Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2506
Har nettopp browsa et par stengte tråder som diskuterte ting som tydeligvis er seriøst sensitive, og som sklei litt for langt ut. Det jeg lurer på er om det er noe sted man kan finne generell informasjon om disse emnene, kun ut av nysgjerrighet. Etter å ha sett hva politiet tydeligvis kan gjøre med henhold til overvåkning av tastetrykk, logger osv har jeg ingen interesse av sider som involverer metoder, tips, skryt eller bevis for og om følgende emner.(type screenshotsene i tråden om ip 127…)

Emnene jeg gjerne vil vite mer om:
- IP 127. osv, tydeligvis hovedporten?
- Hva haDDox-saken, som tydeligvis førte til global trådløs overvåkning, var
- Mer om det å snu LCD-skjermer til kameraer, om hva teknologien ville vært basert på
- Hva Superwatcher er(noe dypere enn at det er en allmektig fjernkeylogger)

Ser ikke noen åpenbare regelbrudd i dette spørsmålet, og har disclaimeren der av en grunn. Nøytrale spørsmål om et emne er vel ikke noen stor fare?(Ingen som blir arrestert for å LURE PÅ hva slags filer som finnes i Pentagon) Mine programmeringsferdigheter strekker seg til minimal reproduksjon av HTML og småting på kalkulatoren, så det er kun for ”educational purposes”(husker ikke det norske uttrykket), jeg kunne ikke gjort noe med det om jeg så ville(og jeg vil helst beholde pcn min). Skulle derimot noen finne det støtende eller et brudd på lover og regler, enten ovenfor stat eller annet, vil jeg ikke motsette meg øyeblikkelig sletting av tråden.
Om du vil beholde pc'n din hvorfor spør du da? Smart trekk av deg å ta opp disse teamene. Det er en grunn til at de er stengt!
Nakai's Avatar
Trådstarter
Fordi generell nysgjerrighet umulig kan være noe lovbrudd? Det her er bare fordi jeg vil vite mer om emnet, akkurat som om jeg skulle gått på biblioteket og lånt en bok om løver. Det ville ikke gjort meg til noen krypskytter, så hvorfor skulle dette være noe forskjellig?
Hmm.. Det står mer en nok i trådene!
Ikke ta disse spørsmålene opp igjen! for din egen skyld
Jeg ville latt være å snakke om dette i et åpent forum. 'Nuff said!
Jeg holder meg hvertfall vekke med alt som har med entosyv å gjøre!
Herrigud, som dere overdriver, han spør kun om info. Moral prekner ol. er sjeldent godt likt.
Sitat av Nakai
- IP 127. osv, tydeligvis hovedporten?
Vis hele sitatet...

Det er da ikke noe som er sensitivt ved 127.0.0.1 som er et loopback til localhost.
Ja - la oss starte diskusjonen om hvor farlig 127.0.0.1 er igjen.

Til trådstarter: Om spørsmålene dine var ment som en spøk eller ikke, trådene om 127.0.0.1 og Superwatcher er rett og slett bare tull hele greia, hvor folk rett og slett bare syns det var gøy å lure de som ikke hadde de helt store datakunnskapene.
Men joda, jeg syns de trådene var litt gøy jeg også.
Sitat av Gubbe
Det er da ikke noe som er sensitivt ved 127.0.0.1 som er et loopback til localhost.
Vis hele sitatet...
Og hva skjer nå myndighetene (kripos, PST) får tak i denne? Ingen verdens brannmurer hjelper mot det. Det eneste som nytter er å dra ut kontakten.
Sitat av jonarnev
Ja - la oss starte diskusjonen om hvor farlig 127.0.0.1 er igjen.

Til trådstarter: Om spørsmålene dine var ment som en spøk eller ikke, trådene om 127.0.0.1 og Superwatcher er rett og slett bare tull hele greia, hvor folk rett og slett bare syns det var gøy å lure de som ikke hadde de helt store datakunnskapene.
Men joda, jeg syns de trådene var litt gøy jeg også.
Vis hele sitatet...
tusen takk... der ødela du alle fremtidige spøker!
Sitat av Blackspot
tusen takk... der ødela du alle fremtidige spøker!
Vis hele sitatet...
Neida. Bare de om 127.0.0.1 og Superwatcher.
Se på det som en utfording.
Haha husker back in the old days. Fikk noia og være i samme rom som en pc etter jeg hadde lest postene deres om superwatcher og 127. Takk for det a!
Er fantastisk at folk faktisk tar opp disse trådene! Hadde jeg hvert tråstarter hadde jeg lagd meg ny bruker som ingen skjenner igjen, eller så kan han leve i skammen av og faktisk spørre om SuperWatcher (-åfan, nå skrev jeg det!, hjelp)
Nakai's Avatar
Trådstarter
Mente jeg hadde sett 127 som ip i forbindelse med nettet hjemme, ja. Ingen sjangs at jeg starter ny bruker, math, jeg får heller være levende bevis på at noen faktisk tar det som blir sagt her på forumet for god fisk

Så da er det heller ingenting som var "haDDox-saken"? Virka som store greier, hvis det skulle satt igang tvungen chipping av alle pcer

Edit: Kan hvertfall bekrefte at jeg IKKE pakka inn skjermen i gladpack. Det virka i overkant paranoid
Sist endret av Nakai; 20. april 2007 kl. 22:48.
Sitat av pyramide
Og hva skjer nå myndighetene (kripos, PST) får tak i denne? Ingen verdens brannmurer hjelper mot det. Det eneste som nytter er å dra ut kontakten.
Vis hele sitatet...
Kripos kan ikke gjøre noe som helst med et loopback.
Sitat av Nakai
Edit: Kan hvertfall bekrefte at jeg IKKE pakka inn skjermen i gladpack. Det virka i overkant paranoid
Vis hele sitatet...
DA har du gjort en gedigen feil. Ikke si at du ikke har blitt advart - eller skyld på oss når mennene i svart banker på døra di
Dårlig gjort å ødelegge spøken, jeg som venta på en ny morsom tråd.
ja, jeg og. dette var jo som servert på sølvfat. Skulle fått ham til å pakke inn skjermen med gladpack, samtidig som han holder en hårtørker og tar et bilde av seg. (hårtørkeren er for å forstyrre signalene fra superwatcher)
Sitat av Gubbe
Det er da ikke noe som er sensitivt ved 127.0.0.1 som er et loopback til localhost.
Vis hele sitatet...
LIES! SIEZE THAT LIAR! *hirr* (1001tegn)
Sitat av Nakai
- IP 127. osv, tydeligvis hovedporten?
Vis hele sitatet...
Dude! Ikke gjør det, ikke gå dit!

Jeg var dum nok til å dele mine kunnskaper og erfaringer med dere i den berømte "hundreogsjuesjudotnulldotnulldoten"-tråden, det har jeg måtte betalt dyrt for i senere tid. Jeg sonet 3 måneder på ungdomsinstuisjon, kan aldri reise til USA, har utelukket veldig mange jobbalternativer i hvertfall nærmeste framtid og fått utdanningen jeg var på vei å fullføre lagt i ruiner.

Dude, ikke gå dit, man kødder ikke med "ipen man ikke nevner".
Sist endret av voldern; 21. april 2007 kl. 00:34.
voldern måtte svi ja, så bare begrav hele dette emnet og ikke tenk på det. De av dere som faktisk tror dette er en spøk fortjener ikke bedre, og dere kommer opp til å ende opp som voldern. Han tok det heller ikke på alvor. Og trodde det var en spøk.

Sitat av jonarnev
Til trådstarter: Om spørsmålene dine var ment som en spøk eller ikke, trådene om 127.0.0.1 og Superwatcher er rett og slett bare tull hele greia, hvor folk rett og slett bare syns det var gøy å lure de som ikke hadde de helt store datakunnskapene.
Men joda, jeg syns de trådene var litt gøy jeg også.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvem sine datakunnskaper jeg velger å stole på, men ville ikke stolt på det du skrev der. Og hvor du har det fra at det var en spøk aner jeg ikke, derimot vil jeg fraråde deg og avfeide det hele som en spøk.

Sitat av Gubbe
Det er da ikke noe som er sensitivt ved 127.0.0.1 som er et loopback til localhost.
Vis hele sitatet...
Når ble det ikke noe sensitivt ved entosyvdottnulldotnulldotten? Det er jo nettopp det at det er en loopback til localhost som gjør det så sensitivt. Hvordan tror du de så lett klarer å spore deg opp dersom du først prøver deg på entosyvdottnulldotnulldotten?