Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 5363
Hey y'all

Jeg er ny her på forumet, og dette er min første post. Beklager hvis det blir en del feil. Så, on topic;

Jeg røyker ikke sigaretter, tar bare en sjelden sigg en gang i blant. Har røyket en vannpipe, men er en stund siden. Jeg har røyket hasj en gang, for mange måneder siden.

I går røyka jeg for første gang marijuana, blandet med tobacco så klart. Jeg merket ingen effekt bortsett fra at det var behagelig og jeg sovnet lett og godt den natta, noe som er uvanlig. Men er det ikke mer til marijuana enn det?

What's more, første gang jeg røyka hasj merka jeg heller ikke mye - men da var jeg temmelig full også. Alt var bare behagelig.

Også lurer jeg på nårtid THCen går ut av kroppen? Vi skal ta urin-prøver på skolen i slutten av Januar, for å se hvem som har røyket - sliter jeg da eller?
Røyka bare en halv joint liksom.. Er det noe jeg kan gjøre for at det skal gå fortere ut av kroppen? Har hørt at å spise citrus-frukter og å drikke masse vann skal funke bra..

Til slutt skal det sies at sigaretter kan gå å legge seg! Føltes mye mer naturlig og behagelig å røyke hasj/marijuana enn ren tobakk. Også slipper jeg å innta 10 000 ekle kjemikalier også.. Herbs for life!

Yeye, håper på svar! Takk på forhånd!
Jeg fikk ikke funk før min sjette gang på cannabis, så det er helt normalt. THC'en kommer til å være ute av kroppen din i slutten av januar, nothing to worry about - siden du ikke er en aktiv røyker. Drikk vann ofte, og tren mye.
Sist endret av daaa; 22. januar 2011 kl. 14:02.
Eller at du bare har fått alt for lite potente saker...
Trådstarter
8 1
Åh gud, det var en stor lettelse. Satser på å ikke bli busta da!
Mind of Sonic
SonicMind's Avatar
81 4
Er nok ute etter 1-6 dager.

Kjente selv også ikke før min 5 - 7 gang, men var også det at jeg hadde så store forhåpninger til cannabis og trodde at alt skal bli fantastisk, til jeg fant ut mere om hvordan rusen var. Er mange år siden dette, men har også mye å si på kvaliteten på cannabisen.
Trådstarter
8 1
Det luktet godt hverfall, men nå har ikke jeg mye peiling. Marijuana'en var visst fra Jamaica, men det kan jeg ikke vite for sure..
Det du kan si om prøven er positiv er at du har sittet i rom med noen som røykte hasj. Tror ikke du blir busta for å være passiv røyker.
Trådstarter
8 1
Takk Nitro, ser gjennom tråden din nå.

Yeah, jeg røyka ute da. Men skal prøve meg på den hvis prøven viser seg å være positiv. Antar at sakene var ganske potente ettersom han jeg røyket sammen med begynte senere å danse, synge og var generelt i topphumør. Største dealer in town btw. Now, vet ikke hvor mye det har å si. Det var tørre saker, så grønt ut - men vanskelig å se, var rimelig mørkt ute.
Sitat av Mandown Vis innlegg
I går røyka jeg for første gang marijuana, blandet med tobacco så klart. Jeg merket ingen effekt bortsett fra at det var behagelig og jeg sovnet lett og godt
Vis hele sitatet...
Herbs for life!
Vis hele sitatet...

Eh... Javel?
Trådstarter
8 1
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Eh... Javel?
Vis hele sitatet...
Jeg mente det føltes mye mer naturlig enn sigaretter, og behagelig. Synes generelt sigaretter er noe dritt. Og som rusen det "skal" gi, vil jeg påstå at det er et mye bedre og tryggere rusmiddel enn alkohol og tobakk. Happy?
Visste ikke noe videre om MJ's effekt da jeg starte, men fikk funk første gangen. Tror mange "ikke får virkning" fordi du er rimelig oppegående når du er skakk, det er ikke helt alkoholrus i hvor borte du blir.

Sitat av Mandown Vis innlegg
Jeg mente det føltes mye mer naturlig enn sigaretter, og behagelig. Synes generelt sigaretter er noe dritt. Og som rusen det "skal" gi, vil jeg påstå at det er et mye bedre og tryggere rusmiddel enn alkohol og tobakk. Happy?
Vis hele sitatet...
Tobakk er vel også en urte, strengt tatt. Men det man får kjøpt over disken er vel mere industriprodukt og kjemikalier enn urtemateriale nå for tiden.
Sist endret av anamnesis; 22. januar 2011 kl. 14:56.
Trådstarter
8 1
Sitat av anamnesis Vis innlegg
Visste ikke noe videre om MJ's effekt da jeg starte, men fikk funk første gangen. Tror mange "ikke får virkning" fordi du er rimelig oppegående når du er skakk, det er ikke helt alkoholrus i hvor borte du blir.



Tobakk er vel også en urte, strengt tatt. Men det man får kjøpt over disken er vel mere industriprodukt og kjemikalier enn urtemateriale nå for tiden.
Vis hele sitatet...
Of course, men jeg liker ikke "innpakningen" til sigaretter. If you know what I mean.. Selve konsistensen. Men jeg gir opp. Det er ikke noe å diskutere.
Sitat av Mandown Vis innlegg
Jeg mente det føltes mye mer naturlig enn sigaretter, og behagelig. Synes generelt sigaretter er noe dritt. Og som rusen det "skal" gi, vil jeg påstå at det er et mye bedre og tryggere rusmiddel enn alkohol og tobakk. Happy?
Vis hele sitatet...
Men likevel blanda du det sammen med tobakk.
Hvis du synes sigaretter er noe drit, så ikke røyk det da vel.

Tror jeg ville ventet litt med å påstå ting til jeg hadde prøvd det mer en to ganger "uten noen effekt" som du sier.
Trådstarter
8 1
Er fullt klar over det. Men jeg tenker på det som kommer - og på alle andre weed-smokers. Dessuten sov jeg godt!
Noen ganger kommer man over strains som kan være litt kjedelige, de trenger ikke å være svake eller av dårlig kvalitet, men rett og slett ikke har utgangspunkt som en morsom strain.

I tillegg så er det nemlig slik at cannabisrusen fungerer forskjellig på folk utifra toleranse og personlighet. Jeg vet fra personlig erfaring at cannabis kan fungere nærmere som ett sovemiddel/velvære middel når du ikke har brukt det på lenge. Rusen omfattes i større grad av trøtthet og velbehag og ikke like mye "mindflow"(rus relatert tankegang) og omfattelse av cannabisrusens store perspektiv.

Jeg anbefaler deg og spise ett godt måltid sammen med en godnatt søvn før du begir deg ut på cannabisen neste gang, tenk også dose. Det vil si at du tar noen trekk, VENTER, for så og røyke mer om du ikke er fornøyd. Røyker du for mye som en intolerant person vil du oppleve cannabisrusen som slitsom og veldig mettende i den grad at du ønsker søvn og ro.

Ikke bland cannabis med alkohol om du har lyst å få noe ordentlig spesielt ut av rusen, det kan du heller forsøke senere når du forstår deg på hva rusen handler om senere.

Lykke til!
Litt flaut at du sier "Herbs for life" når du aldri har vært fjern, og du kan gjærne røyke gress uten tobakk.. men men.
Du er nokk clean til slutten av Januar.

Husk å hold røyken lenge nede i lungene når du trekker hvis du vil bli ordentlig fjern.
jeg kjente ingenting før syvende gangen. og da smalt det!
jeg kjente heller ingenting før min tredje gang, da møtte jeg "spaden" som vi sier her.
Det er når rusen kommer som en spade i hodet.
Trådstarter
8 1
Takk Zion, for et fyldig svar. Jajaja, slutt å mase da Cheesy, Roundsound - ville bare ha svar på mine spørsmål.
Flere som ikke kjenner noe de første gangene, eller så er det skikkelig dritt du har røkt som også er vanligt blandt de som røyker de første gangene.

Tror ikke du kan få det fortere ut av kroppen me å drikke vanOsv, fordi det tas opp i no vev eller no så det går ut når det går. men hvis du bare har røket noen ganger er det ute etter ca en måned.
Men alt er jo inividuelt men sånn cirka =)
,
Digital nomade
trippy's Avatar
Skreiv en checkliste over ting som man kanskje gjør feil for en stund siden. http://freak.no/forum/showthread.php?t=153434

jeg blei heller ikke stein første gangen, tok noen ganger før jeg blei stein. Ikke ha så høye forventninger til rusen. Ikke leit etter rusen, la den heller komme til deg.
Jeg blei ikke stein før første gang jeg røyka bong,det var vell femte gang jeg røyka elr noe sånt.
Det var hasj fra samma plate som jeg røyka alle de 5første gangene,så kvaliteten var god nokk de første gangene og.
Etter det blei jeg påvirka så og si vær gang jeg røyka,hasjrusen må man som regel bli kjent med før man får de deiligste effektene.
Musikk er uansett veldig behagelig og høre på når man er fjern.









o
Det jeg reagerer på er hvorfor skolen skal teste deg.. I utgangspunktet ville jeg tro at dem ikke har en dritt med hva du gjør i helgene/fritiden din.
Sitat av trippy Vis innlegg
Skreiv en checkliste over ting som man kanskje gjør feil for en stund siden. http://freak.no/forum/showthread.php?t=153434

jeg blei heller ikke stein første gangen, tok noen ganger før jeg blei stein. Ikke ha så høye forventninger til rusen. Ikke leit etter rusen, la den heller komme til deg.
Vis hele sitatet...
Takk for den, visste ikke om punkt 4. Kanskje derfor jeg ble høy første gangen ettersom jeg hadde røyka salvia før og det aktiverer CB1 reseptoren (og K-opioid..)
Sitat av BB_King Vis innlegg
Flere som ikke kjenner noe de første gangene, eller så er det skikkelig dritt du har røkt som også er vanligt blandt de som røyker de første gangene.

Tror ikke du kan få det fortere ut av kroppen me å drikke vanOsv, fordi det tas opp i no vev eller no så det går ut når det går. men hvis du bare har røket noen ganger er det ute etter ca en måned.
Men alt er jo inividuelt men sånn cirka =)
,
Vis hele sitatet...
Du har vist ikke så mye peiling på urinprøver?

Har avlagt mange urinprøver og når jeg har latt det gå ca 1mnd mellomrom mellom hver gang, så tar det 5-10 dager før det er ute. det fordi jeg har drukket mye KALDT vann, og appelsin juice og trent nesten hver dag.
Sier du det, intresant.

Min lege som sa dette....
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Sitat av Mandown Vis innlegg
Hey y'all
I går røyka jeg for første gang marijuana, blandet med tobacco så klart.

What's more, første gang jeg røyka hasj merka jeg heller ikke mye

Til slutt skal det sies at sigaretter kan gå å legge seg! Herbs for life!

Yeye, håper på svar! Takk på forhånd!
Vis hele sitatet...
Ja, du er tøff!.

jeg kjente ikke noen effekt av cannabis de første 3-4 gangene, jeg fikk bare hoste og ble svimmel, var selv litt full og sovna av etter et bøttetrekk..

stoffene går ut av kroppen fra 5 til 10 dager vil jeg tro , har hørt appelsinjuice hjelper, men tviler egentlig litt på at det er så effektivt. for å stå på drug testen må du ha under 50 ng/ml thc i kroppen for å stå testen
røyk på en 1000ml vannbong av glass og hold trekket nede 3 sekunder ish, da vil du garantert merke litt mer enn forrige gang
Eller sleng deg på bøtta..

Funker det ikke da - plan B: Skift dealer.
Du har nok røyka no dårlig greier, eller så har du ikke innhalert skikkelig. Ta skikkelige magadrag
Jepp som han andre karen sa med strains, det er to strains hvorav hver type hasj eller grønt vil være dominant av og derav ha en overdøvende effekt. Indica gir bodybuzz primært hvor du kjenner kroppen blir avslappet og virker nesten som muskelavslappede. Sativa gir headbuzzen og den som etter egenerfaring gir latterkrampe, godt humør og oppstemthet.

Og det er som de sier, noen får funk første gang, andre ganger må kroppen bli "vandt" med stoffet før det plutslig sier bang også sitter du der.

Selv røyket jeg noe dårlig hasj første gangen, skikkelig bøffa greier men joda alikevel fikk jeg latterkrampe til tusen osv. Men det kan jo ha vært placebo også da =)

Vil si etter noen ganger vet du hva du skal kjenne etter når du lytter på kroppen, så er det rett og slett bare å slappe av, se en film. Generelt sett gjøre noe du har lyst til, og ha gjerne godt selskap da jeg kjenner rusen mer merkbart i godt selskap kontra alene hjemme.

Ble litt mer en oppramsing og samling av hva de andre hadde sagt før meg og ett par tips. Ikke forvent hva rusen gir, vent å se og prøv å ikke tenk så mye på det og bare go with the flow^^