Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 4031
Som topicen sier så var det i dag den "offisielle" Suit up dagen i dag. Jeg stilte/stiller selv opp i dress, dog ingen bilder var det en vellykket Suit Up dag.
Så har dere nFF'ere gjort det samme? Noen som har noen historier knyttet til dette? Jeg syns selv konseptet om å ha en slik dag er knallgodt og ikke minst morsomt Jeg har ingen morsomme fortellinger eller slik, men endte med mye god respons og latter når de hørte om akkurat hvorfor jeg hadde stilt opp i dress.
Link til den offisielle facebook event nettsiden
Link til offisielle facebook gruppen

For de som ikke vet hva ISUD er så legger jeg til noen få fakta under:
Suit up er en frase og stammer fra TV serien "How I Met Your Mother" og det er karakteren Barney Stinson som sier denne frasen i ny og ned. Den blir ofte sakt i sammenheng med nye eventyr eller når de skal ut på noe form for dates.

Jeg vil selv anbefale denne serien på det sterkeste til folk der ute som ser etter en ny serie å kose seg med.

Legen.... Wait for it.....Daryyyyyyy.
Så det var derfor de gikk med dress...

De nektet å si noe
Det burde vært på en fredag syns nå jeg.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av 3RD Vis innlegg
Det burde vært på en fredag syns nå jeg.
Vis hele sitatet...
Det ville beklageligvis clashed med Casual Friday for oss som jobber i internasjonale bedrifter.
Så ikke en eneste person med dress på skolen :P
http://www.youtube.com/watch?v=TT_vf5ioXXk
http://www.youtube.com/watch?v=J4CuHcrwXmk

Barney Stinson!
Sist endret av Bombasa; 13. oktober 2010 kl. 17:03.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Representa Suit som faen på Fornebu i dag. Også slengt opp bilde på fansiden på FB.
Ble en halv-suit på meg idag. Grunnet jubileumet til Samfundet var min vanlige dress til rens ^^
Så flere på NTNU i dress da. Morsomt at folk blir med på det!
Jævlig dumt at det er midt i uka ! Hvilken idiot finner på noe sånt, jeg drøyern til fredag/lørdag

pimping pimping
AAAWWH!!! Hvorfor ikke lage tråden et par dager før dagen slik at vi fikk det med oss??
Sitat av Powlair Vis innlegg
AAAWWH!!! Hvorfor ikke lage tråden et par dager før dagen slik at vi fikk det med oss??
Vis hele sitatet...
Ja det er i jo god idè, men må jo da si, er du ikke harcore nok til å huske dagen så er du nok bare ikke hardcore nok :P En sann Barney Stinson fan ville husket denne dagen eller bare sett på face da :P
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Jævlig dumt at det er midt i uka ! Hvilken idiot finner på noe sånt, jeg drøyern til fredag/lørdag

pimping pimping
Vis hele sitatet...
er 13 oktober hvert år, kan jo ikke drive å bytte dato hvert år fordi folk vil ha det på en fredag
Sitat av skepsis Vis innlegg
er 13 oktober hvert år, kan jo ikke drive å bytte dato hvert år fordi folk vil ha det på en fredag
Vis hele sitatet...
Så sant så sant. samme med flere andre dager i året, "alle" vil jo ha Halloween på en fredag eller lørdag (for de som feirer den skikkelig) men den blir jo ikke flyttet av den grunn :P
Jeg var parat.
http://bildr.no/image/738255.jpeg
Sist endret av Zalox; 13. oktober 2010 kl. 18:48.
Sitat av Zalox Vis innlegg
Jeg var parat.
http://bildr.no/image/738255.jpeg
Vis hele sitatet...
Haha, herlig : ) Tok akkurat mitt eget bilde som vil bli postet senere på dagen i morgen. Herlig å se at det var flere nFF'ere som deltok Suit Up! dagen : )
Var kanskje 4 stk. på denne skolen som suita opp i dag, og det var de typiske "tror de er tøffe" folket, så jeg synes det var litt latterligt.. Uten om det er det jo fint å sjå folk som steller seg litt ekstra, men ikke noe jeg bryr meg om )

Jeg går på en Snowboard/sjøsport skole, så han tok våtdrakt under dressen og sa han skulle bli med å stå wakeboard i dressen, men han feiga ut på slutten, så ble ingen ting av at han stod med dress.
Sist endret av Digern; 13. oktober 2010 kl. 20:53.
Hver dag er en International suit up day! Sharp dressed man
Sitat av Scipio Vis innlegg
Hver dag er en International suit up day! Sharp dressed man
Vis hele sitatet...
Haha, that's the Barney spirit! Eneste problemet med det blir jo at i de fleste jobber og daglilivet generelt så er det "vanskelig" å ha dress på seg. Lagde mat i sted og det gikk nesten galt med vokk sausen!
Er alt dette en slags idoldyrking av en karakter fra en TV-serie?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Er alt dette en slags idoldyrking av en karakter fra en TV-serie?
Vis hele sitatet...
tydeligvis. kanskje man hadde fått utrettet noe om folk hadde brukt tid på noe med mening i.
Sist endret av somnium; 13. oktober 2010 kl. 21:10.
Sitat av Magisk Vis innlegg
Representa Suit som faen på Fornebu i dag. Også slengt opp bilde på fansiden på FB.
Vis hele sitatet...
Gratulerer med 1.337 innlegg
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Er alt dette en slags idoldyrking av en karakter fra en TV-serie?
Vis hele sitatet...
Vel i bunn og grunn så er det vel det... Det ligger vel mer i holdningen til personen som er så "inspirerende" i den grad at den er både morsom og er lett å drømme seg bort i. Han er fiksjons figur av Don Juan modellen, rart at egentlig jenter også er så glad i han? Alt i alt så er vel svaret mitt: Ja alt dette på grunn av idoliseringen av denne karakteren.
Ah! Dette forklarer hvorfor jeg overhørte et par studenter ha en merkelig samtale om dresser i går kveld, samt de to karene med dress som sto og så litt pinlig berørt ut på skolen i dag. Hadde ikke hørt om det på forhånd, så tydelig ikke en så stor hype på det her omkring.

Er selv jente, så hadde nok latt dressen henge uansett. Men så går jeg til gjengjeld med kjole eller skjørt minimum 350 dager i året. Ja til flere slike dager. Pynt dere, folkens!
Sitat av somnium Vis innlegg
tydeligvis. kanskje man hadde fått utrettet noe om folk hadde brukt tid på noe med mening i.
Vis hele sitatet...
Veldig negativ da? Da det ikke er spesielt tidskrevende å kle seg fint en dag, og de fleste gjør hva de ellers ville gjort på en vanlig dag er det vel ikke så farlig?
Sitat av Yadii Vis innlegg
Ah! Dette forklarer hvorfor jeg overhørte et par studenter ha en merkelig samtale om dresser i går kveld, samt de to karene med dress som sto og så litt pinlig berørt ut på skolen i dag. Hadde ikke hørt om det på forhånd, så tydelig ikke en så stor hype på det her omkring.

Er selv jente, så hadde nok latt dressen henge uansett. Men så går jeg til gjengjeld med kjole eller skjørt minimum 350 dager i året. Ja til flere slike dager. Pynt dere, folkens!
Vis hele sitatet...
Der har vi nok en bra holdning, hvorfor ikke kle seg bra hver da? Jeg prøver dette selv på det aller sterkeste og møter mye kritikk, mye negativ, men også positiv, kan nesten virke som om de fleste er misunnelige? Ikke vet jeg, men jeg bryr meg overhode ikke hva andre sier!

Sitat av somnium Vis innlegg
tydeligvis. kanskje man hadde fått utrettet noe om folk hadde brukt tid på noe med mening i.
Vis hele sitatet...
Tanken er god, men herre, det er for morroens skyld, å vise at du er en "fan".
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Crazy-Norwegian Vis innlegg
Tanken er god, men herre, det er for morroens skyld, å vise at du er en "fan".
Vis hele sitatet...
joda, for all del. kanskje jeg som har blitt litt for voksen.
Sitat av Yadii Vis innlegg
Ja til flere slike dager. Pynt dere, folkens!
Vis hele sitatet...
Pynting av typen dress er egentlig forbeholdt spesielle dager, det være seg julaften, konfirmasjon, bursdag og det som er. Dersom man skal gå i det hver dag, hva skal man bruke i høytidene?

Det er ingen kleskode for ungdom på skoler, hvorfor skal man da gå i klær som er rimelig ukomfortable å gå i? Ikke kom her og fortell meg at stive dressko er mer komfortable enn gode sneakers. Ikke kom og fortell meg at det ser bedre ut heller, for smaken er som baken.
Sitat av lambador Vis innlegg
Pynting av typen dress er egentlig forbeholdt spesielle dager, det være seg julaften, konfirmasjon, bursdag og det som er. Dersom man skal gå i det hver dag, hva skal man bruke i høytidene?

Det er ingen kleskode for ungdom på skoler, hvorfor skal man da gå i klær som er rimelig ukomfortable å gå i? Ikke kom her og fortell meg at stive dressko er mer komfortable enn gode sneakers. Ikke kom og fortell meg at det ser bedre ut heller, for smaken er som baken.
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om? Stive dressko? No offense vist noen ikke har råd eller simpelthen ikke har det, men mine skinnsko er utrolig behagelige å gå i, ikke minst de dressene jeg har, stoffet er meget godt, pent å se på og ikke minst deilig å ha på seg, det er jo mykt og deilig...

PS. Blir det eventuelt kalt har man jo muligens en frakk å slenge på?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Crazy-Norwegian Vis innlegg
En sann Barney Stinson fan ville husket denne dagen
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke noe spesielt fan av How I met your mother, men jeg husker den av den enkle grunn at det er bursdagen min.

Stilte ikke opp i dress i dag. For det første fant jeg ikke dressjakken min og for det andre er den uansett full av ketchup.
Sitat av lambador Vis innlegg
Pynting av typen dress er egentlig forbeholdt spesielle dager, det være seg julaften, konfirmasjon, bursdag og det som er. Dersom man skal gå i det hver dag, hva skal man bruke i høytidene?

Det er ingen kleskode for ungdom på skoler, hvorfor skal man da gå i klær som er rimelig ukomfortable å gå i? Ikke kom her og fortell meg at stive dressko er mer komfortable enn gode sneakers. Ikke kom og fortell meg at det ser bedre ut heller, for smaken er som baken.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner ikke til denne serien det refereres til, og gikk følgelig ikke med dress i dag. Men jøss, du har et kjedelig liv hvis de eneste anledningene du har til å bruke dress er på julaften eller i konfirmasjoner? Forøvrig er dress et ganske komfortabelt antrekk. Jeg liker stive klær som holder meg litt på plass, det hjelper til å bygge opp under en god kroppsholdning.

Jeg forstår heller ikke hvordan du kan si at en dress ikke ser bra ut, og følge opp med "smaken er som baken"?
Sist endret av Petter Pan; 13. oktober 2010 kl. 22:01.
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Men jøss, du har et kjedelig liv hvis de eneste anledningene du har til å bruke dress er på julaften eller i konfirmasjoner?

Jeg forstår heller ikke hvordan du kan si at en dress ikke ser bra ut, og følge opp med "smaken er som baken"?
Vis hele sitatet...
Selvsagt bruker jeg det til andre anledninger, men jeg eksemplifiserte.

Du kan forresten bare drite i å putte ord i munnen på meg, jeg har aldri sagt at dress ikke ser bra ut. Les posten to ganger før du svare om du vet at du har lesevansker.

Sitat av Crazy-Norwegian Vis innlegg
Hva snakker du om? Stive dressko? No offense vist noen ikke har råd eller simpelthen ikke har det, men mine skinnsko er utrolig behagelige å gå i, ikke minst de dressene jeg har, stoffet er meget godt, pent å se på og ikke minst deilig å ha på seg, det er jo mykt og deilig...

PS. Blir det eventuelt kalt har man jo muligens en frakk å slenge på?
Vis hele sitatet...
Jeg har råd, det er ikke pengene det står på. Vet ikke hva din benchmark er, men dressene mine koster rundt 10.000, og skoene mellom 1.000 og 2.000. Det er ikke mer behagelig enn normale, litt mer casual klær.

Må forøvrig nevne at jeg likte at foreleseren vår kalte de 10-20 gutta som hadde møtt i dress for konfirmasjonsvalper før han avfeide det med "neeeida, der er så fine så". :-)
Sitat av lambador Vis innlegg
Selvsagt bruker jeg det til andre anledninger, men jeg eksemplifiserte.

Du kan forresten bare drite i å putte ord i munnen på meg, jeg har aldri sagt at dress ikke ser bra ut. Les posten to ganger før du svare om du vet at du har lesevansker.



Jeg har råd, det er ikke pengene det står på. Vet ikke hva din benchmark er, men dressene mine koster rundt 10.000, og skoene mellom 1.000 og 2.000. Det er ikke mer behagelig enn normale, litt mer casual klær.

Må forøvrig nevne at jeg likte at foreleseren vår kalte de 10-20 gutta som hadde møtt i dress for konfirmasjonsvalper før han avfeide det med "neeeida, der er så fine så". :-)
Vis hele sitatet...
Nå forstår jeg hvorfor et forummedlem fjernet "nFFs #1 drittsekk" fra signaturen sin.
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Jeg kjenner ikke til denne serien det refereres til, og gikk følgelig ikke med dress i dag. Men jøss, du har et kjedelig liv hvis de eneste anledningene du har til å bruke dress er på julaften eller i konfirmasjoner?
Vis hele sitatet...
Dress er kult and all, men jeg vil heller si at det er du som har et kjedelig liv, dersom du definerer hvor morsomt og innholdsrikt et liv er etter hvor ofte man går i dress..
Sist endret av Gamgee; 13. oktober 2010 kl. 23:15.
Hvorfor ikke kle seg bra hvis anledningen passer seg? Jeg reager ikke på folk som går offentligt med dress, med mindre de er 14 å henger med onepiece gjengen. I min vennekrets blir det hvert år arrangert en julemiddag, selv om det ikke er noe høytidlige greier og vi kun er venner som er tilstede pleiere vi å kle oss i dress. Siden vi nyter en finere middag og god drikke i godt selskap.
Sitat av somnium Vis innlegg
joda, for all del. kanskje jeg som har blitt litt for voksen.
Vis hele sitatet...
at du er voksen betyr ikke at du ikke kan ha det gøy vetu Du er ikke voksen før du tør inrømme at du er barnslig!
Lurte litt på hvorfor folk møtte opp til gr.prog i dress i dag. Men, kjapt spørsmål. Er datoen noe noen bare har funnet på, eller er den nevnt i serien?
Sitat av newsflash Vis innlegg
Lurte litt på hvorfor folk møtte opp til gr.prog i dress i dag. Men, kjapt spørsmål. Er datoen noe noen bare har funnet på, eller er den nevnt i serien?
Vis hele sitatet...
Akkurat det tenkte jeg også første gang jeg så eventen på facebook, jeg mener å si at jeg har sett en episode av HIMYM hvor Barney sa at han ville lage en dag i året hvor alle gikk i dress, men husker ikke noe spesifikt.
Hadde det ikke vært for at dressbuksa mi minner mer om en shorts enn ei dressbukse så hadde jeg suited up
Sitat av Crazy-Norwegian Vis innlegg
Vel i bunn og grunn så er det vel det... Det ligger vel mer i holdningen til personen som er så "inspirerende" i den grad at den er både morsom og er lett å drømme seg bort i. Han er fiksjons figur av Don Juan modellen, rart at egentlig jenter også er så glad i han? Alt i alt så er vel svaret mitt: Ja alt dette på grunn av idoliseringen av denne karakteren.
Vis hele sitatet...
Jeg digger selv HIMYM, og Barney er såvisst morsom.
Men inspirerende? wtf?
Drømmer deg bort i han?
Det er jo en rekke gutter der ute som lever og ånder presist som Barney, da hele karakteren hannes er bygd på en typpisk PUA, som igjen lever og ånder for The Game, og "sjekkekunsten".

Jenter er glade i hvem? Don Juan, Neil Patrick Harris eller Barney Stinson?
Chicks avskyr Barney..
Neil Patrick er homo, og Don Juan er vel.. veldig fiksjonell..
Suitet jo såklart opp i går, men det mister litt av sjarmen med Suit Up Day når man går i dress på jobb til vanlig uansett. Dog tror jeg spesielt nordmenn har gått av flere dager i dress, såfremt man har klart å komme seg forbi tenårene. Suit up!
Oh swarley.. i forgot to suit up
var vell en 15 stykker med dress på skolen min inklusivt meg, tok også teori for bil i går, mange blikk når jeg kom inn i dress ja
Kjøpte nytt slips for anledningen. Var på sykehuset igår. Utrolig hvor hyggelige folk blir når du møter opp i dress. Høydepunktet var blodprøven.

Satt også en time på chatroulette.no Awsome!
Kjæresten min og jeg dro på oss dresser før vi dro på studentquiz, det så rimelig awesome ut siden resten av laget også hadde på seg dresser. Planen er å suite up hver gang det er studentquiz.

Syns også det er morsomt å nevne at jeg ga typ 170 kr for dressen min på Fretex, slipset mitt er dyrere med andre ord.