Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  129 17005
Jeg må ty til innkjøp av et slagvåpen. Tenker å skaffe noe på størrelse med en avrage kølle (30-50cm). Noe som går å ha på jakka. Har noen erfaringer med forskjellige slagvåpen? Hva som er å foretrekke av små sånne små CQD ting i gummi eller noe lengre i metall/treverk? Cold Steel har jo en del av disse små håndholdte Koga'ene for eksempel. Hvis en sånn fungerer bra så er det kjekt mtp størrelsen.

Jeg vil ikke ha knokjern, det blir for lite og kompakt. Men en slags mellomting mellom balltré og knokjern.
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTg3r2tmwUdh5UE8G8tWqNU89ChdPK-wObH1u0ut1MJWxrSz2o&t=1&usg=__NkLtLp2-sdX6HXuNVV6dJpfLkKg=
Ishakke funker fjell.
Nun-chuks er ganske awesome, men tar lang tid å mestre og er ikke alltid like effektivt. Knyttneven er som regel å foretrekke.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Tenkte på nuchaku men det krever litt for mye trening, ganske vanskelig greie å håndtere. Hammer er jo simpelt nok, men det blir litt brutalt. Jeg skal ikke knuse skaller og brystplater.

EDIT: Som du sier staM.
Sist endret av Totskalle; 21. oktober 2010 kl. 17:30.
Sånn kølle politiet har funker vel?
Sist endret av onClipEvent; 21. oktober 2010 kl. 17:30.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Sånn kølle politiet har funker vel?
Vis hele sitatet...
Du mener en batong?
Stungun laget av engangskamera? Eller om det skal brukes slagkraft, batong som onClipEvent sier.
Sitat av M72 Vis innlegg
Du mener en batong?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg mener den andre kølla

Ja, det er ordet jeg lette etter.
balltre for barn? husker vi hadde korte balltrær på barneskolen, disse gikk det an å slå veldig hardt med. noe annent jeg absolutt ikke ville blitt slått med må jo være en slagghakke.
Sist endret av AdolfCartman; 21. oktober 2010 kl. 17:45.
The Merciful One
mr5050's Avatar
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTg3r2tmwUdh5UE8G8tWqNU89ChdPK-wObH1u0ut1MJWxrSz2o&t=1&usg=__NkLtLp2-sdX6HXuNVV6dJpfLkKg=
Vis hele sitatet...

har helt like som på bilde og de er bare dritt

er sikkert på hvis du slår noen hardt med dem så knekker de
Hva med en liten klubbe, noe liknende en dommerklubbe?
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg må ty til innkjøp av et slagvåpen. Tenker å skaffe noe på størrelse med en avrage kølle (30-50cm). Noe som går å ha på jakka. Har noen erfaringer med forskjellige slagvåpen? Hva som er å foretrekke av små sånne små CQD ting i gummi eller noe lengre i metall/treverk? Cold Steel har jo en del av disse små håndholdte Koga'ene for eksempel. Hvis en sånn fungerer bra så er det kjekt mtp størrelsen.

Jeg vil ikke ha knokjern, det blir for lite og kompakt. Men en slags mellomting mellom balltré og knokjern.
Vis hele sitatet...
en kompis sa dette: "da ville jeg foreslått ett miniballtre, eller kanskje ett lite jernrør.. batong HELT klart,batong hadde jeg tatt. eller så kunne jeg tatt eller kanskje jeg hadde tatt STUN GUN , det funker jævlig fett men jeg liker personlig og slå med nevene,så jeg hadde heller kanskje tatt knokhjern.. "
håper det hjelper deg
Hva med en lommelykt, f.eks maglite? De større modellene er laget for både lys og blåmerker, og er litt lettere å forklare enn en batong (som krever lisens).
Sitat av Das Vis innlegg
Hva med en lommelykt, f.eks maglite? De større modellene er laget for både lys og blåmerker, og er litt lettere å forklare enn en batong (som krever lisens).
Vis hele sitatet...
forklare? sier du "jeg mista den flere ganger på han"
Knokejern, eller slåsshanske som det egentlig heter, er tross alt ulovlig i Norge. Det samme gjelder batong, med mindre du har tillatelse til å bære den. Når det er sagt er jo egentlig alt ulovlig dersom du har til hensikt å bruke det til en kriminell handling. Nok moral. Jeg ville valgt Cold Steel Koga. Smeller som F...! Lett å skjule, lovlig med mindre du har "kriminelle" hensikter.
Sitat av Das Vis innlegg
Hva med en lommelykt, f.eks maglite? De større modellene er laget for både lys og blåmerker, og er litt lettere å forklare enn en batong (som krever lisens).
Vis hele sitatet...
En maglite som kan brukes sånn er rellativt stor da.. Litt stress og dra rundt på en tung og ganske svær maglite , mener nå jeg
Har den lengste maglighten, den er faen meg lang og den svinger! Hva med boksehansker?
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Stungun laget av engangskamera? Eller om det skal brukes slagkraft, batong som onClipEvent sier.
Vis hele sitatet...
Stungun av et engangskamera ja.... Ja, da er du ihvertfall sikker på å få fyren sur på deg
Sitat av The-kid Vis innlegg
Stungun av et engangskamera ja.... Ja, da er du ihvertfall sikker på å få fyren sur på deg
Vis hele sitatet...
morsom du
En teleskopbatong er vel det som passer best. Gjemmes lett.
Sitat av Zspade Vis innlegg
morsom du
Vis hele sitatet...
Er jo ikke akkurat store skadene man får av en slik en. Ja, greit, det gjør vondt og man skvetter, men det stopper ingen
Sitat av The-kid Vis innlegg
Er jo ikke akkurat store skadene man får av en slik en. Ja, greit, det gjør vondt og man skvetter, men det stopper ingen
Vis hele sitatet...
sant det mange forskjellige verktøy som også kan funke
Sitat av Zspade Vis innlegg
forklare? sier du "jeg mista den flere ganger på han"
Vis hele sitatet...
Haha, tenkte vel heller på om man skulle blitt tatt på vei vekk.

Though, skal heller ikke legge skjul på at å suse rundt med en blodig gigalommelykt er suspekt
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av FearAndLoathing Vis innlegg
Knokejern, eller slåsshanske som det egentlig heter, er tross alt ulovlig i Norge. Det samme gjelder batong, med mindre du har tillatelse til å bære den. Når det er sagt er jo egentlig alt ulovlig dersom du har til hensikt å bruke det til en kriminell handling. Nok moral. Jeg ville valgt Cold Steel Koga. Smeller som F...! Lett å skjule, lovlig med mindre du har "kriminelle" hensikter.
Vis hele sitatet...
Slåsshanske, det er jo på ingen måte noe hanske så jeg syns knokjern er bedre. Dessuten høres slosshanske noe feminint ut. Jeg skal ikke kjøpe noe for moro skyld, derfor jeg tenkte å høre litt med folk her også. Lander nok på en batanga om jeg kommer over det, eller koga. Strømpistol hadde også falt i smak, selv om det også er ulovlig. Men hva er lovlig da?
Sitat av The-kid Vis innlegg
Stungun av et engangskamera ja.... Ja, da er du ihvertfall sikker på å få fyren sur på deg
Vis hele sitatet...
Fyren kan iallfall gjøre rimelig mye når han ligger på bakken. Tror du hadde holdt deg til h"""""" langt vekke fra en som har fyrt av en stungun på deg.
Sitat av Das Vis innlegg
Haha, tenkte vel heller på om man skulle blitt tatt på vei vekk.

Though, skal heller ikke legge skjul på at å suse rundt med en blodig gigalommelykt er suspekt
Vis hele sitatet...
får nok små noia hvis det er politi i nærheten med en gigalykt i lomma

Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg må ty til innkjøp av et slagvåpen. Tenker å skaffe noe på størrelse med en avrage kølle (30-50cm). Noe som går å ha på jakka. Har noen erfaringer med forskjellige slagvåpen? Hva som er å foretrekke av små sånne små CQD ting i gummi eller noe lengre i metall/treverk? Cold Steel har jo en del av disse små håndholdte Koga'ene for eksempel. Hvis en sånn fungerer bra så er det kjekt mtp størrelsen.

Jeg vil ikke ha knokjern, det blir for lite og kompakt. Men en slags mellomting mellom balltré og knokjern.
Vis hele sitatet...
kan du ikke bare løse problemet med ord og ikke vold aksjoner?
En batong eller teleskopbatong er jo et perfeksjonert slagvåpen, ufattelig hvor mye skade man kan gjøre med det.
Sitat av spelley Vis innlegg
Fyren kan iallfall gjøre rimelig mye når han ligger på bakken. Tror du hadde holdt deg til h"""""" langt vekke fra en som har fyrt av en stungun på deg.
Vis hele sitatet...
Ja, en EKTE tazer eller stungun kan virkelig slå deg ut, men en laget av et engangskamera slår deg IKKE ut.
Sitat av The-kid Vis innlegg
Ja, en EKTE tazer eller stungun kan virkelig slå deg ut, men en laget av et engangskamera slår deg IKKE ut.
Vis hele sitatet...
Troddet var snakk om virkelig stungun, et engangskamera hadde sikkert bare hisset på deg en fyr ja.
Er det en sånn du tenker på? http://www.sillyjokes.co.uk/images/w...ncheon-big.jpg
^^Noe lignende det engelske poltimenn bruker i litt eldre filmer.

Ellers er jeg "fan" av 'blackjack' http://www.play.net/images/weapons/blackjack.jpg
^^Er kanskje noe man heller bruker til å torturere folk, uten at det lager alt for store synelig skader?
Får vel slengt inn jævlig harde slag med den. Om det er så lett å håndtere i "brå action" tviler jeg vel litt på.

Flere 'blackjack's' http://media.photobucket.com/image/b...Blackjacks.jpg

Trur de i den siste linken der er sinnsykt bra, på sitt vis. Om linken ikke fungerer så trykk på download.
Sist endret av Prognisse; 21. oktober 2010 kl. 18:42.
HERhttp://www.elanso.com/U/D/D36/36361f...1316842500.jpg vettu.. Ikke undervurder denne rakkaren av et beist!

Fra spøk til revolver, det slo meg da nå nettopp. Husker ikke helt navnet, men da jeg var i Tanzania for noen år tilbake, kom jeg over disse: http://thumbs.dreamstime.com/thumb_3...73193o9s86.jpg , de var helt sjuke. Laga av en spessiell tresort, som er utrolig hard. Men samtidig var de veldig gode å holde i. Ikke for tunge liksom. Disse ble da brukt av en av stammene der borte, Masaiene. De høye jævlene på lang hals, u know... LItt kult å ha noe originalt. Setter pris på hvis noen kommer med navnet på våpnet. Takk
Er det Knobkierrie du tenker på? http://en.wikipedia.org/wiki/Knobkierrie
Plombert pistol? Kan jo skremme folka vekk ihvertfall...
Sitat av Skogslarve Vis innlegg
Plombert pistol? Kan jo skremme folka vekk ihvertfall...
Vis hele sitatet...
kan forsåvidt slå folk ned også, men vil trekke ekstremt med oppmerksomhet...
Mao, veldig lite lurt.
http://climber.org/gear/images/IceAxeEckertClimb.gif
Sist endret av Bothrops; 21. oktober 2010 kl. 19:59.
Sitat av spelley Vis innlegg
kan forsåvidt slå folk ned også, men vil trekke ekstremt med oppmerksomhet...
Mao, veldig lite lurt.
Vis hele sitatet...
Vil det ikke trekke like mye oppmerksomhet hvis man banker opp noen på åpen gate med hammer eller slosshanske eller lignende?

Sitat av Bothrops Vis innlegg
You have my axe
http://climber.org/gear/images/IceAxeEckertClimb.gif
Vis hele sitatet...
Ja, fordi... mhm
Sitat av Bothrops Vis innlegg
You have my axe
http://climber.org/gear/images/IceAxeEckertClimb.gif
Vis hele sitatet...
Tror ikke trådstarter er så hypp på å drepe noen.
Sitat av Skogslarve Vis innlegg
Vil det ikke trekke like mye oppmerksomhet hvis man banker opp noen på åpen gate med hammer eller slosshanske eller lignende?



Ja, fordi... mhm
Vis hele sitatet...
en med en plombert pistol? Det er da langt mer ulovlig å løpe viftene rundt med en pistol en slosshanske. En pistol kan gjøre langt mer potensiell skade enn hva en slosshanske kan gjøre. Folk er også uvitende at pistolen er plombert, noe som vil resultere at folk får panikk og kontakter politiet.

Så nei. Om du banker opp en person med en slosshanske vs pistol vil naturligvis pistolen trekke 10^10 (mye) mer oppmerksomhet.
Det beste slagvåpenet jeg noen gang har fått fingrene i er en vanlig 3/4" hydraulikkslange på ca. 60 cm, som det er koblinger på.
Med en slik slange kan man LETT knekke leggen på noen med et velrettet slag.
Slangen kan lett skjules i buksa og dessuten kan man ha den med i bilen uten at det vekker mistanke.

Eller en stein/golfball i en fotballsokk, dette kan også volde store skader.
Hva med en simpel massiv jernstang? Det enkle er ofte det beste...
Det var engang en som tipset meg om å bruke et kraftig skinnbelte, og henge en stor hengelås i enden på den slik at man kjapt kunne løsne beltet fra livet og bruke den som et slagvåpen. Var visst heller ingen lov mot å gå rundt med et belte påmontert en hengelås? Tror du får gjort litt skade med en sånn en + at det kan virke litt avskrekkende. Jeg hadde ihvertfall ikke gått så altfor nærme en som hadde stått å svingt en sånn rundt over hodet
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Stungun laget av engangskamera? Eller om det skal brukes slagkraft, batong som onClipEvent sier.
Vis hele sitatet...
Haha, virker som du har sett Burn Notice.
Btw, brekkjern funker vel fjell ?

http://www.oeyo.no/resampler.asp?type=render&session=&src=288

Sitat av maling123 Vis innlegg
Haha, virker som du har sett Burn Notice.
Vis hele sitatet...
Fult mulig Gjort det selv, og det gjør jævla vondt!

Youtube har guides.
teleskopbatong !
kan annbefalle pepper spray. finnes pepperspray som rekker 3 m om jeg ikke tar helt feil. da holder du værtfall persjonen i sjakk i en god del minutter. og da kan du bruke knyttnevene etterpå vettu.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Btw, brekkjern funker vel fjell ?

http://www.oeyo.no/resampler.asp?type=render&session=&src=288



Fult mulig Gjort det selv, og det gjør jævla vondt!

Youtube har guides.
Vis hele sitatet...
Mente ikke at det ikke går an så klart, en viss effektivitet skal men vel få pressa ut av den lille saken. Det jeg siktet til var at hovedpersonen i Burn Notice gjorde dette, men da var det litt overkill på kraften av sjokkeren.