Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 622
Hei. Jeg jobber på båt og her i rederiet har vi en rusmiddelpolitikk som sier at det kan bli tatt tilfeldige urinprøver av mannskapet. Dersom testen er positiv blir man sendt i land og mister jobben. Er det noen her som vet om en mister sjømannsattesten dersom en skulle være så uheldig å få en positiv test?
En får nesten håpe på det. Ville ikke likt om jeg selv eller noen jeg bryr meg om var på havet på et skip der deler av mannskapet var ruset.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
En får nesten håpe på det. Ville ikke likt om jeg selv eller noen jeg bryr meg om var på havet på et skip der deler av mannskapet var ruset.
Vis hele sitatet...
Er forskjell på å være ruset og å ha brukt et stoff noen dager i forveien... Herregud ass
Sitat av _abc_ Vis innlegg
En får nesten håpe på det. Ville ikke likt om jeg selv eller noen jeg bryr meg om var på havet på et skip der deler av mannskapet var ruset.
Vis hele sitatet...
Du pleier og være full i 11-12 dager etter du har drukket regner jeg med, siden man kan jo teste for at du har drukket etter så lang tid.

for ett dust svar.
Nei, du mister ikke sjømannsattesten.
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Er forskjell på å være ruset og å ha brukt et stoff noen dager i forveien... Herregud ass
Vis hele sitatet...
Om det er feks benzo misbruk så tar det fort noen dager å nyktre opp.

Tenker du at siden du er så liberal på rus så er det ok med en ruset mann på brua på et skip? Kanskje i et sterkt trafikkert sund i dårlig vær, med dårlig sikt og lite tid til reaksjon?

En rusa mann som faller inn og ut av mikrosøvn sånn at haka/hue tipper fremover. Akkurat lang nok nodding til at katastrofen kan skje....

For min del må folk gjerne ruse seg til de blir blå kald og stiv, det er deres valg. Men rus bak rattet eller andre plasser der rus ikke passer inn setter både menneskeliv og verdier i fare. Det er ikke bare ukult det er ren idioti.
Sist endret av _abc_; 5. april 2024 kl. 15:01.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Om det er feks benzo misbruk så tar det fort noen dager å nyktre opp.

Tenker du at siden du er så liberal på rus så er det ok med en ruset mann på brua på et skip? Kanskje i et sterkt trafikkert sund i dårlig vær, med dårlig sikt og lite tid til reaksjon?

En rusa mann som faller inn og ut av mikrosøvn sånn at haka/hue tipper fremover. Akkurat lang nok nodding til at katastrofen kan skje....

For min del må folk gjerne ruse seg til de blir blå kald og stiv, det er deres valg. Men rus bak rattet eller andre plasser der rus ikke passer inn setter både menneskeliv og verdier i fare. Det er ikke bare ukult det er ren idioti.
Vis hele sitatet...
Men herregud skjønte du 0 du eller? Om du tar en xanax er du vel for faen ikke ruset 5 dager etterpå selvom det slår ut på urinprøve. Ingen som sa det var greit å sitte å nodde bak rattet heller