Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 8074
Kan noen forklare meg hvorfor dette ikke vil fungere?
neeeei , nå ødla du for han som fant uendelig energi
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Det vil produsere helt vanvittig lite energi?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Om jeg har skjønt tegninga rett vil friksjon fra hjulet stoppe luftkulene etter kort tid.

Edit: Sånn for ordens skyld kan man jo ha med at Estart = Eslutt - Energien du putter inn, er energien du får ut. Med teoretiske eksperimenter (vakum, null friksjon osv) kan man få til ting som går uendelig, uten ny tilførsel av energi. Men å produsere den kan du uansett ikke. (E = mc2 vet jeg såklart, men omforming fra masse til energi teller ikke som å "lage" energi)
Sist endret av Jonta; 15. oktober 2010 kl. 22:43.
All min logikk sier at det vil funke, men jeg har sikkert feil.
kraften som skyver ballene oppover (hvor mye lettere de er enn vann) er ikke nok til å overkomme friksjonen fra hjulene... beklager.
Sikkert fordi motstanden i bunden hvor kulene forsvinner opp i "røret" og friksjonen på hjulene og motstanden i generatoren er for stor til sammen... ?

Om ikke, ser jeg ingen grunn til at det ikke skulle fungert :P
Trådstarter
Forbedret designet. Nå vil det vel fungere?
Sitat av Sinis Vis innlegg
Forbedret designet. Nå vil det vel fungere?
Vis hele sitatet...
Vil muligens fungere, men i større skala blir alt tyngre, så har mine tvil. Fortsatt vil det smake mindre enn det er verdt
Jeg har løsningen, vi tar alle arbeidsledige afrikanere og lar dem blåse luft i nye ballonger. Da slipper man problemet med friksjon.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Den siste benytter seg av bølger kan jeg tenke meg? Vel, da blir det noe annet. Sånn om man skulle forutsette at boblene kun kan gå oppover, og at vannet ikke kan holde dem tilbake. Husk at du fortsatt ikke lager strøm. Du bare omformer den (:
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Den siste benytter seg av bølger kan jeg tenke meg? Vel, da blir det noe annet. Sånn om man skulle forutsette at boblene kun kan gå oppover, og at vannet ikke kan holde dem tilbake. Husk at du fortsatt ikke lager strøm. Du bare omformer den (:
Vis hele sitatet...
Neinei, luftbeholderne er lettere enn vann, altså den vil flyte opp.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det vil ikkje fungere ettersom du må greie å trekke kulene inn i tanken, som krever tilføring av energi Trykket der er jo en funksjon av vannsøyla.
Friksjon fra hjulene er så godt som uvesentlig her, problemet er å få ballene gjennom pakningen, uten at vann slipper gjennom, og uten at friksjonen blir et problem. I tillegg må du også overvinne trykket fra vannsøylen i tanken, som slashdot påpeker
Sist endret av VivaLatrina; 15. oktober 2010 kl. 22:54.
Hvis jeg forstår fysikken godt nok så vil det der, sett bort ifra friksjon skape nok kraft til å drive seg selv rundt i evigheten...men jeg vetikke
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Hvis jeg forstår fysikken godt nok så vil det der, sett bort ifra friksjon skape nok kraft til å drive seg selv rundt i evigheten...men jeg vetikke
Vis hele sitatet...
Ser du bort fra friksjon vil et legeme satt i bevegelse fortsette å bevege seg i all evighet, så det er ikkje oppsiktsvekkande ein gong, men fullstendig i tråd med både praktisk erfaring (planeter) og teorien.

Kor mange hundre år er det sidan F=m*a vart etablert eigentleg...? Var det ikkje ein viss mr. Newton som kom opp med det konseptet?

Reint praktisk feiler forøvrig konseptet på at du må tilføre energi når du senker et legeme lettare enn vatn ned i vatn. Den energien får du igjen når du plukker legemet ut frå vatnet igjen. Energien er E=mgh, der m er massen av væska du fortrenger, og h er høgda du aukar vasstanden med.
Nå må du huske på at ballongene skal ned i sjøen også, ikke bare opp. Dette vil kreve en del energi.
Jeg sa ikke sett bort i fra alle krefter som påvirker legemet, vi har jo noe som heter gravitasjon, hvis jeg kaster en ball opp, sett bort i fra friksjon så vil den ikke fortsette for alltid. Men jo skjønner jo nå poenget ditt hehe, veldig dum utalelse av meg. Men nå har jeg jo ikke fullført vgs enda så dere får ha meg unnskyldt.
Reinert med beine !
griped's Avatar
må som sagt mye kraft til å overvinne det hydrostatisk trykket ifra væskesøylen for å dytte en slik ball igjennom pakningene, og hvis du bare har en slange oppdelt i flere rome vil det hydrostatiske trykket hele tiden prøve å presse slange ut nedover, dette trykket er selvsagt ikke der oppe :P men når vi først er inne på slike maskiner så hadde det vært gøy om man kom med flere forslag som en "evighetsmaskin" jeg har et par, må bare gidde å tegne dem :P
Hva om man gjør det samme med helium i luft eller en lettere gass i den tyngste gassen?

Edit , Nei faen ;D
Sist endret av Sixpounder; 15. oktober 2010 kl. 23:31.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Vann fordamper pga jordvarme opp til toppen av dette "parishjulet" og så kondenseres det til væske i topen og renner til siden og tvinger hjulet ned, deretter fordamer dette på nytt osv osv. :P

Hele dette avlange hullet må lages med tett vekk slik at det ikke fylles opp med vann selvfølgelig, men må nok ha 10% av hullet fyllt opp med mat olje haha

Vet godt dette ikke vil funke i praksis, men håper flere kan komme med slike rare kontruksjoner.


http://i227.photobucket.com/albums/dd201/griped_bucket/evighetsmaskin.jpg

Vil også bygge seg trykk hvis det er helt tett, men det burde det gå an å funnet en løsning på.
Sist endret av griped; 15. oktober 2010 kl. 23:49.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
griped: gratulerer, du tilfører energi. So what else is new?

Utover at det ser ut til å vere en ekstremt dårlig måte å konstruere en termisk motor på. Sjekk Carnot-motor for meir info.
Det vil ta tid før 1 liter vann fordamper 1 meter under bakken. Varmepumpen er vel mye mer effektiv!
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
griped: gratulerer, du tilfører energi. So what else is new?

Utover at det ser ut til å vere en ekstremt dårlig måte å konstruere en termisk motor på. Sjekk Carnot-motor for meir info.
Vis hele sitatet...
Er jo det som er litt morsomt, hadde det ikke vært det hadde jeg jo ikke postet den da

Ja det er klart man tilfører energi, men det er jo fra en energikilde som er tilnærmet uendelig.

Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Det vil ta tid før 1 liter vann fordamper 1 meter under bakken. Varmepumpen er vel mye mer effektiv!
Vis hele sitatet...
trur du det er 100 grader + 1 meter under bakken??

nei er nok snakk om noen tusen meter denne "kløfta" men som sagt sier ikke at dette er praktisk og lønnsomt.
Åja så nå at du skrev at det skulle være 100grader+++, men da må dette...hjulet ha en diameter på mange kilometer for å komme ned til en slik varme, skorpen på jorda er vel rundt 40 kilometer, først da kommer du til mantelen som er varm. blir forferdelig mye styr for lite energi, uansett så er ikke dette en evighetsmaskin da den bruker tilført energi som slashdot poengterer
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Åja så nå at du skrev at det skulle være 100grader+++, men da må dette...hjulet ha en diameter på mange kilometer for å komme ned til en slik varme, skorpen på jorda er vel rundt 40 kilometer, først da kommer du til mantelen som er varm. blir forferdelig mye styr for lite energi, uansett så er ikke dette en evighetsmaskin da den bruker tilført energi som slashdot poengterer
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke å dra 40 000m under bakken for å oppnå en temperatur som er over 100 grader.....
Sikkert sant, veit ikke allverdens. Men kreativ er du. Her er en kar som sier han har en tilnærmetlik evighetssmaskin...og han bor i drøbak hehe

http://www.hvafor.no/index.php?optio...logi&Itemid=16
Reinert med beine !
griped's Avatar
Men den blir jo "drevet" av tyngdekraften og den er jo ikke noe mer uendelig enn varmen fra jorden.
Hva med denne, ville den funket? Magneten til høyre drar kjøretøyet til seg som gjør at det går fremover.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av LordMaffe Vis innlegg
Hva med denne, ville den funket? Magneten til høyre drar kjøretøyet til seg som gjør at det går fremover.
Vis hele sitatet...
haha ja den er fin, er slike jeg ville hatt flere av
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av LordMaffe Vis innlegg
Hva med denne, ville den funket? Magneten til høyre drar kjøretøyet til seg som gjør at det går fremover.
Vis hele sitatet...
Desverre vil nokk kjøretøyet stått stille å trekt "kranen" og ikke gått fremover.

Sitat av Alphanio Vis innlegg
Desverre vil nokk kjøretøyet stått stille å trekt "kranen" og ikke gått fremover.
Vis hele sitatet...
Se for deg att du har en magnet i munnen og en i hånden.

Ville du gått automatisk fremover om du tok den du har i hånden nærme munnen?
Sitat av LordMaffe Vis innlegg
Hva med denne, ville den funket? Magneten til høyre drar kjøretøyet til seg som gjør at det går fremover.
Vis hele sitatet...
Kraften fra magneten til høyre som virker på magneten til venstre, er like stor som kraften fra magneten til venstre som virker på den til høyre. Derfor nuller de hverandre ut.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Sikkert sant, veit ikke allverdens. Men kreativ er du. Her er en kar som sier han har en tilnærmetlik evighetssmaskin...og han bor i drøbak hehe

http://www.hvafor.no/index.php?optio...logi&Itemid=16
Vis hele sitatet...
http://www.galleri-finsrud.no/sider/mobile/mobile.html

Her er en link til hjemmesiden til manne som sto bak denne maskinen. Det er også en film der som handler om "fri energi", om og få energi ut av ingenting.

Sjekk ut sida og se filmen, interessante greier!
Sist endret av Znerk; 16. oktober 2010 kl. 01:00.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Znerk Vis innlegg
http://www.galleri-finsrud.no/sider/mobile/mobile.html

Her er en link til hjemmesiden til manne som sto bak denne maskinen. Det er også en film der som handler om "fri energi", om og få energi ut av ingenting.

Sjekk ut sida og se filmen, interessante greier!
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Simple_..._Overunity_Toy

http://peswiki.com/index.php/Directo...rpetuum_Mobile

Pissprat. Det er ikkje interessant. Det er ikkje evighetsmaskin, bare maskin med lavt tap.
Sist endret av vidarlo; 16. oktober 2010 kl. 01:07.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Desverre vil nokk kjøretøyet stått stille å trekt "kranen" og ikke gått fremover.



Se for deg att du har en magnet i munnen og en i hånden.

Ville du gått automatisk fremover om du tok den du har i hånden nærme munnen?
Vis hele sitatet...
haha jeg håper da folk forstår at dette ikke virker uten hjelp fra forklaringen din
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Første du lærer når du tar fysikk på Videregående er at en evighetsmaskin er umulig, og hvis du nekter å godta dette er nok ikke fysikk veien for deg å gå.

Men for all del, fortsett å post slike fantastiske "oppfinnelser"!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Bea Vis innlegg
Første du lærer når du tar fysikk på Videregående er at en evighetsmaskin er umulig, og hvis du nekter å godta dette er nok ikke fysikk veien for deg å gå.
Vis hele sitatet...
Det er feil tankemåte. Vi har ingen garanti for at termodynamikken stemmer, men før en hevder at det ikkje stemmer så bør en ha pokker så solid grunn å stå på. En bør ha metode for å falsifisere termodynamikkens tredje lov på lager, og dele ut metoden til alle som spør. Og en bør gjerne ha ein alternativ forklaringsmodell på lager også

Eg trur ikkje det kjem til å skje, men å avvise det totalt er ikkje spesielt vitenskapleg - for termodynamikkens tredje lov er rimelig enkel å falsifisere: lag en rykande varm kopp kaffi til meg ved å tilføre mindre energi enn det som ender opp i vatnet. Verre er det ikkje.
Sitat av slashdot Vis innlegg
http://en.wikipedia.org/wiki/Simple_..._Overunity_Toy

http://peswiki.com/index.php/Directo...rpetuum_Mobile

Pissprat. Det er ikkje interessant. Det er ikkje evighetsmaskin, bare maskin med lavt tap.
Vis hele sitatet...
Ey! du trenger ikke komme med "stygge" kommentarer til en post som i høyeste grad er relevant i denne diskusjonen.. Jeg sier at dette er interessant fordi dette handler om forskjellige måter å skape fri energi (evighetsmaskiner om du vil) på.. Jeg har ikke sagt at noe av dette fungerer i realiteten, men debatten rundt dette er interessant!

Jeg for min del syntes at filmen jeg linket til er meget interessant, ikke bare lærer jeg om historien bak de forskjellige teoriene, men den forklarer også hvordan de "virker".. Du får ta ditt eget standpunkt når det kommer til om dette er interessant eller ikke, men du kan holde deg for god til og kalle andre meninger for pissprat

Ga deg foresten KP ved en feil.. er trøtt..
Sitat av Znerk Vis innlegg
Du får ta ditt eget standpunkt når det kommer til om dette er interessant eller ikke, men du kan holde deg for god til og kalle andre meninger for pissprat
Vis hele sitatet...
Norsk ordbok: pissprat ( fam.) tomt snakk

Pissprat er pissprat....
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Yeah lulz:



IKKE kritiser med effektap, vaccum, spredning og alt det der, jeg VET det er umulig.

Edit: Sikkert bedre med kondensator eller et lite oppladbart batteri.
Sist endret av Fleff; 16. oktober 2010 kl. 01:40.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Znerk Vis innlegg
Ey! du trenger ikke komme med "stygge" kommentarer til en post som i høyeste grad er relevant i denne diskusjonen.. Jeg sier at dette er interessant fordi dette handler om forskjellige måter å skape fri energi (evighetsmaskiner om du vil) på.. Jeg har ikke sagt at noe av dette fungerer i realiteten, men debatten rundt dette er interessant!
Vis hele sitatet...
*sukk*
Nei, kommentaren er ikkje interessant, fordi det er et prinsipp som er tilbakevist mange ganger. Måten den fungerer på er pendler som har rimelig stor energi, sammenligna med energitapet til kula.

Debatten rundt fri energi er totalt uinteressant inntil nokon greier å grave fram noko som falsifiserer termodynamikkens tredje lov. Som sagt - noko så enkelt som å lage ein kopp kaffi med mindre tilført energi enn den varmeenergien som vatnet ender opp med duger lenge. INGEN har gjort det til dags dato, sjølv om veldig mange har hevda det. Men påstander duger ikkje.
Sitat av Znerk Vis innlegg
Jeg for min del syntes at filmen jeg linket til er meget interessant, ikke bare lærer jeg om historien bak de forskjellige teoriene, men den forklarer også hvordan de "virker".. Du får ta ditt eget standpunkt når det kommer til om dette er interessant eller ikke, men du kan holde deg for god til og kalle andre meninger for pissprat
Vis hele sitatet...
Vitenskap handler ikkje om kva du måtte meine eller ikkje, men kva ein faktisk veit. Kanskje er termodynamikken feil, men det er ein teori som har holdt seg totalt utan revisjon rimeleg lenge, og det er ingenting som tyder på at noko vil motseie den. Inntil nokon kjem med falsifisering av den så er det fornuftig å anta at den stemmer.

The second law of thermodynamics holds, I think, the supreme position among the laws of Nature. If someone points out to you that your pet theory of the universe is in disagreement with Maxwells equations - then so much the worse for Maxwell's equations. If it is found to be contradicted by observation, well, these experimentalists do bungle things sometimes. But if your theory is found to be against the second law of thermodynamics I can give you no hope; there is nothing for it but to collapse in deepest humiliation.
Arthur Eddington
Vis hele sitatet...
Så får folk prøve å beklage at eg forveksla 2. og 3. lov
Hvis ballene er lettere enn vannet må du jo tenke på at de trenger energi for å komme seg ned også. Den energien er like stor som den som blir skapt når de skal opp igjen
Slashdot: Du får mene hva du vil, men jeg for min del syntes det er meget interessant å se på de forskjellige konseptene som er utviklet. Det ser heller ikke ut som om jeg er den eneste her på forumet..(har dukket opp flere tråder.) Disse maskinene som noen mener er evighetsmaskiner er nok bare MEGET energieffektive, men teoriene og ideene som ligger bak maskinene er gode (nå mener vel du at de ikke er gode, fordi de ikke er eller kan bli istand til og lage fri energi, eller gå i evigheter. Dette er jo forsåvidt sant, men mange av maskinene er likevel avanserte og komplekse konstruksjoner som er godt gjennomtenk, noen av dem er også svært energieffektive.)

Jeg skjønner hva du mener når du sier at debatten rundt fri energi er totalt uinteressant ..(*begrunnelse*), men jeg er ikke enig med deg. Som jeg nevnte tidligere, mener ikke jeg at noen av konstruksjonene genererer "fri energi" eller er evighetsmaskiner. Jeg syntes likevel at temaet er interessant, det er også interessant og lese om de som faktisk har forsøkt og lage slike konstruksjoner, selv om de ikke "fungerer".
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Hvis ballene er lettere enn vannet må du jo tenke på at de trenger energi for å komme seg ned også. Den energien er like stor som den som blir skapt når de skal opp igjen
Vis hele sitatet...
Herregud det er jo ikke det, densiteten i lufta rundt ballene og inni ballene er jo det sammen, det er det ikke når ballen er i vannet, men ballen må derimot overvinne trykket som påvirker arealet av ballen fra vannsøyla for å komme inn i vannet, det er her det er mye motstand. ikke å dra ballene ned.

Hvis man har en tank med vann og et lite hull i bunnen der det går ei snor igjennom, i hver sin ende av snora er det en ballon, der den ene er i bunnen av vanndunken, mener du altså at ikke ballongen vil flyte opp pga den ballongen som henger i andre enden av snoren presser liker mye nedover pga tyngden som den andre ballongen har oppdrift i vannet?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Znerk Vis innlegg
mange av maskinene er likevel avanserte og komplekse konstruksjoner som er godt gjennomtenk
Vis hele sitatet...
Og hva så? Det finnes masse ting som er "avanserte og komplekse konstruksjoner som er godt gjennomtenkt", det betyr likevel ikke at de har noe vettugt for seg. T.d. den katolske kirke.
det er også interessant og lese om de som faktisk har forsøkt og lage slike konstruksjoner, selv om de ikke "fungerer".
Vis hele sitatet...
Dét kan godt være. Psykologisk sett er det sikkert litt interessant, helt sikkert på andre områder også. Men ikke fra et naturvitenskapelig standpunkt. "Ah, du greide ikke å falsifisere termodynamikkens lover? Tja, vi kan vel kanskje skrive deg opp på lista over folk som har prøvd da, siden du brukte årevis av livet ditt på dette. Du er nummer... 37.427.832 - gratulerer."

Magasinet "Illustrert Vitenskap" er jo også interessant på sin måte. Scientologi likeså, og konspirasjonsteorier. Jeg kan sikkert dikte opp masse andre ting som er "interessante" og fulle av hull (:
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det vil ikkje fungere ettersom du må greie å trekke kulene inn i tanken, som krever tilføring av energi Trykket der er jo en funksjon av vannsøyla.
Vis hele sitatet...
Hva med nå, gjør dette overhode noe forskjell?Click image for larger version

Name:	vann hjul.png
Views:	158
Size:	53,1 KB
ID:	8179

Vil trykket ved bunnen av tanken fortsatt være for stort?

Er trykket i bunnen påvirket av den totale vann mengden som befinner seg over røråpningen?

Ser du skriver at trykket er en funksjon av vann søyla. Betyr det at man kan "se bort i fra" vannet rundt denne vannsøylen som befinner seg over røret?

Om man fortrenger så godt som alt vannet fra denne vannsøylen vil det gjøre noen forskjell?
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Hva med nå, gjør dette overhode noe forskjell?Vedlegg 8179

Vil trykket ved bunnen av tanken fortsatt være for stort?

Er trykket i bunnen påvirket av den totale vann mengden som befinner seg over røråpningen?

Ser du skriver at trykket er en funksjon av vann søyla. Betyr det at man kan "se bort i fra" vannet rundt denne vannsøylen som befinner seg over røret?

Om man fortrenger så godt som alt vannet fra denne vannsøylen vil det gjøre noen forskjell?
Vis hele sitatet...
trykk vil fortsatt prøve å presse kulene ut åpningen.

Du kan enkelt regne ut hvor mye trykk som påvirker ved dette enkle regnestykket.

D*H*0.0981=B

hvor

D er denistet altså 1 kg pr L i vann

H er høyden på væskesøylen la oss si 1m

0.0981 er tyngdekraftens akslerasjonshastighet

B svaret blir oppgitt i bar.

1*1*0.0981= 0.0981 bars trykk= 9810 Pa

og hvis disse ballene er 10 cm i diameter og har et stempelareal på

5*5*3,14= 78,5cm2

Så må du for å dytte en slik ball gjennom åpningen så må du dytte med en kraft på:

F=P*A

F= 9810Pa * 0.00785m2

F= 77 newton

77/9.8= 7,86kg

og en slik ball med luft i vann vil ha en løftekraft på:

Volumet av ballen: 4*3,14*0.5*0.5*0.5/3= 0,52dm2=0,52L

oppdriften blir det samme som vekten av vannet volumet av ballen fortrenger, i dette tilfellet veier 0,52L rent vann 0,52kg

På 1M vil vi klare å maksimum ha 10baller i badet på en gang, dette vil gi en løftekraft på hele 5,2kg, men vil likervel ikke bli nok til å drå inn en ny ball som krever minimum 7,86kg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av griped Vis innlegg
På 1M vil vi klare å maksimum ha 10baller i badet på en gang, dette vil gi en løftekraft på hele 5,2kg, men vil likervel ikke bli nok til å drå inn en ny ball som krever minimum 7,86kg.
Vis hele sitatet...
Konklusjonen blir vel at det vil gå rundt, men feil veg, og kun så lenge du har potensiell energi (vannsøyle) å bruke på det

Og znerk: om energieffektivisering interesserer deg, så vil eg påstå at det er meir interessant å sjå på ting som har real-world benefits framfor tullinger som lager maskiner der ei kule kan gå i ring...

Motorer bruker 60-70% av energien i industrien, så en motor som er 2% meir effektiv vil ha stor virkning for totalt energiforbruk. Og dei siste åra har motorer blitt meir effektive, med EFF-standarder, bedre drives og bedre styringssystemer. Det er ting som fungerer.
Sitat av griped Vis innlegg
Men den blir jo "drevet" av tyngdekraften og den er jo ikke noe mer uendelig enn varmen fra jorden.
Vis hele sitatet...
Lol? Gravitasjonskraften fra jorda vil være så lenge jorda vil være der. Jordas kjerne på den andre siden blir stadig kjøligere. Tror du at Jordas gravitasjonskraft plutselig skal forsvinne en gang?