.

Men for å svare på spørsmålet ditt; finnes det ikke et sted på boksen hvor det står "anbefalt daglig inntak"? Hvis du virkelig er i tvil for helsen din ville jeg anbefalt å heller spørre en autorisert lege.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Tommelfingerregelen jeg ble lært er aldri mer en 7-7.

(7 om dagen i 7 dager, sett utifra standardpillene på 400mg. *tror jeg det var*)

Stikk til legen og få ordentlig hjelp, vi på freak (med kanskje få unntak) er ikke leger eller utdannet innen medisin.
Sist endret av Freddy_fred5; 28. juni 2012 kl. 00:47.
Sitat av Maglii Vis innlegg
Unnskyld, men heter ikke dette underforumet "RUS på legemidler"? Jeg frykter at denne delen av nFF vil bli lagt ned snart på grunn av tråder som dette.

Men for å svare på spørsmålet ditt; finnes det ikke et sted på boksen hvor det står "anbefalt daglig inntak"? Hvis du virkelig er i tvil for helsen din ville jeg anbefalt å heller spørre en autorisert lege.
Vis hele sitatet...
Til informasjon til trådstarter: Man kan ikke ruse seg på Ibux.

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Tommelfingerregelen jeg ble lært er aldri mer en 7-7.

(7 om dagen i 7 dager, sett utifra standardpillene på 400mg. *tror jeg det var*)
Vis hele sitatet...
Standardpillene er 200, men man får også tak i 400 reseptfritt på apoteket.

En siste ting: Jeg anbefaler trådstarter å ringe legevakta og høre om de kan gjøre noe. Gi deg sovepille for ikveld for eksempel. (Og da altså KUN for ikveld.)
Sist endret av Rusmisbrukeren; 28. juni 2012 kl. 00:48.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Katalysator: Hvorfor tror du at trådstarter får sove av Concerta? Du er vel klar over at det er tvert imot, dersom trådstarter ikke har ADHD?
Vis hele sitatet...
Beklager, jeg var litt trangsynt når jeg skrev dette. Jeg satte en parallell mellom rastløshet og ADHD. Uansett tror jeg ikke det skader å prøve(på dagtid) for å se om man faktisk har ADHD og det har blitt forbigått av tidligere helsesjekker.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Beklager, jeg var litt trangsynt når jeg skrev dette. Jeg satte en parallell mellom rastløshet og ADHD. Uansett tror jeg ikke det skader å prøve(på dagtid) for å se om man faktisk har ADHD og det har blitt forbigått av tidligere helsesjekker.
Vis hele sitatet...
Ikke noe problem, folk gjør feil!
Vil ikke akkurat anbefale trådstarter å prøve dette, vedkommende burde heller fortelle legen at man mistenker at vedkommende har ADHD isåfall.

I perioden jeg misbrukte tabletter, tok jeg også Concerta en gang, da jeg skulle være vakt på et LAN døgnet rundt. Visst faen fungerte det, og jeg fikk absolutt ikke sove før nesten 32 timer senere.

(Og da måtte jeg forresten ta svææææære doser Imovane)
Sist endret av Rusmisbrukeren; 28. juni 2012 kl. 00:58.
Føler kanskje vi sporer av nå, men hvor mye concerta var det?

Jeg har en venninne som kaller seg "lovlig narkoman" og får medisiner av legen sin(mot sosialangst og adhd). Hun ga meg tre concerta. Jeg følte meg ikke noe annet enn rastløs(på en ekkel måte) og våken. Jeg fikk sove åtte timer senere.

Kan dog ha noe med at jeg er et sovehode som vanligvis sovner på sekundet hodet treffer puta
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Føler kanskje vi sporer av nå, men hvor mye concerta var det?

Jeg har en venninne som kaller seg "lovlig narkoman" og får medisiner av legen sin(mot sosialangst og adhd). Hun ga meg tre concerta. Jeg følte meg ikke noe annet enn rastløs(på en ekkel måte) og våken. Jeg fikk sove åtte timer senere.

Kan dog ha noe med at jeg er et sovehode som vanligvis sovner på sekundet hodet treffer puta
Vis hele sitatet...
Fire kapsler fordelt på 18 timer.
Hmm.. Det jeg fikk var de to-fargers pillene. Aner ikke forskjell i styrke.

Uansett, det som kom opp i vår diskusjon var jo imovane. Det regner jeg med TS kan bli utskrevet ved søvnproblemer. Og som Legevakten sa, er nok legen det enkleste ved generelle søvnplager.
Ibux err NSAID. Det har ingen Rusgivende effekt. Det demper betennelser, virker febernedsettende, svakt smertestillend.
Doser opp til 2400mg pr dag Brukes mot betennelse. Men da under oppfølging.
Det kan alt fra magesår til nyresvikt i de dosene der.

Men de er bare tull å spise for deg. Gå til legen og ble om noe å sove på anihistaminer eller nozinan.
Ibux er ikke noe poeng i.

Men du må passe på! For Ibux er blodfortynnende! Jeg har hatt blodpropp og gått på blodfortynnende og da fikk jeg aldri ta ibux, fordi det gjør blodet enda tynnere. Og mye iBux gjør at blodet ditt blir tynt, noe som kan være farlig om du begynner å blø, slår deg eller lignende.

Dra heller til legen og få noe hjelp til å sove, eller gå gjennom rutiner og mønster på hva du driver med.
Sitat av missjones Vis innlegg
Ibux er ikke noe poeng i.

Men du må passe på! For Ibux er blodfortynnende! Jeg har hatt blodpropp og gått på blodfortynnende og da fikk jeg aldri ta ibux, fordi det gjør blodet enda tynnere. Og mye iBux gjør at blodet ditt blir tynt, noe som kan være farlig om du begynner å blø, slår deg eller lignende.

Dra heller til legen og få noe hjelp til å sove, eller gå gjennom rutiner og mønster på hva du driver med.
Vis hele sitatet...
De overdriver, men synergieffekt med acetylicysyrel.'evt
Sterkere medikamenter kam være uheldig. Nyrene er
Organet som bør passes på og
Magesår..


Kutt ut tullet ditt, det funker ikke.
Hilsen en narkofreal