Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2557
Hei, et nummer som er +596596559953 ringer meg flere ganger daglig. Jeg svarer aldri fordi jeg tenker det er et eller annet menneske i Afrika eller noe som ringer. Er det noen som vet hvor dette er fra? :s
+596 er både på Martinique og De Franske Antiller.
etter litt google og helvete

så fant jeg kanskje frem til noe :P

http://www.pagesjaunes.fr/pagesblanc...Annonceur=plan

( nope, jeg forstår ikke en dritt av fransk , men men ) :P

kjenner du kanskje hu her? Var kun hun som het det til etternavn

http://www.facebook.com/charlotte.lecellier

også hun her da http://www.facebook.com/charlotte.le...00000066799816

Er chartlotte og helene typisk franske navn ??
Sist endret av Itsnotover; 18. oktober 2010 kl. 04:54.
Jepp, det er helt vanlige franske navn.
Du har vel ikke svart på en nigeriamail? Jeg ble oppringt fra afrika etter jeg kødda med noen som prøvde å svindle meg. tok telefonen og la på gang på gang bare for å tappe litt kronasje fra svindlerjævlene, samt at de måtte bruke en del tid på å svare på tullemailene mine i stedet for å svindle andre, mer godtroende mennesker.
Neste gang noen ringer fra det nummeret, gjør som du ville gjort med telefon selgere.
Ta telefonen, snakk i noen sekunder før du sier at du trenger et par minutter for å ta kaffekjelen av komfyren e.l.
La telefonen ligge til den som ringer legger på.
Har gjort det før med en telefon selger. Han la på etter 40 min. Kostet meg ikke en dritt, men ble nok litt dyrt for dem
Sist endret av Bmariuz; 18. oktober 2010 kl. 09:14.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Har gjort det før med en telefon selger. Han la på etter 40 min. Kostet meg ikke en dritt, men ble nok litt dyrt for dem
Vis hele sitatet...
Nå satt vel selgeren med timeslønn, og da var han nok sikkert fornøyd med å ikke gjøre noe på 40 minutter.

Dyrt for bedriften blir det neppe, ettersom de sitter på fastlinje, og betalte trolig kun 40 kroner for samtalen. Dersom flere hadde gjort dette, så vil det koste de betydlig mer. Keep it going!
Sitat av Dyrdal Vis innlegg
Hei, et nummer som er +596596559953 ringer meg flere ganger daglig. Jeg svarer aldri fordi jeg tenker det er et eller annet menneske i Afrika eller noe som ringer. Er det noen som vet hvor dette er fra? :s
Vis hele sitatet...
Ja, tenk hvordan det hadde vært om en afrikaner hadde ringt deg.
Sitat av Eucaa Vis innlegg
Ja, tenk hvordan det hadde vært om en afrikaner hadde hadde råd til å ringe deg.
Vis hele sitatet...
ikke ring tilbake iallefal, har vert snakk om at det er svindel.(jeg har prøvd, og ble ikke svindla, kansje jeg var heldig) Er ikke sikker på om de kan tappe deg for penger, når du tar den dog...
Ta telefonen og spør hva de vil. Fikk en lignende telefon fra frankrike med ei norsk dame i andre enden av røret som tilbød meg en gratis boksershorts o.O
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Ta telefonen og spør hva de vil. Fikk en lignende telefon fra frankrike med ei norsk dame i andre enden av røret som tilbød meg en gratis boksershorts o.O
Vis hele sitatet...
Sikker på at det ikke var fra Sverige? Jeg har fått en helt lik samtale.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Neste gang noen ringer fra det nummeret, gjør som du ville gjort med telefon selgere.
Ta telefonen, snakk i noen sekunder før du sier at du trenger et par minutter for å ta kaffekjelen av komfyren e.l.
La telefonen ligge til den som ringer legger på.
Har gjort det før med en telefon selger. Han la på etter 40 min. Kostet meg ikke en dritt, men ble nok litt dyrt for dem
Vis hele sitatet...
40,- kr for 40 minutter? Da hadde det vært dyrt for bedriften ja. En minuttpris på noen få øre er vel mer riktig. Dette selskapet vil nok helt sikkert ringe deg tilbake også. For å unngå tilbakering så kan du be selgeren om å slette deg fra alle lister.

Som en bonus til deg så tenkte jeg å informere om en kampanje jeg var involvert i når jeg jobbet i en salgsbedrift. Vi ga bort verdier for 5000 kr til eksisterende kunder, og da snakker vi gratis internett, ett latterlig godt tilbud på HD/HDPVR-dekoder, og rundt 30 gratis TV-kanaler i 12-mnd. Vi opplevde ofte at kunder bare la på uten at man fikk presentert seg selv eller tilbudet.

Jeg vil påstå at dersom de hadde brukt 30-sekunder på å høre på denne selgeren, så hadde de ikke akkurat angret på det. Årsaken til at de beste tilbudene kommer via telefon er fordi at det er mye dyrere å sende ut reklame til husstanden.

Har selv fått en del gode tilbud pr. telefon som det ikke er mulig å takke nei til. De som ringer og tilbyr boksere, helsekost og sokker derimot, får heller ett høflig nei.
Sist endret av caperno; 18. oktober 2010 kl. 12:16.
Det nytter vel ikke å lete i den franske telefonkatalogen hvis du skal finne noen i Karibien?
Sist endret av bronsky; 18. oktober 2010 kl. 12:23.
Har ringt 10 ganger sålangt idag, utrolig irriterende må jeg si!
Sitat av caperno Vis innlegg
40,- kr for 40 minutter? Da hadde det vært dyrt for bedriften ja. En minuttpris på noen få øre er vel mer riktig. Dette selskapet vil nok helt sikkert ringe deg tilbake også. For å unngå tilbakering så kan du be selgeren om å slette deg fra alle lister.
Vis hele sitatet...

Se på telefonprisene til Telenor for bedrift, ved utringing til mobil.
Ett callsenter har nok langt bedre betingelser enn de prisene der. Du tror vel ikke at alle Telenor sine bedriftskunder har samme pris? Desto større volum, desto lavere priser.

Dessuten, så har jo alltids Telio ett godt tilbud til bedrifter som er litt prisbevisste.
Sist endret av caperno; 18. oktober 2010 kl. 18:12.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av prenix Vis innlegg
Se på telefonprisene til Telenor for bedrift, ved utringing til mobil.
Vis hele sitatet...
Alle som har litt volum har egne avtaler. Når en bruker et par hundre tusen i måneden på telefoni kan en glatt gå til telenor og forhandle
Vær obs da det også kan være svindel, noen klarer å trekke penger fra din telefon bare du svarer, selvom det egentlig ikke skal gå.
Sitat av Dyrdal Vis innlegg
Har ringt 10 ganger sålangt idag, utrolig irriterende må jeg si!
Vis hele sitatet...
La telefonen ligge, den farlige afrikaneren kommer til å spore deg opp å grisebanke deg.
Ring telenor, netcom eller hva du har å få det sperret for inn kommende fra det nr... så er saken løst.