Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 8946
[COLOR="Magenta"]Pink Ladys[/COLOR]


Må begynne med å si at jeg har vært ganske lenge i fengsel å behandling nå,
å var på god vei til å bli nykter, men dro ut på en ganske så heftig sprekk fra der jeg var,
tror dette har en del å si for tripprapporten å hvordan jeg ble ettter å ha spist pink ladys.


Søndag 2-1-2011 bestemte jeg meg for å dra ut på en aldri så liten sprekk, noe jeg kanskje syntes skal høre til behandlinga mi,
etter mye om å men så pakka jeg sekken, ringte bestevennina mi å valgte å forlate avdelingen å nok en gang sette mine sko ut i den store verden.
jeg dro nedover mot byen å møtte bestevennina mi nede på carl berner.
etter en røyk kjørte vi avgårde å kom oss dit vi skulle,
vi kom ned til en annen venn å der fikk jeg satt meg en justering pepper som ikke ligna grisen.


Etterhvert kom vi oss videre, bestevenina mi hadde da hørt om noen HELT nye knips som hadde ankommet landet for ca 14 dager siden.
vi dro innom en annen bekjent, å hentet noen kun for å teste de.
Når jeg så dem først, så kunne jeg nesten lukte ugler i mosen
"på en positiv måte"
disse viste seg å være små, rosa med en aldri så liten nydelig kvinnekropp på, de var veldig lyserosa, men litt rødprikkete.

det viste seg at dette var pink lady knips! "



" http://www.trancesafe.com/data/image...ills/48609.jpg "



Kan si det sånn at søndag ble fri for rosa damer, selv om de lå trygt i lomma!
Mandag kom sakte men sikkert mot meg, vel vitende om at i dag var det tid for å prøve de.
dagen kom som alle andre dager på pepper mot meg, snikende å full av farer
kvelden kom å å jeg prøvde å finne ut litt om de på nettet, men alt det sto om de var det var ett slags mdxx blandet med no annet rart, sto ingenting om de bortsett fra det å at an ene som hadde kommentert de på pillreports hadde gitt de 5 av 5 stjerner!

Rundt kl 9 lørdags kveld tenkte jeg at nå var det på høytid å kjanskje ture litt,
jeg tok å spiste en av de jeg hadde!
forventingene var store, jeg har aldri vært fan av psykedelisk,
men jeg vil ærlig innrømme at jeg er ikke den som spiser 10 rundinger på en gang,
så jeg tok bare 1.
fra jeg la den på tunga å lot den smelte seg inn i munnen min.
faktisk den eneste knipsen jeg har hatt som kunne få ligge i fred på tunga å bare smelte seg ned.

De 30 minuttene det tok fra jeg hadde spist den til den begynte å virke var veldig forventningsfull for min del, jeg kan vel trygt si at inn i det 20 min begynte jeg å bli litt smånervøs for hva som kom til å skje, dette har sine årsaker med at den eneste som var til stede med meg, hun korka ganske så heftig over på sofaen,
dette førte til at jeg ble sittende ganske så mye alene under hele rusen,
jeg begynte smått å få hallusinasjoer de første 20 minuttene på rusen,
ting begynte å flytte på seg på pcskjermen, å jeg følte en underlig trang til å bytte bakgrunnen min for jeg følte at den snakket til meg på helt merkelige måter,
men det rareste med dette var at dette sluttet brått etter 10-15 min, å jeg begynte å få ganske så ille smerter i kroppen, spesielt i rygg å lår.
plutselig virker det som rusen begynner å slå helt feil, hodet mitt begynner automatisk å tenke negativt å jeg tenkte å analyserte alt som hadde skjedd den dagen,
ting gikk så langt at jeg plutselig hadde lyst å gråte, fordi jeg er rusmisbruker, tankene gikk så langt som, hvorfor begynte jeg å ruse meg ? å jeg føler nesten jeg prøvde iherdisk å finne frem til den egentlige grunnen om hvorfor jeg begynte med sprøyter, jeg kjørte hodet mitt så hardt, å tok meg selv i gå frem å tilbake, frem å tilbake fra stue til bad, fra stue til bad,
så ringer tlf å jeg bryter sammen å jeg har ALDRI følt meg så ensom å alene som jeg gjorde de timene denne rusen var i full gang.
hun som var her lå jo i full korkrus på sofaen, så kanskje det kan ha vært en utslager til at jeg følte meg alene, siden jeg trippa alene, å måtte overvinne alt dette alene.
en god vennine av meg fra det behandlingsstedet jeg var på ringte å jeg snakket lenge med hun, å fortalte hvordan jeg hadde det, å hun prøvde å være der litt for meg, å det gjorde meg ganske så godt.
jeg finner ut at jeg kanskje skulle tatt meg en luftetur,
jeg kler på meg, å setter kroppen ut i kulda, første møtet med vind var ganske ekstremt,
når jeg titta opp mot himmele, følte jeg at vinden gikk i sirkler rundt meg å la seg som en tåke over meg.
jeg setter meg på tbanen på Ensjø å ned til Jernbanetorget, i det jeg setter meg inn på tbanen føler jeg at my litte pink lady plutselig skifter helt fokus, alle som jeg hørte snakket rundt meg,
snakket mistenkelig likt alle sammen, å ikke nok med det, alle menneskene jeg turte å se på hadde visse likhetstrekk,
de fleste lignet liksom på hverandre, å stemmene di hadde, de var mer eller mindre som noe hylende smurfestemme, ekkelt å ille å høre på.
ble mer eller mindre bare VELDIG masete å høre på, siden jeg ikke hørte hva folk snakket om,
jeg gikk avpå jernbanetorget å jeg merket at angsten begynte å komme over meg, jeg svettet som en gris å følte jeg hadde en kroppstemperatur på 45 grader, meste av svetten kom spesielt ut av nakkepartiet, noe jeg syntes er veldig merkelig.
jeg setter fart mot sprøytebua for å hente utstyr, mens jeg går bortover velger jeg å gå ut bak jernbanetorget å gjennom operaen å over brua mot skippergata, valgte å gjøre dette for å slippe unna mennesker, i den tilstanden jeg var i da, så ville jeg bare slippe alt,
som sagt over her, jeg har aldri følt meg så tom, alene å ensom i hele mitt liv før som jeg gjorde da, jeg nærmer meg sprøytebua, der ser jeg en bekjent ca 30 meter forran meg, han roper navnet mitt, å jeg jeg skvatt av stemmen, for han snakket som alle andre rundt meg gjorde,
veldig smurfeaktig, men i det jeg ser han skriker, så føler jeg at hele han blir trekt fremover å så plutselig bakover mens han skriker, akkuratt som kroppen hans fulgte stemmen hans på alle mulige måter spesielt i alle mulige vinkler, jeg merket at jeg selv ble stoppende noen meter fra han, for å egentlig prøve å skjønne hva som foregikk, om det egentlig var hodet mitt eller om det var han ..
jeg kviknet til, snakket med han i 2 min, hentet utstyret å forlot byen som fort som overhode mulig,
tross i att den enste som var der jeg var hadde korka over, så ville jeg dra tilbake, for det var bedre for meg der, jeg gikk å satt meg på tbanen å skalv i underleppa å svetten sto ut, ikke veldig behagelig, men en del av opplevelsen.


Jeg går av banen å setter kroppen hjemover igjen, jeg kommer inn å kler av meg,
satt med ned i sofaen å tok en røyk, husker godt jeg satt å tenkte på fear and loathing i las vegas,
når han står inne på bazzoka cirkus å får nedtur på de snurrende hestene, " OHH MY GOD, WHAT A BOMMER" jeg følte det på ganske så lik måte.
etter 30 min tid begynte jeg smått å merke at det verste tankekjøret begynner å gi seg,
jeg sitter i sofaen å begynner å gråte, der var så mye som måtte ut av følelser, for de 3 timene jeg hadde opplevd nå, har jeg aldri opplevd maken til, det skjedde så mye med meg på de 3 timene,


Jeg kan med hånda på hjertet, si at jeg aldri har hatt det så jævlig i hele mitt liv som de 3 timene der.
jeg vil nesten kalle det ett virkelighetsslag for min del, jeg tenkte mye på familien min, at de nok en gang blir skuffa, gikk så langt så jeg begynte å se for meg moren min bli helt hysterisk nok en gang, å det merkligste var at jeg tok alt jeg følte inntil meg å hørte på meg selv,
så jeg en gang for alle kunne få opp øya mine litt mer om hva jeg egentlig driver med ..
ikke minst med tanke på at jeg er ferdig sona en dom på 1 år & 4 mnd den 1 februar,
å att jeg ville hatt ca 1,5 mnd igjen av behandlinga mi,
men jeg valgte å bryte det, å riskierer å ende opp i fengsel igjen.
da blir jeg nok ikke løslatt før 2012..


Utifra midt ståsted nå, vil jeg gi de 4 av 5 stjerner,
det er fordi hadde vi vært fler som hadde tura sammen, hadde vi hatt det helt sinnsykt tror jeg,
å for de som klarer å mestre en sånn rus alene,
er det topp vare!




-Rusen er ca 2.5 - 4 timer

-Veldig stigende å skiftende,

-Følte det var flere forskjellige stadier som hele tia skulle toppe seg

-Vankelig å sove på

-Smerter i kroppen, under rusen å etter rusen.



Nå er det 1.5 døgn siden den rusen, å jeg er veldig gla for å kunne kjenne bare amfetaminrus igjen å føle meg "normal"
jeg har tenkt mye på den rusen i går, å jeg har det ikke bra med meg selv når jeg tenker på det.


vært i samtale på avdelingen i dag, så blir spennende å se hva som skjer,
eneste jeg sikter mot akkuratt nå, som er lurest for meg å formen min er p22 kl 13.00 i dag.
å være der til jeg evt får dra tilbake!
noe jeg håper, har ingenting mer å hente der ute


Til slutt vil jeg si at denne rusen for meg var heeelt jævlig.
jeg hadde det ikke kult i det hele tatt,
Har hvertfall lært noe å fått noe ut av det, og jeg skal virkelig ha med meg det videre.


Skulle bare ønske vi var fler, så hadde dette garantert vært en suksees ..

Min første tripprapport!
Håper dere fikk no ut av den ..



http://www.pillreports.com/index.php..._pill&id=13317
Sist endret av Mullah; 5. januar 2011 kl. 13:18. Grunn: Fjernet regelbrudd
Godt skrevet rapport, Det hørtes ut som om det var ekstremt mye som foregikk i hodet ditt mens du trippa!
God lesning!
Hørtes ut som noe sterke saker.. Ikkenoe for meg. God lesning!
Hørtes ut som noe sterke saker..Absolutt for meg. knall lesing ^^
ArbeidsledigProletar
Ouch. Hørtes nesten litt jævlig ut det der, guilt-trip-trip...
Jeg syns det var en veldig interessant rapport, og ganske utenom det vanlige når det kommer til MDMA-rapporter (om det nå var det som var i dem). Jeg har vært der du var, og rett og slett gransket livet mitt grundig når jeg har vært på MDMA. Selv nå, langt fram i tid, føler jeg at jeg løste en del i hodet mitt den dagen. Min var dog ikke like vond som din, men da har jeg kanskje ikke hatt et like vanskelig liv som du har hatt?

Likevel, trist å høre om situasjonen du er i. Håper du klarer deg og i ettertid føler at du fikk noe ut av opplevelsen, selv om det kanskje ikke var behagelig der og da.

KP!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Takk for det sofa, leste no om at det var mdxx ? men tror kanskje de var usikre på det, å gikk utifra at det var mdma eller mdme.
jeg er hvertfall tilbake på avdelingen nå!
jeg fikk en del ut av opplevelsen ja, kan si det såpass at det satt en del ting i helt nye perspektiv.
Skjønner noen ting mye bedre nå!
rart det var det som skulle til
Hvis dette er de samme damene som kom rett før jul, så er det nok ikke mdma eller mdme du har spist.
Mest sannsynlig er det stoffet mcpp i disse pillene, har selv testa dem med testkit og i tillegg er det lagt ut en advarsel på dem i Norway-delen, på pillreports.com
http://www.pillreports.com/index.php..._pill&id=24506

Mange av effektene du beskriver stemmer ganske bra overens med en tur på piperaziner.
Selv kan jeg ikke fordra hverken mcpp eller tfmpp, som er to av de vanligste stoffene å putte i "fake" ecstasy.
Sammenlignet med mdma eller mda, er dette null verdt i mine øyne for jeg har selv sett folk bli skikkelig syke av å få i seg disse stoffene..
Det skal være sagt at ikke alle blir sjuke eller får en kjip opplevelse på disse pillene.
Hadde det vært sånn at alle blei dårlige av dette så hadde det jo ikke vært særlig bra for forretningene til produsenten. Det er faktisk noen, eksempelvis deg, som får noe ut av en slik tur. Og at man blir tura av piperaziner det er det ingen tvil om, men jeg kan liksom ikke slippe den tanken på at det er et veldig dårlig substitutt for mdma.

Jeg er glad på dine vegne over at det gikk bra og at du iallefall fikk noe ut av disse rosa damene. Håper du får tak på no skikkelige saker hvis du skulle bestemme deg for å prøve igjen i fremtiden. En mdma tur i godt lag kan være sinnsykt givende, og sjangsen for å få en negativ opplevelse er jo veldig mye mindre
Sist endret av El MunchoGrande; 21. januar 2011 kl. 19:00.
Stemmer nok det! de kom vel 14 desember om jeg husker riktig!
mcpp ja, ikke hørt om den dritten en gang.
piperaziner, ja jeg leste noe om at det var blanda med pipes, men jeg forsto ikke helt hva det var på pillreports.

Takk for informasjonen.

Ja håper det blir bedre i fremtiden.
blir nok neppe siste! men hvertfall en stund til siste.

Likte innlegget ditt, fikk meg til få forstå mer.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er bare å holde seg unna pillene som er på markedet nå, med mindre man er helt sikker på at det er MDMA man får. Anbefaler å heller cashe ut litt ekstra for MDMA i krystallform...definitivt verdt det, og med tanke på at det sjelden er over 70mg i en pille, er ikke f.eks 1500,- for et gram så ille...

Det du har spist høres ikke særlig gøy ut...
Sitat av phish Vis innlegg
Det er bare å holde seg unna pillene som er på markedet nå, med mindre man er helt sikker på at det er MDMA man får. Anbefaler å heller cashe ut litt ekstra for MDMA i krystallform...definitivt verdt det, og med tanke på at det sjelden er over 70mg i en pille, er ikke f.eks 1500,- for et gram så ille...

Det du har spist høres ikke særlig gøy ut...
Vis hele sitatet...
Problemet er bare at det er VELDIG vanskelig å få tak i krystaller om man ikke har et veldig bredt og godt nettverk.
Hmmm. Dette høres veldig identisk ut med den trippen jeg og en venn hadde i fjor sommer. Kan dog ikke huske emblemet/merket på pilla, men dog var den rosa. Vi var 2 stk som delte en stk. Tok en del tid før det kicket og etterhvert fikk vi begge en varm følelse i magen og følte generellt uvell. Kvelden var fylt med schitzo og mye paranoia. Også kan jeg huske at munnen ble tørrere enn på hasj. Spiste en donut fra 7eleven der det føltes ut som jeg tygde i ganen. Trodde jeg var et offer som alle var ute etter Nå er det en stund siden det har blitt noe MDMA i det hele tatt. Men 2010 var et bra år, det snødde mye hvertfall.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
forstår jeg deg rett mtp. at du forlot en person som overdosa på GHB alene på en sofa, mens du dro for å hente brukerutstyr?
Sommern for 2-3 år siden så var jeg på jakt etter noe MDMA og endte opp med piperaziner selv, for noe møkk!
Fikk tak i bla.a hvite mercedes. Alt jeg endte opp med var kvalme, feber, oppkast og bare generelt helt ræva følelse.
Kombinerte dette med alkohol en gang og våknet opp dagen etterpå så hadde jeg ubesvart anrop fra et nummer knyttet til 113 ettersom jeg hadde ringt dem i søvne.. Har gitt opp å kjøpe piller etter den gang.
Har alt for dårlig nettverk og skal aldri kjøpe noe uten ez-kit.
Det er veldig synd at det skal være slik at dere må utsette dere for potensielt farlige og ekstremt ubehagelige stoffer, når det dere er ute etter er godfølelsen fra MDMA. Slik som pillemarkedet er nå, er det ikke mye vits i å prøve derfra. Vi burde fått til en full boikott, slik at dealerne blir sittende med drittpillene sine selv.

Dere får finne noen som kan skaffe krystaller, det har jeg bare gode erfaringer med...
spiste selv en pink lady sammen med 1stk god joint (indica) og en blåvalium. Eneste jeg merka var at kroppstemperaturen endret seg. Så spiste jeg en xanor. Så ble alt svart.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Prøvde MDMA for første gang for 2 uker siden, dette var dog krystaller...og de kosta...merkelig nok 1500kr grammern som phish sa. Fikk en uforglemmelig tur, beste jeg har vært med på av rusmiddler. Var jeg og noen andre kompiser som prøvde sammen. Vært på utkikk etter mdma lenge, men har nesten aldri hatt peil på det, og de gangene har det vært piller, noe jeg , etter å ha lest denne og flere andre rapporter (samt nyhetene)er meget glad for ikke har kjøpt.

Effektene jeg fikk var: sterk euforie, hallusinasjoner, svett,kald, følte meg vennlig og klemte flere gutter den dagen en hva jeg har gjort i løpet av hele mitt liv.

har et litt OT spørsmål: hva er normal dosering på mdma-krystaller? Droppet vel først en 0,1, snorta en 0,05 og hadde enda en 0.1 drop litt senere.

Andre helgen(denne): Droppet 0,150, snorta 0,05, så senere 0.1 drop og 0.1 på snuta sånn ca.



Lurer bare på om jeg skal kjøre på med en 0,2 drop neste gang jeg prøver dette,og så justere senere på kvelden, eller blir det litt i det drøyeste laget med tanke på at jeg leser 175m er ca dosen man får i én pille.

Edit: skal sies at jeg ikke er så kjent med rusmiddler i pulverform og mine beregninger på hvor høy doseringa er , er gjort på øyemål og hva jeg tror er "sånn ca".
Sist endret av Tortia; 23. februar 2011 kl. 03:15.
Synes selv dette høres ut som mCPP, etter å ha testet ut knips med innhold av det selv. mCPP fremkaller rett og slett angst og depresjoner, samt. hallusinasjoner og en helt jævlig svingning i kroppstemperaturen. Så på en måte kan man, ved å være flere folk, finne en viss komfort med hverandre pga. man blir så jævla sårbar, men det er jo langt ifra en MDMA-rus, eller noen behagelig rus i seg selv.

Ikke noe særlig å satse på med andre ord...

Tortia: Forsiktig med å skubbe toleransen din på MDMA sånn, har selv bevitnet folk svi seg på MDMA på den måten der og det kan være vanskelig/tidkrevende å komme seg utav, er ikke noe pent syn å se vennene sine slik ihvertfall. Anbefaler deg en måneds pause før du kjører igjen om du har hatt to tette helger... Og kjøp deg en vekt så er du sikker!

Utover det er det "bare å kjøre på"
Takker for advarselen, merket selv det jeg vil kalle noen par "bi-effekter" av å ha kjørt på sånn. søvnparalyse, fucka drømmer og en annerledes" hverdag uten at jeg helt klarer å sette fingern på hva jeg mener. Kommer uansett til å chille den litt før neste gang
Sitat av Tortia Vis innlegg
Takker for advarselen, merket selv det jeg vil kalle noen par "bi-effekter" av å ha kjørt på sånn. søvnparalyse, fucka drømmer og en annerledes" hverdag uten at jeg helt klarer å sette fingern på hva jeg mener. Kommer uansett til å chille den litt før neste gang
Vis hele sitatet...
Mener du en forstørret dybde, vrangforestillinger, forvirra tidsperspektiv og svirlende bevisthet?
shit was so cash
Anda22's Avatar
Levde meg skikkelig inn i historien! Meget bra skrevet. KP til deg
Angående dosering:

Det er ikke lurt å ta for mye, selv om det er vanskelig å begrense seg når man har en pose full av smågodt foran seg. MDMA er definitivt ikke bra for kroppen i store mengder, og ved misbruk kan det få uheldige konsekvenser.

Mitt råd:

1. Kjøp en vekt.
2. Ta 2mg/kg. Like greit å droppe det...svir som F i nesa, og selv om det kicker litt raskere er det ikke helt verdt det for min del.
3. Når du har kommet opp, ta 1mg/kg. Dette forlenger rusen ganske merkbart, og gir en fin flyt
4. Vent MINST en måned til neste gang. Magien vil forsvinne/reduseres uansett etter X antall ganger, men jeg tror man har mye å hente på ta det så sjelden som mulig. Jeg vet at det er vanskelig, spesielt etter første gangen
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Mener du en forstørret dybde, vrangforestillinger, forvirra tidsperspektiv og svirlende bevisthet?
Vis hele sitatet...
Noen av punktene ville ikke si en forstørret dybde,mer en annen måte å se på min eksistens på , ting var litt annerledes....rar uke:P
jeg kan si det sånn da ..
at jeg satt meg en smell med 0.2 med mdmakrystaller for noen timer siden, merker den enda!
å det er noe av det sykeste, men samtidige det deiligste jeg har vært med på i 3-5 timer ..

Kommer nok en triprapport om det
Sitat av KimThomas Vis innlegg
jeg kan si det sånn da ..
at jeg satt meg en smell med 0.2 med mdmakrystaller for noen timer siden, merker den enda!
å det er noe av det sykeste, men samtidige det deiligste jeg har vært med på i 3-5 timer ..

Kommer nok en triprapport om det
Vis hele sitatet...
Du er heldig som får tak i krystaller, for det er ikke akkurat lett. Men det kan vel ikke være bra å skyte 0.2 ren MDMA? Høres veldig mye ut for meg.
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Sitat av phish Vis innlegg
Angående dosering:

2. Ta 2mg/kg. Like greit å droppe det...svir som F i nesa, og selv om det kicker
Vis hele sitatet...

Ville heller sagt 1.5mg/kg.

Ta for eks meg på 75kg, tar jeg 150mg blir jeg grisetura. 125mg er en dose jeg kan ta med venner hjemme, men blir alt for tura til å dra på byen.

70-100mg er en rimelig dose hvis man skal på events eller på byen imho
Joda, jeg er forsåvidt enig der. Den doseringen er ment for hjemmebruk, og man man blir rimelig tura... tar aldri mdma på byen her i Norge. Det virker som det er rimelig stigmatisert her i Norge, og det er ikke så lett å skjule at pupillene fyller nesten hele iris...

Når det er sagt, synes jeg det er bedre å ta det litt sjeldnere, og heller ta nok til at man kommer helt til himmelen Selv om jeg tar den dosen er jeg klar og fin i formen...og det er jo utrolig digg...

Hvis jeg skulle tatt det ute på byen, hadde jeg nok prøvd å holde doseringen litt lavere ja...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av KimThomas Vis innlegg
jeg kan si det sånn da ..
at jeg satt meg en smell med 0.2 med mdmakrystaller for noen timer siden, merker den enda!
å det er noe av det sykeste, men samtidige det deiligste jeg har vært med på i 3-5 timer ..

Kommer nok en triprapport om det
Vis hele sitatet...
Jeg og en kompis kjøpte et gram mdma til tiesto i fjor, først tok vi et par dropper hver, så hadde vi med resten til konserten og droppa resten der, det var ikke rent mdma men blanda med speed(tror jeg) men uansett sinnsykt bra, bedre enn knips som er pakka fullt av alt mulig rart. Fikk skikkelig god flyt gjennom hele kvelden, og tok et par valium før vi la oss så fikk så og si ingen nedtur. Anbefales. XX
Hørtes ikke akkurat ut som en positiv opplevelse på noen måter..... :/
▼ ... noen uker senere ... ▼
Høres grusomt ut, har aldri prøvd noe selv men når jeg leste dette følte jeg at jeg satt meg litt i min mors perpektiv, som er narkoman og har skuffet meg gang på gang. Har ikke sett snurten av ho på ca 8 år nå..
Måte bare lese den, etter du anbefalte det, da du var hos meg. KP!