Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1190
Hei
Jeg er på metadon for 4 året, 70mg. Har trappet gradvis ned fra starten på 140mg. Jeg skal av resten på 1 uke. Hva gjør jeg for at det skal gå så mjukt som mulig. Amf ? Heroin ?
Noen som har råd?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Amfetamin bør du definitivt ligge laangt unna på opiat-abstinenser Psykosen er like rundt hjørnet hvis du begynner å tulle med det. Det beste er jo strengt tatt å kjøre kald kalkun, men det er lettere sagt enn gjort hvis du gjør dette hjemme/poliklinisk. Heroin vil bare utsette plagene så det høres heller ikke lurt ut.

Hvis du ikke ser noen vei utenom så kan du alltids ta normale doser (5-10mg) Diazepam el. ved nødstilfeller. Fra 70 til 0mg på en uke hørtes brutalt ut forresten. Du tilbys ikke noe opphold på blåkors el?
Trådstarter
2 0
I utgangspunktet så vet jeg noe om dette selv etter 32 års misbruk, bare lurte på om noen hadde erfaring med akkurat dette fra før.
Blåkors ets er uaktuellt
Ehhh? Av metadon også bruke heroin? Er ikke det å gå virkelig ned igjen på missbruket?
Jeg vet ikke noe særlig opiater, men jeg har hørt om folk som har vært nede i 30mg i over en uke før de har kuttet helt.
Om det er seigpining eller ikke, vet jeg ikke.
Men dummeste du gjør er å prøve å lette på symptomene med andre opiater, da er du tilbake igjen som aktiv narkoman fortere enn svint.

Benzodiazepiner kan hjelpe noe, men det er ingen easy fix her.
Kratom! kratom og atter kratom. Det er hva jeg absolutt ville anbefalt til deg, det påvirker bare opiat-reseptorene.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitragyna_speciosa les: Combating opiate dependence

Har selv en sterk tru på at det kan være et godt alternativ da jeg har brukt det endel, svært milde bi-virkninger er det også.

Anbefaler UEI ekstrakten.
Sist endret av SaintSativa; 23. juni 2012 kl. 00:22.
Ellers fungerer ketamin veldig bra, viss du bruker det de 3-4 første dagene når du er helt av metadonen, etter det tar du IKKE noe.. for effekten av ketamin varer ca 14 dager(Ikke like kraftig, men forholdsvis kraftig) Både mot smerte og deppresjon! Begge deler som de fleste får når man går av opiater..

Etter 3-4 dager, kan du ta kratom, det fungerer litt på samme reseptorene, og vil hjelpe deg til ikke å ha like ille abstinenser.. Men har du stått på 140mg?! Det hørtes veldig høyt ut.. Men burde du ikke trappe ned til rundt 30mg en ukes tid, så ned til 20mg en dag eller to, så 20 mg annenhver dag. Og så ikke noe? Vil bli mye mildere og gjøre det over en uke ekstra siden du har gått på det såpass lenge alt..

EDIT:

Viss du ikke har lest om det, funger Ibogain veldig bra og, men det er 3-4 intense dager.. Og du burde dra til f.eks Nederland og gjøre det på et senter, koster ikke alt for mye.. Og dette vil få deg tl å nesten glemme alt av sug osv. For opiatabstinenser er faktisk psykiske selvom de kommer som fysiske.. Bivirkningene er ikke psykiske.. Men abstinensene..
Sist endret av anno; 24. juni 2012 kl. 20:31.