Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 9703
Hallo ja.

Noen som vet hvordan man kan forebygge og ikke bli så rød i øynene etter man har tatt seg noen hits?

Er så lei av og få noia når jeg skal hjem til foreldre etter og ha røyka XD, En kompis av meg fortalte om noe som hette " Clear Eyes " eller noe sånt som skulle fjerne fargen i øynene.

funker dette? Noen andre tips / innspill ?



PS: Jeg har kraftig dysleksi og sliter med og skrive, flame on.
Ja, clear eyes funker, men det svir litt dog
Clear eyes funker VELDIG bra, men tror ikke det er bra å bruke det for mye. Har ikke noen kilder desverre.
Clear eyes får du kjøpt på ebay for rundt 40-50 (?) kr. Med mindre du kjøper flere,da får du rabatt.
Sist gang betalte jeg 150 kr for 5 pk.

og jeg synes egentlig ikke at det svir noe særlig...
jeg har og pollenallergi medisin som jeg får / har masse av XD kanskje dette kan hjelpe ?


det er øyendråper, haha merkelig at jeg ikke har tenkt på det før.
Pollen dråper hjelper ja brukt det selv flere ganger!
Tviler på at det vil fungere altså :P

Er noe stoffer i Clear Eyes som gjør at det fungerer som det skal. Så tviler på at alt du kan helle på øyet fungerer på samme måte.
Sitat av Diox Vis innlegg
Tviler på at det vil fungere altså :P

Er noe stoffer i Clear Eyes som gjør at det fungerer som det skal. Så tviler på at alt du kan helle på øyet fungerer på samme måte.
Vis hele sitatet...
pollen dråper fungerer utmerket mot røde øyne!
Ja, så du bekrefta det rett etter jeg hadde svart
Spersallerg øyedråper selges reseptfritt på norske apoteker og gjør samme nytten.
Du kan bestille Visine mange steder på nett. "Gets the red out!"

*Versjonen du leter etter markedsføres under navnet Visine Redness Relief.
Sist endret av bronsky; 1. november 2010 kl. 18:35.
Noen som kan linke til noen Clear Eyes som virkelig fungerer og som ikke koster for mye? Samme om det kommer fra utlandet eller Norge. Så jeg slipper å se så føkka ut hele tiden..
Clear eyes funker vel ikke når man bruker linser, gjør det vel? Finnes det noe annet for oss som bruker linser?
kjøp deg sånne linser med øye på, i din egen øyefarge, så ser du sikkert normal ut.
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
kjøp deg sånne linser med øye på, i din egen øyefarge, så ser du sikkert normal ut.
Vis hele sitatet...
Skal jeg gå uten å se da, eller? Skal jeg ha farvete linser med styrke blir det fort veldig dyrt.
Sitat av svrkrun Vis innlegg
Skal jeg gå uten å se da, eller? Skal jeg ha farvete linser med styrke blir det fort veldig dyrt.
Vis hele sitatet...
Du trenger jo ikke linser med styrke

Cleareyes funker knall! Svir bittelitt i 5 sekunder, men blir klarere i øya enn man nesten er til vanlig.
Har prøvd begge deler, og det funker. Syns ClearEyes funka bedre enn pollendråper som jeg fikk av en kamerat.
har du mulighet til å dusje etter du er ferdig, så pleier det å funke, iallefall for meg.
Sitat av Lhem Vis innlegg
jeg har og pollenallergi medisin som jeg får / har masse av XD kanskje dette kan hjelpe ?


det er øyendråper, haha merkelig at jeg ikke har tenkt på det før.
Vis hele sitatet...
No er det slik at du har fått slike dråper med ein anbefalt dosering som du ikkje skal overstige pga. raude auge etter nokon trekk.
Det er nok ein grunn til at det er slik

PS. Alltid betre å finne ut slikt med lesing enn eksprimentering. (Dette gjelder ekstremt masse anna.)
Sist endret av Fyllingz; 1. november 2010 kl. 21:40.
her er link til ClearEyes på eBay
linser dekker jo bare iris. Ikke det vite på øyet. Skal du ha en linse som dekker hele øyet kommer du til å få problemer xD
Pollendråper fungerer utmerket, og er mindre slitsomt for øynene. Disse får du på alle helsekostbutikker.

http://www.helseogkost.no/nettbutikk..._pollendraaper
Shangri-La har cleareyes som fungerer i rundt 8 timer. Prisen er rundt 100 spenn.
Grunnen til at man blir rød i øynene er vell at man blir dehydrert? På samme måte får man "cottonmouth". Tror det vil funke med sånn de som bruker linser ofte får for å fukte øynene, husker ikke hva det heter tho.
Sitat av svrkrun Vis innlegg
Clear eyes funker vel ikke når man bruker linser, gjør det vel? Finnes det noe annet for oss som bruker linser?
Vis hele sitatet...
Clear Eyes fungerer med linser også, bruker linser 24/7 så jeg vet

Til deg rett over;
Dråper som bare fukter øynene hjelper ikke mot røde øyne.
Sist endret av Bluish; 2. november 2010 kl. 13:39.
Har kjøpt eit par på finn.no, funker veldig bra! Her er en link : http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=24090148 (clear eyes)
Sist endret av Yoppl; 2. november 2010 kl. 13:50.
Sitat av Bluish Vis innlegg
Clear Eyes fungerer med linser også, bruker linser 24/7 så jeg vet

Til deg rett over;
Dråper som bare fukter øynene hjelper ikke mot røde øyne.
Vis hele sitatet...
Det burde da virkelig fungere om det er faktum av at man får røde øyne av å røyke cannabis pga at øynene blir dehydrert? Vet ihvertfall om flere som bruker det og mener det fungerer. Jeg fant dog aldri ut om man ble rød i øynene fordi de faktisk ble mer tørr enn vanlig, på samme måte som at man blir "tørr" i munnen, så jeg stilte meg litt skeptisk.
Er med på tankegangen din her..men det fungerer hvertfall ikke for meg som bruker "Hylo-Comod" som er fuktighetsgivende øyedråper til 299,- fra optikeren.
En kompis mente han var avhengig av Clear Eyes. Etter å ha brukt dette nesten hver dag i lengre perioder, fikk han konstant røde øyne.

Tror ikke det er noe særlig å bruke i lengre perioder.. Ivertfall ikke etter min kompis erfaring.

Noe som også fungerer veldig bra, er som sakt over : Pollen-Dråper. (skal visst ikke være noe farlig i det hele tatt)
Vil denne funke kanskje? Her
Sitat av Rèflèx Vis innlegg
Vil denne funke kanskje? Her
Vis hele sitatet...
Nei, det er saltvann/tårer på boks....


Forøvrig kan jeg informere om at Clear Eyes og Visine gjør slik at blodårene i øyet trekker seg sammen.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Nei, det er saltvann/tårer på boks....


Forøvrig kan jeg informere om at Clear Eyes og Visine gjør slik at blodårene i øyet trekker seg sammen.
Vis hele sitatet...
Det stemmer, det er samme virkestoffet som i nesespray. xylometazolin hydroklorid. Man kan bli avhengig på samme måte som man blir av sprayen.
En ting jeg kan anbefale er å sitte i et opplyst rom når man røyker.
Ikke låse seg inne i mørke rom og kjellere. En ting jeg vet av erfaring er at øynene blir rødere jo mørkere rommet man oppholder seg og røyker i er.
Luft godt etter man er ferdig med å røyke. Er et kjent faktum at øyne blir fort irriterte av røyk. Kanskje ta seg 5 min med frisk luft pleier å hjelpe
De ekstra store rullepapir der ja!
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Litt off topic. Hjelper Clear Eyes mot røde øyne generelt? Røyker ikke, men har ofte røde øyne etter søvn. Noe som gir dårlig inntrykk i jobbintervju, møter o.l.
Sitat av Esther Vis innlegg
her er link til ClearEyes på eBay
Vis hele sitatet...
funker å kjøpe pollendroper mot røde øyne på apotek barespørr etter pollendråper funker som bare det!
sweet Skal prøves, Takk for hjelpa folkens
Føler du deg edru så er det bare å gripe litt ekstra tak i selvtilliten så er det ikke lett å se at du har røyka.
Folk tenker ikke så mye på å se etter hvor rød du er i øya om ikke oppførselen din gir tegn til at noe er 'feil'.

Når man har røyka og prøver å skjule at man er påvirka så blir man fort seendes ut som en slått hund, undvikende, stille og merkelig.
Tenk "dette er MITT liv" det er nøkkelen for å klare seg gjennom løgndetektoren (foreldrene).

Og clear eyes funker, men du kunne jo også hende du bare hadde gnidd deg i øya nylig? (men ville du da skjønt hvrofor de spurte om du var rød i øya med en gang? )
Fordelen med pollen dråper er jo at du har en grunn til å ha de på deg/i bilen etc. hvertfall i sommer månedene. klart det er mennesker som bruker clear eyes uten og røyke, men vil se mer mistenkelig ut for bauers
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Fordelen med pollen dråper er jo at du har en grunn til å ha de på deg/i bilen etc. hvertfall i sommer månedene. klart det er mennesker som bruker clear eyes uten og røyke, men vil se mer mistenkelig ut for bauers
Vis hele sitatet...
De har ikke samme virkning. Dessuten er det vel strengt tatt noe man bør bruke før man går ut, og ikke mens man er ute.
▼ ... over en uke senere ... ▼
We got machetes!
clear eyes
Heihei. Leser mange som skriver "Clear Eyes" og sier du skal kjøpe på ebay.. Dette er waste of time. Jeg personlig røyker mye og har 100% funk hver gang på mine øyedråper. Jeg kjøper dem på Sunnkost og de heter Euphrasia pollendråper. Det hjelper mot trøtte, såre og røde øyne. Klarer opp både i og rundt øynene så du ser helt frisk og våken ut.

Edit: Frank har bilde tidligere i posten.
Sist endret av Fudolphin; 21. november 2010 kl. 17:34.
Sitat av Fudolphin Vis innlegg
Heihei. Leser mange som skriver "Clear Eyes" og sier du skal kjøpe på ebay.. Dette er waste of time. Jeg personlig røyker mye og har 100% funk hver gang på mine øyedråper. Jeg kjøper dem på Sunnkost og de heter Euphrasia pollendråper. Det hjelper mot trøtte, såre og røde øyne. Klarer opp både i og rundt øynene så du ser helt frisk og våken ut.

Edit: Frank har bilde tidligere i posten.
Vis hele sitatet...
Som Fudolphin sier, hvorfor drive å stresse rundt for å skaffe noe du kan kjøpe på nesten hvilken som helst sunnkost?

Foresten blir man unaturlig blank i øynene etter å ha brukt dråper. Dette kan fort se suspekt ut.
Sist endret av pannekake2k; 21. november 2010 kl. 17:46.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Grunnen til at øynene blir røde er fordi man blir dehydrert av å røyke cannabis. En enkel løsning på dette er å drikke vann.... masse vann.

Det er derfor de fleste øyedråper har en positiv effekt på røde øyne, fordi øynene blir tilført fuktighet. Men mange av disse har en tendens til å gjøre øynene dine veldig blanke, og i visse tilfeller kan du da like gjerne ha røde øyne.
Sitat av squidaway Vis innlegg
Føler du deg edru så er det bare å gripe litt ekstra tak i selvtilliten så er det ikke lett å se at du har røyka.
Folk tenker ikke så mye på å se etter hvor rød du er i øya om ikke oppførselen din gir tegn til at noe er 'feil'.

Når man har røyka og prøver å skjule at man er påvirka så blir man fort seendes ut som en slått hund, undvikende, stille og merkelig.
Tenk "dette er MITT liv" det er nøkkelen for å klare seg gjennom løgndetektoren (foreldrene).

Og clear eyes funker, men du kunne jo også hende du bare hadde gnidd deg i øya nylig? (men ville du da skjønt hvrofor de spurte om du var rød i øya med en gang? )
Vis hele sitatet...
Det er vel heller det at når man har foreldre skal de se på deg uansett, spesielt om de mistenker noe. I tilegg så har de utallige unnskyldninger for å inspisere fra topp til tå, noe de ofte gjør bare på faen, spesielt om du kommer hjem litt sent e.l.

Ikke bagatelliser et problem med å bare skyve det under matta.
Jeg bruker Livostin mot røde øyer (som er mot pollenallergi), noe som har fungert veldig bra for meg. Jeg vil mene det funker like bra som ClearEyes.
Sist endret av tsae; 23. desember 2010 kl. 18:22.
men når du har pollenallergi, er ikke det bare å si at det er allergien?

Dette blir kanskje litt vanskeligere på vinteren da